Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få fjernet mandler
  • #1   11. dec 2013 Hvad vil du vide?? Har selv prøvet det og mit gik ikke godt, lå på stue med en der var syet i halsen

• #2   11. dec 2013 Fik det gjort da jeg var 16år

Det gjorde helvedes ondt ca. fem dage efter, da sårskorperne begyndte at falde af (langt mere end lige efter indgrebet - min mor måtte ringe til sygehuset og høre hvad hun måtte putte i mig yderligere af smertestillende og jeg har ellers normalt ret høj smertetærskel).. Ens ånde lugter af død.. Men hvor var det rart at slippe for de der hævede mandler/ondt i halsen flere gange om måneden...

• #3   11. dec 2013 Har fået af vide at jeg må ikke lave noget som helst, ikke engang lidt rengøring eller gå en tur med hunden, de første 10 dage....

• #4   11. dec 2013 Syet i halsen - det er vel ikke normalt?

• #5   11. dec 2013 Jeg fik mine fjernet som barn. Det gjorde man meget dengang. Lige indtil man fandt ud af at mandlerne er vigtige for immunforsvaret. Folk uden mandler får fx lettere kyssesyge, som er en alvorlig sygdom.
    Jeg har stadig ondt halsen mange gange årligt, men slipper da nu for at være hævet og betændt.

• #6   11. dec 2013 Og du må kun spise konsistentløs (og kold) mad for ikke at rive sårene op eller få blodårene til at hæve..

Og man bliver pænt hurtigt træt af is (kun med smag - ingen chokoladestykker snøft)/ youghurt uden frugtstykker..

Efter nogle dage fik jeg KOLD tynd kartoffelmos med blendet skinkestrimler - kulinarisk højdepunkt kan du tro....

• #7   11. dec 2013 Ahh.. kyssesyge.. Det fik jeg konstateret på min 15 års fødselsdag.. Det var faktisk det der fuldstændigt ødelagde mit immunforsvar..

Var ellers ALDRIG syg som barn. Men efter jeg fik kyssesyge, ragede jeg da den ene sygdom til mig efter den anden - i flere år efterfølgende!

Nu er immunforsvaret heldigvis fit for fight igen smiley

• #8   11. dec 2013 det værste jeg nogensinde har prøvet! men de gav mig så også forkert smertestillende, så var slet ikke smerte dækket. kunne ikke spise, og de tog det først alvorligt da jeg kastede blod op. lå på sygehuset i 2 dage, kom efterfølgende hjem og havde mange smerter i godt 3 uger og kunne ikke snakke.
    mig gik det så også meget skidt for, sådan er det bestemt ikke for alle. men hvis de ikke lukker sig helt sammen i halsen eller du døjer med "propper" så ville jeg beholde dem.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #10   11. dec 2013 Nu er det efterhånden en del år siden jeg fik mine fjernet. Men jeg blev syet og var øm i meget lang tid. Men jeg mener at jeg var på arbejde igen efter en uges tid.

• #11   11. dec 2013 Jeg fik mine fjernet, da jeg var 18 år og for ind i h*lvede, hvor gjorde det ondt bagefter. Jeg vil 10 gange hellere opereres i maven (og ja, det har jeg også prøvet). Men man kommer igennem det smiley

• #12   11. dec 2013 Wuhu, glæder mig allerede... Eller noget...

Pyha, krydser fingre for at det kommer til at gå nogenlunde og ingen vilde ting

• #14   11. dec 2013 Det må du heller ikke. Jeg luftede min hund og det gjorde at mit sprang op.. Jeg havde ikke de vilde smerter også derfor jeg lavede for meget. Ja ens ånden er forfærdelig. Ham de havde syet i halsen var fordi de havde brændt 5 gange og det sprang stadigvæk op:S

• #15   11. dec 2013 Denne tråd kommer også med gode svar: http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/534182-faa_fjernet_mandler

Min oplevelse:
    Jo ældre du bliver jo mere ondt gør det.

Børn synes ikke at have det helt så slemt som voksne men de kan sikkert bedre afledes fra smerterne :o)

Jeg fik mine fjernet da jeg var i starten af tyverne og jeg har ikke prøvet noget der gjorde så nas før.

Har siden været igennem en mange timer lang operation for noget andet men denne var småting ved siden af det med mandlerne :o)

Så glæd dig ...

EJ. Det var DET HELE værd at få fjernet de mandler efter i årevis at have haft vejrtrækningsbesvær og infektioner.
    Du får smertestillende med hjem og sover sikkert meget til at starte med. Du skal være i ro i 10 dage, se om ikke du kan aflede dig fra smerterne på en eller anden måde i den tid.
    Omkring 8. dagen var smerterne til at holde ud uden ekstra smertestillende.

