{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Gammel sur kat? {{forumTopicSubject}}


Hej – jeg har sgu brug for lidt råd og vejledning her, for er på bar bund! Jeg er indehaver af sådan en gammel fed kat på omkring 8 år. Hun er rimelig speciel, hun er ikke meget for fremmede mennesker, ment på den måde at hun gerne gemmer sig, når der er gæster, eller også ligger hun øverst i sit kradse tårn og holder øje. Nogle kan godt stikke fingerne hen for at hilse, men hun skal alligevel se dem an, en del gange før at hun gider at snakke, bare lidt med dem.

Nå, men jeg er kommet i lidt af en kattepinen. Mildt sagt!! Kæresten og jeg , er i fuld gang med at lede efter et andet sted at bo, da vi gerne vil have hund i fremtiden, og det kræver lidt ekstra plads, og luftemuligheder i nærheden… Nå, men her kommer så problemet… Denne lidt specielle madamme, hun kan udover fremmede mennesker, heller ikke lide hunde eller andre katte! BOM! Hun er panisk for hunde, hun bor enten under en sofa eller oppe i en reol, hvis der er en hund i nærheden. Hun har en kort periode boet med hund, men det er sgu synd for hende.

Nu kommer spørgsmålet så… Hvad silvan gør vi når vi engang skal have hund? Jeg har virkelig svært ved at tro, at katten pludselig kan ændre adfærd og få et værdigt liv, med en hund i huset, og omvendt så vil jeg ikke vente med at få hund, til hun engang er mæt af dage…


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel sur kat?
  • #2   28. maj 2013 Imo må man vente med at få en hund, når man har en kat, som man ved ikke kan med hunde. Hun kan jo ikke få et nyt hjem, hvis hun er så bange for fremmede menneske. (Og selvom hun kunne det, så er det stadig ikke fair) Og man kan simpelthen ikke retfærdiggøre at slå hende ihjel, fordi man vil have en hund.

  • #3   28. maj 2013 Nu er hun kun indekat, og tror ærligtalt ikke hun nogensinde bliver andet, da hun virkelig er en utrolig forsigtig kat, der ikke er glad for larm, biler osv. Og jeg ved sgu ikke lige hvordan jeg på nogen måde skulle kunne vænne hende til en hund, når hun er så ræd for dem smiley

  • #4   28. maj 2013 Jeg har 4 kastr. hankatte som ikke bryder sig særlig meget om mine 4 schæferhunde, og når her er hvalpekuld så er de nærmest flyttet hjemmefra, eller det troede jeg, men det er foråret som trækker dem udenfor...Nu din gl. mc kat, skulle jo pr racebeskrivelse være meget glad for selskab.. Så til at starte med vil hun sikkert være drøn fornærmet over en hvalp i huset, men hvis i lære hvalpen at den skal lade katte være i fred fra starte så tror jeg godt hun ville blive glad fo hunden...
    Ps. og hvis i så ikke købe jeres hus lige op til en trafikeret vej, så kunne det sagtens tænke sig at hun af sig selv ville finde ud af at gå uden for om sommeren når døren stod åben.


  • #5   28. maj 2013 Min kat er 14 år, det har hun dog ikke altid været, og i hendes yngre dage, der gik hun direkte til angreb på hunde, der kom i vores hjem.

    Hun snakker ikke med fremmede, men flytter sig heller ikke, og river så bare hvis folk vil røre hende.

    Hun har pude/seng i højden, og søger altid derhen hvis vi har fremmede hunde på besøg, jeg sørger så bare for, at de ikke kommer i nærheden af hende smiley
    - Line på hvis hunden er insisterende.

    Vi har selv hund, og hun angriber naturligvis ikke ham, men stadig nu, efter 7 år i samme hus, der bliver han revet hvis han snuser til hende.

    De bor sammen, men ignorerer hinanden til fulde. Hun kan løbe superstærkt gennem hytten, lege med selvopfundne ting og være energibombe uden lige, hunden ikke engang kigger efter hende, heller ikke når hun springer over ham (når han ligger midt på gulvet), eller løber tæt tæt forbi hans hoved..
    - De bor her begge, men har absolut ingenting med hinanden at gøre.

    Kaoz elsker katte, og han hilser på katte på tur, og leger med vores udlejers kat. Han er forsigtig og nænsom, men han er aldrig dum nok til at nærme sig vores egen kat.. Og han er kun blevet revet 2 gange i de 7 år vi har haft ham smiley

    Din kat er sær, og vil du have en hund, så må den trænes fra start til, at katten på ingen måder er noget den skal tage stilling til smiley



    profilbillede
  • #6   28. maj 2013 Hvordan har I lært hunden at katten lader man være i fred? :o)

  • #7   28. maj 2013 Snow K: Jeg tror ikke katten nogensinde bliver en ude kat. Altså vi har boet et sted, med en meget bette lukket have, hvor hun hyggede sig fordi naboens hund ikke kunne komme igennem hegnet.

