{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Ja så skete det igen {{forumTopicSubject}}

En tråd slettes bare fordi der ikke er udelukkende rygklap og enighed.......

Der kom en debat og TS kunne ikke forsvare den holdning der blev lagt for dagen i startindlægget.......

Citere lidt fra TS indlæg i anden tråd:
".... self. er det synd , men den eneste jeg har ondt af i sådan en situation er hunden. "

Og senere så bliver det gjort klart at tråden slettes hvis der bliver nævnt at TS ikke syntes det var synd for ejer.........
Og det var der så en ejer der pointerede og wupti så er vi uden tråd................

Jeg er ikke helt med på hvorfor det er mere synd for ejeren af hunden hvis dens forældre er testet.
Mit håb ligger dog i sådan en ejer lære noget og finder hvalpe fra ordentlige forældre næste gang..........

Men det er sku synd for både ejer og hund, for de har jo nok handlet i god tro, ja måske endda løjet for, eller stolet på avlers udsagn om de er sunde og raske.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja så skete det igen
  • #1   15. feb 2013 Og så skete det igen at jeg gik glip af noget!!

  • #2   15. feb 2013 det var ikke en skid med det at gøre . forventede ikke rygklap, tværtimod, men når folk konsekvent ikke vil læse hvad jeg skriver og misfortolker hvad jeg skriver selv om det er skåret ud i pap , så er der ingen grund til den tråd skulle blive.... jeg kunne fint forsvare min holdning , men ikk under forudsætning af at hver 2. ting jeg skrev blev misforstået .....



  • #3   15. feb 2013 Ja yderst spændende tråd at man har behov for at skrive at folk med blandingshunde åbenbart ikke må være kede af det og udtrykke det overfor andre, fordi de har jo ikke tavle -.-'

    Det var squ noget mærkeligt noget.


  • #4   15. feb 2013 De blev ikke misforstået mere end TS misforstod stort set alle pånær rygklapperne i den tråd hvor du lige skulle svine folk til Caroline............

    Og fint du selv samler den op så forsvandt faren da for udhængning smiley


  • #5   15. feb 2013 Det er træls når tråde ryger hvor man har skrevet i, synes ikke jeg orker at skrive igen hvad jeg mener......

  • #6   15. feb 2013 Nogle ved bare ikke hvad det vil sige at være MEDMENNESKE og have MEDFØLELSE med andre!!

  • #7   15. feb 2013 det er sjovt at i stadig skriver at "folk må ikke være kede af det" ikke det jeg skrev , så stop nu forhelvede da jer selv...... go weekend , håber i får en spændende debat ud af hvor sllllleeeeeem jeg er , så længe i ikke holder jeg til fakta , så kan jeg kunne grine af jer:D

  • #8   15. feb 2013 Jeg forstår faktisk godt tanken:), hvis ikke du køber hund af undersøgte forældre så køber du en stører risiko, selfølgelig må du blive du blive så ked af det, hvis det går galt, men forhåbentlig lærer du næstegang at undersøge så godt du kan, og købe hos en opdrætter som undersøger sine avlsdyr, at købe hund er ikke så let, vil du sikre dig bedst muligt så er der ting du skal undersøge og man sikre sig bedst ved at bruge hovedet:)

  • #9   15. feb 2013 bodil ... PRÆCIS

  • #10   15. feb 2013 Hvordan gør man det hvis man ikke ved noget og ikke har nogen til at råde sig?

  • #11   15. feb 2013 Jeg så godt den anden tråd..

    Bodil siger det så fint.
    Jeg forstår godt tanken og meningen, men det blev måske lidt klodset formuleret af Caroline


  • #12   15. feb 2013 Altså en førstegangs køber.......

    Der er også førstegangs købere som tror de har fat i den hund de vil havde når de høre ordet Stambog, men opdager så senere hen at det var forkert klub når de f.eks. vil tilmelde den til DKK udstilling, det kan de så ikke da hundens stambog er en anden......


