{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit bader i?
  • #1   12. aug 2013 snag løs smiley

Her står den på en skyller hver aften, og hår vask ca 2-3 gg i ugen smiley
    Har hår der går ned over r*ven, så det med hårvask hverdag gider jeg ikke *GG*

• #2   12. aug 2013 Hver eller hver anden dag, og vasker hår hver gang smiley

• #3   12. aug 2013 Hver dag, og jeg vasker også hår hver dag smiley

• #4   12. aug 2013 Hver morgen.
    Igen efter evt. Sport, hårdt arbejde osv.

• #5   12. aug 2013 Bader hver dag og vasker hår hver dag smiley
    - burde ikke vaske hår så tit, men min hår er helt umedgørligt, hvis det ikke bliver vasket smiley

• #6   12. aug 2013 Hver aften og efter sport.

Har en kammerat han gør om morgen, efter arbejde og inden han skal i seng, ig de dage han har sport bader han også efter det.

De er en familie på 5, to voksne og 3 børn, de bader alle på den måde.
    Jeg syntes det er sygt og er kun glad for det ikke er min vand regning

• #7   12. aug 2013 Hver dag, håret hver anden eller tredje dag:)

• #8   12. aug 2013 Hver 2 dag, med mindre at jeg har været til sport..
    Vasker hår hver 2-3 dag smiley

• #10   12. aug 2013 Bad hver dag, men ikke hårvask med shampoo hver dag.

• #11   12. aug 2013 Jeg gør det hver 2. - 3. dag, og vasker håret når det viser tegn til at trænge smiley
    Og selvfølgelig efter sport eller hvis det har været en svedende varm dag.

• #12   12. aug 2013 2-3 gange pr. uge.

Før jeg blev et skravl var jeg i bad hver dag og det er jeg gladest for, men man må indrette sig smiley

• #14   12. aug 2013 Da jeg arbejder i en svinestald bader jeg HVER aften. Og vasker naturligvis også håret hver dag. Og hvis jeg skal noget i løbet af dagen (ud at handle feks.) så er det også en tur under bruseren og med hårvask. Så MINDST en gang om dagen.

• #17   12. aug 2013 Juleaftens Dag.....og på min Fødselsdag i Juni.......Det må være nok...... eller ??..... ha ha ha

• #18   12. aug 2013 Om sommeren to gange om dagen. Hår vask hver dag. Resten af året bad en gang om dagen. Hårvask hveranden.

• #19   12. aug 2013 Bad hver dag - nogle gange hver anden. Hårvask 1-2 gange om ugen max. smiley
    Og efter jeg ikke vasker håret hver dag, er det blevet meget sundere ;).

• #21   12. aug 2013 Jeanet, det er dejligt være nybadet hver dag - men der er ikke nødvendigvis uhygiejnisk ikke at bade hver dag.

God hygiejne handler om andet end bad smiley

• #22   12. aug 2013 hver 3.-4. dag smiley :)

• #24   12. aug 2013 Aaargh Jeanett det tror jeg ikke du skal begynde og snakke om. Om jeg har været i bad dagen før eller i forgårs, det er der INGEN der hverken kan se eller lugte på MIG. Jeg ved selvfølgelig ikke med dig, og der er vores kroppe forskellige.
    Her går jeg i bad hver 2-3 dag. Vasker hår hver dag, og har jeg svedt meget ved hesten, så går jeg i bad igen. Har jeg været mange dage på arbejde og lugter af pølser, så går jeg i bad igen smiley

• #25   12. aug 2013 også er der dem (..mig) der får ondt at gå i bad - hvis du fik det ville du nok heller ikke byde digselv det..

jeg vasker mig med klude hver dag, skiter undertøj osv - jeg lugter ikke smiley

• #26   12. aug 2013 Men selvfølgelig, er man typen der sveder , er ved hest eller lign så er det da en anden sag

• #27   12. aug 2013 Hver, hver anden dag, nogen gange to gange om dagen. Det veksler.
    Og jeg føler mig ikke uhygiejnisk smiley
    Faktisk har jeg et problem med lugt, så lugte gør jeg ALDRIG, og jeg vasker desuden for meget hænder hvis det skulle have interesse smiley

• #30   12. aug 2013 Bad med hårvask osv. er omtrent hver anden dag. Nogle gange hver tredje, alt efter hvad jeg skal eller ikke skal.

Ind i mellem de "store badedage", tager jeg dog altid en skyller/hurtigt brusebad og er det meget varmt og jeg føler at jeg har svedt meget, så kan jeg godt ende med at gå i bad to gange om dagen. Dog kun hårvask den ene gang så.

