2.296 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000

Min høne er blevet slået ihjel! Min høne er blevet slået ihjel!

I hønsegården og i fuld dagslys.

Jeg er ked af det og rasende, så er det slut med at gå frit omkring i dagstimerne med mindre jeg er derude sammen med dem.

Heldigvis har de to andre det fint, og de virker ikke synderligt traumatiserede, selvom de har været vidne til både mord, plukning og delvis spisning.

Pyha, skulle bare lige ud med det. Hun var ikke en kælehøne, men hun havde et navn og var da en del af flokken herude, hvor det var meningen hun skulle leve et langt og godt liv uden at ende på huggeblokken. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min høne er blevet slået ihjel!
  • #2   21. jun 2013 øv det er jeg ked af at høre smiley hvis hun går i hønsegård kan du så ikke sætte net over?

• #3   21. jun 2013 Trine P: Mit gæt er mår eller undsluppet mink. Det passer meget godt med bevisbyrden.

CMP: Tak. Hønsegården er indbrudssikker, der er net over og vi har også gravet net ned, men vi har haft døren åben i dagstimerne så de kan gå frit omkring når vi er hjemme, hvilket er noget de virkelig nyder. Det har der aldrig været problemer med de sidste 4 år, men det er naturligvis slut nu med mindre vi er udenfor sammen med dem. smiley

• #4   21. jun 2013 Mår og ræv slår som regel alt ihjel og slæber det derefter hen til deres hule/opholdssted. Mit gæt er mere hen af en kat eller andet forholdsvist tamt

• #6   21. jun 2013 M.I. Det er desværre ikke første gang jeg hører om høns der er taget ved fuld dagslys! smiley
    Vi mistede selv 4 ællinger en nat - SATANS! Det var så helt sikkert til Mikkel.. Men vi har 7-9-13 været ham skånet og lige om lidt skal ællinger sættes ud i det fri.
    Men ønsker mig inderligt engang en hønsegård - den skal bare være sikret. Det er møg ubehageligt at komme ud til.

• #7   21. jun 2013 Kæresten mistede sine 70 fasankyllinger sidste år, og 3 høns og en gås i år til Mikkel ræv. De stod ellers i hønsegård, men så gravede den sig under eller bed trådnettet over. Pokkers til møgdyr, bare vent til jagtsæsonen starter!

• #8   21. jun 2013 HiJacks - kommer I også forbi ude ved os? smiley

• #9   21. jun 2013 Det kan du tro Line Bæk, hvis bare at vi kan pga. lovgivningen i dit område smiley

• #10   21. jun 2013 Hihi tror desværre ikke de tillader skydning i by-zone smiley Og da slet ikke i Randers' kære villekvarter smiley Men det er vist tilladt at sætte fælde op, men det er bare for omkosteligt især nu hvor ællingerne bliver sat ud om et par dage smiley

• #11   21. jun 2013 Kennel HiJacks: Mjaaa, vores største udekat har godt nok taget en agerhøne dengang hun havde killinger, men hun havde dælme svært ved det. Det var en voldsom kamp og en høne er jo noget større. Kattene er også vant til hønsene, men det kan selvfølgelig godt have været en fremmed kat - jeg ved bare ikke om en gårdkat kan tage noget på den størrelse?

Pernille: Tak. Ja, man knytter sig jo til dem og vænner sig til deres små individuelle finurligheder. Min mand var så lettet da han kom hjem og fandt ud af at det ikke var hans yndlingshøne det var gået ud over.

• #12   21. jun 2013 Altså min mors stående historie med høns og døde-høns. Var deres karelske bjørnehund der gik rundt og tog dem. Han gjorde det ret så diskret, så mine forældre intet anede eller så (de troede det var ræven eller at de smuttede væk fra dem) indtil en dag Bjørn (hunden) kom med deres store kalkun i munden. Så kunne de følge ham ud på marken hvor han havde et helt lager...
    Datids svar på: "jeg vil råfodres" smiley
    Men måske det kan være hund?

• #13   21. jun 2013 Line: Æv. Det er træls at høre, men i fremtiden skal Mikkel eller hvem det nu end var, forbi mig og hunden først, så må hønsene leve med lidt tid ude i haven, hvilket de godt nok ikke bliver glade for. De har et stort hønsehus og hønsegård, men de står stadigvæk og tripper for at komme ud hver morgen.

• #14   21. jun 2013 Jeg tror ikke det var en hund, bidskaderne var for små, med mindre det var naboens lille terrier, der har været et smut forbi, men der er et godt stykke vej og den har aldrig løbet herned før, og så ville Lia have været meget mere interesseret i duftsporene end hun var. Ræven, rådyrerne og harerne må godt være her, men der er dælme ingen hund der skal formaste sig til at sætte poterne på hendes territorie. Hun er bundhysterisk med det.

