1.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Brug for hjælp ang. stresset hund. Langt. Brug for hjælp ang. stresset hund. Langt.

Jeg har brug for lidt hjælp ang. min lille prinsesse.

Sagen er den at hun er vant til at være med enten mig eller min kæreste hver dag, hun er aldrig alene hjemme, da hun hyler uafbrudt fra vi går til vi kommer hjem. Der er trænet alene hjemme træning med hende, men det er ikke lykkedes os at lære hende at være alene hjemme.
Jeg fik hende da hun var 5 år, inden jeg fik hende har hun altid gået sammen med andre hunde, så hun har aldrig lært at være alene. Hun er en dejlig omgængelig hund, kan sammen med børn og andre hunde, dog kun sammen med andre hunde uden for matriklen.
Når vi er ude at rejse med fly, bliver hun passet hos min kærestes kollega som hun er vant til at være sammen med, ellers har vi hende altid med når vi tager af sted med auto camperen.
Mit problem er at jeg tror det stresser hende, når hun bliver passet, hendes mave rumler højlydt og hun vil intet spise den dag vi henter hende, bliver hun passet over flere dage, resultere det som regel altid i tynd mave flere dage efter hun er kommet hjem.
Jeg kan snart ik bære at tage nogen steder, hvis hun ikke er med, synes det er synd for hende at hun får det på den måde.
Er det bare mig der er pylleret eller hvad ?
Vi står for at skal giftes næste år, dette skal foregå på Hawaii, da ingen af os ønsker al opmærksomheden ved at alm bryllup, men dette indebærer at vi skal være væk i en måned, da vi tager bryllups rejsen samtidig, og bare tanken om at vi skal forlade hende i en hel måned skræmmer mig.
Jeg tænker på om det vil være bedre for hende at få fred, eller er jeg helt galt på den ?
Det skal lige siges at alt er prøvet af og hun er desværre bare afhængig af at vi er sammen med hende.
Jeg behøver ikke nogen dunk oven i hovedet da jeg har det svært nok med at skrive dette indlæg, men nærmere nogle indput om der er noget jeg kan gøre, prøve af eller om aflivning vil være det mest humane for hende, når hun nu bliver så stresset ?

Undskyld hvis det er lidt rodet.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brug for hjælp ang. stresset hund. Langt.
  • #1   10. mar 2013 Har I overvejet en adfærdsbehandler?

• #2   10. mar 2013 Har jeg prøvet, hvor der blev trænet alene hjemme træning med hende, men det hjalp desværre ikke. Adfærdsbehandleren sagde at hun godt kunne mærke at Victoria var stresset smiley

• #3   10. mar 2013 Overvejet en anden adfærdsbehandler? Der er nogle stykker herinde os hvis det er.

• #4   10. mar 2013 og der sker ingen ændring i kost der hvor hun passes, de giver ikke lidt godbidder fra bord af ting hun ikke er vant til at få...

Ved der en gang blev omtalt et dækken herinde der hedder Thundershirt, der var en del der havde god erfaring med at det hjælp deres hunde i stressede situationer...

Og derudover vil jeg sige at jeg tror ikke du får en god ferie/bryllup hvis du afliver din hund sådan lige på til ... så må sige kan jeres hverdag ellers hænge sammen, så ville jeg ikke aflive hende pga de gange I er nødt til at få hende passet...

• #5   10. mar 2013 Puha jeg har overvejet mange ting smiley Vi trænede med hende over en periode på et år og intet hjalp, vi har prøvet små godbidder gemt rundt i huset, en kong fyld med leverpostej, hele huset til rådighed, mindre rum til rådighed, at forlade huset i får sekunder og øget tiden lige så stille, men intet hjælper, så snart vi er væk bliver hun urolig og render rundt og leder efter os og hyler, dette ved vi fordi vi har haft kameraer kørende, når vi forlod huset.
    Men er da villig til at prøve ny adfærdsbehandler, men hvem bor tæt på den tyske grænse ?

• #6   10. mar 2013 Hanne m: Nej vi sørger altid for at hun får hendes eget mad med samt egen kurv, tøj der lugter af os o.s.v

• #7   10. mar 2013 Jeg tænker,uden at vide det! At I skal have styr på hendes stress,før I kan træne alene hjemme. Jeg ved ikke hvem der bor tæt på den Tyske grænse, måske andre ved det?