Meeeeeeeeen....jeg kan nu også godt have en weekend uden planer her hjemme, hvor jeg bare tøffer rundt i joggingtøj og lugter smiley det tror jeg de fleste har ind i mellem smiley

• #31   12. aug 2013 Jeanet - igen ikke helt korrekt.. Jeg kan både have redet og striglet hest osv. Uden min kæreste overhovedet kan lugte det på mig, eftersom jeg har noget helt andet tøj på, som ofte bliver vasket og jeg har mit hår sat op, så jeg kan godt gå en dag ude ved hesten uden jeg går i bad når jeg kommer hjem. Det kan godt være det er din mening, men lad vær med at påbedut os andre at så er vi ikke hygiejniske, for det er en løgn.
    i mit indlæg skulle der have stået vasker hår hver gang og ikke dag smiley så bliver min frisør sur på mig!

• #32   12. aug 2013 Jeg går i bad hver dag efter jeg har været ude at løbe. De dage jeg har været til sport går jeg selvfølgelig også i bad efter det eller hvis det har været en rigtig varm dag, hvis jeg har været i gang med kæmpe burskift i muttebo eller lign.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #33   12. aug 2013 Det som Nina Rasmine forklarer passer perfekt på mig også - kunne ikke ha skrevet det bedre selv.

• #35   12. aug 2013 Hver anden eller tredje dag. Det faktisk ikke sundt at vaske sit hår for ofte smiley

• #36   12. aug 2013 Hver anden dag hvor håret også bliver vasket. Hvis jeg dog har lavet et eller andet, hvor jeg har svedt eller lugter, tager jeg mig selvfølgelig en skyller.

• #37   12. aug 2013 Jeg skyller mig hver morgen, og så vasker jeg hår hver anden dag. Nogen gange vasker jeg hår hver aften, det kommer an på hvor hårdt det har været at ride den dag smiley

• #38   12. aug 2013 Jeg tager et brusebad hver aften, kan slet ikke have at gå "beskidt" i seng. Hvis jeg har haft det varmt om natten, skyller jeg lige af om morgenen. Hårvask hver 1-2 dage, sådan efter behov. smiley

• #40   12. aug 2013 Går i bad hver anden dag, eller efter sport og varme dage, hvor jeg bliver svedig. Vasker kun hår hver anden dag.

• #41   12. aug 2013 hver dag + vask hår , nogen ganger 2 ganger om dagen hvis jeg har trænet eller føler mig svedt .

• #42   12. aug 2013 Når jeg trænger smiley Om det er hver dag eller hver fjerde er jo svingende. Jeg kan desværre nærmest ikke svede, så jeg lugter generelt ikke.. Men vasker mig ligesom F&Z med klude hver dag smiley

Hårvask med shampoo tør jeg næsten ikke oplyse haha. Havde på et tidspunkt en hudsygdom i hovedbunden hvor små runde plamager skellede og faldt af så der var store sår i hovedbunden på mig. Til sidst var min hovedbund ét stort sår, og blev dikteret af lægen at jeg skulle vente en måned(!!!!) med at vaske hår igen (dengang vaskede jeg hver anden dag) og derefter kun måtte hver 14 dag. Det var FORFÆRDELIGT og det var så ulækkert og fedtet. Men puf forsvandt alle hovedbundssårene, og nu får jeg ikke fedtet hår mere smiley Faktisk er mit hår KUN blevet smukkere efter jeg stoppede med at vaske hver 2 dag, det er blank, skinner smukt, aldrig fedtet og er super nemt selvom det næsten er en meter langt smiley

• #43   12. aug 2013 Jeanet - Nå så du påbedutter mig ikke noget ? Jeg citere "Og går man i heste stald, uanset hvad stinker man" det er da lige hvad du gør? Vi har hver vores mening, men fact er at ikke alle lugter fordi de har gået ved heste i et par timer.

• #44   12. aug 2013 Calule - jeg har fået det samme at vide som dig, jeg får nemlig også sår i hovedbunden, dog er det små sår, faktisk siger min frisør hun helst ser jeg venter en uge imellem mine hårvask, men jeg lider meget af fedtet hår, så jeg kan ikke vente mere end tre dage, selvom jeg burde gøre det smiley

• #45   12. aug 2013 Ingen jeg kom til skade med min arm, gik jeg i bad hver dag, nogle gange flere gange om dagen..

Men.. Som F & Z skriver.. Når man oplever smertehelvede ved at tage et bad, og det tager timer, nogle gange en hel dag eller mere, at komme sig over det.. S
    Så bliver lysten til bad altså bare mindre..

