{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp Cato og hans familie!!
  • #5   18. sep 2013 Stakkels hund, at ejerne ikke har holdt loven der siger at hunden skal være i snor.

• #7   19. sep 2013 Er det en hunde side det her?

• #9   19. sep 2013 Hvor har man egentlig klitter i Nordsjælland?

• #10   19. sep 2013 Alle tre hunde, ellere rettere deres ejere, burde have fået en bøde for ikke at have hundene i snor .... og så ikke mere.

Dyrlægen udtaler, at der ikke er tale om skambidning, da det var kun den yderste hud, der havde en ridse og ikke de underliggende lag. Alene det burde være nok til at standse sagen om aflivning, og jeg forstår fuldt ud protesterne både mod aflivningen, hundeloven og især skambidningsparagraffen i dens nuværende form.
    Ifølge den kan blot ét syet sting være nok til at dømme skambidning, og det er skisme ikke fair.

Hvis en hund som Cato virkelig havde været aggressiv, var bidskaderne nok meget mere alvorlige.

I stedet for skulle der ses nøjere på det i sin tid fremsatte forslag:

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/html_som_fremsat.htm

Fra linket: (se især sidste afsnit)

”Ved skambidning forstås ”at skade slemt ved bid”. Skade skal forstås i overensstemmelse med brugen af ordet i straffelovens § 245, stk. 2, dog således at skaden kan påføres både mennesker og hunde. Som skade anses bl.a. sår eller flænger, der kræver syning. Skader på et menneske vil almindeligvis have nødvendiggjort lægehjælp eller længere tids sygeleje eller uarbejdsdygtighed, og skader på andre hunde vil almindeligvis have nødvendiggjort dyrlægehjælp. Hvis det er nødvendigt at aflive den angrebne hund på grund af dens skader, eller hunden dør i forbindelse med angrebet, vil der ligeledes være tale om skambidning.

Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kan ske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved et uretmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældende hund (eller dens besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes som et naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder.”

• #11   19. sep 2013 Natravnen hvor har du set at dyrlægen har udtalt at det ikke er skambidning?

• #13   19. sep 2013 Peg gerne hvori teksten at det står at den sku ha haft snor på?

På de strande i Nordsjælland jeg kender, må de gerne være løse på stranden fra 1, 10 - 1. 4.

Der står det foregik på stranden i marts?

• #14   19. sep 2013 Ikke om jeg på nogen måde kan se fornuften i at den hund skal lade livet, snor eller ej.
    havde den"skambidt" nogen eller noget uden videre, så fair nok, men det har den ifølge oplysningerne ikke. Det går simpelthen for vidt smiley .

• #15   19. sep 2013 Og dermed er det i orden?

Så fordi en lov diktere noget, så skal man ikke som menneske forholde sig kritisk til det?

Kan da bedre forstå regeringen/politikere/kommuner kører os danskere over, vi finder os jo i lortet alligevel...

Sørgeligt......

• #16   19. sep 2013 Helt enig med Maria - fordi der er en regel - behøver den ikke altid at passe på alle situationer. Man SKAL være kristisk for en regel eller lov kan jo ikke tilgodese alt - så der bør ALTID være et menneskeligt syn på tingene. Dette er her VANVID!

• #17   19. sep 2013 Majbritt, hvis de to små hunde også havde været i snor, så var det heller ikke sket.
    Det er vist ikke kun Cato's ejer der har fejlet i det her.

Og møj sørgeligt at se, at Cato skal aflives for det her. Jeg synes det er grotesk at have hund i DK!

