{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Allerg - animalske proteiner.. {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Min kæreste og jeg har en grand danois hvalp, på nu 5 måneder. Han er lige nu igennem noget test, fordi der er mistanke om allergi.

Han har fået Hypoallergenic Moderate Calorie fodern fra Royal Canin, han var først på Spcecific med lakse proteiner, men det hjalp ikke, men når man har en hund der spiser minimum 1 kg om dagen, koster det lidt!
Så jeg vil gerne spørge jer om,
- Er der nogen af jer der har erfaringer med allergi mod animalske proteiner?
- Kender i til noget billigere og tilsvarende foder?
- og ved i noget om hvad man kan bruge til godbidder?

Hav en dejlig dag!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allerg - animalske proteiner..
  • #2   4. okt 2013 indtil videre må han intet få desværre! Jeg syntes det er synd, han er jo kødæder smiley
    Okay fedt, så kan det være jeg skal stikke næsen derned forbi smiley

• #3   4. okt 2013 Klap lige hesten og se hvad testen siger, allergi kan være mange ting.
    viser det sig at det er protein den reagere på, så er det oftest visse typer den vil reagere på, måske fjerkræ eller oksekød, så må i prøve med noget hvor der kun er fx hest, eller lam i (single protein)
    jeg ville, hvis det var min hund, starte med noget korn/majsfrit foder, som indeholder en proteinkilde som hunden ikke tidligere har fået..

• #6   4. okt 2013 Og lær at tyde en deklaration, animalske biprodukter aner i ikke hvad kommer fra, ej heller vegetabilske biprodukter, duer ikke hvis det er fødeallergi, så er det nødvendigt at vide præcist hvad det indeholder

• #7   4. okt 2013 Ami dog - Fri for animalsk protein.
    Benevo er også godt, lidt dyrere hvis man gerne vil have økoudgaven, som jeg vil :b Men også helt uden animalsk.

Godbidder: Man kan selv lave diverse veganske "bøffer" og bruge til godbidder. Ellers bestiller jeg pølser hjem lavet af hvedeprotein.

Hvis du vil have lidt link og erfaringer med forskellige produkter uden animalsk, kan du skrive privat. Mine hunde bliver begge fodret vegansk (og lever perfekt på det... Også ifølge blodprøverne ;o)
    Men kan ikke lige overskue de mange fordømmende kommentare, fra folk der ikke har sat sig ind i emnet, der sikkert kommer nu... Så en PB, hvis du har brug for mere information, så skal jeg nok prøve at hjælpe smiley

• #9   6. okt 2013 @Birgitta L :
    Fiskeproteinerne var det første foder vi startede på, som dyrelægen sagde vi skulle, vi har kun fuldt hendes anvisninger.

Det er såmænd ikke fordi jeg ikke vil give vores hvalp kvalitetsfoder - for han har altid(!) fået Royal Canin, problemet er bare, at dyrelæger kun vil anbefale det de selv sælger, fordi der er nogen der giver dem penge for det. Går jeg til en anden dyrelæge, vil hun anbefale noget andet.
    Jeg ved nemlig at der er noget foder som er en kopi af det han tidligere fik, og ville høre om dette var tilfældet med det han får nu.

Han har udslæt på maven, og meget på poterne.

Kommentér på:
Allerg - animalske proteiner..

Annonce