344 visninger
|
Oprettet:
Ormekur???? {{forumTopicSubject}}
Hej..da vi fik vores hund fik vi at vide at han skulle han en ormekur, og i hans aførring kan man endda se den "springe" rundt, derfor ville jeg høre om hvad jeres erfarring er med dyrelæge bsøg / resept - syntes det er svineri at give 1000 kr. for nogle piller, er der mon nogle dyrelæge som vil udelevere en respekt uden at se dyret?
det skal lige siges at jeg selfølgelig aldrig ville tøve med at gå til dyrelæge med min hund, hvis jeg havde den mindste mistanke om noget var galt
mvh Diana
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Men jeg vil lige høre dig. Du skriver at du ikke ville tøve med at gå til dyrlægen, hvis du havde mistanke om at noget er galt med din hund? Så du har ingen mistanke nu, hvor du kan se en orm "springe" rundt?
Der er ingen vej uden om dyrlægen når det gælder ormekur. Dyrlægerne må ikke udskrive ormekur med mindre der er påvist orm.
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 49
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
Hvis det er første gang hos den pågældende dyrlæge tvivler jeg dog på du slipper udenom at møde op med hunden.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Og det er ikke engang kun den tåbe, der giver sin hund ormekur, uden at vide præcis hvilke orme der er tale om, hvis hund det går ud over... For de resistente orme smitter også til andre hunde.
Så tag ansvar, og sørg for at få tjekket hunden først. Og lad vær at være nærig på hundens vegne og omgåes loven. For det er ikke kun din hund det går udover.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Wilmahund! Det er noget forvrøvlet sludder at jagthunde systematisk overbehandles for orm. Ormemidler er giftstoffer, som man kun giver sin hund af nødvendighed, ligesom voksne hunde sjældent smittes med orm. Tinter og ormeæg nedbrydes simpelthen i deres fordøjelsessystem. Kun hjerte/lungeorm er særdeles farlige for voksne hunde og smitter via mellemværter som snegle. Så der er ingen vej udenom en dyrlæge for at verificere, hvilken parasit og den deraf følgende korrekte kur!
maj 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 17
Jeg vil self. kontakte en dyrelæge, og hvis de mener han kan få pillerne uden at se ham, er det jo ansvarligt, de ved jo bedst
Hav en go dag...
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 479
Ormekur????