• #18   19. sep 2013 Den danske hundeverden er helt ude i hampen hvis folk virkelig synes at fordi et par hunde kommer op og toppes og det foregår uden snor, jo så hvis der er en lille bitte skramme, så skal hunden dø. smiley ..Det er simpelthen en syg opfattelse af hvad det vil sige at have hund smiley Og at være hundeejer i landet. smiley Hvis konsekvensen er, at alle hunde skal føres i snor hele deres liv hver gang de er uden for hjemmet, så afliver jeg hellere alle mine hunde smiley For det er fandemig et hundeliv i den mest negative betydning. smiley

• #19   19. sep 2013 En skam at man ikke forhindre dyrlægen i at nå frem, og en skam at der stadigvæk er dyrlæger som vil udføre dette lorte arbejde...

• #21   19. sep 2013 Jeg tror natravnen henviser til at det er helt hen i vejret at hunden aflives da der står i loven at der skal tages højde for omstændighederne og det er at det var Cato der blev opsøgt af de andre hunde og at hunden ikke havde en dyb flænge men en mindre skræmme. Så som jeg læser loven Børsen han slet ikke aflives?

• #22   19. sep 2013 Ja, Cato skulle have haft snor på - det skulle de to andre hunde også.

Men at hunden ligefrem skal aflives fordi den ene hund for en flænge/rift, synes jeg er voldsomt - især hvis det bliver karakteriseret som skambidning.

De skulle alle tre have fået en bøde for at ikke at have snor på deres hunde, og så kunne Cato's ejere at have betalt for dyrlægen, som den ene hund var til.

Men vi kan vel alle være bagkloge...

• #23   19. sep 2013 Hvor står det at de skulle have snor på?
    Der står bare at de ikke havde, ikke at det sku være forbudt?

• #27   19. sep 2013 Snow: Så har mine hunde et hundeliv i den mest negative betydning, for de har ALTID snor på når de forlader matriklen.

• #28   19. sep 2013 Maibritt- det kan du da på ingen måde vide når der kommer to løse hunde hen som ikke ligefrem er total venlige så er chancen for at der sker noget med eller uden snor meget stor...

Du aner på ingen måde hvad der ville være sket hvis nu!

• #30   19. sep 2013 men hvis vi ser nøgterne på det - står man med sin hund i snor (nu taler vi ikke 80m flex, men SNOR) og der kommer en eller flere løse hunde med 'suspekt' adfærd, så HAR man altså en bedre chance for at både holde kontrollen over egen hund, men osse for at 'motivere' disse hunde i at holde afstand.

• #32   19. sep 2013 Man kommer stadig ikke udenom, at de to små ikke var under kontrol.
    Hvorfor pokker skal de op og stå og skabe sig ved Cato.

For min skyld må alle hunde være frie, hvis ejerne har styr på dem. Ellers hold dem i snor!

• #34   19. sep 2013 Nu er Cato en stor hund..

Jeg har også en stor hund. Jeg kan ikke løfte den op, jeg kan holde ham med vold og magt - men jeg kan ikke sige mig fri for, at han kan komme afsted med at bide, hvis der spæner 2 småér rundt om ham, med grimme intentioner.

Jeg har jo kun 2 hænder, og dem skal jeg bruge til at holde min egen hund, ikke en chance har jeg for at også kontrollere 2 fremmede hunde, der gerne vil drille/bide/gø/snuse til min hund..

En line havde kun hjulpet på de hunde, der opsøger... På den der bliver opsøgt har man jo ingen chance, hvis man ikke kan samle sin hund på armen..

• #36   19. sep 2013 aaaarh ingen chance er altså noget af en underdrivelse... du har stadig den anden ende af snoren, støvler og stemme at gøre brug af.

F.ex. hørte man mig som kommandogeneral igår, fordi en eller anden middelalderlig trunte med en shitload af løse små yorkier ikke kunne hitte ud af at jeg ikke vil have små gøende sataner op i haserne på hesten.

• #37   19. sep 2013 Ja, for balance kommer automatisk når man skal holde 40 kg hund væk fra 2 tornadoer, der - hvis der er bid - er skyld i min hunds aflivning..

