{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Hund i bil, sådan en n*r {{forumTopicSubject}}

Mødte her til aften ind på mit arbejde hvor jeg arbejder om natten som pædagogisk sikkerhedsvagt på et bosted for psykiatri og doms anbragte mennesker.
Her er der dagligt flere pædagoger som har skæve arbejdstider, den pædagog som skal sove her fortælte så at han lige skal ned og lufte sin hund som ligger bag i bilen, spurgte så vedkommende om hvornår han mødte hvor han svarede kl 14.30, spurgte så om han havde tænkt sig at hunden skal ligge bag i bilen til i morgen tidlig kl 07 hvor til han uden tøven svarede ja det plejer den da, den kan lig det.

Jeg blev så skide sur på ham og bad ham omgående køre hjem med den hund trods han har 30 min kørelse hver vej, han mente dog at hans hund ikke kunne lig at være alene hjemme og derfor var mest tryk bag i bilen.

Blev gentagende gange ved med at sige til ham at han skulle hjem med den og det var nu, til sidst måtte jeg true med politi anmeldelse og det fik ham til at reagere....

Bøvs sorry skulle bare ud med min vrede så jeg kan koncentrere mig om mit job igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bil, sådan en n*r
  • #1   21. maj 2013 Jeg må indrømme at begge mine hunde er absolut mest trygge i bilen. Hver gang jeg åbner bagsmækken på bilen, .....sidder de i buret....og kan gøre det hele dagen til trods for at buret er åbent og vi er i haven.
    De betragter bilen som deres hjem....for der ved de at de altid kommer med så snart vi skal nogen steder hen.

Mine hunde er vant til at opholde sig på lidt plads når jeg ikke er der....og det befinder de sig fint med....for de snork sover.

Jeg har faktisk overvejet om ikke min gamle hund Zif ville have været mest lykkelig ved at side i bilen i de mange år jeg har arbejdet....men det har naturligvis ikke kunnet lade sig gøre da varmen ville blive et problem.

Alt dette kan jeg skrive fordi jeg ved at mine arbejdstider ikke ville være så lange....og jeg må nok sige at det eksempel du nævner ikke er i orden. Det er dog TIDEN vedkommende er væk fra sin hund og ikke stedet der bekymrer mig.....synes det er bedre den sidder i hans bil hvor han kan kontakte den og eventuelt gå en god tur med den i stedet for at den skal ligge alene hjemme alle de timer....

• #3   21. maj 2013 Min hund er vant til at tage med på arrangementer, hvor den over tre-fire dage bor i bilen. Den er aldrig alene hjemme, men er altid med os - også selvom det betyder mange timer i bilen kun afløst af lidt gåture, lidt træning og lidt hygge her og der.

Hvis han fortæller, at hunden er tryg i bilen og ikke tryg i hjemmet, så synes jeg ærligt talt det er lidt småflabet at tvinge ham til at sætte hunden af derhjemme med trussel om bål og brand.

• #4   21. maj 2013 Muligt men bilen han har den i har lukket døre samt vinduer

• #5   21. maj 2013 Står den i solen er han ansvarsløs - men jeg kan ikke hidse mig op over at han har den med på arbejde så længe den kommer ud og strækker benene og er lidt sammen med ham minimum hver tredje time.

Jeg synes du er gået over grænsen

• #6   21. maj 2013 Syntes jeg nu ikke når hans hund står i en bil i denne varme uden døre samt vinduer åben. For det andet er hans kone hjemme da hun ikke har job men han mente den var mest tryk ved ham

• #7   21. maj 2013 Han er den første til at vurdere og træffe afgørelse om, hvor hans hund har det bedst.

Jeg var blevet edderspændt rasende hvis nogen havde blandet sig som du der har gjort.

Sidder hunden inde i en lukket bil i sommervarmen, så skal den ud med det samme, det er klart.
    Men vi er altså nogle, der sagtens kan få det der til at fungere.

• #8   21. maj 2013 Synes du skylder ham en undskyldning.

