{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Skuffet!! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har så lige været til fødselsforberedelse i 2 timer sammen med kæresten, hvor vi skulle høre om smertelindring og fødslens faser.. Og er nok bare så skuffet. For det første var der tre andre ud over mig. De var alle 3. gangs fødende, så de snakkede kun om dem selv.. Hvilket jeg jo ikke fik så meget ud af.. Og fik ikke noget at vide om fødslens faser.. Kun smertelindring.. Nøj hvor er jeg nok bare skuffet!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet!!
  • #1   24. aug 2006 det var da rigtig trælst! Kan man ikke klage e.l.? hehe, for jeg synes da, det er trælst for dig, hvis du ingenting får ud af det.

  • #2   24. aug 2006 Hold da op......da jeg gik i tidernes morgen var det dem der var fleregangsfødende at tage sig pænt af førstegangsfødende. Du skulle da have råbt højt.

  • #3   24. aug 2006 Jo jeg tror jeg brokker mig til min jordemoder, for hun var nemlig på kursus, så vi havde en afløser, men nøj hvor er jeg bare træt af at have spildt to timer på smertelindring hvor jeg ovenikøbet er blevet nødt til at tage fri for arbejde.. Øv!

  • #4   24. aug 2006 Jeg synes ikke jeg lavede andet end at råbe op *lol* Men hver gang jeg spurgte til en ting, blev det fordrejet så det handlede om dem der havde født flere gange...!

  • #5   24. aug 2006 Det er altså trist..........det er netop 1. gang man har flest spørgsmål, og brug for støtte og forklaringer.

  • #6   24. aug 2006 nåååh det er derfor du kalder dig hvalen, den havde jeg ikke lige fanget ;O)))

    Synd at det var spild af tid, fik du overhovedet ikke noget ud af det ????

    Hvornår begynder man på fødselsforb. ???


  • #7   24. aug 2006 syntes selv første gang det var spild af tid, man får mere ud af at tale med egen læge eller jordmor..........

  • #8   24. aug 2006 Om man har født en , to eller tre gange har man da brug for støtte alligevel janie F..........Måske man bare ikke har så mange spørgsmål efter første fødsel.......

  • #9   24. aug 2006 mette: De(WHO) anbefaler at men får information om amning inden 32uge.
    Ellers er det lidt forskelligt fra sted til sted. Vi har først fulgt kurserne her efter sommerferien. der var jeg i uge 34 mener jeg! vi blev færdige med det sidste igår -så nu føler jeg mig godt forberedt:)

    Vi sidder dog i et auditorium med ca 40par, så der er godt proppet, og man hører nogle sjove ting -hehe:)


  • #10   24. aug 2006 Heller høre noget sjovt end at blive skræmt halvt ihjel..................Nogen har det med at skulle fortælle diverse grusomheder når man venter sig...............

  • #11   24. aug 2006 Tillykke Kristina J, det er jo helt super nyt endnu......

  • #12   24. aug 2006 Hvalen...den bedste bog jeg har læst under mine graviditeter.....er her ved det 6 barn....den hedder Graviditet og fødsel...af Sheila Kitzinger,,,,,kan købes i enhver boghandel...og fik den på tilbud til 50,-

    Er bare den bedste bog jeg har læst ved. graviditeter og fødsler....

    har aldrig selv gået til fødsels forberedelse....syntes ikke om at ligge og pruste og stønne sammen med 10 andre kvinder.....ville simpelt hen knække sammen af grin....så det duer bare ikke....

    Og hva der kommer ind...skal som nok også komme ud igen.....ik sikkert det er den samme fede oplevelse som da den kom ind*GGGG*


    Men læs den bog hvis du kan få fat i den.....er så mange beskrivelser...så syntes faktisk denne gang....selv om jeg havde prøvet det 5 gange tidligere....at jeg brugte mange af de ting jeg læste deri.....