Det var mere de kolde bade der var ret gys (ingen varme bade i 10 dage) :o)

Det skal nok gå. Det er en rutineoperation og narkose er SKØNT :o) Bedre lur får man ikke :o)

Og ja. En masse grød, is og andet der ikke kradser i halsen ...

• #16   13. dec 2013 Ingen varme bade?

Hmmm, heller ikke gåture selvom Mickey går fri / ingen snor?

• #17   13. dec 2013 Jeg fik fjernet mine, da jeg var 6 år, så jeg husker desværre ikke så meget smiley

Jeg kan dog huske det gjorde ondt og sygeplejerskerne havde lovet mig is, og kun is dagen efter. Jeg så ikke skyggen af is smiley

Dagen efter fik jeg serveret tørt toastbrød med syltetøj til morgenmad og jeg husker stadig den dag i dag, hvor ubehageligt det var at få det ned gennem halsen smiley I dag spiser jeg stadig ikke syltetøjsmadder, da bare tanken gør, at jeg kan både smage og mærke hvor grimt det var.
    Jeg kan dog godt spise marmelade til pandekager og æbleskiver, men IKKE på brød.....

Du skal nok klare det smiley God bedring på forhånd smiley

• #18   13. dec 2013 Jeanett: Varme i varme bade vil øge blodtilstrømningen så det er no go.

Gåture er stærkt frarådet de første mange dage og det kommer af sig selv for du har ikke kræfter til noget som helst pga. smerterne dræner dig. Hvis ikke smerterne så det smertestillende.

Du må IKKE få pulsen op, du må jo ikke engang bukke dig ned.

Der er tale om STORE blodårer i området så hvis pulsen ryger op så vil den øgede blodtilstrømning skubbe igennem sårhelingen.

• #19   13. dec 2013 Men igen. Jeg kender ingen der ikke synes at det har været det hele værd bagefter :o)

• #20   14. dec 2013 For mig bliver det sikkert også det værd smiley

• #21   14. dec 2013 Hov, det skulle altså være en glad smiley smiley

• #22   14. dec 2013 Jeg må give Sanne ret, DET er det værd. Jeg havde så ekstremt mange halsbetændelser hvert eneste år, det stoppede fuldstændig.

• #23   23. dec 2013 Av av, nu er det 3 dage siden og AV.....

Pyha, sover faktisk det meste af tiden, for ja, man er fuldstændig drænet af smerter og smertestillende.

• #24   23. dec 2013 Stakkels dig smiley Rigtig god bedring!

• #25   26. dec 2013 Igen, spørgsmål.

Hvordan må man spise mad, der kan .... kradse? Alm. mad ?

Jeg fik desværre ikke meget hjælp på sygehuset - de kylede mig afsted,lige så snart de kunne

• #26   26. dec 2013 Fik mine fjernet som 4-5 årig, så kan naturligvis ikke huske noget om det..
    Men har fået af vide at jeg spiste pizza samme aften.. smiley

Min mor fik fjernet sine som voksen, og hun siger at hun hellere vil føde end at få fjernet mandler..

• #27   26. dec 2013 Så vidt jeg husker - en uges tid efter.

• #28   27. dec 2013 Carina, sådan har jeg det også - selvom jeg ikke har prøvet at føde, men det vil jeg meget hellere ....

• #30   27. dec 2013 Søren - Mærkelig kommentar...

Jeanett - Jeg fik fjernet mine da jeg var 21. Det er den værste smerte jeg nogensinde har oplevet.
    HUSK for guds skyld at have isterninger i fryseren til når sårskorperne falder af.
    Mine faldt af en uge efter da jeg drak et glas vand.. Det blødte som en i helvede fra halsen af og jeg måtte ringe 112.
    Det kan man undgå hvis man har isterninger. Mine blødninger blev stoppet i ambulancen af isterninger.. Man skal bare fylde munden med skidtet, så stopper det.

• #31   27. dec 2013 Angel of Dark:

Har isterninger i fryseren og masser af is. Så jeg er dækket ind der.
    Jeg holder mig helt i ro, er så bange for at der gå hul på dem og det kommer til at bløde meget

• #32   27. dec 2013 Jeg fik mine fjernet som barn. Anede det ikke før fornyelig.. Så det har ikke gjort indtryk på mig i hvert fald.. Er ikke syg oftere end andre..

• #33   27. dec 2013 Man fjerner dem faktisk ikke på børn mere, men reducerer dem.

Men som voksen bruger man dem ikke og de kan i nogen tilfælde være generende.

• #34   27. dec 2013 Vildt.. Troede at man stadig fjernede dem helt idag.. Nå ja, så lærte jeg noget nyt..

Mine blev fjernet helt da jeg var lille, fordi jeg havde kronisk halsbetændelse..

Kommentér på:
At få fjernet mandler

Annonce