• #9   21. maj 2013 Det kan ikke bringe mit p*s i kog, at folk har deres hunde alene i bilen, hvis hunden er tryg der.

Det eneste, jeg synes er uforsvarligt, er hvis bilen står og bliver meget varm.

Synes faktisk, det er langt bedre, at hunden er i en bil, hvor den er tryg, frem for hjemme, hvor den er utryg - og samtidig skal vente en ekstra time, før den ser sin ejer.

• #10   21. maj 2013 Det er du helt velkommen til at syntes, jeg kan dog ikke andet gøre end at tænke på den hund, han har nemlig ikke mulighed for bare lige at gå ned det må han faktisk ilke pga de borger vi har, de skal have opsyn af pædagog hele tiden

• #11   21. maj 2013
    Philip G
    Hvis det er varmen i bilen -er det et andet problem....det var bare ikke det indtryk jeg fik af din tråd.
    Selvfølgelig bør en hund ikke sidde alene i så mange timer.....uanset hvor....men stadig synes jeg det er bedst i bilen hvor han kan komme til den, og være lidt sammen med den....

• #12   21. maj 2013 Prøv nu at forstå at hans hund står i en helt lukket bil, i solen, i flere timer og efter de omstændigheder vi arbejder under kan han reglerne ikke bare gå som det passer ham

• #13   21. maj 2013 Prøver igen, manden har en kone som går hjemme hans hund har stået i bilen fra kl 14.30 til kl 19.50 i en lukket bil på en p plads uden skygge

• #14   21. maj 2013 Hmmmm....du skriver " han mente dog at hans hund ikke kunne lig at være alene hjemme og derfor var mest tryk bag i bilen"
    ikke at hans kone var hjemme????

Du skriver at han havde nattevagt og derfor lige skal lufte sin hund....jamen så er der vel "plads" til dette?

• #15   21. maj 2013 Altså hvis det havde været tilfældet at den gjorde det alle tider på døgnet hver gang han er på arbejde, så havde den hund været død!
    At han så skal passe sit arbejde er et andet dillemma.

Og ellers enig med Lise!

• #16   21. maj 2013 Nu ændrer du vidst lidt på historien..

• #17   21. maj 2013 Du forandrer hele tiden problemet....kan du ikke forblive ved problemet du beskriver ellers bliver vi forvirret?

• #18   21. maj 2013 Lise, den sovende pædagog møder ind kl 14.30 til kl 23 hvor han skal ind og sove til kl 07.

Ja han sagde den ikke er tryk der hjemme, men da ham tidligere nævnte at konen var hjemme syntes jeg den har bedst af at være der. Kan for pokker jo ikke sidde og diktere alt ordret hvad der er sagt.

• #19   21. maj 2013 Hvad svarede ejer, når du sagde hunden havde brug for luft og ikke en komplet lukket bil?

• #20   21. maj 2013 Jamen så synes jeg ikke du skal oprette en tråd om det hvis du ikke har styr på fakta....

• #21   21. maj 2013 At han viste bedst selv hvad hans hund havde godt af

• #22   21. maj 2013 Styr på fakta hvad snakker du om

• #23   21. maj 2013 Var for langsom tidligere. Og synes problemet ændrer sig!

• #24   21. maj 2013 Problemet ændre sig ikke han havde en hund i en indelukket bil fra han mødte ind til kl 19.50 hvor den står i bagende sol.

• #25   21. maj 2013 Jeg tror bare du var lidt for hurtig til at fare i flint Philip.
    Og prøver nu at reddegøre... Sig du bare undskyld, du dør ikke af det.

• #26   21. maj 2013 Du kan ikke udtale dig om fakta når du intet ved om dette. At jeg ikke er jordens bedste til at forklare ændre jo ikke på hvad der sker.

• #27   21. maj 2013 Ja jeg synes så du har handlet helt korrekt.min gamle hund elskede bilenog ville helst bo i den.....men det fik han da ikke lov til! Jo når vi var hjemme og bagsmækkenkunne være åben fik han lov at være der så længe han ville, men ellers nej. Der er heller ikke den store bevægemulighed, så hatten af for at du talte hundens sag uden tanke for hvad janteloven ville anbefale

• #28   21. maj 2013 Det er meget muligt men har nul tolerance over for sådan noget

• #29   21. maj 2013 Hvad har janteloven med det her at gøre?

