1.829 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
HF 2. år - SSO Opgave. HF 2. år - SSO Opgave.
Hej
Som nogle måske ved har man en stor skriftlig opgave på andet år som skal fylde 10-15 sider og SKAL skrive i et fag på min. B niveau, men man må også gerne skrive i 2 fag.
Det jeg gerne vil med denne tråd er gode råd til emner at skrive om.
Mine fag er: Dansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Historie B og Billedkunst B - Religion på C
Det jeg selv tænker er meget forskellige.emner og er ikke fast på noget udover det ikke må blive for tørt og kedeligt.
- Online gaming/liv af en art
- Noget om hunde eller ulve?
- Analysering af en god roman eller film?
0 synes godt om
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 181
Her kan du vælge et underemne, mit var kloning/gensplejsning.
Det kan også være et helt andet underemne, eksempelvis noget med astronomi hvis du er til den slags
Det emne kan også gå inde under dine fag: Religion + Historie og mon ikke man kan få samfundsfag med i det.
Jeg synes personligt det er et godt emne, med massere af kød på.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Kender godt reglerne for opgaven, så det er bare emnet jeg skal have på plads
aug 2013
Hvis du henviser til mine forslag, så behøves du ikke naturfag
jun 2012
aug 2013
Dette er et eksempel: Det kan være astronomi hvor du skriver om hvordan man opfattede universet igennem tiden, her kan inddrages diverse filosofer og andre vigtige personer igennem tiden. samt der er massere af religion af tage fat i.
Derudover findes der også mange andre problemstillinger igennem tiden, hvor tro og viden har haft konflikter.
Men ja, du skal selvfølgelig helst skrive om noget der interesserer dig.
jun 2012
Historie B: Troja og historien dertil.
Historie B: 300 og historien dertil.
Historie B: ?
Engelsk B: Social networking og problemerne med det.
Samfundsfag B: Problemerne ved det virtuelle liv og hvorfor nogle flygter dertil.
Samfundsfag B: ?
Jeg vil nok helst skrive i en af de 3 fag, da det er der jeg har de bedste lærere
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 20 Svar: 319
Det blev så til en analyse m.m af tv-serien Prison Break, men skulle jeg vælge igen, så havde jeg ikke valgt det fag, da analyse generelt hang mig ud af halsen bagefter
Til eksamensprojekt valgte jeg historie og samf. og fokuserede på Jordskredsvalget i '73, det ville jeg ønske jeg havde skrevet om i SSO i stedet for
Jeg valgte også de fag delvist pga. lærerne der var til stor støtte.
HF 2. år - SSO Opgave.