    Det tog dog sin tid for hende at forstå, men til sidst følte hun sig tryg i haven. Men hun er ikke til biler, fremmede mennesker, hunde eller katte. Så hvis vi finder et sted med have, som er indhegnet, så tror jeg ikke hun forlader grunden, simpelthen fordi hun er så forsigtig og bange for alt ting, som hun er.


  • #8   28. maj 2013 Faktis så lyder hun som en rigtig fornuftig kat, og jeg tror så ikke hun ville tage på en lang udflugt men lige finde sig en solbeskinnet plet i haven og ligge der.
    Jeg lære hvert år når jeg får en ny hvaklp i huset betydningen af ordet nej, som noget af det første, og når den så vil efter kattene så siger jeg nej meget bestemt, og når den så stopper så får den ros og godbid.


  • #9   28. maj 2013 Jamen, jeg vil håbe at det bare er det der skal til. Men jeg har bare lidt svært ved at se at det skulle hjælpe, når nu hun er så bange for hunde? Er ikke sikker på at det er nok, at hunden ikke opsøger hende. Men det må vi selvfølgelig tage til den tid :o)


  • #10   28. maj 2013 Hmm. Efter min mening kassere man ikke et dyr for at anskaffe et nyt, det er ikke rimeligt.
    Din kat er jo ikke særlig gammel, 8 år er ingen alder. Tænker hvis du vil have hund indenfor de næste 10 år, må du finde nogle måder at dele huset op på, F.eks børnegitter katten kan gå igennem, kattehylder på væggen så katten kan søge højt op. Evt i perioder hunden i snor indenfor så I kan kontrollere adfærden.


  • #12   28. maj 2013 Åh, det er sgu ikke nemt. Altså træningen af hunden, tror jeg måske ikke bliver det største problem. Dog er det selvfølgelig svært at sige, når vi endnu ikke har hund. Men tror det svære ligger i, at lære katten ikke at frygte hunden, så hun i det mindste kan føle sig tryg.

  • #13   28. maj 2013 Hmm, jeg håber det lykkes for os, når den tid kommer. Og ellers ved jeg sgu ikke hvad vi gør smiley

  • #14   28. maj 2013 Jeg er enig, siger bestemt heller ikke det bliver "nemt" at lære en hvalp at katten er fy fy, men man når da rimelig langt med godbidder, legetøj og så med at te sig tosset :o) Tror det sværeste bliver at gøre katten tryg ved at hunden opholder sig i samme rum, og har ikke lige nogen løsning på det problem.

  • #15   28. maj 2013 Alfisten...Var lige inde og så din kattegård...Sikken en masse katte, er det dine, eller er de på gennemtræk??

  • #16   28. maj 2013 Vi skal selvfølgelig flytte og på plads og alt muligt, inden vi skal ud og anskaffe os hund. Og det tager jo tid at finde den rette opdrættere osv. Så katten burde nemt kunne nå at falde til inden :o) Men ak ja. Det er altså ikke nemt... Men jeg må altså tilstå... Jeg går ikke ind for køb og smid væk kulturen, men når det er sagt, så kan jeg ikke vente 15-20 år på at få hund, fordi katten ikke kan lide særlig mange andre end sig selv.

    Er udmærket godt klar over, at jeg selvfølgelig selv har valgt at anskaffe mig katten, men det betyder ikke, at jeg gerne vil fritages for at have hund, ind til den dag, hun er mæt af dage, og skal herfra.


  • #17   28. maj 2013 Lad være med at tage sorgerne på forskud, indtil nu har jeg ikke oplevet at det ikke er gået godt og jeg er gammel og har haft så mange hunde og katte...Har også haft både omplaceringshunde og katte...
    Jeg har så også der for valgt at bruge et af husets værelser som katteværelse. Har sat en tråd ramme i døråbningen, så har dyrene kunne se og lugte til hinanden uden at gøre skade på hinanden....Katte blive også fodret der inde, og kan bruge en kattebakke hvis de vil hvilket de kun gør om vinteren når det sner og er koldt..De har også gode liggepladser hvis det er det de vil der inde...
    Men som sagt det er altid lykkedes at vænne dem til hinanden, og så går de jo frit omkring i huset og på grunden uden gene for hinanden.


  • #18   28. maj 2013 Hvor er det en fed katte voliere du har **Alfisten Natasja*, og det var da en idé til løsning med at katten havde mulighed for at komme i haven, uden hunden. Dog er det lejebolig vi søger, så aner ikke hvad der vil være af muligheder for sådan en der. Og det hjælper selvfølgelig heller ikke på en skræmt kat indenfor. Men det var helt sikkert en fed løsning til at katten kan få del i en evt. have uden hunden har adgang til hende :o)

  • #19   28. maj 2013 Vi overtog en meget tyk kat på 7 år og den var sky for alt og alle til og starte med, den lærte hurtigt at tulle ikke ville den noget ondt og han nåede og blive hendes bedste ven og den største kælepot på jorden ..... Så det kan lade sig gøre....

  • #20   28. maj 2013 Hvis nu du havde en hund og derefter fik en kat som hunden ikke ku li... ville du så afskaffe hunden?



Kommentér på:
Gammel sur kat?

Annonce