Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må skat godt tage min hund
  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #1   9. apr 2014 nej, de tager ikke udlæg i almindelig husdyr, man har som kæledyr..der må hverken skat eller andre

• #2   9. apr 2014 Nej, det må de ikke.

• #3   9. apr 2014 de må godt tage heste.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#4   9. apr 2014 Doggymom - er du sikker på at det ikke kun er i situationer hvor den udgør en MEGET stor værdi, eller er del af erhverv ?

• #5   9. apr 2014 Nej det må SKAT ikke.. Hvorfor i alverden skulle de også tage din hund? smiley

• #7   9. apr 2014 skylder man penge, skal det sælges der kan sælges. Kender en enlig mor der måtte sælge en alm. ride hest.

• #8   9. apr 2014 Okay men jeg har ikk en hest . Kun laika

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#9   9. apr 2014 Doggymom - så er det vel fordi hun er på bistand eller lign?

ellers har man ret til at opretholde en almindelig levestandart.

Skat tager IKKE en hund! hvad skulle de med den?

når det er sagt, er det ikke særlig fornuftigt at have hest hvis man skylder mange penge og ikke kan betale af (har selv hest, ved hvad det koster)

• #10   9. apr 2014 Jeg er på kontanthjælp og skylder dem 26089kr i for meget su og fordi jeg ik har betalt så kommer de og gør udlæg i min gæld .

• #13   9. apr 2014 De tager under ingen omstændigheder din hund og hvis du er igang med at afdrage din gæld vil de måske tage pant i evt. Værdier thats it.. så mange penge er det heller ikke . Bare fortsæt me at aafdrage så skulle der i ikke ske mere der:-)

• #14   9. apr 2014 Arg du fik vist lige et 0 for meget på der

• #16   9. apr 2014 Allergisk - Der står "kun" 26.089 kr..

Men det er satmer også mange penge at få uberettiget udbetalt i SU !

• #17   9. apr 2014 Ja, det er jo i hvert ikke bare én måned, der er smuttet smiley

TS: Har du ikke nogle forældre, der kan give dig lidt hjælp med at få styr på dine ting? Jeg tænker her også på, at du ofte har problemer/er i tvivl omkring din hund.

• #18   9. apr 2014
    Hvis TS er på kontanthjælp, så er jeg ret sikker på at SKAT ikke har andre indrivelsesmuligheder end at undersøge om de kan tage udlæg i ejendele.

TS, ring til indrivelsesafdelingen hos SKAT og få en sludder med dem inden den ender der smiley

Og hvordan pokker har du kunne få SÅ meget for meget i SU??

• #20   9. apr 2014 Det er jo vildt mange måneder der er udbetalt uberettiget SU..

Nu ved vi ikke hvad år det er foregået i, men hvis TS har fået udeboende SU med en sats på 5500 efter skat, så er det næsten 5 mdr..
    Hvis det er en hjemmeboende med sats på 2200 efter skat, så er det næsten 12 mdr..

Begge dele er jo vanvittig meget og længe !

• #21   9. apr 2014 Det er faktisk meget og rigtig længe der er udbetalt for meget selv hvis vi går bare 2 år tilbage..

Men hvis vi både snakker SU og SU-lån, så er tiden med for meget udbetalt knapt så lang..

• #25   9. apr 2014 Men i er sikre på de ik tager hende

• #26   9. apr 2014 Laika - En hund har ingen nævneværdig værdi for det offentlige.. Og det er uanset om de har tavle eller ej..

Og SKAT MÅ IKKE tage din hund.. Det eneste tidspunkt din hund kan blive taget på er hvis den er vanrøgtet eller hvis den har skambidt..

• #30   9. apr 2014 De tager ikke din hund, så ingen grund til panik. Din hund har jo ingen synderlig værdi for andre end dig. De ville jo nærmest ikke kunne få noget for den, men skulle bruge penge på en pensionsplads, indtil den var solgt = mega dårlig forretning for dem.

• #33   10. apr 2014 Enig med de andre. Og ja få nu lavet en afdragsordning.

• #36   10. apr 2014 Pia: Jamen hunden er jo kun 15.000 kr værd, hvis den er hvalp. Når den er eksempelvis 6 måneder, så er den langt mindre værd end da den blev købt som hvalp.

Så kan ikke lige se, hvordan en hund kan have synderligt meget værdi i forhold til Skat.

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #38   10. apr 2014 I udgangspunktet kan SKAT som enhver anden kreditor gøre udlæg i dine aktiver - dvs. alt hvad du ejer, som har en værdi. De vil så herefter bortsælge dine ejendele på auktion og bruge nettofortjenesten - budsum minus omkostninger - til at dække din gæld.

Reglerne om, hvilke genstande der ved fogedretten kan gøres udlæg i, findes i retsplejelovens kapitel 7.

Retsplejelovens § 509 beskytter de aktiver, "der er nødvendige til opretholdelse af et beskedent hjem og en beskeden levefod for skyldneren og hans husstand" - det såkaldte trangsbeneficium.

Det betyder, at sædvanligt indbo (ikke dyre designermøbler, Hästens-senge, B&O-fladskærme osv.), samt hvad der ellers måtte være i et ”typisk”, dansk hjem anno 2014, ikke kan danne grundlag for udlæg.

Vedrørende hunden, er den vigtigste bestemmelse retsplejelovens § 515:
    Udlæg kan ikke foretages i genstande, som har en særlig personlig betydning for skyldneren eller medlemmer af hans husstand, medmindre genstandene har en sådan værdi, at det ikke findes rimeligt at holde dem uden for fuldbyrdelsen af fordringshaverens krav.”