• #30   21. maj 2013 Jeg kunne aldrig have fundet på, at true med politi, fordi en person har sin hund med i bil på arbejde. Det er helt hans ejet valg og andre skal ikke bede ham om at køre hjem med den. Der havde jeg som ejer, bedt dig om at "fise af."

MEN - han bør selvfølgelig være klar over, hvor varmt der kan være i bilen og at hunden ikke skal stå i direkte sol. Og så selvfølgelig sørger for vand, når det nu er så mange timer.

(Og hvis du lige læser dit emne en gang til, kan du måske forstå at folk bliver lidt forvirret. I første emne nævner du intet om varmen og det lyder til at problemet kun er, at hunden er i bilen. De resterende beskeder, giver jo så udtryk for at det er det sidste du ikke synes er i orden.)

• #31   21. maj 2013 Lotte D. Mange tak virkede sQ meget alene i dette, hvilket jeg ikke forstår for når folk skriver at til udstillinger at hunde bliver efterladt bliver ejer svinet til

• #32   21. maj 2013 "14.30, spurgte så om han havde tænkt sig at hunden skal ligge bag i bilen til i morgen tidlig kl 07"

"kl 14.30 til kl 19.50"

"kl 14.30 til kl 23 hvor han skal ind og sove til kl 07."

"han mødte ind til kl 19.50"

Jeg forstår det ikke. Tidspunkterne ændre sig hele tiden?

• #33   21. maj 2013 Redegøre ikke for noget, fortæller såment bare en træls oplevelse med en useriøs hundeejer ikke andet.

Og undskyldning kommer der intet af, bestemt ikke bare fordi det bliver dikteret af andre uforstående mennesker at jeg skal

• #34   21. maj 2013 Er det her et forhørslokale eller hvad:-)
    Han kørte hjem med hunden 19.50 på Philips opfordring, alternativt skulle den ligge til 07. Sikke da et hurlumhej fordi man får sig formuleret uklart. Come ón hg, I plejer da at flippe skråtpå tråde, der omhandler hunde i lukkede biler om sommeren......

• #35   21. maj 2013 Prøver igen.

Vi har en pædagog som skal overnatte på bostedet.

Han møder ind kl 14.30 (hans vagt starter)
    Kl 19.50 hvor jeg møder ind kommer han ud og vil lufte sin hund for første gang
    Kl 23 skal pædagogen ind og sover til kl 07

• #36   21. maj 2013 Har han ikke aircondition så er dette ikke et vejr jeg vil lade min hund være alene i bilen i, i mere end max 15 minutter.

Er der aircon så temperaturen holdes nede kan vovsen for min skyld bo i bilen.

Uden aircon tror ogsat jeg havde foreslået ham at køre hunden hjem. Jeg ville nok ikke have krævet det .. Men her er vi jo forskellige

• #37   21. maj 2013 Tolerancen for hunden er helt i top hvis den ikke sidder i en varm bil og bliver tilset / luftet flere gange i løbet af dagen.... ringer man til politiet på grund af det....så kunne man nok finde sig noget andet at klage over.....

• #38   21. maj 2013 Og behøver for pokker da ikke at nævne at der er solskind, kig da forpokker ud af vinduerne engang i mellem frem for at sidde med ansigtet i comp for at lede efter folk med dårlig formuleringer.

Alle ved at 20c uden for hurtigt kommer op på de 40 til 50 inde i bil

• #39   21. maj 2013 Jeg har tit ham watson med i bilen når jeg har haft aftenvagt.

Så kommer ha ud og blir luftet når jeg har pause og vi træner lidt.

Men hvis bilen er varm. Stod den i solen? For ja så er det uansvarligt.

Men ellers så vilke watson bare elske at være med, selvom det er så mange timer.

