1.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Korteletter i fad... altid det samme !! Korteletter i fad... altid det samme !!

I morgen skal vi have korteletter i fad.. Har egentlig handlet ind til den "opskrift" jeg plejer at følge - tomat flødesovs med bacon, løg og hvidløg - men for pokker det gider jeg ikke..

Gode opskrifter anyone??

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korteletter i fad... altid det samme !!
  • #1   21. okt 2013 Hvad med at lav karryflødesovs i stedet? med fintsnittet spidskål og æbler i og nogle gode basmati ris til. det er ikke så ringe..

• #2   21. okt 2013 Jeg laver det oftest sådan her: http://pillesunivers.blogspot.dk/2012/07/koteletter-i-fad-med-karry.html

Ind imellem tilføjer jeg så lidt andre grøntsager. Vi er lidt ( okay meget) karryholikere herhjemme, så der er altid karry i.

Man kan også bare bruge karry og fløde til sovsen, og så putte halverede cherrytomater, ananas, løg og æble i.

• #3   21. okt 2013 Lyder lækkert.. Er det noget du har en opskrift på?

• #4   21. okt 2013 Snittet spidskål i bunden, brun koteletterne og læg over. Sovs blendes as et æble, lidt mangochutney, hvidløg, rødløg og ingefær, samt lidt fløde, salt og peber. Hældes over og drys med paprika.

• #5   21. okt 2013 Jeg laver dem med flåede cherrytomater, mascarpone og MASSER af basilikum ( frisk, hakket) smiley

• #6   21. okt 2013 Det lyder heller ikke helt ringe Rikke..

• #7   21. okt 2013 Jeg putter karry, valnødder og peberfrugter i fløden og salt og peber selvfølgelig.....nam nam smiley

• #8   21. okt 2013 Uhh hvilken opskrift skal jeg dog vælge?? Det hele lyder rigtig lækker smiley smiley

• #9   21. okt 2013 Jeg panerer koteletterne og bruner et glas champignon af på panden.. Putter hakkede tomater, vandet fra champignonerne og de ristede champignoner, ½ liter madfløde, paprika, salt og peber og koteletter i et fad og i ovnen i små 45 minutter.. Med ris til..

• #10   21. okt 2013 opskrift.. jeg er så ringe til at følge sådan en, ejer faktisk ikke engang en kogebog..
    men brun koteletterne af, smid dem i et fad, smid snittet spidskål og æbler og evt. løg i små tern over, og hæld fløde så det passer hen over, krydr. med karry, salt og peber og ind i ovnen med det.
    koteletterne kan også sagtens svitses med æbler, løg og karry på panden og så op med spidskål og fløde i fadet.

• #12   21. okt 2013 Tak for opskrifterne og ideerne - så ser jeg hvad jeg "føler" for i morgen smiley

• #13   21. okt 2013 Jeg vil også foreslå noget med karry + løg, hvidløg, ingefær, chili, limeblade, champignon, peberfrugt og evt. lidt rodfrugter eller andet grønt, samt en dåse kokosmælk.

• #14   21. okt 2013 Vi laver gerne denne her: smager VIIIILDT godt:

4-6 svinekoteletter (eks. nakkekoteletter)
    1 stort løg skåret i ringe
    1 ds. ananas i tern

0.5 dl. frisk rosmarin hakket
    1 stort fed hvidløg finthakket
    0.5 rød chili (af de lange) finthakket
    Olivenolie

2 ds. kokosmælk
    1 ds. hakkede tomater
    2 limeblade
    2 tsk. frisk ingefær revet
    Salt

Svits hvidløg, chili og rosmarin i en gryde med olivenolie. Tilsæt dåserne med kokosmælk og hakkede tomater under omrøring. Kom limeblade og ingefær i, og lad det simre. Smag til med salt.

Brun koteletterne på begge sider på en pande. Fordel løgringe, ananasstykker og rosmarin i bunden af et fad. Læg de brunede koteletter ovenpå. Læg nogle rosmarinstilke ovenpå koteletterne og hæld saucen over. Fordel tomatstykkerne og sæt fadet i en forvarmet ovn (200 grader C. alm. ovn) i 45-60 minutter.

Serveres med ris og evt. bønner vendt på panden i en hvidløgsolie.

profilbillede
  • #15   21. okt 2013 Uhhh ja kokosmælk :Pvælg min og knald en dåse kokosmælk i også smiley

• #16   21. okt 2013 Svends fadkotteletter.
    4 koteletter
    1 stor porre
    3 mindre løg
    1 bk. Champignon
    ½ kg (nye) kartofler
    1 stor håndfuld brændenældetoppe skåret i strimler og overhældt med kogende vand
    1 pk bacon
    2 ds. Flåede tomater m. basilikum
    1 ds tomatkoncentrat
    ¼ piskefløde
    Salt/peber
    Revet ost

Rist bacon godt på en pande. Læg det fra og rist champignon med et drys salt i fedtet fra baconen.
    Kom olie på en anden pande og steg koteletterne gyldne med salt og peber.
    Når koteletterne er færdige lægges de i et ovnfast fad og løg / porre i tern svitses på kottelet-panden. Disse lægges hen over koteletterne. De rå nye kartofler ,skåret i små tern, lægges hen over retten.
    Når de skivede champignoner er godt brunede ,hældes de over retten sammen med brændenælderne.
    De flåede tomater, koncentratet, fintskåret persille, fløde og salt/peber blandes og hældes hen over retten.
    Retten sættes i en varm ovn (290 grader) i en halv time, og derefter i 200 grader i endnu en halv time med stanniol over. Når retten herefter er færdig lægges ost over, ovnen slukkes og retten står i ovnen ca 5 min. Herefter hviler retten i det fri i ca 10-15 min før den serveres.

• #17   21. okt 2013 Det var en hjemmelave ret som vi elsker....(den er lidt forårsagtig, men kan sagtens laves om vinteren uden brændenælder)

• #18   21. okt 2013 Jeg plejer at lave sovsen af dolmio og madlaninsfløde den med lav fedt % putter hvidløg, peberfrugt, ananas, bacon, revet gulerod og cocktail pølser skåret i små tern. Ungerne elsker det, og en super måde at få implementere grøntsager i maden uden kræsen Jørgen laver bæmund smiley

• #19   21. okt 2013 Når jeg laver det putter jeg alt muligt i. Champignon, cocktailpølser, flåede tomater med smag, porre osv.

• #20   21. okt 2013 Mmmm nu får jeg helt lyst til panerede koteletter i fad smiley

• #21   21. okt 2013 Når vi laver korteleter, så putter vi kødet i noget stanniol og så med en masse lækre grøntsager, rodfrugter og krydderi og så ind i ovnen som man plejer så bliver de super lækre og mere smags fyldte smiley

• #22   22. okt 2013 åhhh det er år og dag siden jeg har spist det smiley

det må jeg få lavet i denne uge smiley

Kommentér på:
Korteletter i fad... altid det samme !!

Annonce