Dvs., at hvis din vielsesring er lavet af rhodium og besat med diamanter, eller hvis din hund har en særlig høj værdi på en eventuel auktion, så kan der alligevel foretages udlæg i dem.

SKAT vil højst sandsynligt være interesseret i, at du kontakter dem og aftaler en afdragsordning. Du kan eventuelt forsøge at forhandle om rentestop eller en afdragsfri periode. Alternativt, vil de højst sandsynlig lave lønindholdelse. De skal dog følge bestemt regler, således at du altid vil være sikret et minimum rådighedsbeløb.

Jeg vil råde dig til at kontakte en gældsorganisation, såsom Den Sociale Retshjælp (dog ikke at forveksle med Den Sociale Retshjælp på Fyn) eller en lignende organisation.

• #40   10. apr 2014 Ringede til dem den dag jeg fik brevet. Og de dagde at lige meget hvad så kom de mandag og udtog udlæg i mine ting som har værdi. Derudover så kunne jeg snakke med dem om ej addrsgsordning når de kom..

Men ved i hvor mange der kommer ?

• #42   10. apr 2014 Når de har den attitude må der virkelig ligge mere til historien end du fortæller her.

• #43   10. apr 2014 Nej, jeg ved det ikke, men et gæt vil være to personer.

• #44   10. apr 2014 Foged og låsesmed (i tilfælde af borgeren ikke er hjemme/lukker op) Om der også er en betjent med for at tjekke at alt går efter bogen ved jeg ikke. Har en foged ret til at lukke sig selv ind uden politi? Nogen som ved om politiet skal med?

• #46   10. apr 2014 Du skal nok regne med kaffe til omkring 3-4 personer;)

• #47   10. apr 2014 Der kommer typisk en foged. smiley

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    apr 2014

#49   10. apr 2014 Det er højst usædvanligt, at de starter med en udkørende fogedforretning.

Typisk er forløbet således, at du først modtager et betalingspåkrav fra SKAT. Herefter vil du vil indkaldt til et møde i fogedretten og hvis du gentagne gange ikke dukker op, vil du enten blive eftersøgt hos politiet eller fogeden vil køre ud.

Ved en udkørende fogedforretning kommer der typisk 2 personer - en repræsentant for din kreditor, samt en foged. Låsesmed og politi kan også være med, hvis det skønnes nødvendigt, hvilket vil være hvis du tidligere har været truende overfor fogeden, er kendt som en ustabil person eller hvis du formodes at ville låse dig inde.

Politiets tilstedeværelse ved udkørende fogedforretninger er så absolut ikke en nødvendighed.

En foged må gerne skaffe sig adgang uden poltiets indblanding - det er kun fogeden der har ret til at skaffe kreditor adgang til en skyldners bolig, eller til en skyldners aktiver. Politiet kan tilkaldes og bistå fogeden, men deres handlinger forudsætter en retskendelse - som netop udstedes af fogeden.

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    apr 2014

#50   10. apr 2014 Ad # 48

Trangsbeneficiet gælder også, hvis man har flere fjernsyn. Man kan i princippet have flere fjernsyn, end der er personer i hustanden - f.eks. både på hvert børneværelse, i soveværelset, i stuen og i køkkenet.

Det afgørende er fjernsynenes objektive værdi, sammenholdt med deres værdi i forhold til skylderens og familiens formue. Fjernsyn og andre ting, der ikke tilhører skyldneren, f.eks. er givet i gave til børn, ægtefælle eller samlever, kan heller ikke danne grundlag for udlæg

• #51   10. apr 2014 Hvis SKAT reagere på den måde så må der helt sikkert ligge mere under overfladen. Uden tvivl.
    Men NEJ de tager ikke din hund.

• #54   14. apr 2014 Hvordan er det gået??

• #55   14. apr 2014 måske de har taget hendes computer, det må de vel egentlig gerne ?

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    apr 2014

#56   14. apr 2014 Hanne M

Nej en almindelig computer er omfattet af trangsbeneficiet. Der kan ikke gøres udlæg i en sådan, medmindre den har en uforholdsmæssig stor værdi.

• #57   14. apr 2014 Rolig smiley har ikk nogen computer alligevel så den tager de ik. Der kom kun en foged en ældre dame op i 60'erne . Og kiggede ikke engang hvad jeg havde men skrev bare jeg intet værdi havde og jeg var på kontanthjælp . Det tog 10min ..

• #58   14. apr 2014 Fik du så lavet en betalings-ordning?
    Jeg formoder du har en sagsbehandler da du er på kontanthjælp, og jeg tænker at det måske ville være en fordel hvis du fik hende til at hjælpe dig med et overblik over økonomien, så du undgår "besøg" fremover..

Det er din ydelses-sagsbehandler du kan spørge om at hjælpe dig.

• #59   14. apr 2014 . Nej det måtte jeg ik når jeg var på kontanthjælp det sagde hun

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #60   14. apr 2014 Jeg forstår simpelthen ikke, at man bare bruger løs af penge, som man ikke skulle have haft. Man kan vel regne ud, at de skal betales tilbage? Eller håber man bare på, at det ikke bliver opdaget? Men man får måske "eftergivet" sin gæld, når man er på kontanthjælp?

• #61   14. apr 2014 Gnekko: Nej det gør man ikke. Man kommer bare til at sidde og betale af på gæld den dag man tjener penge.

Kommentér på:
Må skat godt tage min hund

Annonce