{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

ØV for en gåtur!! {{forumTopicSubject}}

Nøj hvor er jeg sur! Jeg er ved at være TRÆT af hundeejere der tror min hund er den fineste og meste opdragne handicap hund! En hund er en hund og hvis den føler sig truet så viser den det også!
Idag var det virkelig øv at gå tur med min hund! jeg skulle op til kiosken og da jeg så var deroppe bandt jeg selvfølgelig min hund og med udsigt ud til den så jeg kan holde øje med den. Jeg betalte for det jeg skulle have og kiggede så ud til min hund. Der ser jeg en ældre mand med sin lille hund og selvfølgelig synes han lige min og hans hund skulle snakke sammen.. UDEN MIN tilladelse!!
Jeg skyndte mig så at tage mine ting og fjerne dem fra hinanden!
Nøj hvor var jeg gal! For man skal IKKE snakke med fremmede hunde uden ejerens tilladelse! Om det så er menneske eller hund! For hvad hvis min hund havde bidt? Hvad hvis den havde reageret anderledes? Så ville jeg da være 100% sikker på at ham manden ville give mig skylden og sige min hund er farlig og burde aflives og hele mulevitten! og så havde jeg stået med en sur hundejer som synes det er min skyld!? Det vil jeg da ikke have?
Min hund stod bundet i et hjørne? den kunne da sagtens have følt sig truet og fløjet i flæsket på den lille hund? Og især når den i forvejen ikke bryder sig særlig meget om fremmede hunde?
Desuden oplever jeg tit at når jeg har været i en butik så når jeg kommer ud til min hund står børn og vil prøve og klappe den hvor jeg er nød til at sige til dem at det må de altså bare IKKE og især ikke uden MIN tilladelse! jeg kunne forstå hvis det ventede til jeg kom ud og de så spurgte men at direkte gå hen til den og prøve at klappe den så siger jeg altså noget!
Nøj hvor er jeg gal! Kan man ikke engang lad sin hund være alene i 5 min... uden man skal risikere at folk prøver at nærme sig den? Føj!
Er der egentlig nogen der oplever det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV for en gåtur!!
  • #2   2. mar 2014 Jeg vil så mene at hvis du ikke vil have din hund til at møde andre hunde/børn så lad være at binde en hund ude foran en butik.. Du kan desværre ikke gardere dig mod nysgerrige børn og hunde der kommer gående forbi.

    Hvis du binder din hund har du også et ansvar for at den kan stå uden problemer..


  • #3   2. mar 2014 Ja for man skal IKKE gå hen til andres hunde og især ikke lade dem snakke når jeg ikke er der? Folk kan jo lade være med at tro min hund er den sødeste i hele verdenen!

  • #4   2. mar 2014 Den KAN stå uden problemer men jeg oplever tit på en gåtur at den nogengange snærre af fremmede hunde hvis de kommer helt op i ansigtet på min hund fordi de andre hundejer synes de skal snakke!
    Jeg er bare bange for at den reagere anderledes når folk tror den ikke gør noget?


  • #6   2. mar 2014 Så du synes det er iorden hvis andre går hen og klapper din hund når du ikke er tilstede? Hvad hvis den bed en fremmede?

  • #8   2. mar 2014 Ihh øv altså.
    Min vaks havde jeg med i cyklen, da han ikke var ret gammel, var lige inde og hente noget til min farmor/bedstemor.
    Og da det jo alligevel var på vejen, af hvor vi skulle hen så tog jeg det på vejen, vaks blev ude i cykelkurven (bundet fast til kurven så han ikke kunne komme ud af kurven.
    Da det lå klar til afhentning tog det kun 2 minutter og hente det.
    Jeg kommer ud til cyklen også står der to ældre mænd med min hund oppe i favnen.
    Med den påstand at hunden var hoppet ud af kurven.
    Der blev jeg også mere end rasende


  • #10   2. mar 2014 Isabelle wow skal du nu også gøre grin med at jeg er bekymret for andre folm når de rør en fremmede hund? Hold da op..

    Mette - hold da op smiley Ligefrem taget den op?


