{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale for læge fra 1. september??
  • #1   5. maj 2013 Det er ikke seriøst, vel?

• #2   5. maj 2013 prøv at læse artiklen http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1968321.ece total gak-gak

• #3   5. maj 2013 Hvis det er rigtigt så har jeg svært ved at se meningen med at betale skat?

• #4   5. maj 2013 Tja så kan det vel osse mene at skatten bliver drastisk sat ned ellers er der da ingen andet end de rige der har råd til lægehjælp... smiley

• #5   5. maj 2013 UF! Håber virkelig de kommer til en løsning, så det IKKE bliver gennemført. Hvad faen bliver det næste? Er seriøst TRÆT af den her regering! Thorning står 1. maj og snakker om lighed og dialog. Gad vide om hun overhovedet ved hvad de to ord betyder?? Synes ikke ligefrem det virker sådan!

• #6   5. maj 2013 Men med den regering vi har nu er det vel ikke en realitet at skatten bliver sat ned, selvom man skal betale ved lægen...

• #7   5. maj 2013 Det er jo ikke regeringen, men lægerne der truer med at gøre det

• #8   5. maj 2013 Er det lægerne der truer med at gøre det??? Hvorfor nu det?

• #9   5. maj 2013 Det er jo ikke noget regeringen har indført. De har lavet et regeringsindgreb inden en konflikt er gået i gang - og lægeforeningens formand foreslår at de praktiserende læger "privatiserer" sig selv.

Lad os nu se....

• #11   5. maj 2013 Forstår dælme godt lægerne!

• #12   5. maj 2013 Er da lettet over at det ikke er vedtaget endnu. Håber heller ikke at det bliver vedtaget.

• #13   5. maj 2013 Flatrunner: Man skal aldrig sige aldrig med de ting der foregår i vores samfund i disse dage.

• #14   5. maj 2013 Nej kommunerne SKAL ikke refundere, de skal igen vurdere om du skal have pengene tilbage eller ikke....

Og forstår godt lægerne regeringen vil igen gå ind og støtte regionerne med deres krav og ikke lægernes krav...
    Men forstår osse godt at der snart skal ske et eller andet drastisk her i DK for det bliver da kun slemmere og slemmere...

• #16   5. maj 2013 Nu har jeg fulgt med fra dag 1 og følger stadig med... smiley
    Jeg er desværre sortseer denne gang...

• #17   5. maj 2013 Flatrunner: Det er også derfor jeg har oprettet denne tråd. Netop for at finde ud af om jeg hørte rigtigt, hvilket jeg heldigvis ikke gjorde, da det ikke er vedtaget endnu. Jeg har ikke fulgt med i lægekonflikten. Prøver så vidt muligt at undgå nyheder, da de for det meste er negative.

• #19   5. maj 2013 Anne P - det er ikke noget der vedtages, det er ikke et forslag til lovgivning, blot en udmelding fra lægernes formand.

Personligt er jeg også pessimistisk hvad nedskæringer på velfærd angår - the best predictor of the future is the past, og vi har jo set hvordan tingene er gået på det sidste.

Om det handler om at "spille offer"?
    Personligt synes jeg det er en nedvurdering af andre menneskers bekymring for fremtiden, som vel for dem (os) er ligeså reel som den glæde en liberalist må have for det, der sker for tiden?

• #21   5. maj 2013 *CH*: Jeg er enig med dig. Synes også at den udtalelse er en nedvurdering af andre menneskers bekymring for fremtiden.

Mike/Vega's mor: Synes også kun at det er mere end rimeligt, at skatten sænkes hvis vi skal til at betale for at gå til læge.

• #23   5. maj 2013 LA?? Er det ikke dem der gerne vil have at alle danskere skal have adgang til skydevåben?? I så fald, skal jeg aldrig nogensinde stemme på dem.

• #26   5. maj 2013 HI hi Mike/Vega smiley

• #29   5. maj 2013 Isabelle - hehehehe....good one smiley

Om emnet: tja. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro eller mene. Eftersom borgerne jo reelt ikke har indflydelse på den her konflikt, eller hvad man skal kalde det, så kan vi jo ikke gøre andet end at afvente og se hvad der sker. Det vælger jeg at gøre smiley

• #32   5. maj 2013 Mike/Vega - næh, for sygehuse er jo kommunale. Det omhandler kun privatpraktiserende læger.

• #33   5. maj 2013 Sygehuse er regionale, ikke kommunale...

• #35   5. maj 2013 Ja, og især trist når det er en socialdemokratisk regering vi har.... eller skulle forestille at have.... man føler sig lidt til grin til tider.

• #37   5. maj 2013 *CH* - tak for rettelsen... Det var også det jeg mente smiley

• #40   5. maj 2013 Jeg er helt enig, Kira - jeg læste også artiklen den anden dag.

