2.548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

foderbræt billeder foderbræt billeder

Jeg er ivrig fuglefodrer smiley

Og når kræene nu alligevel sidder lige dér og æder løs, så udnytter jeg dem groft, -tager billeder og noterer arter smiley

Der må være andre med samme interesse?
Kom frisk og del jeres fugle, jeg vil så gerne se dem.

Tips til foder modtages med kys smiley

Jeg lægger ud med en lille blåmejse..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foderbræt billeder
  • #1   15. jan 2013 Her har solsorten travlt med at få lidt mad i kulden... bor lige op til skoven, så har utrolig mange fuglearter på besøg i haven til en snack og det er så dejligt at se på smiley

profilbillede
  • #2   15. jan 2013 hehe tror bare jeg kaster et link til min fugle-mappe på flickr smiley Ellers kunne jeg spamme jer med billeder hele dagen *G*
    http://www.flickr.com/photos/street-frey/sets/72157627005592600/

Mht til foder, Så gem sådan noget som andefedt - bland det med nødder af forskellige art og put det er i køleren.
    Evt i bunden af et glas med en snor i , eller i en flad tallerken hvis du har et sted at lægge "sagerne" udenfor smiley

Det er guld værd for dem smiley

• #3   15. jan 2013 Dogs 4 life, -det ER nemlig noget så hyggeligt smiley

F & Z, -tak for tip smiley Og nøjh, ..jeg troede ellers jeg HAVDE set dine fuglebilleder, de er godt nok fine!
    Jeg er dybt misundelig på spætmejsen og halemejsen, kommer de i din have? Og hvad spiser de?

• #4   15. jan 2013 Fik lige fint besøg i dag smiley to kernebidere kom forbi, de så nu ikke ud til at være specielt gode venner..

profilbillede
  • #5   15. jan 2013 Halemejsen kigger forbi - i flokke om vinteren - men ellers nej, så kommer de ikke rigtig forbi
    Spætmejsen kommer aldrig - de billeder jeg har af den er fra skoven smiley

Og nu er jeg flyttet i lejlighed og har ikke fået sat foderbræt op endnu så har ikke rigtig noget herfra :S SÅ nitten !

• #6   15. jan 2013 Uuuh kernebidere er så fine !!! smiley

• #7   15. jan 2013 I har nogle meget flotte billeder at de smukke fugle smiley

• #8   15. jan 2013 ei så må jeg lige dele et billede af tårnfalken vi fik idag ( vi er mig og min far, som jeg var ude med smiley )

profilbillede
  • #9   15. jan 2013 Jeg har ingen billeder, har desværre ikke lige udstyret til at få nappet nogle gode fra fuglebrædtet.

Det er ellers velbesøgt - og tæller vi hele haven med er det rigtig godt.

Mejser, musvitter, bogfinker, dompapper, kvækerfinker, solsorte, sangdrosler, sjagger, rødhalse, spætter, en enkelt musvåge, tårnfalk, spurvehøg, natugle, et sjovt par - en sortkrage og en gråkrage, der har dannet par i flere år, husskade... og en hel bunke andre jeg ikke lige kan huske. Desværre har jeg ikke noget register - det havde jeg hvor jeg boede før, det var nu ret sjovt. Jeg glemmer dem jo igen.

• #10   15. jan 2013 F & Z, -jamen man kan gå helt amok når man først kommer igang jo smiley Jeg herser både hund og unger væk fra vinduerne for de fiine pippere skal have fred og ro smiley

Jeg har set sådan nogle smarte sugekop dimser til at sætte på ruden, som man kan hænge mejsebolde og den slags i.. fint hvis man nu bor på 4. sal og stadig gerne vil have liv udenfor vinduerne smiley

Haegsy, -så er det godt at have en førsteklasses rottefangerhund smiley

• #12   15. jan 2013 CH, -i må bo fantastisk godt smiley Jeg har jagtet et uglesyn det meste af livet, fundet masser af opkast og hørt dem, men endnu ikke set en, desværre.

F & Z, -fantastisk tårnfalk!

• #13   15. jan 2013 Karin, -det er helt meditativt smiley
    Spiser fugle kød??

