{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

EDDERDULLER !!... O_o {{forumTopicSubject}}

I de sidste par dage har vi godt nok følt os headhuntet af ENORME Edderduller .... smiley

HVOR HIVLET KOMMER DE FRA ? smiley

Og de er store.... enorme ... *GYYYYS* smiley

I forgårs var der en kæmpe der løb fra sofa til sofa, så Tanten og Bent sad med fødderne oppe i sofaen og hvinede... smiley

Vi fik bevæbnet os med fluegift og flueklapper ... smiley
Tanten fik givet den et ORDENTLIGT pift under glasbordet... smiley
Så var den onduleret smiley

Senere var der en på badeværelset... Bent påstod han kunne høre den trampe hen over gulvet ... smiley
Den fik han med fluklapperen smiley

I går da Tanten kommer ud i køkkenet, ser hun til sin forundring at Stefan går rundt i ring midt på gulvet, og klapper en gang i mellem med den ene sutsko... smiley
Spiderman smiley siger han med et smil, så viser det sig at der er en KÆMPE der har forvildet sig ud midt på gulvet, og Stefan går rundt efter den, og hver gang han klapper med sutskoen, løber den lidt igen >:(.... Stefan for hivlet smiley

mange spider ...gut huse... siger Stefan smiley

Tanten siger at de kan bo UDENFOR... og klapper den med en sko smiley
Stefan siger der også er en i vinduet... smiley ... Jamen altså smiley
den fik med fluegiften, hvilket fik den til at race rundt i hele vinduet, indtil den faldt død om... smiley

Og i går aftes var der igen en på badeværelset... en stor sort en... en speedy-gonzales ... smiley
Bent jagtede den med flueklapperen..... og hvinede hver gang den kom for tæt på ham .... smiley
Til sidst sad den i dørsprækken til soveværelset... SÅ blev der ellers klappet med døren... smiley tror han smækkede den 10 gange eller mere ... smiley

BENT FOR HIVLET.... smiley tror du ikke den er død nu ... smiley

Jeg skal da være sikker på den er kaput, svare han smiley

Uooohhh... eeeddiirrr.... Det er sgu lidt for meget edderduller for et par som BEGGE er bange for dem... smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EDDERDULLER !!... O_o
  • #1   11. apr 2014 Jamen altså... De er jo nyttedyr og gør ingen fortræd smiley
    Gizmo, vores unge Maine coon myrdede vores 8 benede ven i går, som jeg har værnet om siden sidste år smiley
    jeg er vist også den eneste i huset der synes de skal have lov at være her smiley

• #2   11. apr 2014 MLA : Du skal være velkommen til at komme her og udvælge din nye *Bedsteste ven* ... smiley

• #3   11. apr 2014 Hahaha... Jeg vil oz ha en tante smiley

Hold Kæft min mave gør ondt af at grine, sikke en fortælling, jeg kunne bare se det hele for mig som en film på indersiden af øjenlågene..
    Århhh...Mon jeg hygger mig nu... smiley smiley smiley smiley

• #4   11. apr 2014 Godt morgengrin smiley

• #5   11. apr 2014 Vi har absolut ingen edderduller i de rum, hvor kattene er. De bliver spist hver og en. Og de knaser så godt. smiley

• #6   11. apr 2014 Den ene af mine "søstre =Beauty" æder også ethvert "væsen som ikke er "fastboende" Hahaha.. hvilket er alt fra mærkelige biller til natsværmere og sommerfugle som jeg styrter efter for at beskytte inde hun får dem i munden så de er dødsdømt pga de ikke kan flyve mere, men ellers må hun ta alle de andre kryb bortset fra bier og brumbasser. smiley

• #7   11. apr 2014 Herhjemme æder Zenta alt sådan noget kryb. Den bedste ting er dog natsværmerne syntes hun, for de stikker af! Så de kræver lidt at fange.

Men bortset fra det, så er jeg ikke bange for edderkopper smiley

• #9   11. apr 2014 Gurli, du må anskaffe dig en effektiv kat til formålet!
    smiley

• #10   11. apr 2014 Mon det er de store KLAMME sorte nogen der kom ind i efteråret der vil ud igen???
    Hvis jeg møder dem på min vej bliver de fladet ud med det samme. Jeg kan IKKE lide dem.