    Kanon bog----og gemmer den selv....just in case.....(man ved jo aldrig)...*GG* vil jo gerne ha een mere hvis manden kan lokkes*GGG*

    Og så vil jeg helt klart gennemlæse den igen igen igen igen....for syntes altså den er virkelig god*S*


  • #13   24. aug 2006 Og tilykke med det til dem der er i lykkelige omstændigheder......og hvor er jeg bare piiiiiisse misundelig....(kigger på min dejlige søn som blir 8 mdr idag)...og syntes bare de vokser så uretfærdigt hurtigt*SS*

  • #14   24. aug 2006 K&A- ok, skal til jordemor på tirs. så hører hende om der er et sted til efteråret....;O)) skal selv betale det da det er sparet væk....

    Kan godt følge i at kroppen bare følger med, men jeg vil gerne være eks. forberedt pga. jeg VIL have hjemmefødsel, hvis alt går som det skal...Og jeg mener nu osse, jo bedre forberedt, jo nemmere er det....


  • #15   24. aug 2006 Anni- hvordan fanden har i råd til alle de unger ;O))))
    Kun for sjovt...
    Men 6 ville jeg aldrig have...


  • #16   24. aug 2006 Jeg ville godt have 6.....Men manden syntes den tredje der er på vej er nok........

  • #17   24. aug 2006 Mette hvornår har du termin ??

  • #18   24. aug 2006 mette: hvor er det fedt at du vil føde hjemme... Det var også min første tanke. Det må bare være så rart ikke at blive sendt frem og tilbage fra stue til stue, og forskellige jordemødre ect.

    Jeg valgte så alligvel fødsel på hospital, fordi jeg kan være lidt pyldret mht smerter, og der er jo ikke helt de samme muligheder med smertelindring til en hjemmefødsel som på hospitalet.
    Men hvis alt går godt, og jeg skal have flere børn vil jeg nok helt sikkert vælge at føde hjemme næste gang:)


  • #19   24. aug 2006 Tanja- det er først 7 jan. 2007

    K&A- en af grundene til jeg tør(indtil videre) er at jeg har det fint med smerte... Og jeg vil ikke på sygehus for så er jeg syg så snart jeg træder ind af døren(føler jeg)
    Jeg kan risikere at blive sent til svendborg og det ligger for langt væk, mht. Michel så det vil jeg ikke..
    Plus det er nok den eneste graviditet jeg får så den skal være ''min egen'', kan du følge det???


  • #20   24. aug 2006 7 januar er også snart alligevel Mette, så er du da halv vejs....

  • #21   24. aug 2006 Tanja- ja og det går nok stærkt her til vinter....

    Hvornår har du termin??? Det er da snart, ikk'


  • #22   24. aug 2006 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej jeg har termin 29 december... Men går på barsel nu med min søn..... Får lige to i rap.. Men regner med at klemme "balderne" sammen til mindst 2 januar.... Hvis jeg har noget at skulle have sagt... *G*

  • #23   24. aug 2006 Kristina:
    tillykke med graviditeten:)
    Det fødselsforberedelse jeg har gået til har ikke været sådan noget med vejrtrækningsøvelser el.lign.

    Det har været oplysning om amning, fødslens faser og smertelindring. Mange ting viste man i forvejen, men andre gav én en større indsigt:) Så jeg har været rigtig glad for det:)


  • #24   24. aug 2006 Tanja- nåh, så kan det være vi føder samtidligt ;O)))


  • #25   24. aug 2006 Hi ja Mette..........

