1.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hjælp til blandet pillemisbrug ;) Hjælp til blandet pillemisbrug ;)

Jeg har den her tilbagevende hovedpine, som jeg mistænker lidt for at være migræne (eller som minimum en tumor på størrelse med en grapefrugt!) men i hvert fald er den temmelig invaliderende. Den dukkede op i går eftermiddags/aften og vækkede mig kl4 i nat, hvor det gjorde så naller, at jeg ikke kunne sove. Så jeg stod op og tog to kodymagnyler. Jeg har aldrig taget kodymagnyler før, har altid taget ipren eller paracetamol af en art. Jeg skal så op kl.5.30 og på arbejde, og den er da dulmet men ikke væk. Kl.8 hapser jeg to mere, da virkningen er væk og igen dulmes den bare. Nu er den tilbage igen og for fuld skrald med kvalme og koncentrationsbesvær. Jeg har været nede og hente både ipren og pamol. Normalt ville jeg poppe en af hver, da det plejer at have en god effekt- men jeg vil så nødigt ligge og ralle i bedste Trainspoting stil, fordi jeg har fået mixet noget skidt. Google hjælper mig ikke rigtigt. Så hvad siger panelet? Kan jeg tage en af hver? To af en slags? Eller skal jeg holde mig til kody'erne?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til blandet pillemisbrug ;)
  • #1   28. mar 2014 Jeg ville tage to pamol og en ipren. Det virker bedst.

• #2   28. mar 2014 Jeg har også brugt den med to panodiler og en ipren i mange år - efter anbefaling fra min sygeplejerske.

• #3   28. mar 2014 Ja som Susanne siger Du skal passe på med kodimagnyl Det er meget hård ved maven Inden du fik hovedpine havde du da små glinsnde pletter for dine øjne smiley

• #4   28. mar 2014 Burana og pinex. En af hver. Fantastisk og ikke så hårdt mod maven som f.eks ipren.

• #5   28. mar 2014 Jeg ville også sige to pamol og én ipren. Men jeg har overhovedet ikke noget begreb om, om det kan være risikabelt at tage den cocktail ovenpå de kodymagnyler du allerede har "inhaleret" smiley

Men god bedring!

• #6   28. mar 2014 Nej ingen pletter. Men jeg er ret sikker på, at det er migræne, der er kommet til. Min far har migræne med aura, den sidder i venstre side bag øjet og dunker og har bihulebetændelseseffekt, når jeg bukker mig, jeg får sløret syn på venstre øje, venstre hånds fingre falder gerne i søvn, kvalme og folks parfumer er ved at tage livet af mig.
    Jeg snupper to pamol og en ipren og krydser fingre for, at maven holder til det smiley

• #7   28. mar 2014 min datter har lidt af migræne i mange år, hun har fundet frem til at hun tit kan tage det i opløbet med treo og hvile, hun har næsten halveret sit forbrug ad migrænemedicinen

• #8   28. mar 2014 Kommer an på styrken af dine iprener.. Jeg ville tage 2x 500 mg pinex/panodil og 2-3x ipren/burana/ibuprofen 200 mg, altså 1 g pinex og 400-600 mg ipren..

Ipren kan godt være hård ved maven, eventuelt køb nogle pantoprazol 20 mg hvis du tager piller x 3 dagligt i flere dage...

• #9   28. mar 2014 og som fodnote, så få en tid hos lægen, så du evt kan blive udredt om det er migræne eller ej, og du osse kan få den rigtige medicin.

• #10   28. mar 2014 JulieJa det var også migrene jeg tænkte på Jeg syntes at hvis det er noget der tit står på skulle du ta en snak med din læge Det er jo forfærdelig at ha sådan en hovedpine smiley

• #12   28. mar 2014 Jeg har haft de her affald den sidste måneds tid- to måneder måske. I gennemsnit to gange om ugen. Så Jeg skal til læge med det. Også bare fordi vi har aneurismer i hjernen i min familie, så vi skal være lidt obs på hovedpiner.

• #13   28. mar 2014 Jeg har jævnligt en kraftig hovedpine. Og jeg tager 400 mg. Ibumetin og to pamol, når det er slemt. Det er ikke altid, at det kan tage det, men det hjælper da en smule.

• #16   28. mar 2014 Kathrine: jeg plejer altid bare at sove hovedpine væk, men den her decideret vækkede mig i nat og var med i min drøm bagefter. Den er fæl!
    Jeg må få bestilt tid ved lægen...

• #17   28. mar 2014 Og tak til jer alle smiley

• #21   28. mar 2014 Hvis du fast tager smertestillende, kan det også være årsagen til hovedepinen, især hvis du stopper, så kan det være abstinenser

• #22   28. mar 2014 Det fornuftige er at kontakte lægen så du lige kan få tjekket hovedet - det bør man, når ens hovedpinemønster forandrer sig eller man pludselig får kraftige hovedpiner.

Jeg får også nogle hidsige migræner både med og uden aura - i sidste uge havde jeg en noget vild version, hvor jeg fik aura ikke mindre en fire gange på halvandet døgn, en af dem med afasi - lige nu er jeg i afslutningen af en tredages migrænetur...

Jeg synes det er ekstremt svært at smertelindre. Jeg tåler desværre hverken acetylsalicylsyre (kodimagnyl, Treo mm.) eller nogen former for NSAID (ibuprofen, Ipren mm.), så jeg må ty til en kombination af tramadol (kunstig morfin) og paracetamol. Uden det egentlig rigtig har den store effekt, det tager lige toppen af toppen.
    Det er bare tre dage i helvede hver gang det sker...

