{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Boganbefalinger {{forumTopicSubject}}

Halløj derude i sommerlandet

Jeg er for nyligt stødt på hjemmesiden: https://ereolen.dk/
Jeg kan egentlig godt lide at læse, men i en periode har jeg ikke fået læst så meget - primært fordi jeg ikke kunne finde nogle bøger, der fængede mig. Vores biblioteks udvalg var (er) ikke umiddelbart noget at råbe hurra for, og da jeg hverken er til varulve, vampyrer eller krimi, syntes jeg, udvalget blev indsnævret yderligere.

MEN, som sagt fandt jeg hjemmesiden - og et par bøger - og har igen fået troen på, at der findes bøger, der er værd at læse (det vidste jeg i grunden godt, at der var; jeg formåede bare ikke at finde dem).

Det jeg ville frem til: Kan I hjælpe med at finde flere spændende bøger? - uden vampyrer og varulve, og hvad vi nu har. smiley

(Hvis I er blevet positivt overrasket over vampyrer og varulves evner til at fastholde læserens interesse i en bog, må I også gerne skrive her - hvem ved, måske jeg en dag, giver mig ud i at læse en sådan bog. Måske.)

Tråden må også gerne bruges til at dele tanker om en nylig læst bog, uanset tema eller genre. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boganbefalinger
  • #1   25. jul 2013 Hvis du skal kaste dig ud i noget fængende med vampyrer eller hekse så læs noget af anne rice hun skriver fantastisk, mine favoritter er heksetimen, blod og guld, mumien og of love and evil
    Hun har også skrevet en realistisk roman der hedder allehelgners fest den er også fantastisk
    Så er der flodguden af wilbur smith
    Water for elephants af sara gruen (ved ikke om den er oversat til dansk)

• #2   25. jul 2013 Læste for nylig bogen; En pige og en dreng af Morten Brask. Den kan jeg sagtens anbefale. Jeg synes bogen beskrev forhold mellem mand og kvinde - glæden og besværet - meget godt. Og så kunne man næsten føle deres forhåbninger og sorg. For mig var det en rigtig pageturner smiley
    Er lige blevet færdig med; Og bjergene gav genlyd af Khaled Hosseini. Og hvilken skuffelse. En masse små fortællinger, som han ikke formår at flette ind i hinanden. Når sidste side er læst, sidder man tilbage med tusind spørgsmål. Og ja, det kan jo ofte være positivt i en bog, men ikke her. For man sidder tilbage med spørgsmålet, om hvad meningen var med de forskellige afsnit i bogen. Hvorfor han gjorde sig den ulejlighed at beskrive forskellige personer og deres liv. Som fyld???

• #3   25. jul 2013 Ih, det lyder godt. Jeg overvejer også at kaste mig ud i Harry Potter, helt fra starten (ja, skam over mig; jeg har kun læst ganske, ganske lidt af et kapitel i Harry Potter og De Vises Sten). Så er spørgsmålet bare, om det skal være den danske eller engelske udgave.

Tak for anbefalinger og tanker, kom endelig med flere. smiley

• #4   25. jul 2013 er du til fantasy og sci-fi?
    Personligt elsker jeg alt fra Frank Herbert, Brian Aldiis og Anne McCaffrey.

• #5   25. jul 2013 harry potter er fantastisk, og det er faktisk en af dem der er godt oversat, men jeg kan nu alligevel bedst lide den på engelsk
    har læst dem 1000 gange

• #6   25. jul 2013 hungergames bøgerne er bestemt også værd at læse

• #7   25. jul 2013 Umiddelbart, ja. Jeg har ikke læst så meget science fiction, og jeg synes, at det af og til bliver lidt for "syret", og så taber jeg interessen.
    Fantasy er nok lidt mere mig end sci-fi. Jeg læste Hobitten, da jeg var yngre - og elskede den! smiley

• #8   25. jul 2013 Det er også derfor, at jeg er lidt i tvivl - tit er bøger (og film) altså bare et hak eller flere bedre på originalsproget. smiley
    Udover det vil jeg også gerne lidt mere i gang med noget engelsk litteratur, så jeg tænkte, at det var oplagt at læse den på engelsk. Må lige høre min bror ad, han har vist hele serien - men kun enkelte af bøgerne er på engelsk, og jeg tror, at det er de sidste af bøgerne, der er det. Nå, det må jeg lige hitte ud af. Der er ihvertfald lidt at gå i gang med, hvis jeg skal have læst hele serien.