Jeg vasker mig så med vådservietter o.s.v hver dag, men et direkte bad kan der godt gå 2-3 dage mellem, med mindre jeg laver noget voldsomt aktivt..

• #46   12. aug 2013 Går i bad hver aften, inden jeg går i seng (:

• #47   12. aug 2013 Jeg tror de færreste tænker over, hvor meget energi et bad tager.
    Der er så mange ting ved det, der kræver lidt "ekstreme" bevægelser - hårvask med armene over hovedet, balance når fødder og ben skal vaskes og tørres, tøj af og på - og så videre..

Det er ret energikrævende, når man lider af smerter og kraftesløshed. Men jo - der ER jo netop mindre krævende måder at komme over det på.

• #48   12. aug 2013 Stine V: Det var ved gud også klamt i den måned! Puha, men efter jeg var så drastisk fedter jeg nærmest ikke. Det er somom min hovedbunds fedt-produktion bare er sat ned, nu den ved at den ikke behøver producere så meget når den ikke bliver vasket hver anden dag. Jeg fedtede SÅ meget før, men nu tror jeg faktisk godt jeg kunne gå en hel måned uden at fedte hvis jeg ikke bruger hårprodukter altså. Men kan godt lide følelsen af nyvasket hår, så afholder mig fra at vente så lang tid smiley

• #49   12. aug 2013 Ja det kunne jeg godt forestille mig smiley min frisør siger hver gang til mig "Du burde prøve at lade vær med at vaske hår i en måned", "jeg vil altså stadig anbefae dig at vaske hår max en gang om ugen" Hahaha men jeg har jo arbejde og går i skole, så jeg kan ikke bare lade være med at vaske hår smiley

• #50   12. aug 2013 Stine V: Sådan havde jeg det også, men da mine sår begyndte at brede sig ned i panden så måtte jeg gøre som der blev sagt smiley Men havde da høj hestehale næsten en måned *griner*

• #51   12. aug 2013 Jeg er i bad og vasker hår hver dag. Mit hår bliver hurtigt fedtet synes jeg og så gør jeg rent og skrubber nok 20 toiletter hver dag på mit arbejde. Så jeg længdes sådan efter et bad og rent tøj når jeg kommer hjem smiley

• #53   12. aug 2013 Som udgangspunkt hver dag - det vil sige hver morgen, inden jeg tager på arbejde. Har jeg lavet noget fysisk hårdt eller har der været meget varmt tager jeg gerne et bad igen om aftenen, inden jeg går i seng. Håret bliver vasket hver gang. Mit hår fedter ekstremt nemt, og jeg hader at have fedtet hår.

Jeg kan dog sagtens have en weekend, hvor jeg dropper badet, beholder nattøjet på og smider mig i sofaen med dynen, nogle gode film og en omgang snold, så jeg er bestemt ikke hellig omkring det at gå i bad smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#54   12. aug 2013 Stine V og Calule >> DEt lyder som om de damer lider af psoriasis, og arp. Arp, når der ligesom danner sig "skæl-kager" og sår inden under. Psoriasis når det "kun" er sår dannelse....det er total nitte.. lider selv af arp. Man kan få special tjære shampoo til det?

• #55   12. aug 2013 Det jeg har er fedt skæl. Lyder klammere end det er smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#56   12. aug 2013 Aaaaad *gG* - i det mindste er det ikke sådan noget der drysser ned på blusen, eller er det ekstra nederen og gør alt hvad det kan for at genere?

• #57   12. aug 2013 Når jeg skal noget så er det bad hver dag. Når jeg er hjemme så skifter det mellem hver og hver anden dag. Jeg vasker hår hver gang.

• #58   12. aug 2013 Mathilde: Tjære shampoo.. det lyder skummelt.. Er det noget man får på apoteket? Mit er ihvertfald ikke fedt skæl. Jeg er altid knastør og flager når jeg har vasket hår, og så går der noget tid før det bliver lidt bedre. Jeg drysser alle vegne - haha :o) Men jo mindre jeg vasker, jo mindre sår og jo mindre drysseri smiley
    Hvad mit reelt er ved jeg ikke, men det ligner ikke "børne-arp", men er nærmere et stykke hud(ikke skæl) der beslutter sig for at "hoppe af hovedet" før tid, så det efterlader et sår. Somom huden nægter at hænge fast..
    Har ellers overhovedet ikke tør hud, men lige hovedbunden er tør som Sahara..

