{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

dårlig timing og kikkert undersøgelse. {{forumTopicSubject}}

sådan lige kort fortalt, så fik jeg rigtig ondt i maven igår, og idag, og havde en masse blod i afføringen. ringede så til sygehuset (da jeg har været tjekket for min mave før) og skal så derind på fredag og få lavet en kikkertundersøgelse igennem munden, ned til mavesækken og de øverste dele af tarmen... er der nogen der har prøvet det? I så fald hvordan forgår det? får man en masse opkastningsfornemmelser.?

Den dårlige timing er at vi venter hvalpe.. og det er dag 58 på fredag. så jeg HÅBER hun lige vil vente til jeg kommer hjem fra sygehuset smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig timing og kikkert undersøgelse.
  • #1   2. okt 2013 Min mor fik lavet en kikkert undersøgelse igennem munden, her skulle de dog kun til lunger og hjerte.
    Hun frygtede det helt vildt! Man kan få noget beroligende, ved nogen får stesolid (?). Hun fik ikke bræk fornemmelser, men det var ikke behageligt, det var dog ikke så galt som hun havde forventet. Men det var til at holde ud....

• #3   2. okt 2013 Jeg får Ketogan når jeg skal til tandlæge, jep de er vældig hyggelige..... eller nowet

• #4   2. okt 2013 Konen min har lige gennemgået sådan en operation i dag da hun havde gallesten i klemme i tarmen. Hun har det godt nu dog øm i halsen

• #5   2. okt 2013 Jeg har fået lavet gastroskopi et par gange. Jeg har da ikke fået noget smertestillende eller afslappende? Jeg kørte selv i bil derned og hjem igen? De sprøjtede noget lokalbedøvende i halsen på mig og det var alt?

• #6   2. okt 2013 Bryder mig ikke om den der opkast fornemmelse.. så kunne forstille mig at den ikke var super rar.. sygeplejersken sagde at normalt sendte de materialer ud når en patient skulle have fortaget dette, men efter som det er lidt "akut" så bliver jeg først informeret når jeg skal derhen.. Fik bare at vide at jeg skulle være fastende fra kl 22 dagen før...

Isabelle... Hehe, hun gør jo ikke ALTID hvad jeg beder hende om...
    Men jeg håber for hende at hun snart går i fødsel (dog når tiden er inde) For hun er simpelthen blevet SÅ stor!!!! smiley

• #7   2. okt 2013 Det er meget forskelligt hvad de gør rundt omkring.

Nogle steder får man ingenting, andre steder er man helt væk.

Jeg ville insistere på at få et ordentligt gok i nøden.

Det springende punkt er, om de har et sted, hvor man kan blive observeret bagefter.

På OUH lægger de altid folk til at sove, det er rutine der. Simpelthen fordi det bliver lettere for lægen at føre slangen når der ikke er modstand fra patienten.

• #10   2. okt 2013 det lyder til jeg skal spørge om noget beroligende... har prøvet det en gang før, dog var det i den anden ende.. altså tarmen... det var ikke så slemt.. det er tanken om noget helt ned i halsen... :s

Isabelle: har forresten lige sendt dig en mail med spørgsmål... surprise smiley

• #11   2. okt 2013 Jeg fik slet ikke valget...... Men det er så også mange år siden smiley

• #13   2. okt 2013 Jeg har fået det gjort for nogle år siden jeg synes ikke det var slemt. Jeg var fastende og da jeg kom fik jeg en beroligende pille og så fik jeg sprayet noget bedøvende spray ned i halsen som smager af bitter banan smiley Jeg fik ikke opkast fornemmelse for slangen gik lige ned igennem der ved drøblen smiley Det gør hverken ondt eller noget men det føles lidt sjovt fordi de skal trække slangen lidt frem og tilbage for at kigge i alle kroge smiley Men det er virkelig ikke noget at snakke om jeg havde et helt hold af lægestuderende med inde så jeg havde en del tilskuere smiley De jokede med om de måtte indkalde mig til at øve sig på fordi jeg tog det så pænt og det havde jeg gladeligt gjordt hvis de havde ment det for det er virkelig ikke slemt smiley
    Så prøv at tage det roligt og slap af når det skal ske, så kommer det til at gå så fint smiley

• #14   2. okt 2013 Jeg er normalt ikke pivet.. men tanken om noget ned igennem halsen har jeg det ikke godt med smiley Men ja, at slappe af er nok koden til det.. men tænker, hvad nu HVIS man kaster op? imens den slange er dernede...??

• #15   2. okt 2013 Bare rolig det gør du ikke smiley Det er kun når selve spidsen af slangen går forbi der ved drøblen at du kan få den der opkast refleks, når først den er forbi det sted så er det slut med opkastrefleksen smiley Så er det først når de trækker den ud og spidsen igen passere oppe ved drøblen at du måske kan få den opkast fornemmelse men det tror jeg ikke engang du når for det går hurtigt det stykke på vej ud smiley De drillede mig lidt fordi jeg var så god så da de trak den ud ville han da lige holde kikkerten stille så jeg kunne studere min drøbel, men der måtte jeg lige vinke at de gerne måtte tage den ud for der fik jeg den der opkast fornemmelse smiley Men bare rolig det gør de ikke ved dig smiley

• #16   3. okt 2013 Mette: Det handler bare om at KRÆVE at få noget smiley Sidst jeg skulle på skejby sygehus, var de bestemt heller ikke vilde med ideèn om at de skulle give mig beroligende, faktisk udbrød lægen at så skulle hun jo bruge hendes pause på at gå op på en anden afdeling efter det. Det er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, jeg ringede endda til dem flere dage i forvejen, så hun kunne sgu da fint have bestilt det, UDEN at skulle spilde hendes frokost pause.

• #18   3. okt 2013 ja de kan være noget så dømmende når det gælder rygning smiley
    Og de vil hellere end gerne finde noget relateret til rygning, så de kan bevise det smiley
    Det har jeg prøvet nogen gange... Jeg slutter altid samtalen af med, at jeg har en sej oldemor i mine gener på 106 år, som stadig lever, og som elsker hendes smøger smiley

Kommentér på:
dårlig timing og kikkert undersøgelse.

Annonce