• #41   6. maj 2013 Jeg vil gerne betale et mindre beløb for at gå til læge, hvis man så kunne få lidt hjælp til tandlæge. Jeg er ikke syg og jeg har ikke tandproblemer, jeg er generelt sund og rask, men ejg har aldrig fattet der skulel være så stor en forskel på om det er kroppen eller tænderne der fejler noget.

Jeg kan huske for mange, mange år siden, at det kostede penge at komme til læge, men det blev hurtigt ændret igen.

Men nu må vi se, om det bliver til noget - man ved jo aldrig hvad det ender med nu om dage.

• #42   6. maj 2013 Skal vi så til at tegne sygeforsikringer mon? ligesom de gør det i USA?

jeg glæder mig da til de store skattebesparelser det unægteligt må komme, hvis vi skal have mere brugerbetaling. Der er jo en grund til at vi har verdens højeste skattetryk. Det er for at vi er sikret behandling og hjælp, og for at vi har et velfungerende velfærdssystem.. jeg synes godt nok det system halter lidt?

Thorning! - Danmarks mest blå, røde regering!

• #43   6. maj 2013 Problemet er jo, at selvom vi betaler meget i skat, så slår pengene ikke til - så hvem skal have mindre?

• #44   6. maj 2013 Tja lige det med lægerne ville ikke genere mig.

• #45   6. maj 2013 Tja men med dårlig ryg og dårlige arme, plus barn ville jeg være ked af det, hvor hulen skal jeg finde pengene til det...???

• #46   6. maj 2013 Well... så længe det kun er de praktiserende læger, går det jo nok.... vi taler jo ikke om, at der skal egenbetaling til operationer og lignende.....

Så kunne det også være, at folk tænkte sig om en ekstra gang i stedet for, at spilde lægens tid smiley <-- Intet ondt ment...

Har aldrig kunnet se noget galt i fx at skulle smide en 100-las for, at besøge lægen..... (det her er en anden snak bevares) Men det ville nok give lægerne lidt mere tid til de patienter, der virkelig har brug for det, hvis der var en form for betaling, så folk lige tænkte sig lidt ekstra om.....

• #48   6. maj 2013 det er jo bare rigtig svært at beregne sygdom?

jeg har et barn, så nogle gange skal han en del til lægen, og andre gange ikke. Da han fik børnesår var vi der tre gange på halvanden uge, da de satte satelitter og han skulle tilses før han fik ny type medicin. I samme priode fik jeg blærebetændelse.
    2½ uge efter fik jeg en grim infektion på lungerne og skulle til lægen, og samtidig fik min søn eksplosiv diarre og jeg var i telefonisk kontakt med lægen om ham et par gange (den slags skal vel også koste?).

Det er jo rigtig svært at gardere sig, og står man pludselig i en situation hvor de unge mødre som jeg, dem som stadig er under uddannelse, ikke har råd til at tage til lægen. Så befinder vi os altså i et samfund, hvor man må nedprioritere lægebehandling??

• #50   7. maj 2013 Ja, måske en af mine veninder ville finde på mindre sygdomme hvis hun skulle til at betale for læge. Der er nærmest en ny sygdom hver uge hos hende. Tsk tsk.

I udlandet taler de om hvordan vores velfærdssystem i høj grad er i forringelse. Min onkel der er fra USA, sendte en mail hvor han fortalte at han havde læst en artikel derover hvordan det går herhjemme i Danmark. Vi er jo kendt for at have et super godt velfærdssystem, og det kommer bag på mange at det er ved at smuldre væk - og så i sær når vi har en Social Demokratisk regering.... eller skulle forestille at have.

• #51   7. maj 2013 900kr for en konsultation?? De må da være sindssyge!! Så skal skatten godt nok også betydelig længere ned end hvad den er nu.

• #52   7. maj 2013 Ja det siger du ikke. Jeg er dybt skuffet over regeringen kan finde på at stille så ringe krav til lægerne, at de er villige til at lade patienter betale for at skulle gå til læge!

• #53   7. maj 2013 300-500 eller 900 for at komme til lægen.
    Det har jeg bare ikke økonomi til.

• #54   7. maj 2013 Syntes det er vilde priser men hvis det er det der skal til for at folk får øjnene op for at der er noget galt i Danmark så ok.
    Har stadig ikke råd men hva pokker så må vi jo blive mere syge jo

• #55   7. maj 2013 He he Var lige inde på Social Demokratiets hjemmeside, og her kan man finde følgende på forsiden:
    Sundhed for alle
    SUNDHED OG FOREBYGGELSE
    Det er en grundpille i velfærdssamfundet, at alle danskere kan regne med en hurtig og ordentlig behandling i vores sundhedsvæsen, uanset pengepung.