• #59   12. aug 2013 Som udgangspunkt hver dag, men det kan smutte, f.eks. en søndag hvor jeg intet gider *GG*
    Men der går aldrig mere end en enkelt dag uden bad og det sker nok en gang om ugen.
    Jeg vasker hår hver gang jeg går i bad.
    Det tager mig 45 min fra jeg går ud på badeværelset for at gå i bad til jeg er færdig.

• #60   12. aug 2013 Jeg går i bad hver 2-3 dag, og selvfølgelig hvis jeg trænger. Men jeg har noget hudsygdom på armene (som jeg ikke kan huske hvad hedder) og det bliver ret irreteret og klør hvis jeg går i bad for tit, så det siger min læge jeg ikke skal smiley

Jeg vasker hår ca. 1 gang i ugen, eller når det trænger, smiley

• #61   12. aug 2013 Går i bad når jeg synes jeg trænger og ofte afhængigt af hvad jeg skal i løbet af ugen.

Der kan dog nemt gå 7 dage uden hårvask da jeg har meget langt hår og ikke har lyst til at smadre det ved at vaske det hver dag. Jo mere man vasker sit hår jo hurtigere fedter det.

Så lægen giver faktisk et super råd når denne råder til en pause med hårvask på fx 14 dage hvis man døjer med hovedbunden da både hår og hovedbund derefter er ret nulstillet og ikke behøver dgl. hårvask for ikke at fedte :o)

• #62   12. aug 2013 Sanne, hvordan gør man? Jeg syntes mit hår hurtigt bliver fedtet, hvordan får man det over den der periode? Har hørt flere med langt hår sige de kun vasker det en gang om ugen. Mit hår er utrolig slidt fordi det bliver vasket så tit.

• #63   12. aug 2013 Efter behov.
    Nogen gange hver anden eller tredje dag. En sjælden gang på 4. dag. Nogengange hver dag.
    Det skifter lidt.

For det meste hver anden eller tredje though.

• #64   12. aug 2013 Bad hver morgen, jeg føler mig ikke i live, før det er sket, samt at en kop kaffe har passeret mit svælg.
    Har jeg dyrket sport, så er det en tur mere, hårvask hver gang, men jeg har jo heller ikke langt hår, der skal passes på.

• #65   12. aug 2013 jeg vasker heller ikke så tit...

og bruger aldrig balsam - efter jeg stoppede med det bliver mit hår aldrig fedtet eller tørt- istedet bruger jeg 2-3 dråber hårolie når det skal redes ud efter vask - det er guld !

• #66   12. aug 2013 I bad hver dag og vasker hår hver dag;)

• #67   12. aug 2013 Nu som: Du tager 14 dages ferie og vasker så ikke håret i 14 dage :o)
    Du vil føle dig sååå klam, men bagefter vil du kunne nøjes med hårvask en gang i ugen.

Når det begynder at fedte er det megaklamt men efter endnu nogle dage så begynder det at se mindre og mindre fedtet ud igen. Når de 14 dage så er gået så massér hovedbunden grundigt igennem med shampoo inden du giver balsam/hårkur i mindst 5 minutter i spidserne.
    IKKE i håret i hovedbunden.
    Inden du slutter hårvasken så skyller du det grundigt igennem med koldt vand (lukker porrerne).

Og det samme gør du så én gang i ugen når du vasker hår.

Og så sørg for at bruge gode produkter i shampoo og balsam og drop ellers hårprodukter medmindre du skal nogen steder og have ekstra fin frisure :o)
    Glatning og føntørring er no go til dgl.

Men begynder du igen at vaske håret oftere så skal du igennem samme tur før du ikke får fedtet hår igen.

Igen. Det er kun min erfaring. Jeg mener der er en tråd herinde om hvordan os/dem med langt hår plejer det og der er "sjælen" hårvask noget der går igen :o)

• #68   12. aug 2013 Freja: Det er også en god idé at bruge noget godt olie til spidserne når håret er fugtigt og man reder det igennem. Det gør jeg også indimellem.
    Det hjælper også som anti-frizz :o)

+ jeg reder ikke hår andet lige efter jeg har vasket det :o)

• #69   12. aug 2013 Tusind tak Sanne, det må prøves!! smiley

• #70   12. aug 2013 Går i bad hver 2. dag ca. Vasker næsten altid hår når jeg er i bad. Hvis mit hår bliver vådt skal det vaskes ellers er det simpelthen umuligt at have med at gøre smiley

Jer piger der skriver om tør hovedbund - i skal tage at prøve en shampoo med Tea tree oil i. Jeg havde en lang periode tørre pletter i nakken som fik sår fordi jeg kløede i dem. Lægen gave mig alle mulige creme, som ikke hjalp en dyt. Men købte Paul Mitchel Tea Tree shampoo og balsam, og det er fuldstædigt forsvundet! smiley Det lugter temmelig kraftigt i badet men det virker ! smiley