  • #11   2. mar 2014 I en perfekt verden så går folk ikke hen til en hund der er bundet af, men nu er verden desværre ikke perfekt. Lia er utryg ved børn, så hun bliver aldrig bundet af udenfor. Jeg har det sådan at jeg kan vælge at holde på min ret, for man skal for f.... ikke tage kontakt til en afbundet hund eller lade ens hund eller børn gøre det - eller jeg kan se i øjnene at den sidste idiot ikke er født endnu og tage mine forholdsregler sådan at min hund ikke får en dårlig oplevelse og måske bliver så presset at hun bider, fordi hun ikke kan komme væk.

  • #12   2. mar 2014 Mai-britt så en hund må ikke føle sig truet?

  • #14   2. mar 2014 Det er generelt en rigtig dum ide at binde hunde, når man handler. Folk tror de vil hilse, nogen er onde, andre stjæler dem...

    Lad hunden være hjemme mens du handler og luft på et andet tidspunkt. For hundens skyld smiley (Ja, idealt set burde ens hund kunne stå i fred... Men ingen grund til at hunden skal udsættes for ubehagelige oplevelser, fordi man vil holde på sin ret).


  • #15   2. mar 2014 Ja da jeg kom ud var alle snore løsnet fra hunden.
    (4 snore, 1 i hvert hjørne af kurven så han netop ikke kunne komme ud af kurven)


  • #18   2. mar 2014 M.I Nemlig! Men jeg synes stadig det er grotesk jeg plejer også a sige det skal de lade være med for hvad hvis min hund ikke var flink men derimod havde OPLEVET NOGET som den har oplevet MANGE gange!
    Min hund er heller ej tryk ved børn.. men det er mere den råben og skrigen hvis de gør det og det må man acceptere.. jeg har en niece på godt omkring de 2,5 år og når hun leger så er hendes stemme høj. det bryder min hund sig ikke om og det acceptere jeg fuldt ud or selvom min niece godt vil klappe min hund siger jeg bare til hende at hvis hun er stille kan hun godt men hvis hun ikke er stille så løber hunden væk og det forstår hun godt smiley Men ja idioter er der mange af.. såfremt de værste er nok dem der tager hunden..


  • #20   2. mar 2014 Jeg binder aldrig min hund uden for , og handler. da jeg er bange for den ville blive stjålet, da den er lille. Og at nogen ville drille den eller andet. men har altid selv når gået forbi en hund der er bundet ved super markedet , lavet vær og tag øjen kontakt eller andet med hunden , Da jeg syntes det ville være synd, Når den måske gerne ville kæle og venter på sin ejer der er savnet af hunden, og ville aldrig af respekt for ejer tag kontakt til hunden . og syntes alle burde tænke på den måde. og at børn skal have det samme af vide hjemme fra. vis jeg have børn ville jeg jeg fast slå meget hårdt ned på det. og vis alle gjorde det samme. ville verden sku være "perfekt" skruet sammen, Så man trykt kunne lade sin hund stå uden for når man handlet .

  • #21   2. mar 2014 Nu skal i høre.. jeg efterlader slet ikke min hund særlig tit ved en butik GRUNDET disse oplevelse men skulle jo ud og gå en tur med min hund og togkortet kunne ligeså godt ordnes til imorgen så kunne jeg ligeså godt slå det sammen!
    Jeg synes ikke det er noget man skal gøre grin af.. ærlig talt.. men det kan jo alle sige uden nogen som helst gider at lytte bare fordi JEG ikke synes det er sjovt.. eller på nogen måde en sjov oplevelse!
    Men hvis en hund ikke må bide kender jeg rigtig mange hunde der burde aflives.. RIGTIG mange..

    BATDOG - Nej jeg overfusede ham ikke men var rolig over situationen.. jeg kender selv godt det med at blive overfuset.. det er ikke særlig rart og ikke noget man gider at hører på derfor talte jeg pænt til ham at det brød jeg mig ikke om han gjorde men jeg skyndte mig ud for at fortælle ham det ikke for at skælde ham ud.. det var først bagefter jeg bliv sur og indebrændt indeni fordi jeg tænkte "Hvad nu hvis?"
    Ja måske er jeg bekymrende men hellere det end bare lade det ske og derefter sige "Jamen sådan har jeg aldrig oplevet min hund?" Fordi min hund har ALDRIG bidt men er sgu ikke glad for situationen hvis den gør?


  • #22   2. mar 2014 Og jeg stod så med det modsatte problem den anden dag.