Jeg fodrer med div. nødder, hjemmegjorte kugler af svinefedt og havregryn, brødrester, korn, hampfrø, rosiner, æbler og solsikkekerner

• #14   15. jan 2013 Jeg havde en duehøg i toppen af kastanietræet i sommer, til gengæld ikke flere duer da sommeren var ovre smiley

profilbillede
  • #16   15. jan 2013 det gør de da smiley :)

de har faktisk en meget varieret kost hvis man ser på hvad de spiser hele året smiley

• #17   15. jan 2013 Orh en duehøg !!! WOW ! smiley

fantastisk fugl !!!!

• #18   15. jan 2013 En af de første rigtige frostmorgener i en weekend sidste år, ville jeg lige skære nogle fugle-kugler over og ligge på fodder-brættet til mine små venner, inden jeg skulle nyde en lang tur med hundene i vinter-solen.

Her vil jeg advare andre..... prøv ikke at skære en kugle over, som har ligget natten over i skuret og den første cm er frossen!
    Jeg prøvede og lagde krafter i med den store brødkniv...de første 2 kugler fik jeg skåret over..den 3. kugle nåede ikke så langt, før kniven smuttede og jeg huggede "tutten" af min venstre pege-finger, hang kun fast i en lille luns og det styrt-blødte....
    Ingen luftetur til mig, men en tur på skadestuen og få det hele syet sammen igen... ikke så smart !!

• #20   15. jan 2013 Karin - det kan godt være det samme smiley

• #21   15. jan 2013 Min mand har haft lidt fornøjelse af uglen - eller... der er flere, vi har minimum en han og en hun.
    De holder til inden vores lade - og der er ikke lys i den bagerste ende. Vi opbevarer halm til fyret derinde, og min mand går jo derind flere gange dagligt - også når det er mørkt.
    Han er mere end en gang blevet voldsomt forskrækket over pipfuglen derude - sådan en ugle er komplet lydløs og svæver bare henover ham som en stor lydløs skygge.
    DET må være klamt. Jeg har heldigvis ikke selv prøvet det *GGG*

• #23   15. jan 2013 Vi bor ud til marker. Vores have er meget stor og har både græsplæne, en hel masse æbletræer, der modner henover efteråret og giver æbler helt til nu. (Vi har faktisk så sent som i søndags plukket fra træet, men nu er det også slut). Så har vi de store ladebygninger og hele haven er indrammet af skov med blandet alt muligt - fyr, hassel-og valnød, birk, røn, bøg.... alt muligt... masser af krat og busk.

Det er lidt et mekka for fugle (og andre dyr)

Og så fodrer vi året rundt.

• #24   15. jan 2013 Fra efteråret... Danse-fugleunge *GG*

profilbillede
  • #25   15. jan 2013 Nysgerrig skovspurv smiley

profilbillede
  • #26   15. jan 2013 Mor-fugl lærer ungerne hvor de skal holde sig til smiley

profilbillede
  • #27   15. jan 2013 Den lille yngling smiley

profilbillede
  • #28   15. jan 2013 Lidt sky rødhals, men noget så køn smiley

profilbillede
  • #29   15. jan 2013 Jeg er faktisk rigtig bange for fuglene... Jeg tør ikke fodre dem uden hunden er med i haven - og flyver de for tæt på kaster jeg foderbolden og styrter ind - men bag lukkede ruder er de skønne smiley

CH var i mobilen en dag (som så mange andre dage), vinduet er åbent og pipperne sidder ude på "pinden" og spiser, pludselig lander en spurv i vindueskarmen.... og ud gennem vinduet ryger mobilen i ren og skær rædsel*GGG*

• #30   15. jan 2013 LOL Nina din bangebuks smiley

godt du ikke var med mig da jeg sad 1 m fra min rødkælk forrige år *GGG*

http://www.flickr.com/photos/street-frey/sets/72157629301889229/

• #31   15. jan 2013 Hvis den sidder stille er det ok... og man er udenfor... Men de må ikke flyve, så er jeg den der er skredet smiley

• #32   15. jan 2013 jamen jeg kaldte hende jo hen til mig, så jooo hun fløj da rundt *G*

også sad hun og stirrede mig ned i nogle minutter før hun rykkede tætter på smiley

• #33   15. jan 2013 *gys*

Jeg vil ikke have nogen tam fugl... de er altså ikke venlige overhovedet...

