{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
18. apr 2013
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321

Stakkels børn med de navne {{forumTopicSubject}}

En af mine veninder har delt den her på facebook, jeg var først ved at falde ned af stolen af grin, bagefter blev jeg helt bleg, er der nogen derude som kunne finde på at kalde sine børn de her ting??



Det er blevet lettere at få godkendt nye fornavne. Det får tilsyneladende de danske forældre til at være mere kreative.

Jyske Vestkysten har samlet nogle af de mest specielle nye navne på jv.dk. Ifølge den liste er det nu i orden at kalde sin datter Altan, Gift og Nitte.  Drenge kan få navne som Tavs, Tung og Offer.

Loven ændret
Der er kommet mange nye navne siden navneloven blev ændret i 2006.
Hver måned godkendes omkring 200 nye fornavne. I alt er der knap 26.000 godkendte navne, skriver avisen.

Her kan du se nogle af de mest specielle navne til den lille pige:

" Aloha
" Altan
" Badr
" Befri
" Charme
" Cirkel
" Dyne
" Engel
" Europa
" Fan
" Fe
" Fri
" Fryd
" Gift
" Gin
" Gul
" Glød
" Håb
" Musling
" Ninja
" Nitte
" Ny
" Ok
" Panda

Og til den lille dreng:

" Awesome
" Barca
" Blær
" Cello
" Cobra
" Dreng
" Faktor
" Haj
" Fru
" Jazz
" Jura
" Kamel
" Kritte
" Laban
" Ludo
" Lurifax
" Nam
" Memo
" Niks
" Offer
" Og
" Skak
" Skat
" Sok
" Syver
" Tavs
" Tung


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels børn med de navne
  • #1   23. aug 2013 Forleden læste jeg om forældre i USA (tror jeg det var) der havde fået afslag på at kalde deres navn Messiah...........
    Det var måske også et temmelig forpligtende navn, for den lille purk smiley


  • #2   23. aug 2013 Ja så får man da den tanke, om de overhovedet kan lide deres børn! smiley

  • #3   23. aug 2013 Får en datter og kalder hende Panda.
    Og.. så tilføjer jeg lige ninja til mit eget navn. Yesyes.


  • #4   23. aug 2013 Du godeste.. hvem kalder deres barn for nitte?? forkert køn eller skulle det være en plet på lagenet?
    Vi kender en knægt der hedder Tavs på papirerne, han er 16 i dag, det kan da så ikke passe at det navn først er godkendt nu?


  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #7   23. aug 2013 Jeg kender også en voksen mand der hedder det, men det kan være det er deres mellemnavn.

    Mit navn er super specielt, dvs nu er det ved at blive mere normalt men den måde mit staves på, er stadig specielt.

    Da jeg skulle døbes/navngiver det for næsten 29 år siden, der var jeg nød til at få det som mellemnavn i stedet for


  • #8   23. aug 2013 Hmm det er jeg så ikke helt skråsikker på, det kan være du har ret. det vil sige at man kan kalde sit barn rødbedesalat til mellemnavn hvis man lyster, blot fornavnet er godkendt?

  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #9   23. aug 2013 Og ja man tænker om de ikke kan lide deres børn.

    Jeg kendte den første pige som hed cirkel, dvs det sagde hendes mor i hvert fald at hun var, det forstår jeg altså heller ikke man kalder sin pige.

    Min ene pige hedder Caroline og til trods for det er et meget almindeligt navn, så har hun ikke nogen i hverken vuggestue, børnehave, fritter eller skole som hedder det samme, og i skolen er hun den eneste i alle 4 klasser der er der :-0


  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #10   23. aug 2013 MLA, jeg tør ikke sige det med 100 procent sikkerhed, men det siger min mor at det kan man, det var nemlig den besked hun fik dengang jeg skulle have mit navn.

  • #11   23. aug 2013 Personligt synes jeg navnet Tavs er flot - eller rettere Taus. Flot navn. Brugt i en bog af Dennis Jyrgensen ( på fra Tlf og kan ikke lave "umlaut" ord der).

    Ellers synes jeg den der navnebog bør redigeres, for hvem fanden har lyst til at blive døbt lillebror og som 60 årig rende rundt med det navn.
    På den anden side, så har det gennem en del år nu været "normalt" at kalde sine børn for de underligste navne, så hvorfor ikke. Jeg kan dog ikke love at jeg ikke vil komme med følgende kommentar til personen med det underlige navn : hmmmm, kunne dine forældre ikke lide dig???