• #58   7. maj 2013 Jeg kan også godt forstå lægerne, og jeg synes det er pinligt at det overhovedet kan komme på tale med en social demokratisk regering. Jeg har også altid stemt rødt, og håber virkelig også på at regeringen tager sig alvorligt sammen eller bliver væltet! Et er at have en blå regering. Men at have en rød regering der fører blå politik..... det er skandaløst!

• #60   7. maj 2013 Ja offentlighedsloven er da et tosset påfund. Jeg har skrevet under for at den ikke skal blive til noget. Noget helt andet er, så forstår jeg ikke hvorfor baglandet i de forskellige røde partier ikke gøre mere oprør.

• #61   7. maj 2013 Ja jeg er så en af dem der nok sidder med sølvpapirshatten på inde på rød stue.. jeg er "bange" og vred!!

Jeg forstår det ikke..

Vi høre dagligt om at vi skal spare og spare over det hele... vores børn, vores ældre, skolen, SU, kontanthjælpen, dagpengene, sygedagpenge, tandlæge tilskud, forskning og nu skal vi måske selv betale for læge..

Hvad er det der sker?

jeg må ærligt indrømme at sådan en person som mig påvirker det rigtig meget.. jeg drømmer om det om natten.. fordi.. det må da være rigtig alvorligt??

omvendt læser jeg i nat at danmark giver 75millioner til somalia... okay så er det måske ikke helt skidt... eller er det fordi det er fra en anden "konto" sådan en man ikke kan blande ind i velfærden?

jeg forstår ikke en skid af det...

Og jeg tror at hvis menneskers overlevelses instinkt først rigtig sætter ind, så bliver der lavet rigtig rigtig maaange sorte penge... man kan jo ikke tage det seriøst længere..

• #62   7. maj 2013 - Maria -
    nej, jeg tænker det samme. Hvor skal folk få penge fra??

jeg er enlig mor på SU, og arbejder pt ved siden af studiet, så jeg kan spare op til indskud, så vi kan flytte til noget større (vi bor i en 2V). Når vi så er flyttet vil vi bo stramt, men med plads til en seng til både min søn og jeg.

hvordan skal vi få råd til pludselig opstået sygdom? Et lille barn kan jo nemt pludselig skulle til lægen 2-4 gange på en måned. Hvis vi siger 500 pr gang ville det bliver 1000-2000 kr. det er MANGE penge. Skal jeg sælge inventar? Eller mig slev? hvad ville jeg skulle gøre for at få råd til den slags smiley

• #63   7. maj 2013 AnjaCS - nej det er netop de situationer der gør at man virkelig stiller spørgsmålstegn til ens skattebetaling.. eller for mig gør det i hvertfald.

Det ender med at mennesker bliver presset ud i at tænke SIG SELV nærmest og finder på alternative løsninger for overlevelse tror jeg..

Jeg har overvejet at sy et hul i puden... smiley

• #64   7. maj 2013 Hvis man skal til at betale (det tror jeg nu ikke vi kommer til), så er der jo ingen der ved, hvor meget det kommer til at dreje sig om - det bliver sansynligvis et symbolsk beløb og med rabatordninger for kronisk syge, pensionister, børn ,studerende osv - så tror bare I skal slå koldt vand i blodet og se, hvordan det går.

• #65   7. maj 2013 Jeg håber også, man på en eller anden måde vil friholde børnefamilierne, for intet barn skal være sygt og ikke have mulighed for at få lægebehandling.
    Jeg er selv kronisk syg (2 kroniske sygdomme), men jeg er nu ikke nervøs, så meget render jeg ikke til læge, at det ville ruinere mig - ej heller selv om jeg er på offentlig forsørgelse. Retfærdighedsvis skal det siges, at den ene sygdom kontrolleres på sygehus. Hvis det kommer til at koste penge for at bestille medicin, så vil jeg blive meget hårdt ramt. Men lad os nu se - ingen grund til at male fanden på væggen, før vi rent faktisk VED noget konkret.

• #66   7. maj 2013 Helbredsangst er også en sygdom....
    Og den skal lægerne jo også tage sig af. Tænker ikke at folk med den lidelse behøves at blive straffet mere end folk med nogen anden lidelse blot fordi andre har svært ved at forstå den.

For mig personligt har det nok ikke den store betydning om en konsultation kommer til at koste penge - jeg går ekstremt nødig til lægen og dermed temmelig sjældent. Bliver holdt grundigt øje med på den hospitalsafdeling hvor jeg går til behandling og kontrol.

Men der er andre, der netop får DERES behandling og kontrol hos deres praktiserende læge og det kan jo godt gå hen og blive ret dyrt.