  • #13   15. feb 2013 Ib, helt enig, for der burde havde stået "mest synd for hunden" i startindlægget i stedet for "kun synd for hunden", så havde tråden ikke udviklet sig som den gjorde ;o)

  • #14   15. feb 2013 Helt enig Aino
    For det handler jo tit om førstegangsejere, der måske ikke engang har hørt om tavle og tests


  • #15   15. feb 2013 Ditte, lige nøjagtig!

  • #16   15. feb 2013 Caroline og Bodil
    - Nu er det LANGT fra alle der har mellem 8-15.000 kr. bare til at smide for en hund fordi den har tavle. Det kender jeg enormt mange mennesker der ikke har, og nej det er IKKE ensbetydende med at man ikke har råd til at have hund.

    Skal de mennesker så bare ikke have hund? Eller må de ikke være udtrykke deres sorg hvis de har købt en blanding og den dør af sygdom?

    Jeg synes det er en dybt mærkelig holdning at have, derudover er den iskold og blottet for empati overfor andre, bare fordi vi ikke alle er tavleryttere, eller har råd til tavlehunde.

    Min næste hund bliver da nok med tavle, fordi jeg godt vil prøve at tage del i udstillingsverdenen, og se hvad det er for noget, men det betyder os at jeg skal spare penge op i en milliard år, da jeg på ingen måde kommer til bare at kunne skaffe de penge en tavlehund koster "over night".


  • #17   15. feb 2013 Min første hund var også en fejltagelse.
    Bevarres, han var sød og dejlig på mange måder, men SLET den fornøjelse en hund gerne skulle være..

    Havde jeg vidst dengang, hvad jeg ved nu, så havde jeg aldrig sat mine ben i den hvalpefabrik...

    Man har lov at blive klogere....


  • #18   15. feb 2013 Ib, yep og man har også lov til at "kvaje" sig, især hvis man ikke har nogen til at fortælle sig ting kan være anderledes, for så ved man jo ikke bedre....

  • #19   15. feb 2013 Det handler ikke om tavle, det handler om at købe fra undersøgte avlsdyr:) og det handler måske om at vil du gerne have din hund i mange år så betaler det sig at undersøge før du køber, det samme gør man hvis man køber bil, køleskab eller vaskemaskine:)

  • #20   15. feb 2013 Før vi købte Emmi troede jeg at de enste tavle hunde var fra DKK!! Jeg havde lige nøjagtigt aldrig hørt om diverse tests og hvad ved jeg. Jeg var en af dem der var meget nem, at tage røven på..

    Kan med glæde sige, at alt hvad jeg ved om alt det der, har jeg enten lært herinde eller læst mig til efterfølgende..


  • #21   15. feb 2013 Ja Bodil, forstår dig godt, men der er mennesker der tror på hvad sælger siger, og siger sælger de er super raske og bla bla bla, så hopper de på den lige som hvis sælger i butikken står og siger "det er et rigtig godt køb, jeg har den selv derhjemme og er så glad for den".....

  • #22   15. feb 2013 Ja og mange vil jo også kunne vise en fin sundhedsbog fra dyrlægen
    Og hvis man så ikke ved at racen børvære undersøgt for fx HD eller patella, hvorfor skulle man så ikke tro at sundhedstjek var nok


  • #23   15. feb 2013 Nå ja, jeg gik da bare ud og gav 7500 for en hund uden tavle smiley smarte mig smiley

  • #24   15. feb 2013 Min første hund var en Malteser, ikke at jeg selv i første omgang valgt det, næ det gjorde en Westi opdrætter for mig, for hun ville ikke sælge til ungt par med lille barn, så jeg kiggede mig om efter en anden hund der var hvid og valget faldt på Malteser, jeg fik også en han, de var begge med DKK bøger..... de skulle ikke udstilles, de skulle ikke tjekkes for noget inden et kuld hvalpe der også fik bøger, så hvordan skulle jeg f.eks. kunne vide at nogen hunde skulle tjekkes for sygdomme, det har jeg da først fundet ud af senere, og at nogen har mere end andre de skal tjekkes for....
    Faktisk troede jeg dengang bare man havde stambog for at man så viste navnene på dem der var i familie med ens hund ;o)


  • #25   15. feb 2013 Min første egen hund er tjekket og forældrene også (de er tjekket for ting DKK ikke engang længere kræver at de tjekkes for) og hun har tavle og hele molevitten, men jeg så også 24, så har haft min tid til at læse op på sagerne og spare op.

