{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Bladmave {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig være så sundt at fodre sin hund med bladmave ? o.o
jeg tog noget bladmave op af fryseren igår, så Balder kunne få noget i dag, han er helt tosset med det, men jeg syntes det liner og lugter af ny lavet BÆ...

har i prøvet at fodre med det før ?

her er beskrivelsen af bladmave:
Bladmaven er efter kallun og netmaven den 3. formave hos drøvtyggere. Dens slimhinde er opsat på "blade", som rent mekanisk presser væskerne ud af fodermassen, og derfor har den en relativt fast konsistens. Foderresterne er her endnu finere åbnet end i kallunen.
Bladmaven udhældes kun i grov tilstand, således at de værdifulde foderrester samt vitaminer, mineraler og bakterier kommer hunden til gode. Da vores kvæg stammer fra det direkte nabolag - i det landbrugsprægede Mecklenburg-Vorpommern - forarbejdes udelukkende maver fra græssende dyr, altså fra dyr som er holdt ifølge arten. Bladmaven egner sig grundet fedtfattigheden også til vægtreduktion.

Mineralstoffer (aske): 1,7%
Fedtindhold: 5,8%
Råprotein: 12,7%
Næringsværdi: 431 KJ / 100 g

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bladmave
  • #1   13. jan 2014 Så længe kallun/bladmave ikke bruges mere end nogle dage om måneden, hvis det er som du barfer/råfodrer, så er det helt fint. Det stinker og er klamt, men hundene synes for det meste at det er fantastisk.

• #2   13. jan 2014 hvis jeg ikke giver Balder kallun eller lavet vær 2-3 dag så får han vildt hård mave..

Så fik avide af jeg bare skulle give ham lidt i ny og næ i løbet af ugen.. men det er måske ikke nogen god ide ? smiley

• #3   13. jan 2014 Kallun kan du sammenligne med toastbrød, der er ingen næring i. Får han hård mave, så giv lidt lever smiley

• #4   13. jan 2014 giv lidt indmad som dessert, eller kallun for den sags skyld, så går det måske op i en højere enhed?, grønt kan også gøre så maven glider lidt bedre.
    lav en større portion, og del ud i mindre portioner som er nem at tage ud af fryseren, og bland det med hans daglige foder, det samme kan du gøre med kallun eller indmad, men hold de sidste to nævnte på ca. 10% af den samlede mængde.

Kommentér på:
Bladmave

Annonce