1.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kastration Kastration

Så bliver lille manden Anton kastreret i dag og halen bliver også tjekket. Jeg er så spændt på at lillemanden kommer hjem, der er en million ting der kører rundt i hovedet på mig.

- får han det godt
- kan han udvikle sig mærkeligt
- kan han få men
- hvordan vil det ændre hans udseende
- vil det ændre hans temperament
- kan han blive urenlig igen

Han er 6 måneder, men jeg har hørt så meget skidt om kastretioner så er mega nervøs puuuuhhaaaa :S

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration
  • #1   6. dec 2012 Jeg kan kun sige, at jeg undrer mig over at det er NU, du stiller de spørgsmål og ikke før du bestilte tid til indgrebet.

Det må jeg nok sige, at jeg har meget lidt forståelse for - det er altså en operation hvor man grundlæggende laver om på hundens kemi.

• #3   6. dec 2012 CH: Det var min far som ligepludselig besluttede sig for at han skulle kastreres da han vil blive en stor hund og han ikke gad at han skulle kæmpe med den anden. Jeg stilte skam spørgsmålene og mine forældre og dyrelæge svarede at det ville blive fint osv, men har bare hørt så meget andre steder fra at det stadig kører rundt i hovedet på mig :S

pia h: Det var ikke min beslutning som sagt ønskede min far ikke at han skulle ende op med at blive egenkønsaggresiv og så fortalte dyrelægen ham at folk tit kommer med hunden når det er forsent så han ville have det gjort hurgtigst muligt, selvom jeg prøvede at forklare at vi godt kunne vente men det bestemte han altså.

• #4   6. dec 2012 6 mdr ..
    Det synes jeg nu er tidligt!
    Min hanhund vidste ikke engang han var en han før han var 14-15 måneder hvor han begyndte at interessere sig for tæverne..

Han skal nu aldrig have kuglerne uanset, men 6 mdr, det er jo kun en stor hvalp smiley

• #5   6. dec 2012 Det var dyrelægen som sagde at det var det rette tidspunkt at kastrere ham på :S

• #6   6. dec 2012 Der hvor jeg er opvokset er det standard-alderen at kastrere.

Plusser ved den alder er at de ikke når at blive hund-hund "aggressive", og får ikke hormonelt betinget problemer.

Minusserne er bl.a at de kan blive ret store, da det hormon der standser væksten bliver forsiknet. Det kan give belastninger i hundens led/knogler, men personligt kender jeg ikke nogen hunde der har lidt af det.

Så er der også det mentale - de forbliver ret hvalpet, og hvis hunden har adfærdsproblemer kan disse fastlåses.

Så, jeg er fuldstændigt neutrl omkring det. Min egen hund havde det fint med det - han blev ret stor, men han var også ud af amerikanske linjer, så det er svært at sige om det var det ene eller det andet der forårsagede det.

han er her: http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/20917-mario

• #7   6. dec 2012 Syntes det er meget tildligt at bestemme sig for kastration, når hunden ikke er ældre, og ikke er færdig udviklet. Og begrundelsen mener jeg heller ikke holder. I vej jo ikke hvad han bliver til for en hund endnu.
    Men han skal nok komme til at leve et godt liv alligevel.

Jeg har nogle enkelte regler/retingslinier her hjemme:
    Dyrlægen har forstand på sygdomme.
    Er det adfærd, er det ikke dyrlægens opgave at fortælle mig om hvad der er rigtig og forkert adfærd, men der ville jeg bruge en der har forstand på adfærden, hvis det bliver nødvendigt.
    Og så er det også altid tilladt at få en vurdering et andet sted fra også. Især hvis man er lidt i tvivl.

Men du skal nok få en glad og tilfreds hund hjem igen. smiley

• #8   6. dec 2012 min dyrelæge anbefalede også at kasterere (min tidligere hvalp, nu venindes hund) ved 6 måneders alderen ... hvad anbefaler I så ?
    han skal kasteres fordi han går sammen med hans søster smiley

• #10   6. dec 2012 Simone, ...
    Tja jeg har snart 2 tæver og 1 hanhund, og de bliver da skilt ad når der er løbetid.
    Jeg ville ikke neutralisere min hanhund, bare fordi den skal gå med en tæve, og slet ikke ved 6 mdrs alderen.

• #11   6. dec 2012 Mine hunde bliver også skilt ad når han kommer i løbe tid - faktisk hen til hendes unger (naboen/veninden). - men er det resten af livet de skal gå skal finder jeg den løsning den bedste..

hvor længe vil i egentlig mene at de skal være skilt ad når hun er i løbe tid ? for at være HELT sikker på at det er overstået ??

• #12   6. dec 2012 Mine bliver skilt ad for resten af deres liv, og hvis nogen skal "fixes" er det mine tæver, da der er flere fordele for dem at blive neutraliseret, end hannen.

• #14   7. dec 2012 Jeg læste på en hunde adfærdseksperts hjemmeside at en tommelfingerregel er at små hunde helst først skal kastreres ved 10 måneders alderen, mellem hunde ved 12 måneders alderen og store hunde ved 14 måneders alderen. smiley

Kommentér på:
Kastration

Annonce