1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Anbefaling af barnevogn? Anbefaling af barnevogn?

Min kæreste og jeg skal være forældre til november og selvom at der er tid til, kigger jeg allerede efter barnevogn nu. Der kommer jo sommerudsalg... smiley

Men hvilke mærker og modeller kan anbefales?

Trille Gigant har vundet "bedst i test" og er, syntes jeg, meget meget fair i prisen. Den har jeg luret på i en Ønskebørn, hvor jeg også fik demonstreret hvordan den kunne klappes sammen osv. Den virkede ganske god og fin. Ud over det er jeg lidt blank, bortset fra at min mor altid har været glad for Odder til min søster og jeg. Men det var i sølvpilens tid. Jeg ved ikke hvordan Odder er nu til dags?

Af "krav" har jeg bare at den IKKE må være sort (simpelthen for grimt og kedeligt, men de fleste mærker laver vel andre farver end sort også?) og at det ikke skal være lufthjul.

Hvad kan i anbefale og hvad har i selv brugt til jeres småfolk?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefaling af barnevogn?
  • #1   16. jun 2013 Jeg har haft Brio til begge mine drenge. En mørkeblå til den ældste, den var jeg rigtig glad for, men den døde desværre så vi måtte have en ny til nr. 2 smiley

Der købte vi en græs grøn, men den var jeg ikke glad for, selvom jeg var vild med farven. Den var altt forløs i stellet.

Vores drenge er 13 og 5 så det er ved at være lang tid siden smiley

• #2   16. jun 2013 Odder er stadig ret godt med!
    Den fedeste vogn på markedet syntes jeg er denne Odder vogn, og den fåes i andet end sort:
    http://www.babysam.dk/barnevogne/odder/odder-zip

Syntes dog også prisen er derefter smiley

• #3   16. jun 2013 Nu har jeg ingen børn selv, men arbejder i vuggestue.. Både med private vogne og med dem vi har indkøbt til institutionen..

Odder og Emmaljunga (staves) er nogle af de bedste på markedet lige pt. Billige vogne har vi ret dårlig erfaring med..

Husk at når i vælger en vogn, så tænk på den indvendige liggelængde, det kan godt betale sig at købe en lang vogn, så barnet kan ligge i den (og sove til middag) helt til 2-års alderen ca. smiley

• #4   16. jun 2013 Odder Zip eller Emmaljunga Big Star Supreme - de er top lækre smiley

• #5   16. jun 2013 Jeg vil mene det kommer an på hvad du har af krav til den. Bor I i byen og skal den være handy, og nem at tage med op i lejligheden, eller skal det være en terrængående kampvogn, der kan forcere den værste pløjemark.

• #6   16. jun 2013 Hov ja, og helst med et liggemål over 96 cm hvis den skal kunne bruges længe smiley

• #7   16. jun 2013 vi har en Basson. Den er vi rigtig glade for. Her med ude at gå spor.

profilbillede
  • #8   16. jun 2013 Emmaljunga eller Basson - Trille ville jeg passe på med, har kun hørt dårligt om den, så snart vognen har været brugt dagligt i et par måneder. smiley Enig med hundenørd, jeg har nydt rigtig godt af en lang barnevogn ( 98 cm ) smiley

• #9   16. jun 2013 Jeg havde en Emmaljunga Big Star Suprême til mine unger og det var en super lækker vogn smiley den er stor og rummelig - vi købte den i grå og solgte den efter fem år for det halve af hvad vi havde givet for den. Tænk på at hvis du kører på fortove hvor der lægger glasskår er det ikke smart at have en med luft i dækkene - vi havde med massive hjul for så slap vi for trælse punkteringer smiley

Og tillykke med familieforøgelsen forresten smiley

• #10   16. jun 2013 Jeg har været rigtig glad for min Odder - barnevogn, den har holdt til 2 børn og er stadig i god stand. De fleste af deres vogne kommer i flere farver og som regel kan man vælge faste eller lufthul. Men jo! Det er da ikke en billig vogn, specielt ikke hvis den skal specialfremstilles med særlig farve. Sort er standard og derfor som regel billigere.

