4.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

brunch ideer brunch ideer

Bonusknægten fylder 9, og på selve dagen er hele fars familie inviteret til brunch. Bager rundstykker og rugbrød, - men hvad synes I er lækkert til brunch? Det er mest voksne, men så er der jo selve fødselsdagsbarnet og muligvis 2 små på 2 og 5. Mængder skal jeg nok finde ud af, men mangler idéer:-) - Har I nogle forslag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brunch ideer
  • #1   3. nov 2012 BACON!!! smiley
    Æg, pølser, glem ej bacon! Frisk frugt, vindruer og melon.
    Mmmmh!!

• #2   3. nov 2012 Nu er jeg jo lidt nørdet, og har faktisk hjemmelavede pølser oppe i fryseren - og så kunne jeg måske også liiige nå at lave en omgang bacon:-)

Når jeg får æg til brunch eller morgenmad, er jeg bare kedelig og koger dem - hvad passer bedst til brunch?

• #3   3. nov 2012 Tænker der også skal være noget sødt - ikke mindst til ungerne og fødselsdagsbarnet - men der er jeg helt tom for ideer. Amerikanske pandekager er ikke et hit!

• #4   3. nov 2012 Har lige haft gæster til brunch i dag..
    Vi har fået : æg med bacon og pølser, frisk frugt, friskbagt rugbrød og rundstykker.
    Pålæg, lun leverpostej, forskellig marmelade, nutella, pålægschokolade smiley
    Amerikanske pandekager med sirup og tilsidst winerbrød..
    Og selvfølgelig juice, kaffe og baily..

• #5   3. nov 2012 Og forskellige oste selvfølgelig smiley

• #6   3. nov 2012 i forhold til æg plejer jeg at lave scrambled eggs:)

• #8   3. nov 2012 Scrambled eggs er også hvad jeg laver..

• #9   3. nov 2012 man kan også lave scones til børnene?:)

• #10   3. nov 2012 Har engang lavet vafler i stedet for pandekager..

• #11   3. nov 2012 Røræg med basilikum er så godt!

Men ja bacon, små pølser, yoghurt med sirup og frugt, vafler, frugt, lun leverpostej og frisk brød. Det er satme godt

• #12   3. nov 2012 Laksepandekager, det er en alm.madpandekage med røget laks og creme/dressing af dild,creme fraice, lime, salt,pebber og evt. lidt sukker. De kan med fordel laves dagen inden. smiley

• #13   3. nov 2012 Ammenamme!!

• #14   3. nov 2012 Hvorfor er amerikanske pandekager ikke et hit?

Dem jeg plejer at lave er fra kogenbogen af Billy Cross (musikeren) der hedder "mit amerikanske køkken". Den er SÅ lækker! Og så plejer jeg at optø nogle blåbær og putte på pandekagerne inden jeg vender dem, så blåbærerne kommer inde i pandekagerne.

Det er noget tid siden jeg sidst har lavet dem, for jeg tåler ikke mælk (der skal bruges kærnemælk), men jeg skal snart ud og igang med et forsøg med sojamælk og hindbær istedet for blåbær smiley sig til hvis du vil have en opdatering på dem smiley

• #15   3. nov 2012 ville egentlig sige pandekager, men det er åbenbart ikke populært:-)
    Hønsesalat eller anden lækker hjemmelavet salat, måske nogle lækre muffins (citron, chokolade, blåbær).
    Husk lige, at du kan stege bacon i ovnen - hvis du ikke vil servere det varmt, kan du faktisk gøre det dagen før, lade det køle af på en tallerken, og opbevare det i en tæt lukket plastpost i køleskabet:-)

• #16   3. nov 2012 Elsker selv amerikanske pandekager, men det gør knægten og kæresten ikke - og så gider jeg ikke rigtigt stå og fedte med det.

Enten muffins, eller nogle franske pain au chocolat - de er super gode! - Overvejer også vafler, men tror lige vaffeljernet skal checkes, da jeg havde en periode, hvor jeg lavede vafler ud af alt - og ved ikke om hvidløgslugten kan fjernes smiley

• #17   3. nov 2012 Har skrevet masser ned:-) - Nu hvor I er så gode, har I så ikke et forslag til noget salat-agtigt - altså ikke en hønsesalat eller lignende, men noget lidt friskt? - Har skrevet frugt på listen.

• #18   3. nov 2012 Ved ikke som det kan kaldes salat, men det er vildt godt på noget lækkert brød..

Røget laks skåret i små tern, rørt op med cremefraicke (det skal være den fede 38% smiley salt, peber og citrosaft..

Har ikke mødt nogen der ikke er vilde med det - selvfølgelig forudsat at de kan lide fisk!!