• #71   12. aug 2013 nå ja.. jeg slutter også med køøøøligt vand på hele kroppen smiley

• #72   12. aug 2013 Matilde, nej det drysser ikke overhovedet, men det sidder bare som små flager lidt som skæl faktisk, også får jeg bare sår, også klør det vanvittigt meget. Min frisør har en shampoo som burde hjælpe på det (koster bare 200 kr) men hun siger den symptom behandler jo egentlig, men hvis jeg vil behandle det rigtigt, skal jeg først behandle grunden til mit hår fedter, derefter bruge den shampoo, også brude jeg med tiden kunne gå over til en almindelig shampoo.

• #73   12. aug 2013 Medløber: Du skal bare lade være med at vaske det. Ligesom jeg gjorde fx 1 måned. Når man vasker hår tit vænner det sig til at skulle producere en vis mængde fedt i hovedbunden, og når du så stopper med at vaske "finder det ud af" at skrue ned for fedtmængden. Tror det er sådan noget
    Jeg fik hurtigt fedtet og ret ulækkert hår før(og sår som jeg skrev), men nu er der ingen sår og aldrig fedtet hår smiley

• #74   12. aug 2013 Jamen Calule det skal prøves. For jeg bruger ret meget tid på at vaske hår hver dag og det har slet ikke godt af det, for det er virkelig slidt.
    Men der går ikke andet end nærmest 1-2 dage så er det fedtet syntes jeg smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #75   12. aug 2013 For raske mennesker lyder det mærkeligt at et bad kan give smerter, men for mig er det et sand smertehelvede, så jeg bader kun 2 -3 gange om ugen. Sådan er det og ingen har endnu sagt at jeg stinker. smiley

• #76   12. aug 2013 Beanmor?

Du stinker smiley

*GG*

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #77   12. aug 2013 DKK snob - Hov hov, jeg har ellers fået et truckerbad i dag. *GGG*

• #78   12. aug 2013 Haha smiley

• #79   12. aug 2013 Hver/hveranden dag. Måske 5-7 gange om ugen.
    Jeg vasker hår ved hvert bad, dog har der været nogle sommerdage hvor jeg har skyllet mig flere gange uden hårvask.

Min flirt synes det er modbydeligt og klamt, hvis jeg en dag springer et bad over. Det kan han slet ikke med!..

• #80   12. aug 2013 Hver dag/Hver anden dag. Det kommer an på hvor meget jeg lugter af gnu, ha ha :O))

Vasker dog hår hver anden/tredje dag. Men bad er næsten hver dag, det kommer an på hvor meget jeg svedt og hvor meget jeg har lavet i løbet af en dag synes jeg smiley

• #81   12. aug 2013 Medløber: Ja, prøv det smiley Men strukturer det (hvis du kan) så du gør det på et tidspunkt hvor det er knapt så generende for dig - for man bliver ekstremt fedtet. Havde kronisk høj hestehale en måned *griner*
    Men det er sku lækkert nu, ikke at fedte smiley Har hår til navlen, så det er et helt projekt når det skal vaskes, have balsam, hårkur osv, og gider ikke skulle bruge evigheder hver dag på at vaske det er smadder smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#82   12. aug 2013 Calule >> hæhæ, jaer det er også lidt skummelt... men det ligner ikke tjære? Og jaer, det er fra apoteket. Må heller ikke vaske hår, mere end højst nødvendigt. Skal bruge den der special shampoo en gang om måneden, i vinter månederne. Om sommeren skal jeg bare bade en masse i havet.

• #83   12. aug 2013 Jeg har hest, og føler mig beskidt og støvet efter en tur på rideskolen. Så jeg bader stort set hver dag, og håret bliver som regel også vasket hver dag..

Hvis jeg en dag ikke er hos hesten, bliver det oftest bare til etagevask..

• #84   12. aug 2013 Mathilde: Skal man bare spørge efter tjæreshampoo? Ville da være dejligt hvis der var noget der kunne hjælpe på min tørhed, hehe smiley

• #85   12. aug 2013 Jeg har købt sådan en hovedbunds lotion hos frisøren.. Jeg har pga. meget medicin i perioder den mest sarte hovedbund..

Det har hjulpet helt vildt..

• #87   13. aug 2013 Calule jeg må spærre mig inde derhjemme og være gemt for omverdenen imens smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#88   13. aug 2013 Calule >> har lige været ude og kigge på den, og mærkaten er væk. fik den på recept, faktisk, så ved ikke om man skal ringe til lægen først?

