1.051 visninger
|
Oprettet:
Hjælp Cato og hans familie!! {{forumTopicSubject}}
Hjælp med at få dette stoppet! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151830592899857&set=a.66588794856.60458.562419856&type=1&theater
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 12
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 241
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Dyrlægen udtaler, at der ikke er tale om skambidning, da det var kun den yderste hud, der havde en ridse og ikke de underliggende lag. Alene det burde være nok til at standse sagen om aflivning, og jeg forstår fuldt ud protesterne både mod aflivningen, hundeloven og især skambidningsparagraffen i dens nuværende form.
Ifølge den kan blot ét syet sting være nok til at dømme skambidning, og det er skisme ikke fair.
Hvis en hund som Cato virkelig havde været aggressiv, var bidskaderne nok meget mere alvorlige.
I stedet for skulle der ses nøjere på det i sin tid fremsatte forslag:
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/html_som_fremsat.htm
Fra linket: (se især sidste afsnit)
”Ved skambidning forstås ”at skade slemt ved bid”. Skade skal forstås i overensstemmelse med brugen af ordet i straffelovens § 245, stk. 2, dog således at skaden kan påføres både mennesker og hunde. Som skade anses bl.a. sår eller flænger, der kræver syning. Skader på et menneske vil almindeligvis have nødvendiggjort lægehjælp eller længere tids sygeleje eller uarbejdsdygtighed, og skader på andre hunde vil almindeligvis have nødvendiggjort dyrlægehjælp. Hvis det er nødvendigt at aflive den angrebne hund på grund af dens skader, eller hunden dør i forbindelse med angrebet, vil der ligeledes være tale om skambidning.
Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kan ske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved et uretmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældende hund (eller dens besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes som et naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder.”
jan 2012
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
På de strande i Nordsjælland jeg kender, må de gerne være løse på stranden fra 1, 10 - 1. 4.
Der står det foregik på stranden i marts?
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
havde den"skambidt" nogen eller noget uden videre, så fair nok, men det har den ifølge oplysningerne ikke. Det går simpelthen for vidt
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
Så fordi en lov diktere noget, så skal man ikke som menneske forholde sig kritisk til det?
Kan da bedre forstå regeringen/politikere/kommuner kører os danskere over, vi finder os jo i lortet alligevel...
Sørgeligt......
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 260
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Det er vist ikke kun Cato's ejer der har fejlet i det her.
Og møj sørgeligt at se, at Cato skal aflives for det her. Jeg synes det er grotesk at have hund i DK!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
aug 2006
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Men at hunden ligefrem skal aflives fordi den ene hund for en flænge/rift, synes jeg er voldsomt - især hvis det bliver karakteriseret som skambidning.
De skulle alle tre have fået en bøde for at ikke at have snor på deres hunde, og så kunne Cato's ejere at have betalt for dyrlægen, som den ene hund var til.
Men vi kan vel alle være bagkloge...
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
Der står bare at de ikke havde, ikke at det sku være forbudt?
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
Du aner på ingen måde hvad der ville være sket hvis nu!
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Hvorfor pokker skal de op og stå og skabe sig ved Cato.
For min skyld må alle hunde være frie, hvis ejerne har styr på dem. Ellers hold dem i snor!
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg har også en stor hund. Jeg kan ikke løfte den op, jeg kan holde ham med vold og magt - men jeg kan ikke sige mig fri for, at han kan komme afsted med at bide, hvis der spæner 2 småér rundt om ham, med grimme intentioner.
Jeg har jo kun 2 hænder, og dem skal jeg bruge til at holde min egen hund, ikke en chance har jeg for at også kontrollere 2 fremmede hunde, der gerne vil drille/bide/gø/snuse til min hund..
En line havde kun hjulpet på de hunde, der opsøger... På den der bliver opsøgt har man jo ingen chance, hvis man ikke kan samle sin hund på armen..
sep 2005
F.ex. hørte man mig som kommandogeneral igår, fordi en eller anden middelalderlig trunte med en shitload af løse små yorkier ikke kunne hitte ud af at jeg ikke vil have små gøende sataner op i haserne på hesten.
jun 2005
Ingen tvivl om, at jeg for alt i verden vil undgå, at min hund gør skade.. Men med en stor hund, er det altså ikke let - uanset hvordan man kan udtænke situationer og handlinger fra stuens varme, trygge omgivelser.
jan 2012
jun 2005
- Det fandt vi ud af inden loven blev strammet, og den pågældende hund holdes nu i line, så snart Kaoz og jeg bliver spottet.
Det er som sådan ikke MIG det handler om - det er mere en hypotetisk situation om, hvor besværligt det er at BÅDE holde sin store hund OG sørge for at de løse hunde ikke kommer tæt nok til en markering.
Kaoz er mild nok, men kan også blive rigtig gal. En schæfer har lettere til bid feks, kan simpelthen ikke være rigtigt, at man skal bære våben for at undgå at ens hund aflives, hvis og når løse hunde chkanerer den.
