Børn og elektronik... :) :) :) {{forumTopicSubject}}
Her følger endnu en sjov historie fra mine nevøer (trillingerne). Det er min brors kone der har skrevet den:
FROKOST MED EN CELEB
Jeg forsøgte i dag at starte en samtale mens alle tre drenge var optaget af deres tabletcomputere.
Mor: “Hvem sidder I egentlig ved siden af og spiser frokost på Knasten?”
…
Mor: “Alexander, hvem spiser du frokost sammen med?”
…
Mor: “William, hvem sidder ved dit bord, når du spiser din madpakke?”
…
Mor: “Daaaanieeel, sidder du ved samme bord som William og Alexander i børnehaven?”
…
Mor: “Alexander, sidder du sammen med William og Daniel?”
…
Mor: “William, kig lige på mig et øjeblik… Hvem sidder du ved siden af når du spiser?”
…
Mor: “William kan du høre mig? Hvem sidder du ved siden af til frokosten i børnehaven?”
William kigger endelig op og en anelse kort for hovede svarer han: “Lady Gaga, mor!”
Og så spiller han videre.
Mor: “…”
HAHAHAHA Okay, indrømmet! Forkert tidspunkt at ville tale…
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.446
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.266
Min bette pige på 8 har fundet en ny måde til at få ro ved commen, hun tager hovedtelefoner på og RÅBER kan ikke høre hvad du siger...
Men det er så osse ok at hun selv vælger at få lidt ro til at spille...
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
jul 2007
Men det er da godt at de kan finde ud af at koble af fra omverdenen, hehe
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 912
Eller endnu en idag...
Jeg sidder med en pige og kigger på fiskene i akvariet og vores fiskebog og vi finder en fisk der hedder skade..
Mig: "vi kender jo også en fugl der hedder skade, en husskade"
Pigen peger på fisken i bogen og siger ligeså køligt "så må det der være en vandskade"
jul 2007
jul 2007
DEN DAME HAR SKÆG:
Der er sjældent bare ganske almindelige og kedelige indkøbsture i vores familie. Far og drenge har været i Kvickly i dag. I køen sker det pinligste, som med trillinger nemt blir ganget op eller tredoblet i pinlighed. Nogen ser lidt anderledes ud. Men først:
Udenfor Kvickly mødte de først en mand med skæg og små briller, der ville sælge et eller endet.
Daniel: “Du ligner en professor!”
Mand: “Nå, synes du det? Jamen jeg har også været matematiklære engang!”
En anden sælger, med MEGET høje tindinger, kommer til.
Alexander: “Og du er bare skaldet!“
Far: “Ja, så går vi…“
Inde i butikken går det egentlig helt fint, indtil de kommer ned til køen ved kassen.
Daniel, som har en lys og klar barnestemme: “Far! Far! SE FAR! Den dame har SKÆG!“
Far krøller tæerne i skoene og hvisker meget lavt til sin søn, at sådan noget skal man ikke sige højt. Ligesom hvis nogen har en meget tyk mave.
Daniel: “Nårh okay.“
Alexander, med endnu lysere og højere barnestemme: “Hvor er den dame med skæg? Må jeg også se, Daniel?“
Daniels hånd flyver op foran Alexanders mund og han lærer ham, hvad han selv lige har lært: “SHYYY ALEXANDER! HUN BLIR ALTSÅ RET KED AF DET, FORDI HUN HAR SKÆG. Man må IKKE sige det så HØJT!!!”
Så kom William på banen: “Hvoooor er hun, Daniel?”
Pyyyh…
Der havde far vist bare mest lyst til at tage usynlighedskappen på.
Så nu går der nok lige lidt, før drengene blir sluppet løs i Randers Storcenter igen. Og far, han blir nok også væk den næste tid.
jul 2007
jul 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
men jeg kan forstå på mine kollegaer at det grænser til børnemishandling og at jeg hæmmer hende i hendes udvikling..
jeg er nu ligeglad.. jeg har heller ikke selv en tablet ( selv om jeg ønsker mig en )
jan 2011
Og hun må spille på commen når jeg giver lov...
Og mobil får hun først når hun er gammel nok til at forstå at administrere den...
jun 2006
Ind til videre leger hun med dukker, brio tog, lege køkken og rigtige puslespil med træbrikker.. Sådan i grove træk.
Og så ELSKER hun at rende rundt udenfor og gynge og pille ukrudt ( så længe det varer) og sparke til en fodbold.
Det har jeg det egentlig ret godt med.
Synes det er skræmmende at 3 årige kan finde deres farvorit musik på youtube helt selv
jun 2006
Der er så ingen i den her familie, der er IT nørder, så måske det er en del af forklaringen
jan 2011
Børn og elektronik... :) :) :)