Hård ferie med steddater og dyr {{forumTopicSubject}}
Selve ferien har ikke været hård, den har været super god
MEN min kære steddatter på 7 år har samlet en gammel vane op igen i løbet af ugen og det er rigtig øv, efter mit flere års "arbejde" med hende.
Walde har jo været hendes hund og selvom han er rigtig glad for hende er han også nervøs omkring hende ( hjemme hos mor er han blevet slået, sparket og revet i hvilket har resulteret i bid fra ham selvfølgelig) Det er ikke på dette plan hun er, men når hun for eks. har siddet og set film og han har ligget ved siden af, tager hun fat i håret på ham og river op så han piver og hopper væk fra hende eller når hun har leget rundt med ham er hun ret så voldsom og slår eller skubber hårdt til ham
Så meget af ferien er gået med jeg har været over hende som en høg og det er bare irriterende og desuden synd for hunden.
For historie:
Har kendt C siden hun var et år og hun var frem til 4 års alderen utrolig ondskabsfuld mod mine katte- slå, sparke, rive i hår og endda prøvet at kvæle min brors kat jeg passede en periode. Men efter at være over hende konstant når hun var her i weekenderne og især efter jeg "lod" den yngste kat angribe hende forstod hun det endeligt (ja ved det var forkert, men jeg løb tør for ideer).
skulle bare lige brokke mig lidt og håber/regner med at den ellers så dejlige pige er "sig selv" igen når hun kommer i weekenden.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Har selv en nevø (som bliver 9 år i dag, store dreng
Men Lucky synes han er ret sjov, det er dog ikke altid min nevø helt kan finde ud af det, men han har heller ingen kæledyr selv. Men han er dog ret god til at lytte og stille spørgsmål.
Men det var da træls din ferie blev lidt ødelagt af det, for det kan umuligt have været vildt fedt. Men hun er sikkert en rigtig sød pige, når hun ikke driller hunden, og gdt at se du også tænker tilbage på de gode ting i ferien, så den ikke er helt ødelagt
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Hun er en rigtig sød pige, men kommer fra en mor der bestemt heller ikke ved hvordan man behandler dyr (læs: 5 dyr på 3 år er kommet igennem det hjem, nogle overlevede, andre gjorde ikke og undervejs var behandlingen ikke god)
ja der var masser af positive ting i ferien og de skal ikke glemmes
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 557
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 16
Håber i finder løsning for alle parter, det er trættende. Forklar din kæreste problematikken i det og den splittelse det giver. Sæt jer ned med datteren og bed hende forklare det hvad sker når hun hiver hunden i pelsen eller lignende, på en stille og rolig måde. Gør det næste gang det sker og gør det roligt, for at se om i kan opnå et svar
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
At, der noget der stikker dybere,end bare lige det at "drille" din hund.
Jeg mener også,som andre skriver,at hun lader sin evt.frustation,",måske ked af det"situation,gå lidt udover din hund.
Du skulle måske,tale med hendes far,/din kærste,hvorfor hun gør disse ting.
Iøvrigt,tyder det på at,du har et godt og kærligt forhold til din steddatter,på trods af,hendes lidt "ambivalent" forhold til din hund.
Hatten af for det 1000 gange.
mvh.
vibeke
m.v.h.
vibeke
sep 2012
Vil lige pointere at det, at jeg er over hende og hård er ikke lig med skæld ud, men at jeg overvåger hende konstant og hele tiden forklare hende hvad det gør ved hunden når hun gør de her ting, selvfølgelig (for jeg er ikke supermenneske) bliver der skældt ud en gang imellem, når jeg har talt med hende 120x om det samme dag.
Hun er desværre en pige der er meget splittet mellem hendes mors ønsker og kærlighed og fars kærlighed, hun har det svært med de andre piger i hendes klasse der er endt ud i at hun er frosset ude af den klike de har.
Jeg har ofte talt med både mor og far om både psykolog, ændring af samvær eller fælles oplevelser der måske kunne hjælpe hende...Men mor er af den mening at datter er perfekt, det er alle andre der er noget i vejen med og far er en vatnisse til at sige noget.