Det handler om, at man hver og en skal komme ud over hvad ens hund har lyst til; den skal dæleme trænes til at gå løs, trænes til ikke at opsøge andre hunde, trænes til at begå sig i de miljøer man sætter den i - stor son lille - og kan man ikke træne den, så må den holdes i line.
sep 2005
Selvfølgelig kan der opstå situationer hvor al indsats kan blive forgæves - men det er altså ikke det samme som at sige 'jamen det kan ikke lade sig gøre'.
Det kan udemærket fungere med en stor hund ved fødderne plus en lille hund på armen og så stadig få et eller flere kræ til at holde afstand. Eller osse er det et spørgsmål om at nogen af os er mere frygtindgydende end andre...
jun 2005
- Det er det, der er pointen.
Jeg har også brølt hunde til ukendelighed, revet dem rundt i nakkeskindet og med vrede afleveret dem til ejeren.
Det kunne jeg ikke gøre, hvis min hund enten forsvarede sig, eller blev gal over fremmede hunde tæt på sig.
Jeg er heldig nok.. Og kan jeg undgå at møde den AST, der render løs uden ejer, og opsøger hunde her i byen, så sker der nok ikke det store.
jun 2005
Kaoz er ikke noget problem, men Kayser ville have ædt hver og en i ren aggressivitet over at de kom tæt på.
Vi kan diskutere herfra og til evigheden, hvad folk med aggressive hunde skal tage af forholdsregler, men det går lidt fløjten, når den hensynstagen skal til, for at andres uregerlige køtere ikke skal komme til skade...
Hvis BARE folk overholdte den del af hundeloven, der siger at hunden skal være under fuld kontrol, eller føres i fast bånd, på max 2 meter.
Det handler ikke om hvad jeg kan gøre i optænkte situationer, det handler om at det ikke skulle være nødvendigt!
sep 2005
jun 2005
Ingen kan da sidde og sige, at Catos ejer ikke forsøgte både at råbe, sparke egen og fremmede hunde, kaste linen efter dem og 1000 andre ting i det splitsekund hvor de opdager det går galt..
- Jeg ved det heller ikke såmen, og som sådan er det heller ikke Cato min frustration handler om.
Jeg synes det er forkasteligt, at man skal sidde og udtænke hvilke hverdagsting man kan bruge som våben, mod løse hunde, uden kontrol og med fare for ens egen hunds liv.
sep 2005
jun 2005
- Det er det ansvar jeg har, min egen hund.
Jeg har læst hundeloven, og følger den. Han må ikke være til gene, han skal være under fuld kontrol og skal holdes i line hvis der er risiko for, at kontrollen svigter.
Jeg har taget det som en selvfølge at træne de ting, at læse og overholde loven..
Andre hundeejere tager lidt let på den lov, og muligvis deres hunde ikke kommer helt når der bliver kaldt, men den gør i det mindste ikke noget.
- Måske deres hund gør af andre hunde, men den løber jo ikke HELT derhen..
Måske de holder den i flexiline fordi den ikke er så god til at komme, men de glemmer line, at hale hunden ind, og låse linen når de passerer en anden hund.
- Den vil jo bare hilse, og det er hundens natur, og det skal den have lov til.
Min hund er mit ansvar... Når andre undlader at tage det samme ansvar, så bliver mit ansvar en del større, for idet deres hunde kommer hen, så har jeg også ansvaret for dem. Ansvaret for at der intet sker dem, ansvaret for at min hund ikke gør skade, er under kontrol og det er bunduretfærdigt.
Jeg gør hvad der skal til, for at fremmede hunde ikke kommer i nærheden af Kaoz.. Jeg er drønfrustreret over at det er nødvendigt at tænke i de baner. At de IKKE er nok, at jeg tager ansvaret for min egen hund, men lige skal huske på, at jeg ikke kan være sikker på, at andre gør det samme, og pludselig bliver fremmede hunde på et sekund også mit ansvar.
jun 2005
Jeg har heldigvis også andet at tage mig til, så i kan diskutere videre for jer selv
aug 2006
sep 2005
mar 2011
Nu har jeg selv hverken kørekort eller bil, men jeg forestiller mig, der er mange lighedstegn:
Man skal både køre bilen, holde øje med skiltning og kende færdselsloven, i det hele taget køre forsvarligt, og så skal man pokker tage mig også holde godt øje med de andre trafikanter af frygt for, at de måske ikke gør det samme.
jan 2012
mar 2011
Først bliver han genforenet med sin familie - tror han - men så bliver han trukket væk fra dem igen for senere at blive aflivet.
Hvad havde det gjort at lade ham sove ind i tryghed med sin familie om sig?
Jeg synes, det er så sjælsråt og totalt blottet for empati
Hjælp Cato og hans familie!!