Giv mig et egern eler pindsvin, men fugle (alt med næb) er jeg superbange for *GG*

• #34   15. jan 2013 Jeg er blevet bidt af en pindsvineunge *GGG*

• #36   15. jan 2013 Ingen billeder da jeg kun har mobilkamera smiley

Den mest speciele fugl her er nok flagspætten.

• #38   15. jan 2013 Et sidste billede.... Elsker den lille unge smiley

Jeg har bare sat foderbold lige uden for vinduet - de spiser og jeg fotograferer (mest gennem ruden) smiley

profilbillede
  • #40   15. jan 2013 Årh nogle fine billeder.. jeg er lige kommet hjem fra træning, så hundepigen skal have lidt opmærksomhed og en god tur. -Kigger ind om lidt igen og ser dem bedre smiley

• #41   15. jan 2013 virkelig fine billeder man bliver i godt humør af..

• #42   15. jan 2013 hahaha Nina.. jeg ser tydeligt en taknemmelig lille gråspurv, som gerne vil sige pænt tak for mad Nina, blive lammetævet med en mejsebold af en hysterisk Nina, som derefter pudser hunden på den smiley

-derudover..vildt gode billeder! Hvor er babyspurven yndig, helt og aldeles smiley

CH, -det må være et utroligt syn med de ugler, jeg vil gerne tro de kan skræmme, helt små er de vel ikke, ..med mindre det er kirkeugler, ..ved du hvad det er for nogle?

• #43   15. jan 2013 babyerne er mejser ... tror jeg smiley

Jeg er bare så bange for dem, men kan på den anden side godt lide at fotografere dem *dilemma!*

Jeg skal - når vejret bliver bedre og varmere - ud på en lokal planteskole; herren der har den har en tam solsort som han hidkalder og håndfodrer i sit køkken - virkelig spøjst at se på! smiley

• #44   15. jan 2013 Det må kræve en pæn portion tålmodighed at få en vild fugl så tam smiley

• #45   15. jan 2013 Er det en blåmejse? Jeg kan slet ikke se det og tænkte egentlig guldspurv..

• #46   15. jan 2013 Jeg aner ikke hvordan han har gjort det, men han sagde det var 2. år den var der - så enten er de lette at tæmme, eller også er han fuglehvisker (jeg tror på det sidste *GG*)

• #47   15. jan 2013 Spurv er det ikke, vi HAR gukdspurve, men ingen i haven vor desværre..

Vi har mejser, skovspurve, solsorte og møg- krager og måger. Det er nok en blåmejse... parret med en kylling smiley

• #48   15. jan 2013 Er der nogen som genkender sådan en her?

profilbillede
  • #49   15. jan 2013 Nina, -fuglehvisker er klart det mest hyggelige! smiley

• #50   15. jan 2013 fido, -fiin spætte smiley vi har dem også ind imellem, men aldrig så tæt på.

• #51   15. jan 2013 Den mest tamme jeg har i haven er skovskaden Freddy, han sidder gerne et par meter fra mig og venter på jeg skrider, naturligvis efter jeg har lagt nødder ud smiley

profilbillede
  • #53   16. jan 2013 Jeg har hørt det før med rødhalse smiley -tror det er Freja F&Z, som skrev om en tam rødhals i haven.. jeg har også en enkelt, men den er desværre mere end sky.

Jeg tænker den vil være venner (og dermed først til fadet ;))

Her er min..

profilbillede
  • #54   16. jan 2013 Jeg har også fornøjelsen af en enkelt lille topmejse for tiden smiley

profilbillede
  • #55   16. jan 2013 Åååh, en dejlig tråd! ELSKER havens fugle! Desværre bor jeg i lejlighed, i et område med mange rotter så vi må ikke fodre fugle smiley

I mine forældres have, fodrer jeg dog. Der er gråspurve, skovspurve, grønirsk, guldmejser, blåmejser, rødkælke, solsorte, duer og af og til en flagspætte. Er der rigtig godt gang i den, plejer spurvehøgen (tror jeg det er) at kigge forbi til en snack smiley

