{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.123 visninger | Oprettet:

Blindtarmsbetændelse - hvor mange smerter? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG
Min kjære mand har haft mavesmerter siden i går eftermiddag, i dag har de skiftet lokalitet.. Først var det i hele men han havde ondt, men fra i morges er det rykket ned i højre, nederste side... Og straks tænker den lille spirende sygeplejerske k mug: blindtarmsbetændelse... Manden har ingen feber, men hvad jeg kan læse mig til, har mange patienter med blindtarmsbetændelse temperatur under 38..
Hans smerter er konstante, men stærkere når han bevæger sig, eller trykker i området, men ikke stærkere end ca 5-6 på en skala fra 1-10...

Har I kendskab til blindtarmsbetændelse, og hvor ondt det gør? Jeg vil jo mene at det gør noget mere ondt, men smerte er jo individuel... Manden gider ikke ringe til vagtlægen, og jeg er lidt i tvivl om jeg bare er pyldret smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blindtarmsbetændelse - hvor mange smerter?
  • #2   2. feb 2013 *men= maven, k mug = i mig...
    Beklager, skriver fra mobilen smiley

• #5   2. feb 2013 Uh Ulla, der må du lige forklare - slipømhed? Det skal forståes som, at det ikke gør ondt ved trykket, men når man slipper?
    Aff er helt normal smiley

• #7   2. feb 2013 Ingen slipømhed i så fald...
    Jeg vil også helst give lægevagten et kald, men han mener ikke, at det behøves endnu...

• #8   2. feb 2013 har haft galdestens anfald, det TS beskriver er ikke hvad jeg følte, det sad længere oppe og mere rundt og om i ryggen også..

• #9   2. feb 2013 Ring til vagtlægen

• #10   2. feb 2013 Det lyder til at være hans blindtarm

• #11   2. feb 2013 Jeg tror ikke det er galdesten, men det kunne godt være blindtarmsbetændelse. Det starter ofte diffust og samler sig så i højre side, og man har tit ikke ret meget feber, det får man først når den springer.
    Hvis du skal tjekke om han er slipøm skal du trykke ham dybt ned i venstre side mellem navle og lyske og når du slipper vil han får ondt i højre side, der hvor blindtarmen sidder.

Blindtarmsbetændelse er en svær sygdom at diagnostisere, for den udarter sig meget forskelligt, tit har den ikke rigtig særlig mange symptomer og den går ikke altid "efter bogen"

• #12   2. feb 2013 Så er min følelse nok ikke helt forkert... Jeg må opmuntre ham igen, der kan jo ikke ske andet end at lægen siger, at han skal tage sig sammen smiley

• #15   2. feb 2013 Det er præcis de symptomer jeg går rundt med for tiden! Det vækker mig endda om natten eller tidligt om morgenen..
    Vagtlægen ville ikke se mig.. Min egen læge dagen efter undersøgte mig, men kunne ikke finde noget, han sendte mig videre til en gynækolog som tog en masse prøver, men alt var normalt. De ved ikke hvad der er galt med mig.. De siger bare det er maveonde, men det tror jeg nu ikke helt på..

• #16   2. feb 2013 Kan han stå på gulvet og hoppe op og ned, og hvor ondt gør det så når han hopper.
    Mener at vagtlægerne også bruger den metode til at vurdere hvad det kan være.

Men en tur til vagtlægen er altid en god ide, hvis man er i tvivl.
    Men hvis han ikke vil til vagtlægen, så er han enten en kylling eller også har han ikke ondt nok - vælg selv.

• #17   2. feb 2013 Mavesmerterne er lokaliseret i hele maven og forværres, hvis barnet skal gå, løbe eller hoppe = tegn på blindtarmsbetændelse
    Det samme gælder vel for voksne

• #18   2. feb 2013 Min datter har haft det. Der var slipømhed. Altså man trykker på det ømme sted og så er smerten værst når man slipper.
    Lægen mærkede også efter op bag i, men det skal du nok ikke fortælle ham.

Det lyder slet ikke som galdesten og der vil han også have ubeskrivelig ondt. Kitfarvet afføring kommer først hvis galdevejen stoppes og der vil urinen blive colafarvet.

Kommentér på:
Blindtarmsbetændelse - hvor mange smerter?

Annonce