• #11   11. apr 2014 Nåårh det er jo bare nogle små Huberter og herberter smiley
    De gør ingenting og er jo nyttedyr, de æder alle de skideirriterende myrer, myg og fluer smiley

• #12   11. apr 2014 Ej, jeg må lige dele den her, som jeg fik på fjæsen i går...jeg har småklukket ret meget af den, se det er humor smiley

profilbillede
  • #13   11. apr 2014 Hvor er Bandana? hun skal da jagte og spise dem.

Herhjemme er det til stor morskab når Pølse og Rulle jagter edderdullerne.

• #14   11. apr 2014 Tg sidst jeg havde en af de store sorte lodne edderduller ,kaldte jeg på hundene Misja tog den i munden og ruskede den ,men hun var led ved den så hun smed den ,ja så skulle Linka prøve og der var jeg ved at dø af grin , hun trampede på den ,altså hoppede op i luften og trampede ,ja så døde den .Så du må lære Dana at hoppe på dem Linka vil ikke ha dem i munden he he smiley

• #15   11. apr 2014 Rie Jeg skreg også af grin da jeg så den, manden og datteren synes den var dårlig humor *GG*

• #16   11. apr 2014 Jeg fisker altid katten hen til edderkoppen og lader ham klare sagerne - men her på hans gamle dage er han blevet lidt doven, og gider ikke altid spise dem smiley

• #17   11. apr 2014 Herhjemme er det oftest Lobo der tager sig af edderkopper.
    Jeg er ikke direkte bange for edderkopper men de der store sorte nogen dem er jeg altså ikke særlig begejstret for!
    Manden er direkte bange for dem. Han har flere gange stået og råbt efter mig fordi der så sad en ottebenet fætter et eller andet sted.

Lobo dutter dem ihjel med næsen.
    Jeg tror sjældent at han får mere ros end når han har klaret sådan en edderkop smiley
    Cody dutter også små edderkopper ihjel men bliver de for store kan han altså heller ikke lide dem smiley

• #18   11. apr 2014 Mine hunde har jo boet i lejlighed hele deres liv, og formoder at det er derfor de ikke ved hvad de skal stille op med de edderdullerne vi møder hos mine forældre. Hvilket er fint for mig, så jeg samler dem op i et glas og sætter dem uden for.

• #19   11. apr 2014 De kan jo godt bide de skumle væsner. Så det er måske ikke så underligt hvis nogle katte og hunde ikke vil have dem i munden. Så er det smart at hoppe dem ihjel smiley

• #20   11. apr 2014 Ja Fubert jeg syntes det er smart men du skulle have set det så bare sjovt ud smiley

• #21   11. apr 2014 Rie: den er simpelthen for sjov smiley
    den må jeg huske næste gang!! smiley
    her gider hundene ikke beskæftige sig med de store lodne der bærer gummistøvler..
    morgan flytter sig hvis de kommer imod ham, han skal ihvertfald ikke risikere at ende som frokost smiley

• #22   11. apr 2014 Alle dem som EEELLLSKER de bæster, kan frit komme og vælge sig en smiley

Dana er tisse-ræd for dem smiley hun stikker af, så straks der kommer en spankulerende smiley

Jackie baskede dem ihjel med poten, men ikke tale om at hun åd de ulækre kræ smiley

Bortset fra at når de var så store, at de gik og løftede op i gadinet på badeværelset, skulle Jackie nu altså heller ikke nyde noget... så var hun fræset af smiley

• #23   11. apr 2014 Hahaha... Kan se hunden for mig : HVINE som en tøs....HJÆLP der kommer en edderkop iført røjser som har udset mig til dens frokost også suser den ud af huset og man ser kun støvskyen efter dens spurt ud af døren smiley .. smiley smiley

HAHAHAHA TG Så er de heller ikke større eller hva ? smiley smiley smiley FNIS

• #24   11. apr 2014 Anita, det er også sådan cirka de billeder, jeg har på nethinden LOOOL. smiley :D smiley

• #25   11. apr 2014 Dem har vi også en del af nu og for dælen de er store. Hvad der sker med dem, kommer an på hvem der ser dem først. Lia synes de er sjove nok at kigge på, men gør ikke mere ved dem. Kattene slår dem ihjel, men æder dem ikke. Jeg lukker dem ud. Manden viser mig hvor edderkoppen er så jeg kan lukke den ud.

