Blindtarmsbetændelse - hvor mange smerter? {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
Min kjære mand har haft mavesmerter siden i går eftermiddag, i dag har de skiftet lokalitet.. Først var det i hele men han havde ondt, men fra i morges er det rykket ned i højre, nederste side... Og straks tænker den lille spirende sygeplejerske k mug: blindtarmsbetændelse... Manden har ingen feber, men hvad jeg kan læse mig til, har mange patienter med blindtarmsbetændelse temperatur under 38..
Hans smerter er konstante, men stærkere når han bevæger sig, eller trykker i området, men ikke stærkere end ca 5-6 på en skala fra 1-10...
Har I kendskab til blindtarmsbetændelse, og hvor ondt det gør? Jeg vil jo mene at det gør noget mere ondt, men smerte er jo individuel... Manden gider ikke ringe til vagtlægen, og jeg er lidt i tvivl om jeg bare er pyldret
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
Beklager, skriver fra mobilen
apr 2012
Aff er helt normal
apr 2012
Jeg vil også helst give lægevagten et kald, men han mener ikke, at det behøves endnu...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 224
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 224
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Hvis du skal tjekke om han er slipøm skal du trykke ham dybt ned i venstre side mellem navle og lyske og når du slipper vil han får ondt i højre side, der hvor blindtarmen sidder.
Blindtarmsbetændelse er en svær sygdom at diagnostisere, for den udarter sig meget forskelligt, tit har den ikke rigtig særlig mange symptomer og den går ikke altid "efter bogen"
apr 2012
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 459
Vagtlægen ville ikke se mig.. Min egen læge dagen efter undersøgte mig, men kunne ikke finde noget, han sendte mig videre til en gynækolog som tog en masse prøver, men alt var normalt. De ved ikke hvad der er galt med mig.. De siger bare det er maveonde, men det tror jeg nu ikke helt på..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Mener at vagtlægerne også bruger den metode til at vurdere hvad det kan være.
Men en tur til vagtlægen er altid en god ide, hvis man er i tvivl.
Men hvis han ikke vil til vagtlægen, så er han enten en kylling eller også har han ikke ondt nok - vælg selv.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Det samme gælder vel for voksne
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
Lægen mærkede også efter op bag i, men det skal du nok ikke fortælle ham.
Det lyder slet ikke som galdesten og der vil han også have ubeskrivelig ondt. Kitfarvet afføring kommer først hvis galdevejen stoppes og der vil urinen blive colafarvet.
Blindtarmsbetændelse - hvor mange smerter?