1.329 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Kastration Kastration
Så bliver lille manden Anton kastreret i dag og halen bliver også tjekket. Jeg er så spændt på at lillemanden kommer hjem, der er en million ting der kører rundt i hovedet på mig.
- får han det godt
- kan han udvikle sig mærkeligt
- kan han få men
- hvordan vil det ændre hans udseende
- vil det ændre hans temperament
- kan han blive urenlig igen
Han er 6 måneder, men jeg har hørt så meget skidt om kastretioner så er mega nervøs puuuuhhaaaa :S
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Det må jeg nok sige, at jeg har meget lidt forståelse for - det er altså en operation hvor man grundlæggende laver om på hundens kemi.
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
pia h: Det var ikke min beslutning som sagt ønskede min far ikke at han skulle ende op med at blive egenkønsaggresiv og så fortalte dyrelægen ham at folk tit kommer med hunden når det er forsent så han ville have det gjort hurgtigst muligt, selvom jeg prøvede at forklare at vi godt kunne vente men det bestemte han altså.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
Det synes jeg nu er tidligt!
Min hanhund vidste ikke engang han var en han før han var 14-15 måneder hvor han begyndte at interessere sig for tæverne..
Han skal nu aldrig have kuglerne uanset, men 6 mdr, det er jo kun en stor hvalp
aug 2009
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 1.160
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Plusser ved den alder er at de ikke når at blive hund-hund "aggressive", og får ikke hormonelt betinget problemer.
Minusserne er bl.a at de kan blive ret store, da det hormon der standser væksten bliver forsiknet. Det kan give belastninger i hundens led/knogler, men personligt kender jeg ikke nogen hunde der har lidt af det.
Så er der også det mentale - de forbliver ret hvalpet, og hvis hunden har adfærdsproblemer kan disse fastlåses.
Så, jeg er fuldstændigt neutrl omkring det. Min egen hund havde det fint med det - han blev ret stor, men han var også ud af amerikanske linjer, så det er svært at sige om det var det ene eller det andet der forårsagede det.
han er her: http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/20917-mario
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Men han skal nok komme til at leve et godt liv alligevel.
Jeg har nogle enkelte regler/retingslinier her hjemme:
Dyrlægen har forstand på sygdomme.
Er det adfærd, er det ikke dyrlægens opgave at fortælle mig om hvad der er rigtig og forkert adfærd, men der ville jeg bruge en der har forstand på adfærden, hvis det bliver nødvendigt.
Og så er det også altid tilladt at få en vurdering et andet sted fra også. Især hvis man er lidt i tvivl.
Men du skal nok få en glad og tilfreds hund hjem igen.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
han skal kasteres fordi han går sammen med hans søster
nov 2005
Tja jeg har snart 2 tæver og 1 hanhund, og de bliver da skilt ad når der er løbetid.
Jeg ville ikke neutralisere min hanhund, bare fordi den skal gå med en tæve, og slet ikke ved 6 mdrs alderen.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
hvor længe vil i egentlig mene at de skal være skilt ad når hun er i løbe tid ? for at være HELT sikker på at det er overstået ??
nov 2005
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 229
Kastration