    Da jeg kommer ud fra butikken, står der en hund bundet til vognstativet lige ved siden af min cykel. Bare 2 meter væk er der faktisk en rigtig hundekrog, men den var åbenbart ikke god nok. Hunden virkede heldigvis flink, så jeg bad den om at flytte sig så jeg kunne komme af med vognen uden at køre hen over dens hale.

    Men hvis nu ikke jeg havde haft min hundeerfaring, så havde jeg nok været nødt til at tage fat i den. For ikke tale om at jeg havde stået og ventet i måske enevighed til ejeren kom


  • #23   2. mar 2014 Isabelle - du har fuld ud misforstået min tekst.. det er dog irreterende du skal blive ved med at træde på mig som en klat lort..
    Det jeg mente med folk ikke skulle tro min hund var den sødeste i verdenen var at de ikke skulle tro den ikke kunne finde på noget hvis uheldet var ude.. men tak fordi du skal trampe på mig..


  • #24   2. mar 2014 Lotte den kan jeg også godt forstå altså den situation og her er det jo ejeren der har gjordt et problem for dig jo da du var nød til at bede den om at flytte sig.. den kan jeg godt forstå smiley

  • #25   2. mar 2014 Jeg forstår så slet ikke hvordan NOGEN overhovedet kan finde på at efterlade deres hund udenfor butikker i dag.

    Jeg selv gør det aldrig. Heller ikke selv om det betyder at jeg skal gå nøjagtigt den samme tur 2 gange. 1 gang for at lufte hund og 1 gang for at skulle ind i nogen form for butik.


  • #30   2. mar 2014 Kaffe g du har ikke kommenteret på mit svar smiley

  • #31   2. mar 2014 Isabelle tror du har misforstået kaffe G tror det mere er bekymring ovre at folk ikke tænker mere ovre at den kunne bide eller føle sig udtryk ved at folk kommer hen? Nok ikke at de syntes den er sød, smiley vil vi alle da gerne have folk syntes om vores hunde smiley

  • #33   2. mar 2014 Mus pigen - vidste ikke du forventede svar men jeg synes ærlig talt at det er en god måde du gør det på og jeg gør det samme for at disse såkaldte hunde ikke tager kontakt og tror at jeg vil give dem opmærksomhed smiley
    Jeg er helt enig med dig BATDOG men at jeg ærlig talt ikke synes men skal snakke med en fremmede hund om det så er menneske eller hund får du mig ikke til at ændre!
    Isabelle du har fået dit svar til dine nedeladene kommentare og siden du bliver ved med at trampe på mig vil jeg altså ikke høre på det længere.. jeg plejer at tage alle kommentare til mig men dine er fandme ikke noget jeg bryder mig om at tage til mig når du ikke engang gider at høre på mine kommentare men bare prøver at finde nogen ord du kan lave grin med så slut.. du må sgu selv vælge om du vil blive herinde men vil ikke kommentere på dem længere.. ihvertifald ikke før du lader være at trampe sådan på mig..


  • #34   2. mar 2014 ISABELLE jeg er enig i at vis jeg som Kaffe g i dag havde fået det så ubehageligt med det, ville jeg ikke frem over lade min hund stå bundet . For nogen mennesker er bare ikke indrettet som vi gerne ønsket . og da der ikke er en lov om at man ikke må henvende sig til bundet hunde. Ja så ka man jo intet gøre ved det . og så ville jeg personligt lade hunden blive hjemme .

  • #35   2. mar 2014
    Hvis man vil have 100% kontrol over hvad ens vovse bliver udsat for, så kræver det at man enten er til stede 100% eller efterlader vovse hjemme..

    Der er idioter alle vegne og når man efterlader sin hund uden opsyn, risikerer man at vovse bliver udsat for disse idioter.
    Sådan er verden i dag smiley


  • #37   4. mar 2014 Ja man må vel bare lade værre en anden gang.. træls sådan en oplevelse men tak for alle jeres gyldne ord... det jeg dog mest ville have med emnet var om andre havde prøvet noget magen til? Fik dog nogle svar men ikke alle smiley

  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #38   5. mar 2014 Der er forskel på hvorhenne man binder sin hund af ,intet vejen med at forlade sin hund kortvarigt visse steder .og gid folk så ville vise alm hensyn og lade være med at tage kontakt till den afbundne hund incl deres unger der ikke skal tage kontakt til fremmede hunde

  • #39   5. mar 2014 Frank j jeg kunne ikke være mere enig smiley

Kommentér på:
ØV for en gåtur!!

Annonce