{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres hund med gigt !
  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #1   5. nov 2012 Tjaa, så længe den har det godt? Det kan selvfølgelig være svært at vurdere, man skal i hvert fald kende sin hund godt og vide hvordan den giver udtryk for at have ondt.

    Jeg har en bekendt hvis 6årige lab er i behandling for gigt. Den svømmer en del og elsker stadig at lege med sin bold...


  • #2   5. nov 2012 Ja det ved jeg er lidt svært .. Men Hvor langt ville du gå ?

    Det sku dejligt .. Vis man bare lige havde de penge til at ens egen hund kunne det .:(


  • #3   5. nov 2012 Sigurt har gigt, men pt. får han ikke noget for det. Han er nemlig ikke påvirket nævneværdigt af det, men vi har smertestillende til ham hvis det skulle begynde at drille. Men på længere sigt, så behandler vi lige så længe som Sigurt har flere gode dage end dårlige.

  • #4   5. nov 2012 Okeey ! smiley .. Dejligt ..



  • #5   5. nov 2012 Jo forresten, vi laver "pause-boogie". Dvs. hvis jeg synes Sigurt har været inaktiv for længe så får jeg ham til at bevæge sig/hoppe lidt rundt efter en boldt eller noget. Det forhindre at hans ryg ikke bliver at for stiv. (Det er i ryggen gigten sidder). smiley

  • #6   5. nov 2012 ååh ja okey ! :).

    Spørg faktisk fordi jeg er VIRKELIG SYGT ked af Tayson har det og jeg er meget dårlig gående lige pt .. Og min ryg den gør bare sygt ondt .. Så jeg kan ikk holde til at gå med ham .. Sys det er hårdt og se at han trækker på det ene ben .. smiley .. Har ikk gjordt andet ind og græde efter min gå tur fordi jeg er så skide ked af og se han trækker på benet og jeg ikk kan holde til at gå med ham lige pt ..


  • #7   5. nov 2012 Har du talt med dyrlægen om behandlingsmuligheder? Dem er der jo efterhånden rigtig mange af, både alternativt og ikke så alternativt.

  • #8   5. nov 2012 Skal ned nu her igen den 26.11 ..

    Det 2 mdr siden nu snart så kan ikk huske meget af det hele ..
    men svømme havde han godt af han har været ude og svømme 4-6 gang på stranden .han flyver ud så det problem har jeg ikk mere med at holde ham væk fra vand smiley .. Men Har bare ikk råd til at sidde ham i en hundesvømmehal ..:( .. Pengene hænger ikk på træerne som pensionist .. smiley


  • #9   5. nov 2012 Du skal holde hundens led varme og smidige.. Dette gøres med motion og evt. dækken på når vejret er rigtig koldt.

    Så længe hunden bevæger sig og ikke er våd på turene er det ikke så "farligt", men de bliver hurtigt gennemkolde når de skal gå i dit tempo (traske-lise) og bliver våde af hav eller regn.

    Kolde underlag kan også gøre ledvæskerne stive, så sørg for at hunden ikke ligger længe på kolde fliser eller andet.

    Det er fint med svømning, men den der hjælper er den stabile når hunden er vægtløs; det er ikke når den spæner ud og ind efter en bold og ikke får vand længere end til brystet.

    Du kan søge på youtube efter videoer om at massere hundes bagparti; og så gøre dette før og efter ture, og når hunden har ligget i længere tid.
    - Forskellige naturlægemidler, olier og kosttilskud hjælper og kan synes smertelindrende på en øm hund.

    God bedring =)


  • #10   5. nov 2012 Nina .. Takker .. Kan jeg logge dig til at give link til det du skrev . smiley ..
    Vis du har til kosttilskud og det vil jeg blive lykkelig .. smiley ..

    Jeg har overvejet om jeg skulle købe en tyk bluse som han må gå rundt med .. Fordi ligger han på gulvet er det koldt .. men hans kurv er ikk i stuen . Men han har lagt med mig i sengen rigtigt meget for ikk og blive kold .. Ikk noget jeg er glad for min vil ikk havde han er kold smiley


  • #11   5. nov 2012 http://www.youtube.com/results?search_query=massage+dog&oq=massage+do&gs_l=youtube.3.0.0l3j0i5l4.5146.9357.0.13168.10.9.0.1.1.0.146.1072.1j8.9.0...0.0...1ac.1.xGRiMuRYJAE

    du starter bare fra en ende af smiley

    Glukosamin, hyben, omega3, msm... søg efter kosttilskud til hunde og du finder MANGE varianter; hvad der virker for din hund ved jeg ikke, det er individuelt hvordan hundene optager det =)


  • #12   5. nov 2012 Blusen vil holde skuldre, nakke og lidt af ryggen varm, men var det ikke bagbenet den var gal med?

