{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Hvad kan man egentlig tillade sig at skrive i en kontrakt? {{forumTopicSubject}}

Som nogen af jer måske har set - er det tæt på at jeg måske må give nala et nyt hjem...

Jeg er super nervøs og virkelig på vagt overfor eventuelle købere, for hun skal kun ha det bedste.

Jeg havde en interesseret som gerne ville kigge på hende imorgen - men svare nu pludselig ikke længere.. Og det har ikke ligefrem gjort hele situationen bedre for mig, og jeg har tænkt alverdens ting.

Jeg har tænkt mig at lave en kontrakt når hun skal sælges.

Men hvad kan man egentlig tillade sig at skrive?

Som fx. At jeg skal have muligheden for at få hende tilbage hvis nye ejere ikke længere kan have hende.

At nye ejer skal holde kontakten?

Og kan man af ren nysgerrighed, lave "bøder" hvis disse ikke bliver overholdt???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man egentlig tillade sig at skrive i en kontrakt?
  • #1   12. mar 2014 jeg tror ikke en kontrakt er juridisk bindende. Har du solgt, ejer ny ejer hunden, og bestemmer dens videre skæbne.

  • #2   12. mar 2014 Altså selvom jeg godt er klar over at det er hårdt, så må du enten beholde din hund eller os så giver du slip.

    Sorry to say. Det er ikke ondt ment.


  • #3   12. mar 2014 Der skal bod på før der kan straffes for ikke at overholde kontrakt.

  • #4   12. mar 2014 netop. Du skal jo ikke ha den tilbage. Du sælger den fordi du ikke kan have den. Så det giver jo ingen mening.

  • #5   12. mar 2014 den type kontrakter med 'du skal', det kan få en hel masse mennesker til at løbe skrigende væk.
    Hvis jeg var dig, så vil jeg snarere opfordre til at du vil riiiiiiiiiiiiigtigt glad hvis de holder kontakten, sådan at du stadig kan følge at hun har det godt... og at du selvfølgelig meeeeeeeeeeeeeeeeeeeget gerne vil kontaktes som den første, hvis de pludselig står i en situation hvor de ikke kan have hende.


  • #6   12. mar 2014 Du kan godt skrive på kontrakten, at du skal have tilbuddet om at købe hende tilbage, såfremt ny ejer vil sælge videre... smiley

    At ny ejer skal holde kontakten, må ny ejer selv om... Det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af at tvinge folk til smiley Men du kan jo sige du meget gerne vil høre hvordan det går fremadrettet smiley


  • #8   12. mar 2014 Hvad vil du så gøre hvis du får hende igen? Det ændrer jo ikke på, at du ikke har mulighed for at have hende.

    Jeg ville aldrig købe en hund med en voldsom kontrakt på - med min Nala aftalte jeg med tidl. ejer at holde kontakten og sende billeder - men ingen binding.


  • #9   12. mar 2014 Det er også mere for nysgerrigheden at jeg spørger :).

    Nej nala fik ikke et påbud. Jeg fik en bøde på 2.000.-


  • #10   12. mar 2014 Det kunne jo ske at min situation ændrede sig lige pludselig.
    Skal ny ejer af med hende, går jeg stærkt ud fra at det er om lang tid smiley


  • #11   12. mar 2014 Hvis hun ikke svarer vil hun det ikke nok, imo

  • #12   12. mar 2014 Personligt ville jeg ikke købe/overtage en hund hvor der var en kontrakt på. Vejen frem er god kommunikation og er mavefornemmelsen ikke god jamen så må du finde et andet hjem. Men min mening er drop kontrakten, du kunne risikere at skræmme den rigtige familie til hende væk.

  • #13   12. mar 2014 Du kan skrive hvad du vil og en underskrevet kontrakt er jo selvf. bindende. Det er da noget pjat at sige anderledes.

    Det er så op til køber om de vil købe på de vilkår der indgår i kontrakten.

    INGEN dyr kommer herfra uden kontrakt. Og det fremgår altid af kontrakten at såfremt dyret skal omplaceres så går handlen tilbage (jeg sælger dog som regel ikke mine dyr så der er ikke penge involveret. De må bare ikke videreformidles).

    Jeg har faktisk en del punkter i mine kontrakter. Men det gør så også jeg føler mig mere sikker på at have fundet den rigtige ejer når de går herfra.

    Som køber ville jeg ikke have et problem med at skrive under på en kontrakt hvis vilkårene er rimelige. Hvis både sælger og køber vil dyrets bedste så er det jo alt sammen i bedste orden.

    Jeg har krav om neutralisering, sygeforsikring, at katte SKAL være indekatte, at dyrene skal tilbage til mig hvis købere ikke længere kan have dem, etc.


  • #14   12. mar 2014 I princippet kan du jo sætte lige nøjagtigt de vilkår du har lyst til -om så det er at køber skal give ugentlige updates.
    Men du risikerer jo at et godt hjem siger nej tak, hvis dine krav er for urimelige -så overvej hvad du selv ville være med tl hvis du købte hund.

    kravene skal være rimelige -det synes jeg feks. ikke et krav om regelmæssig kontakt, uanmeldte besøg o.l.
    N¨r hunden er købt og betalt er den min, og så må det være op til mig om jeg vil have kontakt med gamle ejer og hvor meget. Altså ville jeg springe fra hvis kontrakten løs på f.eks. at gamle ejer skal have update hver måned e.l.

    Jeg har det lidt sådan at hvis man vil stille en masse krav om hundens hverdag, fremtidig kontakt osv, så må man lave en udstationering(co-ejerskab. Hvis man sælger hunden, må man give slip og lade ny ejer bestemme over hunden
    -jeg skriver gerne under på "regler" om f.eks. at der kun må avles hvis visse krav er opfyldt (eller at der slet ikke må avles) og andet id en dur... men altså ikke på ting der begrænser mig i t have hund på den måde jeg ønsker at have hund (er du ikke tilfreds med min måde at have hund, må du jo lade være at sælge til mig)

    Ang "bøder" -ja, man kan indskrive en bod i kontrakten, sådan at hvis den ikke overholdes koste det køber x antal kr.
    Og det kan være en ganske god ting at gøre, for der er ikke meget at gøre hvis kontrakten brydes, udover at gå efter boden.





  • #15   12. mar 2014 Jeg må nok indrømme, at jeg er en af de købere der ville løbe skrigende bort, hvis jeg blev præsenteret for en kontrakt i forbindelse med køb af en genbrugshund.

    Hvalpekøb er en anden sag.


  • #16   12. mar 2014 Jeg har det så omvendt -jeg ville ikke købe hund uden kontrakt... kontrakt er jo ikke = en milliard krav, den er jo ligeså meget en sikkerhed for mig som køber...

    Men det er ikke hvad som helst jeg ville skrive under på -og stiller sælger med en kontrakt med et hav af krav eller bare krav jeg finder urimelige, så leder jeg nok videre efter en anden hund


Kommentér på:
Hvad kan man egentlig tillade sig at skrive i en kontrakt?

Annonce