{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ritalin medicin?
  • #1   26. okt 2012 Jamen får du ikke ritalin fordi du har brug for det?
    hvorfor er du overrasket over det?

• #3   26. okt 2012 Det er en længere historie, hvis man kan sige det sådan. Jeg har været ved en healer i 1½ - 1 år nu, som bliver ved med at sige jeg har den stille form for ADD, altså en sidegren til ADHD. Psykiatrien jeg også har været tilknyttet til samtidig har ikke taget nogle test af mig udover en test som gik ud på hvordan jeg lå fagligt - WEIS tror jeg den hed. Psykiatrien har nikket når vi har forklaret hvordan jeg har det og vil ikke udlukke at det er det jeg har, men igen ingen diagnose. De har valgt at udskrive medicin til mig, men jeg nåde ikke at opstarte på ritalin nede ved psykatrien inden jeg flyttede til Sjælland. På Sjælland fik jeg af vide at jeg skulle igennem en masse test før de ville udskrive det, men pga. stress på Sjælland flyttede jeg tilbage til min far og fik derfor ikke nogle test lavet. Jeg tog til lægen igår og bad om en henvisning til en ny psykiatri, da jeg har bøvlet med den gamle i 7 - 8 år i håb om at kunne få lavet nogle test og få en diagnose. Lægen siger at der kan gå op til et ½ år før jeg kan blive kaldt ind, hvilket jeg synes lyder meget vildt. Hun siger så at hun synes jeg skal starte op på ritalin imellem tiden, indtil jeg får indkaldelsen, men jeg har altid fået af vide at det skal være psykiatrien der giver den første dosis, derfor synes jeg det var underligt at lægen lige pludselig kunne udskrive det til mig igår? smiley

Jeg mærker en ro i selve kroppen og at jeg slapper af, så en smugle virkning har det, men nu får jeg ikke mange mg pr. pille og skal til lægen igen om en uges tid for at snakke om virkningen. Så det er ikke fordi det virker opkvikkende på den forkerte måde. Min mor siger at lægen havde sagt, hvis jeg ikke måtte indtage alkohol samtidig, men jeg er så kommet i tvivl, da jeg aldrig synes lægen informere om sådan noget? smiley

• #4   26. okt 2012 Jeg kan heller ikke anbefale, at drikke alkohol, hos mig virker medicinen heller ikke optimalt, hvis jeg indtager alkohol og hvorfor overhovedet drikke, livet er jo ikke kedeligt, selvom man ikke indtager alkohol smiley

• #5   26. okt 2012 måtte lige trække mit indlæg tilbage da jeg havde læst det som setralin, hvilket jo ikke er det samme, men vil stadig fraråde alkohol

• #6   26. okt 2012 Nu drikker jeg bestemt heller ikke særlig tit, og det kommer jeg bestemt heller ikke til når jeg får min hund hjem. smiley

Det er mere fordi der er oktoberfest på skolen i aften og halbal imorgen og det er "sidste" chance for lige at komme i byen inden hunden kommer hjem, men så må det bare blive en oktoberfest uden alkohol - så kan jeg sidde og grine af mine venner der vælter rundt og grine af dem imorgen når de har tømmermænd. smiley

• #7   26. okt 2012 ok det ville jeg godt tro du kan, bare være opmærksom på at det nok vil udsætte virkningen et par dage.
    man skal også huske at leve lidt så det ikke kun er sygdom det hele

• #8   26. okt 2012 Ja nemlig lige nu får jeg 5 mg x 3 daglige. Ikke den høje dosis og jeg mærker ikke fuld effekt endnu, mærker min krop slapper af, men ikke sådan med min korte lunte og sådan. Er kun lige og lige startet op, og tror jeg skal en tak højere op i dosis, for at virkning bliver bedre, men ikke noget jeg vil gøre uden lægen er inde over selvom hun har sagt at jeg godt må gå op på 10 mg, hvis jeg ingen effekt finder.

Normalt så indtager jeg faktisk heller ikke meget alkohol til fester, da min mave hurtig bliver fuld og jeg har behov for en pause og ja, sidst jeg var lidt fuld var i starten af august, så der skal heller ikke meget til mere, men har altid kunne holde styr på, hvornår jeg skal stoppe alkoholen. smiley

• #9   26. okt 2012 Der sker intet:) eneste "bivirkning" jeg har er at jeg ingen tømmermænd får og kan drikke mere end jeg plejer:)

• #10   26. okt 2012 Haha -Lilly-My- det lyder ikke helt dårligt. smiley
    I hvert fald ikke det at du ingen tømmermænd får smiley

• #11   26. okt 2012 Præcis:) drik du bare med god samvittighed:)

• #12   26. okt 2012 Hvis du lige er startet op på medicinen vil jeg klart fraråde dig at drikke alkohol, da du ikke ved hvordan din krop vil reagere på medicinen. og slet ikke i kombination med alkohol

• #13   26. okt 2012 Altså, jeg har to veninder der tager ritalin og de drikker og går i byen. Men deres krop er jo selvfølgelig også vant til det smiley

• #14   26. okt 2012 Susanne , det er dælme ikke smart kun at tage sin medicin af og til

• #15   26. okt 2012 Drik - men med måde. Når det er medicin der skal påvirke psyken er det ofte at alkohol forstærker alting. Så drik stille og rolig og mærk efter ved dig selv, om du bliver mere fuld en normalt, ved mindre alkohol.

Jeg har brugt SErtralin i 2 år, og jeg mærkede ingen forskel. Ved godt det er anden medicin du skal have, men det er forskelligt for alle, om man mærker forskel eller ej. Når du har været på medicinen i lang nok tid til at din krop kender det, kan du igen prøve at drikke, og se hvilken effekt det har. Har det ingen effekt, vil du kunne drikke som normalt smiley
    Jeg har aldrig taget hensyn til min medicin, og har i perioder gået i byen og drukket som,,,, ja, et svin (-;

• #16   26. okt 2012 Jeg drak btw. ca en uge efter jeg var startet på medicinen, da jeg havde sidste skoledag og ikke ville nøjes med rød sodavand den dag smiley Jeg oplevede ingen ændring.

• #17   26. okt 2012 Man kan ikke rigtigt sammenligne ritalin og sertralin:)

• #18   26. okt 2012 Begge dele går ind og påvirker ens psyke, så til en vis grad, så jo, det kan man godt sammenligne. Det påvirker ikke det samme i ens psyke, og derfor kan det heller ikke 100% sammenlignes.

• #20   28. okt 2012 Altså min psyke har aldrig været påvirket af alkoholen forstået på den måde at jeg aldrig har fået det være psykisk. Som skrevet tidligere er det kun 5 mg jeg får pr. pille og når jeg fx er i byen for at drikke plejer jeg stort set aldrig rigtigt at drikke noget, specielt fordi jeg ikke kan have for meget brus inden jeg får ondt i maven og hvis man så skal have noget uden brus i byen så er det pænt dyrt så jeg plejer ikke at blive plakat fuld. Det eneste der irriterede mig var de hvide lys der engang imellem blinkede igår til halbal, men når de ikke var der så var der ingen problemer overhovedet, kiggede bare væk når de var der. smiley

Kommentér på:
Ritalin medicin?

Annonce