• #9   25. jul 2013 harry potter er som mange andre bøger lidt irriterende at læse delvist på dansk delvist på engelsk da nogle personer hedder noget andet i oversættelsen

• #10   25. jul 2013 Det havde jeg slet ikke tænkt på. Så fanger bordet jo næsten, hvis jeg starter med at læse den første på engelsk. smiley
    Føromtalte storebror har også tilbudt mig, at jeg kan låne A Song of Ice and Fire, så måske burde jeg læse Harry Potter på dansk - til en start. Så kan jeg altid starte forfra på engelsk senere. smiley

• #11   25. jul 2013 Er du til krimier, kan jeg anbefale jo nesbø eller Jussi Adler Olsen, elsker samtlige bøger..

• #12   25. jul 2013 Hvis du tør at kaste dig ud i noget med hekse og vampyrer, så er Heksenat af Deborah Harkness helt klart en favorit her. Den er spækket med mystisk, kærlighed, hemmeligheder, historie og en god portion humor smiley Det er en trilogi, og to'erne udkom for nogle måneder siden smiley

• #13   25. jul 2013 En skam du ikke er til krimier ellers var Kvinden i buret af Jussi Adler Olsen et godt bud smiley Den er spækket med humor, frygt, mord og gys smiley Ellers hvis du læser science fiction ville Den første af Justin Cronin være et godt bud smiley

• #14   25. jul 2013 Måske er jeg lidt fordomsfuld omkring krimier og bøger med vampyrer m.m.
    Min mor er tosset med krimier, og har bøger til at ligge - både af Jussi Adler Olsen, Maria Hirse, Jo Nesbø m.fl. Måske skulle jeg give det en chance. smiley

Og humor er jo en skøn ting - det gør (næsten) alting lidt lettere.

Tak igen for anbefalinger.

• #15   25. jul 2013 Camilla Lackberg?

• #16   25. jul 2013 Hvad med Stephen King? It, Ondskabens Hotel og Den Døde Zone er dem jeg har læst af ham, og de er gode smiley Hans søn Joe Hill, har også lavet en god bog der hedder Horn.

Personligt har jeg ikke læst disse bøger men jeg har hørt de er gode og vil rigtig gerne have dem læst:

Gone Girl af Gillian Flynn

Fluernes Herre af William Golding

Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee

• #17   25. jul 2013 uh ja stephen king knogler

• #18   25. jul 2013 Jeg er helt vild med Ken Follet, jeg synes han skriver så fængende man kan ikke lade være med at læse videre. Jordens søjler og uendelige verden er dem jeg har læst, min mor har så også læst giganternes fald og verdens vinter som hun siger er endnu bedre end jordens søjler. Så hvis du vil begive dig ud i nogle ordenligt mobbedrenge af nogle bøger, så er det klart et bud. smiley

• #19   25. jul 2013 Uh, sikke en masse forslag der lige kom der.
    Det må nemlig meget gerne være nogle ordentlige moppedrenge. Hvis bogen fænger, bliver jeg tit helt trist, når den er slut. Hehe. smiley

• #20   25. jul 2013 så skal du altså læse heksetimen

• #21   25. jul 2013 Ja, jeg skal jo starte et sted, hvis jeg vil i gang med dem, jeg vanligvis pænt sætter tilbage på hylden igen. Heksetimen er hjemme på "mit" bibliotek nu, så det bliver vist den, jeg starter med. smiley

Kommentér på:
Boganbefalinger

Annonce