  • #26   15. feb 2013 Har ikke set den anden tråd, men syntes det er for langt ude at lave en ny som denne hvor personen så kan se sig selv blive diskuteret uden mulighed for at stoppe det... Klamt herfra.

  • #27   15. feb 2013 Lotte, muligvis, men hvis du lure tråden, så tager den nøjagtig samme drejning som den anden gjorde... at der hurtigt bliver skrevet om det at købe - vide noget om test osv. inden køb, hvilket så fortsætter i denne tråd....

    Foregår der noget som jeg ikke vil være med til, så tager jeg fat i en HA, hvilket jeg også forestiller mig andre gør :o)


  • #28   15. feb 2013 Det ser jeg ikke, da jeg som sagt ikke har set den anden tråd... ser bare her at den persons indlæg det handler om, beder jer stoppe....

  • #30   15. feb 2013 Ja det er det, det er i det hele tagen ved at tage overhånd, det der med at ligge sine egne behov over på andre og dermed gøre dem til de slemme... det gælder både her og i den virkelige verden,,,

  • #31   15. feb 2013 Mine to hunde er uden tavle, de er jordens skønneste hunde, jeg skal ikke avle på dem eller gå på udstilling, så det er helt bevidst, jeg har valgt, som jeg har gjort, og jeg har ikke et sekund fortrudt smiley

  • #33   15. feb 2013 Isabella, det er jo lige det, som jeg skrev i den anden tråd så bliver man jo ked af det om det en blandingshund, en uden tavle eller en med tavle som man mister....

    Jeg bliver så glad inden i når jeg herinde læser om nogen som kender nogen der skal havde hund :o) spørger til hvor folk vil anbefale dem kigge efter hunden (race nævnt) eller der bliver spurgt til om andre har gode erfaringer om en eller anden kennel, synes det er godt man hjælper hinanden, spreder information så man ikke risikere at skulle lære på den hårde måde, det er sikket i de flest tilfælde ikke kun en person der sidder tilbage og er ked, men også en partner plus børnene vil blive ramt hvis det går helt skævt....


  • #34   15. feb 2013 som jeg skrev i den anden tråd , og som jeg skriver for sidste gang nu , når jeg skriver pive mener jeg ikke at man ikke må være ked af det , for self er man det, ville jeg også være. når jeg skriver pive mener jeg at flippe ud på alle andre end sig selv, præcis som det vennepar vi har jeg beskrev,, den eneste pointe jeg har at mister man en hund til noget arveligt der kunne været udgået hvis man havede gjort forarbejdet ordenligt , ja så skulle man kigge ind af. om man så er første gangs køber eller hvad man er burde det ikke være umuligt finde oplysninger på nettet fx om hunde. jeg kender ikke en dyt til biler men skulle jeg købe en og vidste hvad mærke jeg ville have, ville jeg da google bilen og se hvor dens faldgrupper ligger.... vedman ikke kan sammenligne dyr og biler osv. men det er for at understrege pointen. og ja jeg ved det var klodset formuleret, og det er jeg self. ked af hvis det har været grundlag for misforståelser...

  • #35   15. feb 2013 Det er skam ikke kun herinde den er gal med. Ja vel ja.
    Der burde heller ikke være en grund til at ts burde forsvare sig?


  • #36   15. feb 2013 karin . en hund uden tavle kan sagtes have de nødvendige test bag sig? så nej ikke det jeg siger

  • #38   16. feb 2013 Så ikke tråden, men det er pisse hamrende irriterende at den sletteknap findes!

  • #39   16. feb 2013 karin ... så det du siger er at det ikke kan betale sig teste nogen hunde pga. alle sygdomme ikke kan testes for?

Kommentér på:
Ja så skete det igen

Annonce