Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pommeranian?
  • #1   17. feb 2013 den har en meget tæt pels,med meget underuld,det skal redes godt igennem for ikke at få filtre,hvis man ikke er til pelspleje,så er det ikke en poms man skal have,men har man lidt overskud til det,er pommeren perfekt,det er en super skøn hund.men husk at opdrage den,selvom den er lille,den vil elske dig for det.jeg har haft en lille sort pommerser, hun blev kun 11½år,så kunne hjertet ikke mere

• #2   17. feb 2013 Fælder den meget?
    Hvordan er pelsplejen forhold til en sheltie?

• #3   17. feb 2013 jeg kender ikke sheltie, men collie, collien er et kæmpe arbejde, pommeren er jo meget lille i forhold....men ca sanme pels.hvis pelsen holdes tager det ikke lang tid at rede den igennem,men den skal redes helt ind til skindet,ellers kommer knuderne der

• #4   17. feb 2013 syntes ikke pomsen fælder meget....colien gør lige nu,rigtig meget smiley

• #5   17. feb 2013 Har både poms og collie.
    Collien kræver mere pels pleje end pomsen, primært pga str. Men jeg syntes ikke pomsen fælder så meget som collien. Collien udskifter sin under uld i sådanne totter. Som ligger på gulvet og sidder på ens tøj etc. Det gør pomsen ikke helt så meget, hvis man husker at strigle den smiley
    Min rottweiler fældede mere en pomsen.
    Pomsen er iøvrigt en rigtig skøn hund. Men det er en selskabshund og den vil helst ikke være alene. Så syntes ikke det er en race man skal anskaffe sig, hvis man ikke har intentioner om, at være meget sammen med den. smiley

• #6   17. feb 2013 dejligt at høre fra en der har både poms og collie.vores collie er jo ny,så vil gerne høre så meget som muligt om dem....vores fælder rigtig meget,men er vant til løbegårde,det meste af dagen og har en kæmpepels....

• #7   17. feb 2013 Min poms fælder næsten ikke, det er virkelig begrænset. Hans temperament er virkelig det rareste, har aldrig mødt en hund med bedre sind end ham. Hvorimod min chihuahua godt kan blive hidsig, det kan min poms overhovedet ikke, tværtimod. Med hensyn til pelspleje, syntes jeg ikke det kræver meget, min bliver børstet en gang hver 14 dags, også er pelsen altså ingen gang filtret. Jeg kan stærkt anbefale en poms :-)!

• #8   17. feb 2013 der meget forskel på pommersers pels,nogle har meget nogle har mindre...

• #9   17. feb 2013 stine-nu har jeg lige set din,og den ser ikke ud til at ha ret meget underuld...så den er sikkert ret nem at rede igennem smiley

• #10   17. feb 2013 Ja, det kan godt være det er det. Men efter han er blevet ældre og smidt hvalpe pelsen, har han fået en del mere underuld, kan jeg også mærke når jeg børster ham. smiley Så det kan godt være det fordi han stadig ikke er så gammel, at alt underulden ikke er der endnu ..

• #11   17. feb 2013 De fælder underulden to gange om året, hvor det falder af i totter. Her skal man børste hver dag (og hver gang tænker jeg: åh det kan ikke lade sig gøre at redde, jeg bliver nødt til at klippe ham skaldet) du kan se i mine fotoalbum, hvor meget uld man hiver af. Men ellers børste jeg vel 1-2 gange om ugen, klipper poter og faner. Det tageg ca en time. Bader to gange om året- det hjælper på fældningen, da det får de døde hår op til overfladen.

Temperament... Nu kan jeg kun tale ud fra min egen, så tjek ønskeprofilen på dkk. Der kan man få et fint indblik i, hvordan den bør reagere i forskellige situationer. Men min er utroligt klog og lærenem, men træningen er på hans præmisser. Han gør ikke noget, som ikke er til hans fordel. Har jeg mad eller skal vi ud at gå, så vil han gøre alt. Har jeg ikke noget- jamen så kan jeg kalde og hoppe og danse alt det jeg vil. He doesn't give a fuck. Fx indkald. Den sidder 100 % i skabet, men kalder jeg ham ind en gang uden at have en godbid. Ja så kommer han bare ikke næste gang. Der er ikke meget pleaser i ham eller nussehoved. Jeg har oplevet to gange, at han har lagt sig på mit skød for at blive nusset. Ellers klapper vi lidt og så lægger han sig væk. Men det er vist ikke normalt for racen. Han har det fint med at fx ligge nedenunder, mens jeg er ovenpå, så på den måde meget selvstændig.

• #12   17. feb 2013 det er det helt sikkert,mener at pelsen først er helt "rigtig" når hunden er omkring 2 år smiley

han ser ellers rigtig dejlig ud, ligner min suco....hun er savnet

• #13   17. feb 2013 Okay nogen der så kender en god kennel med pomser:)

• #14   17. feb 2013 nej,desværre,det er 20 år siden jeg købte min poms....

• #15   17. feb 2013 Tag fat i Madam Mim herinde. Hun er så sød og kan garanteret pege dig i mod et godt sted.
    Husk at købe med tavle. Det bliver avlet så mange pomser, som ikke er pomser og som ikke kommer til at ligne, når de bliver voksne. Som regel er det pelsen, man kan se det på. Den fantastiske fylde forsvinder, når der er blandet fx chi i. Hårene må ikke ligge fladt på ryggen. Og sørg for, at de er patella lux testet i min. To generationer. Det er desværre en sygdom, som de små lider med.

• #16   17. feb 2013 Og så husk, det staves med et m

• #17   17. feb 2013 Har søgt efter madam mim men der kom intet frem

• #18   17. feb 2013 Joan: Ja okay, så er det sikkert derfor, han er jo kun knap et år.
    Og mange tak for de søde ord :-).

• #19   17. feb 2013 Næ, hun er da slettet. Nå men hun er racerepræsentant hos DKK og ved alt om racen smiley

• #20   17. feb 2013 Så i kender ingen gode steder at få fra?:)

• #21   17. feb 2013 Desværre. Der, hvor jeg købte fra, solgte alle deres pomser for at starte chihuahua opdræt.

Men
    (link fjernet)

Kommentér på:
Pommeranian?

Annonce