• #8   10. mar 2013 Hanne m: Vores hverdag hænger fint sammen, jeg har hende nogen gange med på arbejde og min kæreste er selvstændig, så der er der heller ingen problemer. Det er mere fordi jeg synes det er synd for hende, at hun bliver så stresset når hun bliver passet smiley

• #9   10. mar 2013 Nu som medløber: Ja men hvordan får jeg lige styr på hendes stress, hun stresser jo når hun ikke er sammen med os smiley

• #10   10. mar 2013 Jeg ville få en dygtig adfærdsbehandler til at hjælpejer med hendes stress smiley Ved godt det er nemmere sagt end gjort smiley

• #11   10. mar 2013 Nu som medløber: Ja det er nemmere sagt end gjort smiley men nok også forsøget værd smiley Nogen du evt kunne anbefale ?

• #12   10. mar 2013 Nej for kender ikke nogen ved den Tyske grænse, derfor håbede jeg der kom nogen på banen der kan forslå nogen. Du kan evt. lave en tråd om at du søger en dygtig adfærdsbehandler smiley

• #13   10. mar 2013 Nu som medløber: Det tror jeg lige jeg gør så og håber der er nogen som melder sig smiley Jeg kan vel bare linke til den her tråd, magter næsten ik at skrive det hele igen smiley

• #14   10. mar 2013 God ide smiley

• #15   10. mar 2013 Få hunden passet et andet sted:)

• #16   10. mar 2013 Bodil D: Det hjælper desværre ikke, i øvrigt ved jeg at de passer rigtig godt på hende, der hvor hun bliver passet.

• #17   10. mar 2013 Vi får da aldrig Sally passet, hvis vi skal nogen steder kommer hun med. Til hverdag er hun alene ca 3 timer 2-3 gange pr uge og det er ikke fordi hun er stresset eller ikke kan være alene. Det er da fordi vi har fået hendevfor at være sammen med hende. Tag hende da medgå jeres tur istedet:-)

• #18   10. mar 2013 Nu nævner du en masse eksempler på , hvad I foreløbig har gjort..
    Har I også fokuseret på at få hendes selvtillid i vejret..?
    Evt i forbindelse med adfærdsbehandleren?
    Jeg tænker bare, at det giver jo rigtig god mening, hvis det handler om, at hun ikke føler, hun kan klare verden uden jer, at hun reagerer sådan....OGSÅ selvom man netop langsomt øger tiden, man er væk osv..
    For den idé er jo super god - med at øge tiden - men hvis hunden i bund og grund mangler tillid til at den kan klare sig selv, kan man jo øge herfra og til jeg ved ikke hvad smiley

• #19   10. mar 2013 http://www.hundetid.dk/

Nu ved jeg ikke hvor langt du bor væk. Men hun er ihvertfald fra Sønderjylland
    Men hende her, har jeg til hundetræning, og hun har virkelig styr på ALT, og har oplevet så meget med hunde og trænet dem til ALT.

Hun træner ikke kun de grundlæggende ting, men tager sig også af problem hunde, kan ikke andet end anbefale hende, hun er kanon!

• #20   10. mar 2013 Lotte D: Hvis du nu læste mit indlæg ordentligt igennem, så kan hun ikke være alene hjemme, hun kommer skam også med os stort set alle steder, men kan jo altså ikke tage hende med på charter rejse. Hun er enten med mig på arbejde eller så er hun sammen med min kæreste, det sker bare at vi nogen gange ER nød til at få hende passet.... Desværre....

• #21   10. mar 2013 Pernille: Lidt det samme som en anden har skrevet, og tror da klart det kunne være en mulighed at styrke hendes manglende selvtillid, da det jo sagtens kan være det der udløser hendes stress. Dejligt med nogle indput fra andre smiley

• Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #22   11. mar 2013 tag hende da med ud og rejse. jeg har ikke læst de andres meninger,kun læst det du har skrevet og forholdt mig til det. jeg tager mine hunde med ud og rejse, de har begge hunde pas. et forslag kunne være at når det er så langt væk undersøg om jeres hunde forsikring dækker sygdom og hjem transport på hunden så i er helt sikre på at alt er i orden. m.v.h.

Kommentér på:
Brug for hjælp ang. stresset hund. Langt.

Annonce