• #40   21. maj 2013 Læs nu en gang til hvor det er vi arbejder og med hvilket slags borger vi har, han kan og må i følge reglerne på stedet slet ikke forlade bostedet før han har fri

• #41   21. maj 2013 Hvis der har været sol, synes jeg det er okay, at sige han må gøre noget, men hvis vejret har været ligesom her, hvor der har været totalt overskyet siden kl. 11 i formiddag, så ser jeg ikke noget problem i, at den ligger i bilen.

• #42   21. maj 2013 Nu er der forskel på vejret rundt om i Danmark, så måske du liiiige skulle tage en dyb indånding, inden du indikerer, at folk kun sidder med næsen i skærmen.

Jeg tager naturligvis udgangspunkt i det vejr, der er her, og her har der været gråt og regnfuldt vejr siden søndag - og da jeg satte mig ude i bilen tidligere i dag, var temperaturen i bilen 18 grader - det vil sige køligere end indenfor.

• #43   21. maj 2013 Lotte D, aner ikke hvad folk har fået til aftensmad.
    Havde dette somsagt handlet om hunde til udstilling som var efterladt i deres biler var tonen jo noget andet hvilket jeg ikke forstår

• #44   21. maj 2013 Jeg må nok indrømme jeg synes det er over stregen. Han bestemmer selv hvordan han har sin hund, så længe den ikke lider og det ved du jo ikke om den gør?

• #45   21. maj 2013 Ja altså her har det været skyet hele dagen, og der er ikke været en eneste solstråle!

• #46   21. maj 2013 Nej men om han må eller ikke må. Hvis hunden bliver luftet, så er det vel ikke synd for den.

• #47   21. maj 2013 Ja men sorry så vi befinder os i holstebro i vestjylland hvor solen har været fremme, andet i skal vide

• #48   21. maj 2013 Ikke synd for den, den ligger i en bil fra kl 14.30 til kl 07 og for den er det i det mindste heldigt at den er luftet en gang

• #49   21. maj 2013 Nu er jeg selv pædagog og har sandelig også arbejdet på sådan et bosted.....og når mine kollegaer var på arbejdet, var der intet problem; kunne og ville beboere med, så gik vi gerne en god luftetur med vovsen.....de og jeg (og hundene) nød det.....

• #50   21. maj 2013 Philip G - Hvis folk kun har læst dit startindlæg, står der intet om jeres regler på job eller om en bil der holder i solen med lukket vinduer - det lyder udelukkende som om du har "ondt i røven" over en hund der kommer med i bilen på arbejde.. Derfor flipper ingen skråt over situationen. Og det er ud fra det mange har svaret, kan jeg se.

Det er ikke kun os der skal sidde og læse en gang til..

• #51   21. maj 2013 Nej der er ikke andet vi skal vide, for med din opførsel tror jeg ikke vi har lyst til at deltage meget længere!

• #52   21. maj 2013 Jeg syntes nu også det er lidt at gå over en grænse at dedikere hvad andre skal og ikke skal ..

• #54   21. maj 2013 Lise nu der jo forskellige typer bosteder og du kender jo ikke til den jeg er på hvor reglerne er anden, alle har tilhold.

• #55   21. maj 2013 Det mest mærkelige er at du på intet tidspunkt beder om folks mening, du vil bare ud med din frustration og så vælter anklagerne ned over dig.....mystisk stemning, for som regel er hg'erne da ret enige om at det er bedre at reagere een gang for meget end een gang forlidt når det kommer til hundenes velbefindende. Måske der bare er mange,der føler sig ramt? Anyway vil jeg til hver en tid respektere at du reagerer på noget du ikke synes er iorden( uansetom det er uorden eller ej)

• #56   21. maj 2013 Altså jeg kommentere dit indlæg, med at hunden er med i bil osv, og nej det synes jeg absolut ikke er synd. At der så løbende kommer ting på, er lidt svært at forholde sig til, hvad det præcist var du ikke mente var OK.