  • #13   5. nov 2012 Prøver smiley 1000 tak smiley


  • #14   5. nov 2012 aske er også et tilskud til led... VitalAnimin hedder asketilskuddet =)

    Og det var da så lidt; det er så opslidende at gå og være ked af det - så er det bedre at have nogle ting der kan prøves af inden man maler fanden helt på væggen smiley


  • #15   5. nov 2012 Et tip er at finde lignende tilskud til heste; det er i større mængder og billigere =)

    Bare kig på %-indholdet af de forskellige ting, ikke alt kan hunde tåle i abnorme mængder =)


  • #16   5. nov 2012 Kan høre du ved lidt .. Mine forældres nabo har givet sin hest noget hyldeblomst mener jeg .. Og den havde gigt .. jeg vil gør ALT For ikk og miste ham .. (Næsten alt kan ikk holde til at gå ) ..

    Ja det er så opslidene .. Jeg vil heller ikk havde han skal lide ..


  • #17   5. nov 2012 heeh har lige givet ham lidt massage .. han kigger skide skramt på mig .. så det gør nok ondt .. i starten lovert han og bag efter ik nu ligger han og sover igen smiley .. så lidt har det vel givet ham .. ved min mor og far giv ham i weekenden da de passet ham .

  • #18   5. nov 2012 Han skal altså ud og have rørt sig hver dag, så kan du ikke selv må du få andre til at gå med ham..

    Han skal have opbygget muskulatur og desto mere de bliver brugt, desto smidigere bliver de - ledne.

    Ja, jeg har hund med HD, så har læst mig halvblind på tilskud og hjælpemidler til ledne; tænker det nok er det samme ved gigt =)


  • #20   5. nov 2012 Ved det ikk . ved bare fra mig selv gigt er noget lort som gør vold ondt..
    Sommer og sol er det bedste der kan man ikk mærke meget til det kulde så er man bare på røven igen ..

    Jeg prøver bare så meget jeg kan .. Det bare svært nå det gør mega ondt nå man selv går ..

    har ikk nogen der kan hjælpe mig .. Min kæreste er sku lidt doven hvad det angår . (så det da sagt) .. Men kan godt se det fra ham han tag på arbejde kl 6 og er hjemme igen kl 8 stykker .. Og så er han altså færdig fordi det er sku ikk lige det letteste arbejde og være autolakker..


  • #21   5. nov 2012 Birgitte ..

    Gider ikk og diskoter penge .. Jeg har det bare sådan penge hænger ikk på træerne lige nu så jeg har pt ikk mulighed.. Jeg valgte og smide pengene til foto til tayson så jeg kunne se hvad han fejlet .. Kunne også lade være men så ville jeg aldrig havde viste hvad der var galt med ham nu .. smiley ( Så det sagt )

    det vil jeg da lige undersøg .. Og så for det købt .. smiley ..

    cartrophen : vil jeg snakke med dyrelægen om hvad han siger ..





    MAGTER IKK DÅRLIG STEMNING .. Det må blive en anden dag !!
    Bare i ved det smiley


  • #22   5. nov 2012 Du vil forværre hundens tilstand hvis den ikke bliver rørt, det er hårdt sagt men det er sandt..

    At det gør ondt op dig at gå kan jeg sagtens se er problematisk, men det hjælper på ingen måde din hund - heller ikke med alverdens dækner og tilskud; den skal ud og have gang i de led så kosttilskud kan hjælpe...


  • #23   5. nov 2012 de dage jeg ikk kan gå der går jeg med ham i haven og leger med ham .. Bare lige info ..


    Vis han bader så tør jeg ham ALTID bagefter ..


  • #24   5. nov 2012 Sørg for at varme hunden op inden voldsom energiudladning..

    Altså luk den ikke i haven efter bolde og fange-naboens-kat efter 12 timer liggende, lidt massage hvor den er øm og i line en 5 mins tid så du har kontrol over opvarmningen.

    Sunde hunde behøver ikke de hensyn, men gigthunde skal varmes op og skånes når det gør ondt.


  • #25   5. nov 2012 Jeg går hele vejen for min hund smiley

    Hun får J/D foder fra Hills som er godt for hendes knogler og led. Og så får hun FlexVital tilskud i pulverform. Og ½ smertestillende i døgnet. Og så er hun begyndt på noget behandling med indsprøjtninger hvert halve år som går ind og "genopbygger" hendes led og knogler.

    Det lyder af meget men da hun har gigt i hele ryggen var det nødvendigt at dække hende totalt ind. Hun er dog nået dertil hvor hun kan begynde at undvære nogle af tingene.


  • #26   5. nov 2012 Jeg tager forøvrig ikke "hensyn" til hende. Hun er med på ligefod med de andre hunde og hun er total smertefri.

  • #27   5. nov 2012 Luna har ikke gigt, men hd/ad, der vil føre til gigt.

    Hun får tilskud og massage. Havde jeg råd kom hun afsted til svømning og waterwalk.

    Hun får BoT dækken på efter motion. Vi går lange ture. Luna er 9½ år gammel og i forrige weekend var vi ude og gå 13 km om fredagen (plus de andre mindre ture i løbet af dagen), 5 km om lørdagen og 7 km om søndagen.

    Som Nina siger, så er det med at holde hunden i gang.


Kommentér på:
Jeres hund med gigt !

Annonce