{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

smertestillende,GØR ALDRIG SOM MIG laangt indlæg {{forumTopicSubject}}



mopse Verner,har en dum forpote.Svamp/allergi.mopserelateret.Derfor skal han aldrig have den fornøjelse at blive en "mopsefar".

Fik får ca.1/2 år siden,div. salver,og smertestillende til sin pote.
Helt fint alt sammen,og samtidig regelmæssig badning af forpoterne med sæbespånevand.Alt det hjælper.Har købt ballonsko,de hjælper også,og så cykler jeg med ham,i dårligt vej,og han går selvfølgelig godt og rask til,når han kommer ud af kurven.
Men,idag,tænkte jeg,vi dropper skoene,der skal luft til poterne.,og så potevoks på.
Da vi så efter en times luftning,hvor han haltede meget på hjemturen.Så,hed proceduren:the same producere as yesterday".
Badning af forpoterne,og verner elsker den badning,går faktisk selv ud og venter på fodbadet..
Men så for at være ekstra god,Verner skal være smertefri idag,(han er faktisk helt smertefri hver dag,når jeg bare overholder proceduren,badning,ballonsko,og ved sengetid indsmøring af kopattesalve),
ja,så var jeg en KÆMPE IDIOT,gav ham et lille skud smertestillende,meloxidyl,i den milligrad han skal have,UDEN jeg havde min briller på.Så,efter en lille 1/2 times tid,begynder han at halse,meget,og DET gør han kun i megen varme,og det skal være rigtigt varmt,før han halser.

Så,kommer jeg i tanke om,han fik i fredags fjernet en "gammelmands vorte",under fuld bedøvelse,og fik selv.også smertestillende,og pencellin under den meget lille operation.

Men,altså,jeg har nu ikke bestilt meget andet,end at sidde og glo på ham,med bævende hjerte,i små 2.timer.
Han har drukket masser af vand,maden gider han ikke spise,og det er ikke udsædvanligt,han er en kræsen,møj forkælet mops.

Nå,det jeg ville med indslaget,var:

giv ikke smertestillende i "flæng"

hilsen
den lidt dumme mopseejer,vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smertestillende,GØR ALDRIG SOM MIG laangt indlæg
  • #1   7. jan 2013 Har du givet ham for meget, eller?

    Det han fik i fredags har jo ikke noget at gøre med det, han har fået i dag - det er ude kroppen.


  • #2   7. jan 2013 Har du talt med en dyrlæge???

  • #3   7. jan 2013 Det lyder godt nok farligt

  • #5   7. jan 2013 til alle jer,der har været så søde at,læse mit laaange indlæg,vedr:min "misforstået" godhed,omkring Verners pote,vil jeg bare lige skrive.

    At,Verner har det fint.
    Han har ædt,(lagde lige et par rejer,ovenpå hans mad,dem elsker han),drukket "skidt",gået tur,tisset,og lige hoppet op,i min "fine" sofa,det eneste sted der er "tabu" for ham.

    Ja-Verner får af og til,meget sjældent,lidt spray,til poterne,og selvfølgelig det "onde stads"der er binyrebark hormon i.Det hjælpe,men er noget møg,på længere sigt.Får det selv,så mig og min hund "følges ad".

    Og,nej jeg ringede ikke til dyrlægen.Min dejlige,kærlige,sjove mops har det fint nu.
    Han har spist,drukket,og er nok lidt dødtræt af mig,som har siddet og gloet og talt til ham i nogle timer.
    Skal til kontrol,i næste uge vedr.den fjernet "gammelmandsvorte",og samtidig,har min dyrlæge,læst,spurgt og gjort andre ting,som evt.kan gøre Verners pote bedre,UDEN binyrebakhormon.

    Så,1000 tak for jeres respons,vedr.mit indlæg

    birgitte l

    Har lige nærlæst dit svar igen

    Nej Verner har IKKE nedsat leverfunktion,eller hjertefunktion,tværtimod har han et stærkt hjerte,ved det fordi han fik opereret 1/2 millmeter,fra snudeskaftet,fordi øjenlågettrykkede lidt på hornhinde.Operation forløb UDEN komplikationer.Og,som min gode og temmelige dyre dyrelæge sagde:
    hans hjerte "er fight for fight" ,.Ja-hun er dyr,men jeg stoler 100% på hende..

    Kort og godt,nu er det slut med at,give lidt smertestillende.
    Det hedder fremover ballonsko,sæbespånebad(som han elsker),og så lidt crem ved sengetid.
    Og,så håbe at min dyrlæge har fundet et "mirakelmiddel",UDEN cortisone,til Verners højre pote.

    Tak for jeres indlæg

    mange hilsner
    vibeke og hendes mops,som elsker "den fine sofa".



  • #6   7. jan 2013 Jeg har bare slet ikke forstået hvad det er, der er gået galt?

    Du har givet den rette dosis af det smertestillende. Det er et NSAID og det skal man blot vente et døgn med at erstatte med noget andet og der er gået (mindst) to siden operationen.

    Hvad var der der skulle trigge den reaktion hos hunden?

    Noget helt andet er, at NSAID ikke er gode til at smertelindre huden, så det hjælper nok ikke det store. Der er lokalbehandling nok mere effektivt.


Kommentér på:
smertestillende,GØR ALDRIG SOM MIG laangt indlæg

Annonce