Eks. havde vi hende her til jul, KUN pågrund af jeg talte med store ord for mor, vi havde ikke haft hende i 2 år og hun glædede sig sådan til at holde jul med fars familie, da mor havde bildt hende ind at hun selv måtte bestemme det år. Det blev så lavet om da far ikke kunne komme en dag og tage pigen (udenfor samværsaftale) så mor mente at han skulle straffes (sagde hun direkte til mig) Jeg sad så med en frygtelig ked pige, hvor jeg fik nok og kort fortalt skældte hende godt og grundig ud for at behandle sit barn på den måde, det er bare en af mange lign historie. Igen far står i baggrunden og vil bare føje mor, for at undgå drama.
Jeg har tit været mellemmand mellem far/mor, Far/datter og mor/datter. Jeg bruger utrolig meget tid og energi på at snakke med datter om hvordan hun har det og hvordan vi kan løse det, men som jeg også siger til hende, min position gør desværre at jeg ikke altid kan hjælpe, men jeg kan altid lytte og trøste og komme med ideer hvordan hun selv kan løse det.
Det er UTROLIG opslidende ikke bare energi og tidsmæssigt, men også følelsesmæssigt at stå med et barn man ikke kan hjælpe fuldt ud og problemer der ikke er store nok til at de offentlige myndigheder vil gøre noget ved det. For godt nok er hun ikke min datter, men hun er stadig min pige!
sep 2012
Stine K - hun bliver altid taget til side hvor jeg spørger hvorfor, hendes svar er altid at hun ved det ikke, hun tænkte sig bare ikke om- hun kommer som regel senere og fortæller at hun er ked af et eller andet og så snakker vi videre der.
Vibeke - tak
jan 2008
du er et godt menneske,og jeg beundre dit overskud,til at tage dig af en halvstor pige,som har div.problemer,hvor jeg kan forstå at faderen/din kærste,er måske lidt konfliktsky,og ikke orkerde store samtaler med den biologiske mor,om deres fælles datter problemer
.Jeg tager hatten af for din styrke.Jeg selv,ville nok ikke have orket det.Men jeg er nok lidt selvoptaget.
Men det har jeg lov til,for nu er jeg mere end halvgammel.
Og,for det hele ikke skal blive så trist,så
ELSKER jeg dir kælenavn til pigen
sukkermås.
DET,tror jeg jeg vil kalde min smukke,lidt egoistiske søn på 38 år,når hans kærste høre det.
Og
Så,vil jeg sige det til mit ældste barnebarn,på 18 år,når familien er samlet.Men hun er alligevel fuld af humor og lune,vil grine og sige:
mormor du er skide skør.
Jeg ønsker dig en forsat god sommer,og held og lykke både med din "papdatter",og din søn
hilsen
vibeke
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
sep 2012
Må også indrømme at jeg i ferien besluttede at tage en pause fra mor, efter hun råbte og skreg af mig (meget normalt) men nu når der er baby på vej, må jeg også tænke lidt på mig selv jo.
hehe Sukkermås kommer sig af, at hun er vild med prinsesse sukkermås fra en tegnefilm der hedder Eventyrtid
Haha ville godt se hans ansigt når du siger det gg.
Årh det er altså meget rart at få af vide en gang imellem, tak skal i have Vibeke og Lille fisens mor. Det giver lidt ekstra styrke på kontoen
jan 2008
jeg glæder mig også til at,se min smukke,mørkhåret,brunøjet søns ansigt,når jeg foran kærsten,og hans 2 søstre kalder ham
sukkermås
de vil dø af grin.
Det er nok lidt ondskabsfuldt,men hvad pokker,det er jo ment både kærligt,ironisk,og sjovt.Han kalder da også mig,af og til " kom nu,gamle".Ved sgu da godt jeg er gammel,behøver bare ikke mindes om tit og ofte.
hav en god dag
hilsen
vibeke
sep 2012
hehe, sjovt det siger min mor også, når jeg siger gamle mor
Jo tak i lige måde Vibeke
Hård ferie med steddater og dyr