I sommerhuset er jeg også ivrig fuglefodrer. Der vrimler det med de små spurvefugle, der er især rigtig mange skovspurve og blåmejser. Ofte ser man de små familier flyve rundt på skift når ungerne skal lære det, og der er tit 15-20 unger som øver sig.

for et par år siden fik vi besøg af en flot skovskade (venligst artsbestemt af Freja) og siden har den fået en makker. Parret kommer ikke så sjældent, men af og til har de dog svært ved at stå for vores nødder i træet, og de er også ret glade for mejseboldene (selvom de er lidt svære at hænge fast på!)

Der er også flere spætter (mener det er flagspætter) og et enkelt egern, som holder sig til nødderne og de æbler det kan løbe af med.
    Af og til kommer ræven også og spiser æbler og kirsebær smiley

• #56   16. jan 2013 Karen, det er natugler vi har boende. Og vores ladeporte står åbne året rundt bare for det smiley

Rødhalsen er generelt en fugl, der er nysgerrig og ikke så bange af sig. Den følger gerne med, hvor der sker noget, og er kendt for næsten at sidde på skovlen, når man graver have.
    Skøn lille sag.

• #57   16. jan 2013 Wauw nogle flotte billeder! smiley

Her er der dagligt besøg af grønirisk, bogfinke, rødhals, gærdesmutte, solsort, skovspurv, ringdue, blåmejse og musvit. På jævnlig visit kommer der sortmejse og kvækerfinke.

Vi fodrer kun med gamle æbler, solsikke frø og fedtkugler, jeg synes alligevel det stortset kun er solsikkefrøene de går efter dengang vi fodrede med "multi" frø posen. Solsikkefrø er også den mest fedende af multi posen.

• #58   16. jan 2013 Karen A,
    jeg kan i øvrigt prale med at jeg også har set en ugle engang. Midt i toppen af en lygtepæl, i et lyskryds i Ishøj en nat. Havde ikke lige forventet det, men smuk det var den! Og mens jeg holdt og kiggede på den, fløj den lige en lille runde, og satte sig så igen smiley

• #59   16. jan 2013 Anja - dine forældres levende buske af fugle er stadig i mine tanker engang imellem *G* Imponerende samling af fugle i har der smiley

og ja - det var mig der havde en rødkælk der næsten var tam , så tam som en vild fugl kan blive på 3-4 måneder smiley
    Havde vi haft mere tid sammen havde vi også haft et endnu tættere forhold - men ræven / frosten tog hende desværre den vinter... tager dog stadig ned bag ved gården og kalder på hende , just in case i ved.... for hun gav mig SÅ meget i den tid !
    Jeg kom 30 min for tidligt på arbejde hver dag fordi jeg skulle se til hende først *G*

• #60   16. jan 2013 CH, -her stod dørene også gerne åbne for uglerne smiley
    Natugler er imponerende! Jeg mener de har et vingefang på omkring en meter og så er de jo enormt massive.. ih hvor ville jeg gerne se en.. trods det vi har store vildmose i baghaven, så er der ingen ugler her smiley

Anja, -det er snyd!! Og så midt i byen. Det lyder iøvrigt som en feed fuglehave dine forældre har smiley

Cathrine, -jeg droppede også hurtigt det færdigblandede fuglefoder, ..jeg køber hellere tingene hver for sig og rationerer så efter hvad de spiser mest af, så slipper man også for at have en kornmark på terrassen til sommer, -fra alle de korn fuglene ikke gider.
    Her er der også godt gang i solsikkekernerne og hampfrø er også et sikkert hit smiley

F&Z, -mente nok det var dig. Og så mange fine rødhals billeder du har smiley

En flok stære i vinterdragt har taget ophold i haven, ..de er ret fine med pletter

profilbillede
  • #64   16. jan 2013 Isabella, -hehe smiley så fin den er og næsten alt for stor til foderhuset, har du selv flettet det?

Karin, -det var smart.. jeg sidder bag ruden med telelinse på, måske en god idé at få dem lidt tættere på smiley

Kommentér på:
foderbræt billeder

Annonce