• #89   14. aug 2013 Medløber: Ja haha, heldigvis er hundene ligeglade smiley

Mathilde: Hmmm, det må jeg prøve at se om jeg kan finde ud af med lægen smiley

• #90   14. aug 2013 Det håber jeg da! Så må jeg bare luske ud til postkassen og sådan når det bliver mørkt smiley

• #91   15. aug 2013 Haha ja, du må lave luskeren :o)

• #92   15. aug 2013 Går i bad hver dag og vasker hår hver anden. Har både langt og farvet hår, så det blir alt for slidt og kedeligt hvis jeg vasker det mere. Nogengange får det en pause på 3-4 dage, så sætter jeg det bare op. smiley

• #94   15. aug 2013 Bad hver dag, hårvask 1 gang om ugen med mindre det trænger. Jeg har meget tykt hår og med masser af slangekrøller inden under og det kan ikke holde til hårvask med shampoo for ofte smiley Så i samråd med min frisør er det vask med shampoo en gang om ugen.

• #95   15. aug 2013 Jeg går i bad hver morgen, hårvask et par gange om ugen.

Nu som medløber: du kan bruge tørshampoo i den periode du tager en "kold tyrker" i hårvask:)

• #96   15. aug 2013 Fungere det Gitte?

• #98   15. aug 2013 Vasker hår og bader hver dag, to gange om dagen.

• #99   16. aug 2013 Medløber: Jeg ved ikke om det fungerer med tørshampoo, for det "suger" vel den fedt hovedbunden producerer? Og så producerer den bare mere. Ideen er at den skal tvinges til at skrue ned for fedt-produktionen smiley

• #100   16. aug 2013 Ja jeg bruger den hvis mit har lige skal friskes hurtigt op. Man skal bare huske at børste og frotter sit hår bagefter, så evt overskud kommer af, ellers ligner man en med skæl:-)

Det er kun fedet i håret det suger.

• #101   16. aug 2013 Nu har jeg kigget lidt på nettet.. Jeg prøver at få mit hår til at blive sundt igen efter alt for meget farve!!
    - finder så "no-poo"-method.
    Jer der gerne vil undgå at vaske hår så tit, prøv at tjek det ;P jeg overvejer at prøve det nu...

• #102   16. aug 2013 Marie - det kunne godt være! Men man skal lige planlægge det så man ikke skal noget fancy inden ens hår vænner sig til det, så man ikke møder op til fødselsdag med møg fedtet hår smiley

• #103   16. aug 2013 Haha ja!! Det ville være træls! :P..
    Men altså, på youtube kan man se deres hår efter de har brugt den der metode.
    De putter også babypudder i rødderne hvis håret fedter smiley det skulle suge fedtet..

Baking soda? Er det ikke bare natron? Det bruger de til at vaske med smiley hahaha

• #104   16. aug 2013 Bagepulver, men jo smiley

• #105   16. aug 2013 Sikker på det er bagepulver og ikke natron?
    Prøv lige at se en video smiley deres pakker ser jo slet ikke ud som i Danmark. Gik bare ud fra det var natron, da det er lidt mere neutralt end bagepulver :P..
    Og så laver de vist "balsam" af honning eller æblejuice og eddike??
    Har ikke rigtig sat mig ind i det, så bare en enkelt video mens jeg spiste så havde nok lidt for travlt med maden og lyttede bare smiley

• #106   16. aug 2013 Æble cider eddike og vand er deres balsam,
    Shampoo er bagepulver og vand smiley

• #107   16. aug 2013 Jamen det er ikke æblecider som vi kender den tror jeg ikke. Tror det er æblemost?

• #108   16. aug 2013 Det er æblecider *eddike*, du kan bl.a. købe det i Irma, mener det er fra Urtekram det de har smiley

• #109   16. aug 2013 Er det æbleddike? Okay jeg har totalt misforstået hvad hun sagde i den video :-D!!!
    Hahahah!!!

Kunne være sjovt at eksperimentere med det "no poo"-projekt smiley
    Ved ikk om jeg tør smiley

• #110   16. aug 2013 Jeg kunne godt finde på det smiley
    Skal bare lige finde et tidspunkt hvor jeg i et par uger ikke har behov for ikke-fedtet hår smiley

• #111   17. aug 2013 Petra: ja :-D,. Men har forresten tjekket op på det med baking soda.. Baking soda er natron og baking powder er bagepulver :)..