  • #12   23. aug 2013 En dreng må også godt hedde Star, så jeg tror at mit barn (hvis det bliver en dreng) skal hedde Awesome Jazz Star Hansen smiley

    Det ville være så latterligt... smiley


  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #13   23. aug 2013 Min dreng skulle hedde, awesome niks sok ;-) 

  • #14   23. aug 2013 De navne er KUN til forældre som ikke kan lide deres børn smiley

    Jeg kan dog godt nikke genkendende til at jeg ikke vil have mit barn bare skal have et "almindeligt" navn, da jeg ikke synes det lyder fedt at blive kaldt f.eks. Rikke H i klassen fordi der er 3 som hedder det samme.

    Men måske er det også fordi jeg selv hedder Anya som er ret specielt smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #15   23. aug 2013 Det er en gammel artikel der kom ud for et års tid siden: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/08/10/094422.htm

    Min ynglings var awsome.. prøv lige at forestille jer en fest hvor han er første gæst:
    "Hej, jeg hedder Henrik." - "Awsome.."
    Eller
    "Hej, jeg hedder Tine. Du er?" - "Jeg er Awsome.."
    Og prøv så lige at overvej hvis han havde en søster der hed Nitte og en lillebror der hed Ok.. Det bille da være ALT for underholdende!! Så det skal mine børn så meget hedde hedde!!


  • #16   23. aug 2013 Awesome Nitte.. ej..


  • #17   23. aug 2013 Hold nu op hvor jeg griner, for det er jo egentligt på pareret sjovt, men fårk hvor er det synd for de små børn.

    Godt at jeg har fravalgt mig at skulle navngive andet en hunndevapser :O)


  • #18   23. aug 2013 HAHAHAHAHA Matilde smiley :D Intet mindre end fantastisk!

    Topic: Jeg synes det er så egoistisk at give sine børn sådanne navne :s Tænk at ens "jagt" på at være iiiih og åååh så speciel (måske i frygt for at ligne gennemsnittet?), at man vil lade det påvirke barnets liv. Mobning i skolen og måske problemer med at finde et job...
    Det findes SÅ mange flotte, smukke og specielle navne - som stadig er værdige navne og ikke random sære ting... smiley

    Gudsketak og lov, at man kan tage navneforandring smiley


  • #19   23. aug 2013 hahahahha, minder mig om et afsnit af South park, hvor der er en superhelt der hedder "seaman" (udtaler det semen i programmet..) han har et sidekick, der hedder "swallow".. og så hører man ham råbe:

    "SWALLOW.. COME!"..

    .. pun intended..
    griner stadigt alt for meget over det i dag.. smiley


  • #21   23. aug 2013 Mange kiksede navne, det er da en "Nitte" at kalde datteren "Badr".
    Hos drengene vil det da være noget kikset, at få et brev, hvor der står Hr. Fru Sørensen.
    Med de fleste af navnene, er det nok svært, at føle sig som et ønskebarn.


  • #22   23. aug 2013 Awesome Haj og Ninja Musling.. Oh god..

  • #23   23. aug 2013 Eller Awesome Kamel... Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde..

  • #24   23. aug 2013 Altså hvis man SKULLE finde et navn af dem der, der ikke er sååå slem er det Lurifax smiley Lyder ganske vidst mere som en kat, men det er faktisk et ret sødt navn syntes jeg smiley

  • #26   23. aug 2013 Jeg synes faktisk Fryd og Fe er pænt. Laban bryder jeg mig ikke om, men det er jo et bibelsk navn og de er jo meget populære. smiley

    De andre er ret underlige, ret underlig at nogle af dem er blevet godkendt, men smag og behag... stakkels barn der hedder Blær dog.


  • #27   23. aug 2013 Jeg har to gange stødt på en lille pige der hed Molli - hvorfor fik de ikke bare en hund tænker man ?.<

    Glæder mig til at støde på en dreng der hedder Fido.

    Danielle: GG, awesome kamel synes jeg bare du skal satse på smiley


  • #28   23. aug 2013 Der er mange sære navne, som er direkte synd for barnet...

    Vi var til dåb for noget tid siden, drengens navn var holdt hemmeligt( dét forstår jeg sulme godt)
    Da faderen bliver spurgt og siger: Verner Madsen !
    Tror mig, der lød virkeligt et gisp gennem kirken..
    Det er så synd for det lille menneske, jamen gu da, Verner !!


  • #29   23. aug 2013 ... der bliver kø ved disken, når alle de her børn bliver 18 år og legitimt selv kan tage navneforandring...

  • #30   23. aug 2013 Befri Europa smiley

    Altan synes jeg faktisk er meget sødt hvis man lige ændre lidt i udtalen, altså med tryk på Al og tan udtalt som i sultan. smiley


  • #31   23. aug 2013 Og jeg som gik her og troede folk ville synes jeg var mærkelig! Hvis jeg nogensinde bestemmer mig for at få børn, bliver det nemlig Delilah til en pige og Jonathan-Christopher til en dreng..