Det bedste jeg kan gøre er at lokke en til at give mig massage på to punkter i kraniekanten. Det gør virkelig virkelig ondt, men det hjælper faktisk i samme omfang som min kemi-blanding gør.....

No matter what - tre dage varer det og det er tre dage, der kan trækkes aldeles ud af kalenderen.

• #25   28. mar 2014 Jeg har også lidt af migræne siden jeg var barn, og har først fundet medicin der virker for 5 år siden.
    min mave går i stå, og jeg har samtidig voldsom kvalme, så piller fungerer ikke, Treo virker modsat på mig, jeg får det voldsomt dårligere.
    jeg får nogle smelte tabletter til at ligge på tungen, Maxalt smelt 10mg. For det meste kan jeg fungere nogle timer efter, tung i krop og hoved, men uden smerter og kvalme.
    har overvejet kranio sakral behandling, havde været rart at slippe for medicinen.

jeg synes, som andre har skrevet, at du skal konsultere din læge, stærke smerter i hovedet skal ikke ignoreres og selv-behandles..
    god bedring!

• #26   28. mar 2014 Julie hvor bor du? Jeg har noget migrænemedicin, og det der er migræne med aura.

• #27   28. mar 2014 Nå kan se du bor i Risskov, skal jeg komme med noget?

• #28   28. mar 2014 Natascha: hvor er du sød smiley men ellers tak. Cocktailen med to pamol og en ipren har taget det, så det nu bare er en muren forrest i kraniet. Så det går meget bedre smiley

Beltane: jeg tager næsten aldrig smertestillende. Jeg har taget nogle gange her på det sidste, fordi det har været rigtig slemt. Men jeg forsøger altid at sove det væk først. Når den så fortsætter dagen efter- så går der lille kemiker i den.

Jeg har netop bestilt tid hos lægen om 14 dage. Så kan jeg også få lavet lidt dagbog inden smiley

• #29   28. mar 2014 Natascha, migrænemedicin er ikke bare migrænemedicin. Det er virkelig kradse sager - fra triptaner til betablokkere og andet godt...
    Ikke noget man skal tage medmindre man har en læge med på sidelinjen.

En ting er smertestillende, det der er noget ganske andet...

• #30   28. mar 2014 Julie, måske til en anden god gang - førhen havde jeg rigtig god virkning af pamol og voltaren (det kan så være et andet NSAID, ipren er fint), men pointen for mig var, at det skulle tages mens jeg havde aura for at det virkede.

Hvis jeg nåede det, så slap jeg også for kvalme og opkastninger i den anden ende af forløbet.
    Jeg har aldrig oplevet at det har været til andet end ulempe at vente.

Det er noget sværere at have med at gøre når migrænen er uden aura - som i øvrigt ofte er meget mere smertefuld og umulig (for mig ihvertfald) at smertelindre.

• #31   28. mar 2014 Ch: jeg får bare ikke rigtig aura. Der er ingen lys-tingeltangel, men jeg har haft dage, hvor jeg ikke rigtig kunne se noget dog med en mild hovedpine. Hovedpinen dukker bare op og bliver kraftigere og kraftigere

• #32   28. mar 2014 Nå ja - en anden ting.
    Det kan godt betale sig at tjekke dine fødevarer ud. Du kan godt risikere at du spiser et eller andet, som trigger migrænen...

Så er det tid til en pause med det.

Det kan være hvad som helst, bare det er noget du har spist nogenlunde kort tid før migrænen starter.

• #34   28. mar 2014 Migræner er simpelthen en pestilens. Jeg kan heldigvis også som regel nå at stoppe dem i opløbet, så det kun bliver en hovedpine, men kommer de mens jeg sover, så er jeg på den - smerter, opkastning, lys- og lydsensitivitet. Jeg havde dem meget som barn. Min mor ikke troede på at børn kunne få hovedpine, så hun mente jeg løj, og jeg fik ikke smertestillende når jeg lå og kastede op og var ved at dø, og på det tidspunkt var det jo for sent.

Jeg er som voksen også begyndt at få klyngehovedpiner og de er næsten værre. Vild smerte bag det ene øje, nogle gange har jeg bare lyst til at tage en isske og grave øjet ud.

Jeg har i 10 år taget noget medicin der yderligere har fremprovokeret migrænerne, men efter jeg er skiftet til noget andet medicin kan der nu gå flere uger mellem dem. Det er så fantastisk - har faktisk ikke haft en klyngehovedpine siden oktober. smiley

• #35   28. mar 2014 Jeg lider heldigvis ikke af migræne, men min søn gør vist.

Jeg har til gengæld piskesmæld, som indimellem giver mig den grimmeste gang ondt i knolden. Hovedpine har jeg jo hele tiden. smiley

• #36   29. mar 2014 I dag har jeg taget endnu en cocktail for at blive helt fri for den sidste smule hovedpine. Men selvom den er væk, så er jeg stadig helt bombet som om jeg har været på druk i går. Helt mat og meget tung i hovedet. Er det normalt- sådan hvis vi går ud fra, at det er migræne det her?

• #39   29. mar 2014 Ja, det er helt normalt. Sådan er det med smerter generelt, man er helt ødelagt bagefter. Du kan godt regne med at det tager 1-2 dage før du føler dig helt frisk igen efter sådan en omgang.

Kommentér på:
Hjælp til blandet pillemisbrug ;)

Annonce