• #112   17. aug 2013 Nå for søren. Okay, så lærte jeg noget nyt smiley

• #113   17. aug 2013 Jeg har meget slem eksem og sart hud, så jeg kan ikke tåle bad hver dag, selvom jeg gerne ville, men gør jeg det tørre min hud ud og min eksem bliver endnu værre, så bad er ca hver 3 dag, vasker mig selvfølgelig hver morgen med vaskeklus osv.

Hårvask er også hver 3-4 dag, før blev mit hår meget fedtet hvis ikke det blev vasket min hver 2 dag, men så skiftede jeg over til en silicone fri shampoo og nu behøver jeg ikke vaske det så tit.

• #114   17. aug 2013 Hvad shampoo mærke bruger du Nadja? smiley

• #115   17. aug 2013 Jeg bruger en fra Frank Provue (staves) *GG*

• #116   17. aug 2013 Okay smiley

• #118   24. aug 2013 Hver dag

• #119   24. aug 2013 Jeg har det som du, Allergisk, jeg kan slet ikke have med andet at gøre. Og jeg bader også hver dag, selv om jeg ikke skal se en levende sjæl. Jeg føler mig ganske enkelt utilpas ved ikke at bade.

• #122   25. aug 2013 Jeg er også kronisk syg, men jeg synes faktisk, det er hårdere at etagevaske sig end at gå i bad. Og jeg føler mig klam, hvis jeg ikke har været i bad. Så helt for min egen skyld går jeg i bad hver dag.

• #123   25. aug 2013 Jeg kommer altså ikke op at svede hver dag, og så er et bad altså ikke strengt nødvendigt. Det betyder ikke at jeg ikke er ren, eller har dårlig hygiejne.

Og jeg har plejet meget omgang med et par stykker af dem som skriver i tråden at de ikke bader så ofte, jeg har endda boet i sommerhus med dem på et par miniferier. Og jeg har ALDRIG tænkt "hmm, X trænger sgu til et bad"..

• #124   25. aug 2013 Nu er det jo op til en selv at vurdere hvornår man føler et bad er nødvendigt.

Jeg går som skrevet i bad hver dag, men det kan da smutte en enkelt dag, feks. en søndag hvor jeg bare er herhjemme eller hos mine forældre. Og jeg er altså ikke klam af den grund eller lugter eller andet.

• #125   25. aug 2013 Det kan da også være svært at forstå at "vand der rammer kroppen, arme over hoved, hårvask og barbering" kan gøre hammer ondt i flere timer bagefter

• #127   25. aug 2013 Hver dag - og en varm sommerdag kan jeg godt tage 2-3 gange under bruseren, hvis jeg skal ud ad døren efter en svedetur i solen. Hårvask med 2-3 dages mellemrum.
    Det sker da også at jeg springer en shower over, hvis jeg er træt en aften og skal sove alene.

• #130   26. aug 2013 Hvis jeg sætter mig selv 5 år tilbage, så ville jeg heller ikke havde kunnet forestille mig, at et bad kunne gøre det ved mig, som det gør.
    Men livet har lært mig, at når folk siger det er sådan, så er det nok sådan.

Personligt har jeg det sådan, at hvis jeg skal vælge mellem at have et bad hver dag og at lave de aktiviteter med mine hunde som jeg er i stand til, så er det ikke ret svært at vælge. Og det er faktisk der, valget står. Bad hver dag og så kommer jeg ikke uden for en dør.
    Det ville ødelægge mit sociale liv, der i forvejen er lidt sparsomt, da jeg bruger lang tid på at restituere fra gang til gang.

Jeg tror bare, at vi hver især skal sætte pris på de goder vi har og ikke dømme andre ud fra egen formåen.

• #131   26. aug 2013 Jeg går i bad hver 2-3 dag men vasker kun hår 2 gange i ugen, nogle gange 3.

Derudover mener jeg altså at man sagtens kan gøre sig ren på andre måder end ved at gå i bad. Samtidigt synes jeg faktisk at man i dagens danmark er ved at blive liidt hygiejne hysteriske.

Når det er sagt så er det jo individuelt hvornår man trænger til et bad, og jeg vil altså vove den påstand at det kun er om sommeren hvor jeg sveder om natten, for jeg sover alle dage med åbne vinduer, så efterår-vinter-forår der sveder jeg i så fald ikke som sådan, tættere på fryser.

Derudover synes jeg os det er forkert at påstå at andre er uhygiejniske fordi de ikke går i bad hver dag, eller ikke at kunne forstå man kan leve sådan. Det er ligeså forkert som det er forkert at mange folk dømmer en tøs hvis hun ikke er barberet ordenligt alle de rigtige steder -.-'

Der er nogle mennesker som ikke kan gøre tingene på samme måde som "normale" mennesker, da de måske er syge, eller andre årsager.