    Men det lyder da heldigvis som om mine bliver dem, med de mest almindelig navne ;o))


  • #32   23. aug 2013 Melanie - Wow et meget langt navn til drengen o.O

  • #33   23. aug 2013 haha, ja lidt måske smiley Men så må man jo bare kalde ham for Jonathan eller Christopher... Hvis jeg da nogensinde skal have børn smiley

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #34   23. aug 2013 Europa er jo en græsk gudinde. Så den synes jeg er mere forståelig end f.eks. sok eller altan. De nordiske gude navne er jo meget brugt, og de romerske Janus og Diana er jo også almindelige efterhånden. Synes dog at guder som Poseidon, Hera, Athene og Zeus burde være længere oppe på listen.

  • #35   23. aug 2013 MelanieH
    For mange år siden var der nogle som ville have døbt deres dreng Christophpher.
    Hvis nu du bruger samme stavemåde bliver det da stadig specielt.

    Gik da egentlig på efterskole med Nisse. Ja det stod på alle listerne så han må jo faktisk hedde det.
    Ellers er det mest specielle jeg kender vist Silje og Zenia.
    Det flotteste er uden tvivl Monica Dominicarli

    Godt jeg ikke skal have børn, så jeg er fri for at tænke på alt det


  • #36   23. aug 2013 Matilde: Jeg elsker også unikke navne, men de der på listen... Nej nej nej...

    Er dog helt enig i, at de græske gudenavne godt måtte komme længere op på listen smiley
    Jeg vil så på ingen måder have børn. Men HVIS jeg skulle få en hjerneblødning og ombestemme mig ( smiley ), så skulle pigen hedde enten Aira, Dagmar eller Eivör.
    Tre vidt forskellige navne, I know, men dog smukke og specielle. Aira er finsk, Dagmar er et gammelt dansk navn (desværre ikke meget brugt mere) og Eivör er islandsk/skandinavisk. smiley De er da specielle i DK, men slet ikke på linie med Awesome Kamel eller Ok Nitte Sok smiley - Så ingen skal kalde min "navne-smag" sær mere!!


  • #37   23. aug 2013 Hahahahah! Skal da helt klart kalde mine børn for Ok og Og hvis jeg får en af hver.

  • #38   24. aug 2013 Min nevø hedder Carl.. Vi var også meget smiley over det.. Men i dag (han er 2) ja der kan han altså ikke hedde andet smiley Og det er altså ikke fordi min søster ikke kan li ham at han hedder Carl...

    Men Nitte, Altan osv.. Arrjj...


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #39   24. aug 2013 Åh jeg har en del mennesker i min omgangskreds med smukke og "sære" navne. Mange pga religion (ukendte hippie religioner), men også med indflydelse fra andre lande som Matjin [matajn], hvis mor kommer fra Letland tror jeg det var, og Sarai [Saraj] hvis far kommer fra Israel.
    Man kan sagtens diskutere om navne er grimme eller smukke, men det er jo helt subjektivt - jeg synes eksempelvis at Carl er et vildt fint navn - men nogle af navnene på den liste er altså lidt for sære..


  • #40   24. aug 2013 Jeg har hørt om piger der hed Cirkel og Fryd.

    Cirkel ville jeg nok ikke kalde mit barn, men det er ret tæt på cirkeline, og synes faktisk ikke det er et grimt navn, så det forstår jeg godt.

    Fryd kunne jeg godt finde på at kalde mit barn, synes det er et sødt navn smiley


    Håb ville jeg nok ikke kalde mit barn, men synes personligt Hope, som jo er den engelske udgave er et virkelig flot navn, så hvorfor ikke også på dansk smiley

    Drengene navnene i den liste bryder jeg mig ikke om. Men hvis jeg skulle vælge et blev det Tavs, da jeg synes det lægger ret meget op af Theis. Men ikke lige noget jeg selv ville vælge.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #41   24. aug 2013 Det her lyder som dårlige vandre historier som tvillingerne Dan og Mark. Men kender et søskendepar der har nogle OK navne hver for sig; Pil og Bue.. og kendte en pige der hedder Lyse. Da jeg gik på skole med hende var hun dybt forelsket i en fyr Jakob Stage.. Hun var ikke så skarp, og forstod ikke hvorfor vi andre grinede da hun fortalte at hvis de blev gift ville hun tage hans efternavn..

  • #42   24. aug 2013 Jeg har hørt om en mand der hedder Dan Cord

  • #43   24. aug 2013 Altså Frihed, Fryd og Håb etc. er vel bare det samme som at hedde Liberty, Joy og Hope etc. i andre lande?