Jeg ved bare at jeg som hundeejer var blevet noget så gal hvis du nærmest beordrdr mig til at køre hjem med hunden, og ringe til politiet. Men der er vi jo forskellige.

• #57   21. maj 2013 Hvorfor nu den der tilspidsede tone? De fleste er uenige med TS og det er vel ok?

• #58   21. maj 2013 Hvis du har kylling er jeg mest til det.

Angående vand nej fik jeg ikke spurgt ham om

• #59   21. maj 2013 Lotte D mange tak

• #60   21. maj 2013 Varkhond, skal først møde kl 19.50

• #61   21. maj 2013 TS gav ikke udtryk for at ville have en diskussion snarere at han havde brug for at få luft og det burde da være muligt uden at blive anklaget for det ene og det andet.øv springer ud her Philip, men jeg forstår din vrede.....

• #62   21. maj 2013 Lotte D igen tak, forsat god aften

• #63   21. maj 2013 Lotte D - at der kommer en reaktion på hvad en trådstarter skriver er i mine øjne ret naturligt. Det tænker jeg også at han forventede, da han skrev?

Men det kan godt være, at det var med omvendt fortegn - bevares. Men sådan er det jo.

Diskussionen der er i denne tråd handler om debatten - resten er faktisk bare meningstilkendegivelser, som i de flestes tilfælde ikke er overensstemmende med TS'

Og sådan er det da bare. Ingen grund til at flejne over det, der er jo altså ingen, der overfalder nogen...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #67   21. maj 2013 Hvis manden vil bruge sine pauser på at lufte hunden må det vil være hans valg.Det er klart at hvis hunden er i en bil som står i sol dagen lang er det ikke ok.Det er så ikke tilfældet i dag.Når nu manden har et stykke at kører er det vil meget oplagt at tage hunden med for at spare tid.Så er der længere tid til ture til og fra arbejde.

Jeg ville ikke have min hund til at være så længe i bilen.Det gør så ikke at jeg kan bestemme over hvad andre skal så længe hunden ikke tager skade eller er i fare.Det er der ikke snak om her.

• #68   21. maj 2013 Har handlet som jeg har, fortryder ikke mit valg.

• #69   21. maj 2013 Hvad jeg ville og ikke ville sige til politiet kommer ikke sagen an, har handlet og pædagogen er kommet retur for noget tid siden hvor han faktisk indrømmede at han havde fejlet. Så jeres kommentar tager jeg nu ikke så pokkers tungt, er stolt over min haldning

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#70   21. maj 2013 Alfisten.Hvis jeg kom forbi din bil med hunde i høj sol og 30 graders varme vil du få knuste ruder såfremt der ikke er vand og åben til frisk luft.Når de så oven i er så trætte at de ikke en gang vågner når der står en flok uden foran deres bil vil sagen være klar.

Et er hysteri,noget andet er en hund i en bil i længere tid på dage hvor der er meget varmt.

• #71   21. maj 2013 Alfisten ville smadre dine ruder og få de hunde ud i en fart, syntes det du skriver er foruroligende

• #73   21. maj 2013 Tak tak

• #75   21. maj 2013 Dem bryder jeg mig heller ikke om

• #76   21. maj 2013 Alfisten Er du en smugle barnlig

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#77   21. maj 2013 Hvis man har sine hunde i en bil en varm sommerdag er det mindste man kan gøre er at de har mulighed for at få vand.Min hund er ikke trænet til at sove i sin bil når folk står omkring den og hun kan nu fint være der.

Som jeg skriver så er det tilfældet at det er en lukket bil uden mulighed for frisk luft og vand.Jeg mener bestemt man skal tænke sig godt om og vil på ingen måde kalde det hysteri.Der er altid nogle der ikke lige tænker sig om og så er det hunden det går ud over.

• #78   21. maj 2013 nemlig Max

• #79   22. maj 2013 Jeg er en af dem der er OBS på folks hunde i biler om sommeren. For hundens skyld og intet andet.

Jeg holder øje på afstand og venter som regel til jeg ser ejeren kommer retur.

Kommentér på:
Hund i bil, sådan en n*r

Annonce