Uddannelse - skift?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har vist bare lige brug for at komme ud med noget og høre hvad i tænker?
Jeg går lige nu på socialrådgiveruddannelsen, og er på 3. Semester. Inden da, læste jeg til lærer i 6 mdr. Men det var slet ikke mig, ventede dog med at stoppe til efter 1. Praktik, så der ikke blev bøvl for gruppen.
Nu er jeg bare død træt af, at jeg er startet på socialrådgiveruddannelsen, og føler slet ikke at det er den vej jeg skal gå. Stoffet interesserer mig ikke, det er slet ikke hvad jeg havde forventet og ja :-(..
I fritiden har jeg altid været træner i forskellige klubber, og lige nu har jeg et par børnegymnastikhold om ugen. Jeg glæder mig hver gang og føler virkelig at det er det jeg skal... Så nu er jeg helt i tvivl om jeg skal skifte til pædagoguddannelsen.
Men på samme tid, er jeg rigtig ked af, at jeg skuffer/irriterer folk omkring mig ved at starte på nr. 3 uddannelse på 2 år!!!
Jeg føler virkelig at jeg bliver set som sådan en der ikke kan gøre noget færdigt.
Derudover aner jeg ikke om jeg kan komme ind med mit snit, om jeg først kan søge ind næste år eller noget som helst...
Hvad ville i gøre hvis det var jer :-(? Og sorry det blev langt.
- mvh. Marie.
jul 2011
Følger: 13 Emner: 58 Svar: 259
siger en ½ gammel dame der har en datter som har stået i det samme som dig
hun har startet på 3 videregående uddannelser..men har heller ikke følt at det var det hun ville. hun sadlede 100% om og arbejder nu som sosu assistent..der fandt hun hendes hylde i samfundet :))
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
Synes det er virkelig svært...
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
brænder man for sit job, bliver man god til det, andre bliver super glad for en, du får nemmere ved at få job osv osv
så skift du til pæd udd. Uden dårlig samvittighed, det er dit liv og din fremtid.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Det vigtigt man finder en uddannelse hvor man kan se sig selv blive i faget de næste mange år, ellers dør man hurtigt indvendigt kunne jeg forestille mig.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
så arbejd med det ½ års tid eller mere og søg så ind hvis det stadig er pædagog du vil være ....
At have børn på fritidshold i ting der interesserer en er noget andet end stå op til dem på godt og ondt 37 timer om ugen hvor det ikke er alt der måske lige så spændende ...
apr 2010
Min mor er høre-tale pædagog og har tit været med hende på arbejde... Eller hjulpet til deroppe - det er så godt nok hørehæmmede børn osv. Men synes bare det er et spændende fag.
Ved bare ikke om jeg har SU-klip nok til at starte på en helt ny uddannelse eller om jeg kan komme ind.. Og ved jo heller ikke om jeg kan få et job, og jeg skal jo have penge at klare mig for :-(..
Hvor er det dejligt, at i kommer med opmuntrende beskeder... Nu føler jeg helt at der er håb forude.
apr 2010
Så stoppede jeg der, og havde faktisk planlagt at læse idræt (så tog fysik på B-niveau), for at kunne komme på F.eks. Idrætsefterskole eller noget lignende, men så fik jeg en knæskade der gør, at det aldrig kommer til at ske..
- så blev det lige pludselig noget stress at finde noget jeg kunne lave, og så tror jeg bare jeg var nem at overbevise om, at socialrådgiver var en god uddannelse. Da jeg startede anede jeg nærmest ikke hvad det handlede om, andet end at jeg gerne ville hjælpe mennesker.... Tror lige så meget jeg bare søgte ind for ikke at skuffe mine forældre ved at tage friår eller sådan - og det er underligt for de ville nok ikke engang blive skuffede.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
apr 2010
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Find ud af hvordan du er stillet økonomisk hvis du skifter uddannelse, se om du kan finde et job i en børnehave eller vuggestue, og undersøg om du har hvad der skal til for at blive optaget på uddannelsen. Men glem alt om hvad andre måtte mene, jeg går heller ikke ud fra, at de lever deres liv efter hvad du tænker
Held og lykke med uddannelsen, uanset hvad du vælger
Uddannelse - skift??