Ingen tvivl om, at jeg for alt i verden vil undgå, at min hund gør skade.. Men med en stor hund, er det altså ikke let - uanset hvordan man kan udtænke situationer og handlinger fra stuens varme, trygge omgivelser.

• #39   19. sep 2013 Hvis der da bare var 1 seriøs journalist der ville søge aktindsigt, så vi kan se, hvorfor politiet har afgjort sagen, som de gjorde

• #40   19. sep 2013 Det er naturligvis ikke Kaoz jeg er bekymret for, han er veltrænet, under kontrol - og kan godt sige fra uden der går hul..
    - Det fandt vi ud af inden loven blev strammet, og den pågældende hund holdes nu i line, så snart Kaoz og jeg bliver spottet.

Det er som sådan ikke MIG det handler om - det er mere en hypotetisk situation om, hvor besværligt det er at BÅDE holde sin store hund OG sørge for at de løse hunde ikke kommer tæt nok til en markering.

Kaoz er mild nok, men kan også blive rigtig gal. En schæfer har lettere til bid feks, kan simpelthen ikke være rigtigt, at man skal bære våben for at undgå at ens hund aflives, hvis og når løse hunde chkanerer den.

Det handler om, at man hver og en skal komme ud over hvad ens hund har lyst til; den skal dæleme trænes til at gå løs, trænes til ikke at opsøge andre hunde, trænes til at begå sig i de miljøer man sætter den i - stor son lille - og kan man ikke træne den, så må den holdes i line.

• #42   19. sep 2013 Nina - du lægger lidt op til at det er umuligt fordi du har en stor hund... og det er det altså ikke.
    Selvfølgelig kan der opstå situationer hvor al indsats kan blive forgæves - men det er altså ikke det samme som at sige 'jamen det kan ikke lade sig gøre'.
    Det kan udemærket fungere med en stor hund ved fødderne plus en lille hund på armen og så stadig få et eller flere kræ til at holde afstand. Eller osse er det et spørgsmål om at nogen af os er mere frygtindgydende end andre...

• #43   19. sep 2013 Den øvelse skulle bare slet slet ikke være nødvendig!
    - Det er det, der er pointen.

Jeg har også brølt hunde til ukendelighed, revet dem rundt i nakkeskindet og med vrede afleveret dem til ejeren.

Det kunne jeg ikke gøre, hvis min hund enten forsvarede sig, eller blev gal over fremmede hunde tæt på sig.

Jeg er heldig nok.. Og kan jeg undgå at møde den AST, der render løs uden ejer, og opsøger hunde her i byen, så sker der nok ikke det store.

• #44   19. sep 2013 EN stor hund.

Kaoz er ikke noget problem, men Kayser ville have ædt hver og en i ren aggressivitet over at de kom tæt på.

Vi kan diskutere herfra og til evigheden, hvad folk med aggressive hunde skal tage af forholdsregler, men det går lidt fløjten, når den hensynstagen skal til, for at andres uregerlige køtere ikke skal komme til skade...

Hvis BARE folk overholdte den del af hundeloven, der siger at hunden skal være under fuld kontrol, eller føres i fast bånd, på max 2 meter.

Det handler ikke om hvad jeg kan gøre i optænkte situationer, det handler om at det ikke skulle være nødvendigt!

• #45   19. sep 2013 næh, det kan vi godt blive enige om at den øvelse ikke burde være nødvendig... men nu er verden nu engang indrettet med masser af båtnakker i forskellige situationer, og så hjælper det jo ikke noget hvis man sætter sig på hænderne fordi det ikke burde være nødvendigt (siger ikke at du gør, men der findes en del der går ind for at fordi det ikke er fair, så kan/skal/bør de ikke selv handle).

• #46   19. sep 2013 Hvem handler ikke??

Ingen kan da sidde og sige, at Catos ejer ikke forsøgte både at råbe, sparke egen og fremmede hunde, kaste linen efter dem og 1000 andre ting i det splitsekund hvor de opdager det går galt..
    - Jeg ved det heller ikke såmen, og som sådan er det heller ikke Cato min frustration handler om.