Ellers en lækker frugtsalat - det kan laves på mange måder. Har selv ofte lavet den her :
    http://www.arla.dk/opskrifter/Frugtsalat-med-frisk-kokoscreme/

• #19   3. nov 2012 Mini tærter
    Muffins
    Smoothie
    Laks

Og tillykke med ham:)

• #20   3. nov 2012 Nøj hvor bliver jeg sulten :). Vi havde engang små frikadeller til børnene til en brunch - de voksne var mindst ligeså begejstrede.

Mht salat, tænker du så på tilbehør eller pålæg? Hvis det er som tilbehør kan jeg anbefale melon og tomat med frisk basilikum eller mynte, flydende honning, lidt olie, salt, peber og finthakket rødløg. Det passer storartet til pølser.

Jeg ved ikke helt, om det passer til brunch, men jeg smagte i sidste uge dadler med bacon for første gang og det var altså ikke skidt. Normalt kan jeg ikke lide dadler, men den der ækle klæbrige konsistens forsvandt ligesom i ovnen og bacon pynter jo på det meste smiley

• #21   3. nov 2012 Hvis man vil servere salaten mere som en ret i sig selv, kan man forresten pynte med noget god tørret skinke

• #22   3. nov 2012 Minitærter er en god idé!

-Tine; Tænker mere i noget grøntsagssalat - men kunne lave rucolasalat med tomater - evt delvist tørrede, og så smide nogle pinjekerner og parmesan på med balsamicodressing.

• #23   3. nov 2012 Marianne; Salat som i noget, der ikke giver hjerteanfald - sammenlignet med det andet mad:-) - Agurkestænger til ungerne vil sikkert være et hit!

• #24   3. nov 2012 Så ville jeg gå efter den med melon og tomat, hvis du kan finde tomater, der smager af noget. Jeg plejer at bruge honningmelon, men f.eks Galia kan også bruges

• #25   3. nov 2012 Salat med valnødder, tørret tranebær, evt. blåbær, små tomater og ja hvad man ellers har lyst til...... pyntet med sprødt bacon.. ????

• #26   3. nov 2012 Godt så... Tror jeg har fundet menuen - også baseret på hvad jeg har i fryseren, og har syltet i løbet af året:-)

Rugbrød/rundstykker
    Pain au chocolat
    smør
    Hjemmelavet syltetøj
    Nutella
    Hjemmelavede stegte pølser
    Hjemmelavet rullepølse
    Bacon (købt - fandt ud af, at jeg ikke har mere rygesmuld)
    Scramled eggs
    Flødeost rørt op med krydderurter af en art
    Alm skæreost
    Brie
    Leverpostej eller minideller
    Stegte champignoner
    Hjemmelavet pesto - har både basilikum og peberfrugtpesto
    Lufttørret skinke
    Minitærter
    Små cherrytomater og agurkestænger
    Salat med rucola, tomat, pinje og parmesan
    evt yoghurt med müsli
    Diverse frugter
    Juice
    Kaffe
    Baileys

Mon det ikke er godt nok?

• #27   3. nov 2012 Lyder lækkert - god fornøjelse smiley

• #28   3. nov 2012 Alt set får I aldrig spist jer igennem :D, men det lyder sindssyg lækkert :).

• #29   3. nov 2012 Marianne; Tror vi bliver omkring 15, og hvis der bare ikke er bjerge af ALT, så tror jeg nu godt vi kan - Men det gode er, at jeg skal have brød med på arbejde dagen efter, så det er jo bare at pakke resterne ned - af det der er godt på 2. dagen - 2 fluer med et smæk:-)

• #30   3. nov 2012 Mmmmm heldige kollegaer smiley

• #31   3. nov 2012 Det lyder super lækkert smiley
    Jeg ville godt være gæst hos dig!

• #33   3. nov 2012 min mor havde fødselsdag den anden dag og lavede brunch til os. super lækkert. vi fik:
    -mini pandekager med sirup
    -smooties
    -glas, hvor hun havde lagt noget ristet musli på bunden, så noget neutral yoghurt, så lidt ristet mysli igen og så lidt jordbær marmelade uden klumper.
    - oste bord
    og det bedste: Hun havde taget sådan nogle muffinsforme og puttet et stykke bacon rundt i kantet, så et stykke tomat og derefter et æg, så havde hun puttet dem i ovnen til de var færdige, ved ikke hvor længe de skulle have( til ægget er ordenligt stegt). OBS. hvis det er papir muffinsforme, skal der nok bruges 2, da de ellers bare flader ud. put evt. lidt olie i inden, så er de nemme at få ud. det var bare mums med boller og fnuggi rugbrød:-)

• #34   3. nov 2012 Hov! Hvad med "morgenmadsmuffins"?

En skive tomat i bunden af en muffinform, bacon rundt i kanten og slå så et æg ud i midten. Bages i ovnen alt efter smag og behag og VOILA! Morgenmadsmuffins!

De skal vendes ud lidt forsigtigt. Lav dem evt. i en folieform.

Kommentér på:
brunch ideer

Annonce