730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

*** Anonym ***
*** Anonym ***
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 23

Bider sig, trods en tur til dyrlægen Bider sig, trods en tur til dyrlægen

INDEN I RIVER HOVEDET AF MIG, SKAL I LIGE VIDE HUNDEN IKKE ER MIN, JEG VAR KUN PÅ BESØG HOS EJER DA JEG OPDAGER DETTE..

var på besøg hos en forleden der spurgte om jeg kunne hjælpe med hunden
Det er en ældre rottweiler/lab blanding. (omkring de 7 år) Til trods for den har været ved dyrlægen og fået loppekure, bliver den ved med at bide/slikke sig ved haleroden. Den har mistet en masse pels, og den er helt rød der. Ejeren siger at de har været ved dyrlæge med det..
Men puhh hvor ser det ud..
Og det er forfærdeligt at høre på, når den 23 timer i døgnet slikker/bider sig konstant.
Ejer vil dog ikk oplyse hvilken dyrlæge hunden har været hos.
Den får det "billige" foder fra Tyskland, (Topdog) da pengene ikke er så store til det dyre foder fra RC eller andre af de der dyre dyrlæge anbefalet foder...

Hva pokker kan man gøre for at hjælpe hunden så den ikke bider sig så galt ??
Har hørt man kan vaske med atamon (staves??) Men ved ikke om det er godt for den...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider sig, trods en tur til dyrlægen
  • #1   7. jan 2013 Har i overvejet om der kunne være noget hudbetændelse?

• #2   7. jan 2013 er de sikker på det er lopper den har os ikke hotspot ?

blade fik det og det startede ved halen
    og var helt rødt og næste morgen var det et åben betændt sår..

• #3   7. jan 2013 Eller analkirtlerne ?

• #4   7. jan 2013 Det er over roden, Og jeg må indrømme jeg er på dybt vand... Aner virkelig ikke hvad det er... Hunden har lopper (kunne ihvertfald se de små kryb)
    Har rigtig ondt af hunden da den så så forpint ud smiley

Og håbede derfor at nogen herinde kunne komme med gode råd jeg kunne give videre..

• #5   7. jan 2013 Man kan give hunden Capstar for lopper, det dræber alt PÅ hunden på 24 timer, men den skal stadig i almindelig behandling og hjemmet skal stadig rengøres grundigt..

HUSK AT SKIFT STØVSUGERPOSEN!!! smiley

• #6   7. jan 2013 Krøll
    hvor kan man købe Capstar ??

• #7   7. jan 2013 Det er nogle piller, jeg har dem ikke selv, men prøv google smiley

• #8   7. jan 2013 Krøll
    Det prøver jeg lige

• #9   7. jan 2013 Apoteket så jeg lige smiley

• #10   7. jan 2013 De har garanteret brugt Frontline og det kan man bare ikke stole på mere.

Capstar og program Vet - rengøring.

Eventuelt en forebyggende pipette af andet mærke end frontline (og produkter med samme aktive indhold)

• #11   7. jan 2013 CH
    tror nok det er frontline de har brugt ja... Den der store sprayflaske.. (Noget værre lort, har jeg fortalt ejer)

• #12   7. jan 2013 Ja, det er desværre ikke altid lige heldigt..

Hvor er det synd for den hund, altså. Jeg håber de vil sætte gang i god behandling hurtigst muligt.

• #13   7. jan 2013 Også her..

Hvad er prisen på Capstar?

• #14   7. jan 2013 Var det ca 130 kr? Kan ikke huske det.. Har lukket siden ned igen smiley

• #15   8. jan 2013 jeg synes de burde vaske hunden i en loppeshampoo også give capstar hvis det er slemt også to dage efter badet give en pripet i nakken .
    også ville jeg støvsuge og vaske alt ...
    og evt sprøjte med trinoel efter alt er vaskede især hvis de har trægulve. husk hunden først må komme i rummet når alt er tørt hvis du sprøjter med det..

også ville jeg kæmme hunden to gange dagligt . sådan slap vi af med lopperne..

og jeg gir stadig huset det store tur med vask af alt og sprøjter med trineol to gange om mdr ( hvor hundene er ved svigermor de dage)

• #16   8. jan 2013 Jeps man kan få Capstar på apoteket.

• #17   8. jan 2013 Giv advantage eller bayvantic i stedet for frontline. Det gives som en pipette i nakken.

• #19   8. jan 2013 Hvis ikke hjemmet bliver rengjort meget meget grundigt utallige gange, så vil lopperne blive ved med at hoppe på hunden. Selvom hunden er blevet loppebehandlet, kan de sagtens nå at bide, før de dør af loppemidlet.

Æg fra lopper, drysser af hunden, og kan ligge i alle mulige revner og sprækker (tæpper, sofaer, gulvbrædder, skabe, skuffer) i rigtig lang tid, før de bliver udklækket. Når forholdene er gode, så formerer de sig videre, og loppeangrebet kan få et massivt omfang.
    Det kan være et helvede at slippe af med dem igen.

Der skal støvsuges og vaskes og sprøjtes med insektmiddel mange gange, før man kan slippe helt af med dem, hvis det først har noget at udvikle sig.

Vores kat fik en gang lopper, og lige meget hvor mange gange jeg støvsugede, og vaskede tæpper og sprøjtede, så dukkede de op igen.
    Indtil jeg ved et tilfælde fandt ud af, at de kom fra et klædeskab.
    Det viste sig, at vores kat havde taget en lur på det rene tøj, før det blev lagt ind i skabet. Jeg blev først opmærksom på det, da min søn sagde at katten "vist nok" lige var kommet til at ligge der, før han lagde tøjet i skabet.

• #20   8. jan 2013 Vores kat får forebyggende loppekur hele året rundt, for jeg vil ikke opleve sådan et angreb igen. Det er (7-9-13) 12 år siden, at katten havde lopper sidst.
    Vores hund har aldrig haft lopper, men hun får Baywantic mod flåter i sommermånederne, fordi vi bor i et område, med mange flåter.
    Der kunne snildt kravle 20 flåter rundt på hende, efter en skovtur.

• #21   8. jan 2013 Giver de andre ret m.h.t.en her og nu vask og behandling af hund og hjem samt forebyggende pipette (Advantage eller Byvantic).
    Vil dog undgå over haleroden, som Isabella ellers skriver, da hunden ellers kan slikke i det og i forvejen har sår.
    Når hunden slikker/bider så meget, kan det evt. også være, den har udviklet loppeeksem. I så fald er det ekstra vigtigt også at udrydde lopper og æg i omgivelserne.
    Håber dine venner tager imod rådene, så hundebassen kan få det godt igen.

• #22   8. jan 2013 Husk at der lige skal gå noget tid inden hunden bliver behandlet med pipette igen - Frontlinen skal lige ud af systemet.

Capstar og Program Vet er ikke noget problem.

Og husk også, at hvis der er kat i huset, kan Bayvantic ikke bruges.

Kommentér på:
Bider sig, trods en tur til dyrlægen

Annonce