Jeg synes det er forkasteligt, at man skal sidde og udtænke hvilke hverdagsting man kan bruge som våben, mod løse hunde, uden kontrol og med fare for ens egen hunds liv.

• #47   19. sep 2013 det er der da heller ingen der siger????

• #48   19. sep 2013 Jeg kan kun træne min egen hund. Det har jeg så gjort.. Og hans træning, sind og omgivelser gør, at han er ganske sikker at have med at gøre.
    - Det er det ansvar jeg har, min egen hund.

Jeg har læst hundeloven, og følger den. Han må ikke være til gene, han skal være under fuld kontrol og skal holdes i line hvis der er risiko for, at kontrollen svigter.

Jeg har taget det som en selvfølge at træne de ting, at læse og overholde loven..

Andre hundeejere tager lidt let på den lov, og muligvis deres hunde ikke kommer helt når der bliver kaldt, men den gør i det mindste ikke noget.
    - Måske deres hund gør af andre hunde, men den løber jo ikke HELT derhen..

Måske de holder den i flexiline fordi den ikke er så god til at komme, men de glemmer line, at hale hunden ind, og låse linen når de passerer en anden hund.
    - Den vil jo bare hilse, og det er hundens natur, og det skal den have lov til.

Min hund er mit ansvar... Når andre undlader at tage det samme ansvar, så bliver mit ansvar en del større, for idet deres hunde kommer hen, så har jeg også ansvaret for dem. Ansvaret for at der intet sker dem, ansvaret for at min hund ikke gør skade, er under kontrol og det er bunduretfærdigt.

Jeg gør hvad der skal til, for at fremmede hunde ikke kommer i nærheden af Kaoz.. Jeg er drønfrustreret over at det er nødvendigt at tænke i de baner. At de IKKE er nok, at jeg tager ansvaret for min egen hund, men lige skal huske på, at jeg ikke kan være sikker på, at andre gør det samme, og pludselig bliver fremmede hunde på et sekund også mit ansvar.

• #50   19. sep 2013 Jeg opgiver... hvorfor det skal være så besværligt at få jer til at forstå frustrationerne er mig en gåde..

Jeg har heldigvis også andet at tage mig til, så i kan diskutere videre for jer selv smiley

• #51   19. sep 2013 Nina mm.Jeg forstår din frustration og jeg er helt enig med dig. smiley

• #53   19. sep 2013 jeg forstår sguda udemærket dine frustrationer - og det har jeg da heller ikke lagt skjul på - ej heller at gu er det da ikke fair at verden er sådan indrettet. Men det ER den altså nu engang, og det vil frustrationer ikke umiddelbart kunne ændre på.

• #54   19. sep 2013 Jeg kan godt følge dig Nina.
    Nu har jeg selv hverken kørekort eller bil, men jeg forestiller mig, der er mange lighedstegn:

Man skal både køre bilen, holde øje med skiltning og kende færdselsloven, i det hele taget køre forsvarligt, og så skal man pokker tage mig også holde godt øje med de andre trafikanter af frygt for, at de måske ikke gør det samme.

• #55   19. sep 2013 Lige præsis Natravn og man ser sig vel også for inden man går over for grønt i et fodgængerfelt

• #56   19. sep 2013 For øvrigt gør det mig så usigeligt ondt for Cato og hans familie, som forgæves havde bedt om at måtte være hos ham, mens han blev aflivet - men især Cato.

Først bliver han genforenet med sin familie - tror han - men så bliver han trukket væk fra dem igen for senere at blive aflivet.

Hvad havde det gjort at lade ham sove ind i tryghed med sin familie om sig?

Jeg synes, det er så sjælsråt og totalt blottet for empati smiley

Kommentér på:
Hjælp Cato og hans familie!!

Annonce