• #133   26. aug 2013 Let er det altid at løse andres problemer.

Mit bad er fyld med hjælpemidler fra kommunens ergoterapeut. Det gør en forskel. Men man kan ikke udrette mirakler.

Tingene er som de er - jeg accepterer at det er svært for andre at forstå , når de ikke selv har lignende udfordringer.
    Jeg håber dog at accepten også kan gå den anden vej.

Det er faktisk ikke af lyst det er sådan, men fordi det ikke kan være anderledes.

• #135   28. aug 2013 aaaaah det er dælme ikke bare lige at få hjælp til sådan noget.
    jeg har søgt om det flere gange og hver gang har jeg fået afvide at det er almen gode og at jeg selv måtte betale

• #136   28. aug 2013 Allergisk overfor snobber: Ej, det er så forkert at alle mennesker sveder. Det er så også forkert at alle "bare" kan tage et bad. Nogle må tage et valg. Fx at se en ven, gå i bad, eller træne hund som CH siger. Vælger en person der ikke kan så meget bad hver dag vil denne jo intet socialt liiv kunne have?? Er det virikelig ønskeligt?? NEJ!

Desuden sveder jeg næsten ikke, det er dog mere uønsket end ønsket. Skal virkelig tænke over varme og dét at være på ferie eller sommeren generelt. Da jeg overopheder forfærdeligt let og besvimer i flæng af overophedning fordi jeg kun kan svede ganske lidt, og ganske få steder.

Synes du skærer folk meget over én kam.

• #137   28. aug 2013 F&Z: Søger du til merudgifter til hjælpemidler til bad? Har du prøvet at klage over de afgørelser du får?

• #138   28. aug 2013 Hvorfor er det egentligt at nogle er jer der går i bad hver dag, lyder som om at folk der ikke kan det hver dag, enten er dovne eller træffer forkerte beslutninger? Har i været i DERES sko? I mine ører mangler i squ noget empati.

• #139   28. aug 2013 Så enig Anya&Meeko. Synes det er meget forkert at diktere til folk hvad det rigtige er, især når forskellen på om man er "rigtig" eller "forkert" er om man går i bad hver dag eller hver anden...
    Hvad med lidt empati og evnen til at prøve at sætte sig ind i andre situationer end sin egen?

• #140   28. aug 2013 Som sagt så har jeg fået bevilget relevante hjælpemidler, der frigør en smule energi. Og især gør badet mere sikkert for mig og lidt mindre smertefuldt. Men det betyder altså ikke at det bliver en dans på roser og noget der ikke koster mere end det giver.

• #141   28. aug 2013 Calule - Jamen præcis

• #142   28. aug 2013 Der er intet der er rigtigt eller forkert i det her.

Man skal gøre som man selv føler for.

• #143   28. aug 2013 Haha Minion smiley Du kan bare vente til fredag så smiley

Og vende sokkerne i morgen.

• #144   28. aug 2013 Du skal huske at vende underbowserne også minion smiley

Hvad andre gør, er jeg temmelig ligeglad med, jeg er sikker på, at folk gør det, der føles rigtigt for dem. Den eneste jeg kan blande mig i er mig selv og måske en lille bitte smule min kæreste. Og jeg føler mig endnu mere syg, hvis jeg ikke har været i bad. Jeg har to mål for dagene, som SKAL opfyldes. Bad og hund.

• #145   28. aug 2013 Jep og de var enige i kommunens beslutning

Så jeg har ærligt talt givet op (dovne mig........) også prøver jeg at leve på den bedst mulige måde, spare op til de dyre ting jeg mangler som kan hjælpe mig (.... 3-6 år tager det nok da de koster en hulens masse...) og får hjælp der hvor jeg kan..

• #146   29. aug 2013 Medløber: Nemlig. Har det rigtig svært med at nogle skal udstikke skabelonen til det "rigtige". For hvad ved andre mennesker dog om hvad er rigtigt for en anden.. Næppe meget smiley

F&Z: Hmmm.. Nu kender jeg ikke din sygdom eller din sag - men det lyder mystisk at der ikke kan bevilges engangsydelser til køb af hjælpemidler til en kroniker med mange smerter. Fik du en begrundelse for afslag?

• #147   29. aug 2013 Ja det var almene goder smiley

Måske jeg finder kræfter når mit liv falder lidt til ro... Om... 25 år ? smiley

• #148   29. aug 2013 Helt enig, hvad der måske er rigtigt for nogle, behøves ikke at være det for andre.

Kommentér på:
Hvor tit bader i?

Annonce