• #15   21. jun 2013 Vi har lige haft besøg af ræven. Vi havde både ænder og høns. og han havde ikke taget alle. så det kan sagtens være Mikkel,,,og han kommer igen når han ikke har taget dem alle,,,det gjorde han også her.
    Vi var også såå kede af det vores 3 voksne ænder var tamme og de havde ællinger som vi selv har "opfostret"...

• #16   21. jun 2013 Stakkels dig smiley
    Nu spørger jeg dumt hvem er Mikkel?

• #17   21. jun 2013 ja det ræven smiley

• #18   21. jun 2013 Mange tak kender ikke alle udtryk endnu;) hehe

• #19   21. jun 2013 troede nu alle kendte mikkel ræv:-)

• #20   21. jun 2013 Det gør man også når man tænker sig om med udtryk og puha det orker jeg ikke når man får mormor og morfar pleje smiley

• #21   21. jun 2013 jeanette: Det er jeg ked af at høre. smiley

• #22   21. jun 2013 rovfugl?

• #23   21. jun 2013 Hvis det er sket i dagtimerne, tror jeg ikke, det er hverken ræv eller mår, der er synderen.

Husker tydeligt en udsendelse med Jørgen Rye, hvor hans lille terrier flere gange jagtede hønsene. Senere fortalte han, at han havde fundet en død høne, og at det sikkert var Mikkel ræv, der havde dræbt den. (Mon ikke, ræven havde taget den med sig?)

• #24   21. jun 2013 Doggymom: Ikke rovfugl. Det var inde i en overdækket hønsegård og det lignede ikke et rovfugleangreb.

Natravnen: Heh, tror nu nok jeg ville have mistænkt min hund, hvis jeg havde en terrier, som flere gange havde jagtet hønsene. Vi får nok ikke opklaret hvem synderen er i dette tilfælde med mindre den kommer tilbage og jeg får øje på den.

• #25   21. jun 2013 Har nu aldrig hørt om en kat der tager høns, men jeg har oplevet - og set en kat tage en voksen dværgkanin, og vores egen skovkat kommer hellere end gerne hjem med harekillinger op til ca 1,5 kg i foråret.. og han æder dem, i hvert fald indtil han er propmæt den skiderik..men hellere det end han bare myrder dem for sjov. En enkelt fasankylling har han også slæbt hjem, men de har ikke været ret store.
    det er ikke rart når ens egne dyr ikke kan færdes trygt på ens grund, uanset om lågen til hønsegården er åben eller ej, det er grimt at komme ud til )0:

• #26   21. jun 2013 Jeg fik dræbt en af mine ællinger i søndags
    et vidne så naboens hund springe over hegnet ind til mine ællinger og høns.
    Men naboen holder på det kunne have været en hvilken som helst anden hund, hvilket det selvfølgelig godt kan være.
    Der er bare så mange ting der peger på deres hund...

Men tror du ikke det er en hund eller kat der har været der ?

• #27   21. jun 2013 Marie-Louise: Nej, det er rigtig ubehageligt.

Mette N: Kan du evt. sætte et video kamera op? Jeg bor heldigvis et sted hvor der bliver gået meget op i at man har styr på sin hund. Naturligvis kan der ske en smutter, men eftersom Lia ikke har reageret så er det ikke så sandsynligt. Kat tror jeg ikke heller ikke rigtig, der er ingen som har store fritløbende katte herude. Her er kun gårdkatte hvor vores er de største.

• #28   22. jun 2013 M.I:
    Jeg har ikke lyst til at ofre på et camera, naboen her flyttede mandag.
    Men mine fakts:
    1. De kom frem til at deres hunde skulle lære at springe over vores hegn (første hegn der kom op var meget småmaskethønsenet (holder kaniner inde)
    Det er ca. 60cm. Højt og da det var sent da det var sat op ville vi vente med næste hegn til dagen efter.
    Da vi så sætter det ekstra hegn op 120cm. så kom de og beklagede at vi hævede hegnet da de dagen før havde brugt det til at springtræne hundene
    og kun et par dage senere viser de stolt et billede af at deres ene hund der springer over der nu 120cm højr hegn.
    Jeg bad dem pænt om i fremtiden at holde snor på deres hund hvis ikke de kan holde hundene ude af hønsegården.
    Om søndagen når jeg tæller mine ællinger, jeg kan kun få det til ti og tæller derfor er par gange og da jeg har talt dem 5-6 gange så kommer en af dem ud og tilbyder at gå med ud og lede og hun går direkte over til den døde and.

Så meget tyder på det er en af deres.

• #29   22. jun 2013 Mette N: Okay, de lyder da til at være helt udenfor pædagogisk rækkevidde. Hvem bruger hegnet over til naboen som springtræning til deres hund???

Kommentér på:
Min høne er blevet slået ihjel!

Annonce