    Jeg har opgivet det med at følge med i trenden inde for navne. Mon ikke dem med et skodnavn hurtigt begynder at kalde sig noget andet?


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #44   24. aug 2013 Hah MegaPixel, er det en vandrehistorie som den med fyren der Frikad Ellemann..?

  • #45   24. aug 2013 Jeg kender en der hedder Tit, der ser man heller ikke så tit synes jeg smiley ahaha åh plat joke. Også var der det par i Usa der kaldte deres barn Hashtag # -.-

  • #46   24. aug 2013 En min bror havde i sin vennekreds da han var yngre, hedder Dan Mark.. Hehe
    Men ellers kender jeg ikke rigtig nogen med nogle specielle navne..

    Dam's Koma : en tidligere bekendts datter på omkring 2-3 år nu er døbt Tiht/Thit.


  • #47   24. aug 2013 Matilde - nej, 'desværre' ikke smiley
    Det var en jeg kendte engang, der fortalte at hun var stødt på gutten i forbindelse med sit arbejde. Hun måtte have ham til at stave navnet for sig, hehe


  • #48   24. aug 2013 .. men altså når vi er ovre i navne som Fryd og Joy, så forventer jeg altså lidt at der følger denne sætning med 'me love you long long time' smiley

  • #49   25. aug 2013 Vi får en Sikke i familien snart. Min svigerinde er gravid og de er 80% sikre på at det er en pige. Og eftersom kvinden elsker solsikker, så skal hendes barn hedde Sikke... -_-

  • #50   25. aug 2013 Sikke noget....

  • #52   25. aug 2013 Altså jeg kan også godt lide specielle navne, men jeg holder mig til normale navne xD

    Dog har jeg kun udvalgt navn til når jeg får en datter engang xD, kan simpelthen ikke finde et specielt og pænt drengenavn som jeg bare er heelt vild med xD


  • #53   25. aug 2013 Tjah, om 30 år er de navne nok helt almindelige?

    Navne som Verner, Tavs/Taus og Tit er da almindelige danske navne, som har været brugt i en del år?


    Jeg er måske upartisk, for jeg har jo en af de stakkels unger med et specielt navn, men jeg forstår bare ikke helt polemikken. Som andre er inde på, er mange af dem jo blot engelske/amerikanske navne som er oversat til dansk.


  • #54   25. aug 2013 Kommer lige i tanke om at min mand har en tidligere kollega, hvis datter blev døbt Lolita Lem Sivertsen...
    Dét er da et mobbe navn der vil noget..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
    #55   27. aug 2013 Jeg har haft mange bekendtskaber gennem livet som har haft specielle navne, men derfra og så til at kalde sin unge for nitte, badr, gift, dyne, sok, altan osv sov, der vil jeg mene er milevidt forskel.

    Det er frygteligt hvad man kan vælge at kalde sine børn, fordi man gerne vil have de skal skille sig ud..
    Det kan man jo sagtens sørger for selv om de ikke hedder altan?

    Jeg er også gennem mine år i vuggestue/børnehave arbejdet stødt på børn med nogen mærkelige navne, men aldrig så sære som dem her.

    At jeg aldrig ville vælge at kalde min pige for cirkel gør ikke at jeg ikke kan se det søde i det til andre piger smiley


  • #56   30. aug 2013 Jeg har en veninde hvis døtre hedder Fri og Minte. Og jeg har det første stykke tid slet slet ikke tænkt over betydningen af selve navnet, for det er jo de små piger smiley (deres far hedder Sej).
    Det er da i øvrigt også helt ok at hedde Sejr - men altså man kobler jo hurtigt ordet med barnet og ikke med så meget andet, ligesom en pige der hedder Camille, eller som jeg selv der hedder Line.. Jeg synes ikke det er noget vildt stort, selvfølgelig var der lige en periode hvor det var lidt sjovt at jeg hedder Line også at man kunne "gå på line" etc, men det går jo over.. Man kan da heller ikke navngive sine børn efter at de skal mobbes - sørgeligt udgangspunkt.


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #57   30. aug 2013 Minte, hvad betyder det?

  • #58   30. aug 2013 Måske bare ''Mint'' med et e? smiley

  • #59   10. sep 2013 Min søn har et specielt navn som under 10 i Danmark hedder, men det lyder normalt og har ikke en besynderlig medbetydning. Han hedder Torin. Jeg synes det er et rigtig flot navn, og vi får også mange positive kommentarer på det. Det er nok fordi det lyder specielt, men egentlig ikke er "mærkeligt" som sådan

  • #60   10. sep 2013 Oooh god..

    Dette er min menning:


    profilbillede
  • #61   10. sep 2013 ...

    profilbillede
Kommentér på:
Stakkels børn med de navne

Annonce