Rigtig mange - især mænd - er dårlig til at gå til lægen med nye symptomer. Jeg kunne godt frygte, at selvom et konsultationsgebyr ville blive relativt lavt, så ville symbolikken i det alene kunne afholde dem, der i forvejen ikke har lyst til at gå til lægen endnu mere. Og det kan blive ret dyrt.

Og ja - børnefamilier... av av i økonomien.

• #68   7. maj 2013 Jeg kan heller ikke komme i Danmark pga
    1 dårlige øjne = Briller fra jeg var 10
    2 psoriasis
    3 punkteret lunge
    4 dårlig ryg = diskusprolaps
    5 dårlige arme grundet Carpaltunnel syndrom...

• #69   7. maj 2013 Hvis ikke parterne bliver enige og lægerne gør alvor af deres trussel, så tager det nok ikke så lang tid som med lærerkonflikten, før der kommer et lovindgreb.

• #70   7. maj 2013 Housebuster: Så vidt jeg har forstået, så har de fået 1 år til at forhandle i, så de har frem til engang næste år.

• #71   8. maj 2013 Jeg hørte om optræk til konflikt allerede i nov. sidste år, hvor en af vores praktiserende læger lavede læserbrev i lokalavisen, om det som regionerne ville trække ned over hovederne på dem...En fra regionerne lavede så et svar læserbrev holdt i en så nedladende tone, og jeg sad og krøllede tæerne i skoene....Denne læge har allerede stoppet sin praksis læste jeg i siudste måned....
    Jeg tror bestemt det er meningen at der i stedet for lægehuse skal være sundhedsklinikker, hvor sygeplejersker kan lave en del af det arbejde som man ellers skal på sygehuset for at få lavet...De er jo langt billiger end lægerne, så jo da jeg tiltror den siddende regering og deres væbnere i stand til hvad som helst, bare det ikke går ud over dem selv...

• #72   8. maj 2013 Der sidder allerede sygeplejersker i mange lægekonsultationer og de er en god forretning for lægen. De kan udføre mange ting så som at tage blodprøver og lave andet labratoriearbejde, måle værdier, fjerne sting efter operation, skifte forbindinger hos patienter med kroniske sår, udlevere antabus, vaccinere, lave profylaksesamtaler, tage på hjemmebesøg osv - så kan lægerne koncentrere sig om det de skal.... så jeg ser bestemt sygeplejerskerne som en stor ressource ude i privatpraksis, de kommer til at kende patienterne lige så godt som lægen.

• #74   9. maj 2013 Ja sygeplejersker er skam rigtig gode, men en læge har dog alligevel en meget lang uddannelse bag sig og forhåbentlig for de fleste en større parrart viden....Jeg bruger stort set ikke vores lægehus, jeg var der sidste gang da jeg blev bidt af en schæferhund, og dengang bad jeg om at sårplejen skulle over hjemmesygepl. fordi jeg var virkelig bekymret for mit ben...Sygepl. kom samme dag, og hun var ved at gå bagover da hun så mit ben og sårene, så retur til lægehuset som så podede, så jeg fik den rigtige antibiotika...Det var ellers sygepl. som havde skiftet såret dagligt, men som så havde ment at jeg kunne komme hver 5 dag...Det var min oplevelse, at hun ikke anede en fløjtende fis om sårpleje efter hundebid.

• #75   9. maj 2013 Min læge har sygeplejerske ansat i over 20 år. Nu er han så ikke længere alene, nu er der 3 læger i praksis og lige så mange sygeplejersker. De varetager så også telefonpasningen, sekretæropgaver er der jo ikke så voldsomt mange af mere, da lægen selv skriver journalnotaterne. Men de vaccinerer, tager blodprøver, tager samtaler og kontroller omkring diabetes. Den ene sygeplejerske har også uddannet sig i akupunktur. En anden af dem er i stand til at lave celleskrab (livmoderhalskræft). Og 117 andre opgaver, hvor en læge ikke nødvendigvis behøver at være ind over.

Mange af mine sygehuskontroller varetages også af sygeplejerske med speciale indenfor diabetes. Jeg ser ikke en læge hver gang, jeg er på sygehuset.

• #76   10. maj 2013 Min læge har også både sekretær og sygeplejerske. Det er beg glad for, da sygeplejersken kan varetage en masse opgaver. Jeg kan få lavet et graviditetstjek, aflevere prøver, blive lyttet på, få recept til visse ting osv. Jeg synes det gør dem mere fleksible, og jeg oplever at sygeplejersken lettere kan finde en akut tid til min søn eller jeg. Og lægen kan altid konsulteres, hvis sygeplejerske er i tvivl. Og dog er det stadig kun en læge og en sygeplejerske jeg kommer hos, og ikke sådan et helt stort lægehus.

Kommentér på:
Betale for læge fra 1. september??

Annonce