  • #26   24. aug 2006 mette:
    Det kan jeg sagtens følge. Jeg er heller ikke glad ved tanken om at kenneth måske ikke kan få lov til at blive ved mig på sygehuset.
    For mig er der VIRKELIG mange ting der taler FOR en hjemmefødsel. Så jeg synes det er fedt at i har valgt det. Så bliver det nemlig også meget mere jeres EGEN fødsel:)


  • #27   24. aug 2006 K&A- ja, men det kan jo så godt være jeg er en kylling til den tid ;O)) eller Michel, han har osse lov til at sige fra... Men det tør han nok ikke for så bliver jeg bare sur ;O))

  • #28   24. aug 2006 Mette: jeg er sikker på at hvis alt i graviditeten forløber normalt og uden komplikationer, vil du få en MEGET bedre oplevelse ved at føde hjemme. Min mor fødte mig hjemme, og hun siger at det er den bedste beslutning hun har taget. Hun havde født på hospital tidligere, så hun synes det var MEGET rarere...


  • #29   24. aug 2006 tror osse det er den rigtige beslutning for mig og det bedste er jordemøderne er ellevilde med hjemmefødsler her på fyn

  • #30   24. aug 2006 Først tillykke til alle Jer vordene mødre!!

    Anna > du er bestemt ikke den eneste der har været led og ked af fødselsforberedelse, jeg fik absolut ikke svar på noget med første barn, så jeg fravalgte det ved næste.

    Jeg håber du har en god jordemor og at hun vil give dig de informationer du søger, svare på de spørgsmål du måtte have.

    Held og lykke til Jer alle, og igen, tillykke!!


  • #31   24. aug 2006 Mette P...he he...ved jeg egentlig ikke....men når de først er der...så er pengene der jo også på een eller anden finurlig måde------og så jobber vi jo begge to*SS*


    Sjovt nok havde jeg termin samme dag som du har....7 jan 2006.....fødte bare 24/12 05*GG*...sikke en julegave*SSS*


    Og mange børn er faktisk meget nemmere end få børn*SS*

    Men ærligt skal siges....at lille Lasse her....ikke var planlagt.....han er lavet på P. Piller*GGGG*

    Men syns børn er en gave....og ku aldrig få en abort.....(er ik katolik eller nåwet)*GG*.....og troede egentlig i tidernes morgen jeg kun skulle have 2......men som tiden gik fik vi bare lyst til flere.....

    Og foreskellen på mig og dem der har to børn....er at jeg skal skrælle de flere kartofler....smøre flere madpakker...og vaske mere tøj*GGG*.....

    Og så er mine børn 18...16.....13....10...8...og 8 mdr
    Den største er flyttet hjemmefra og udd. SOSU hjælper...og igang med SOSU ass. udd. ---så den første er godt i vej*SS*(skide stolt af hende.)


    Og ang hjemmefødsel.....ville også vildt gerne føde hjemme...men manden sagde nej.....
    Og har fået prima behandling hver gang.....
    Og denne sidste gang var meget speciel.....var jo juleaften.....og jeg fødte kl 09.12-----
    Pludselig banker jordemoderen på døren og siger der er besøg til os.....ca en time eller sådan efter jeg havde født.....og ind træder Julemanden og hans kone......i de flotteste kåber....og overrækker min lille dreng en bamse og hans første jule eventyr.....*GGG*

    Ganske sjov oplevelse*SS*


  • #32   24. aug 2006 Anni- det lyder rigtigt hyggeligt med julemanden ;O)))

    Ikke med alle kartoflerne og vasketøjet *ss*

    Kan godt forstå du er stolt af din datter ;O)


  • #33   24. aug 2006 Mette....kan som også være hyggeligt med kartoflerne og vasketøjet*GG*

  • #34   24. aug 2006 hmmm, hvornår *SS*

  • #35   24. aug 2006 Smiler.. Er der nogen af jer der har bestemt hvem I vil have med til fødslen?

  • #36   24. aug 2006 Anna:
    Jeg skal have kenneth og min mor med...
    Ved dog ikke om det er en god ide med min mor, for jeg bliver altid så pylret hvis jeg har det dårligt og hun er tilstede... hun er nemlig vildt god til nusse og hygge om mig!


Kommentér på:
Skuffet!!

Annonce