• #11   16. jun 2013 Vi har en Odder. Super lækker vogn.
    Vi købte den brugt for 2500 med ALT tilbehør. Den havde altid stået inde (var to år gammel) og så ud som ny. Min søn brugte den i 2 år, og jeg regner så sandelig med at nr. 2 som har meldt ankomst til December skal arve den!
    Eneste minus er at vores er med lufthul, men selvom den har været med Alle steder, så har den kun punkteret 2 gange!

Havde jeg fået min vilje var vi endt med emmaljunga, men jeg er glad for manden vandt den kamp!

• #12   16. jun 2013 Og så kan jeg for alvor se, at jeg er blevet gammel, hold nu op, hvor er Odder er steget i pris, siden jeg havde små børn smiley

• #13   16. jun 2013 Jeg havde Silver Cross til mine tøser. Hold k... det var en lækker stor vogn med god liggeplads. Men den ku ikke slås sammen, som nok er et must i dag. Men den var så smuk og kørte som en drøm. Ingen af min datters 2 barnevogne har kørt så godt...

profilbillede
  • #14   16. jun 2013 Og et andet lille tip.. Et sort fluenet er lettere at kigge igennem end et hvidt.. Så er det lettere at se om barnet sover, det hvide skal du have hovedet næsten helt ned i selve nettet for at kigge igennem smiley

• #15   16. jun 2013 nu har jeg virkelig ikke forstand på barnevogne. Men jeg er ret sikker på det er en odder barnevogn som i linket længere oppe min søster havde til hendes sidste. mon egentligt ikke hun har købt en ny, da de fik en lille dreng i tirsdags hmmm...
    må lige spørge hende i morgen smiley

Den virkede i hvert fald rigtig god, og havde da også indtrykket af at hun var rigtig glad for den. Jeg tror min bror havde den samme bare i en anden farve til hans datter.

Lige den Odder model, med de mange forskellige farver, er i hvert fald meget populær, jeg har tit set den på gaden.

• #17   17. jun 2013 Hvor var den fin annelise..

• #18   17. jun 2013 Hold nu fast man! jeg var ved at vælte af min kontorstol da jeg så hvad en barnevogn koster - nåede kun lige at gribe fat i bordet, inden jeg væltede!!!

• #19   17. jun 2013 Tine. . Ja den var så flot. Alt ved den er håndlavet og den var super godt affjedret. Jeg syns de vogne man har i dag er meget mere stive i det. Men man ska jo finde en vogn der passer til sine behov.

• #20   17. jun 2013 Min datter har købt begge sine brugt med rigtigt meget udstyr til... så er man ude i go tid ka man sagtens finde en lækker vogn til en rigtig go pris...

• #21   17. jun 2013 Ja jeg vil også sige, at hvis man ikke er meget sart, så kan man sagtens finde en fin brugt vogn.
    De kan jo vaskes af, indtrækket kan tages ud og vaskes, og en ny madras koster ikke alverdens... Man skal bare se sig godt for....

Jeg kender nogen der for nyligt solgte en silvecross til noget nedsat pris, aldrig brugt, men den havde en lille ubetydelig ridse...

• #22   17. jun 2013 Min datter ER meget sart... når hun ka, ka alle smiley

• #23   17. jun 2013 Mange tak for svar til jer alle smiley

Min kæreste og jeg kigger bestemt også efter brugt, med mindre vi finder en ny (af den model vi nu end vælger) til en rigtig god pris.

Emmaljunga har min kærestes storebror og hans kæreste til deres lille mand og den er de også rigtig glad for. Men nøj hvor er det altså bare en gedemarked at hitte rundt i med barnevogne...

Altså vi bor i Vejle og vi vil jo med garanti stadigvæk komme i skoven med både hund og barnevogn, så den skal nok kunne holde til lidt af hvert. Derfor vil jeg heller ikke have med lufthjul. Både min kæreste og jeg er også i gang med at tage kørekort, men barnevognen bliver nok købt før bilen gør, så uanset hvad, bliver der nok købt bil ud fra hvilken vores barnevogn så kan være i smiley det er dog nogle meget rummelige biler vi har i tankerne, så det er i bund og grund en mindre detalje.

Kommentér på:
Anbefaling af barnevogn?

Annonce