Jeg slår ikke noget ihjel med mindre det er skadedyr eller jeg har tænkt mig at spise det. smiley

• #26   11. apr 2014 Amen altså.. Køteren er enorm stor, men sådan en kylling.. smiley

• #27   11. apr 2014 Hahaha MLA. Det bliver det ikke mindre sjovt af smiley smiley smiley

• #28   11. apr 2014 Synes det er en smule pinligt.. smiley

• #29   11. apr 2014 En dag jeg sad på Wc så jeg i øjenkrogen noget der bevægede sig i vindues karmen, og da jeg kigger efter er det en stor sort edderdulle... smiley

Og jeg lyver ikke når jeg fortæller at den gik langs gardinet, som er lidt for langt, så det ligger med de sidste 4 cm i selve karmen.
    Og det foreste ben i venstre side brugte den til at forsøge at løfte op i gardinet .. smiley

• #30   11. apr 2014 Hvad fodre du med siden de er så store smiley

• #31   11. apr 2014 Ad for nogle store edderduller. Jeg overlever aldrig at flytte i hus fra lejlighed. Tror aldrig jeg har set en edderkop i de 4 år, jeg har boet i lejlighed. får da heller aldrig Berta til at spise sådan en - hun ville bare glo dumt på den - hun ville da også bare blive spist i en mundfuld smiley

• #32   11. apr 2014 Ahahahahahaha smiley
    de kan blive gigantiske.. Lige før man mistænker dem for at være på forbudslisten smiley

• #33   11. apr 2014 Det burde de være, de er så gigantiske at de kan få Bent til at hvine som en tøs smiley

Der er dælme ingen redning i ham, han ville bare skubbe mig foran så den kunne æde mig først ... smiley smiley

• #34   11. apr 2014 Hehe...

• #35   11. apr 2014 smiley :-O smiley :-O smiley O_o smiley smiley

• #36   11. apr 2014 smiley :D smiley :D smiley :D smiley

• #37   11. apr 2014 da jeg boede hjemme ved de gamle, kom der engang en edderkop ned over væggen lige ved siden af mit hoved, så stor at jeg kunne høre den, og tro mig jeg lyver altså ikk...
    så kan det ellers nok være tøssen her kom HURTIGT ud af hendes seng

• #38   11. apr 2014 Jeg har en gang midt om natten siddet ved computeren hvor jeg pludselig kiggede ned på mit lår, og der kravlede den største klammeste sorte edderkop, jeg gik fuldstændig i panik at jeg gav den et smølfespark så den fløj 1-2 meter væk og landede på den anden sofa, løb ind og vækkede min mor og da hun endelig når der ind siger hun lettere irreteret: Du slog den altså ihjel, så jeg behøvede jo ikke stå op. UPS..

Jeg er så bange for edderkopper, at jeg hellere sætter mig til at stirre på den i flere timer, end gå hen og slå den ihjel, tør heller ikke at tage støvsugeren, for jeg tror ikke på de dør smiley

• #39   11. apr 2014 Godt nok ikke en edderdulle, men i det gamle hus vågnede jeg en nat ved at der kravlede et stankelben hen over mit ansigt smiley
    Det var ret klamt

profilbillede
  • #40   11. apr 2014 æv.. stankelben har jeg så også et problem med.. de her vanvittige lange ben med vinger der bare flakser formålsløst rundt og klasker en i ansigtet.. gyyyys.. kan slet ikke have det.. smiley

• #41   11. apr 2014 Jeg tror det værste jeg har være ude for var en igle der havde bidt sig fast på min ankel - og ellers da jeg vågnede en nat ved at en kæmpestor kakkerlak kravlede rundt på ryggen på mig. For dælen jeg sprang op og fandt stikkontakten i løbet af nul komma fem.

• #42   12. apr 2014 HVIIIN M.I. smiley Eii SÅ var jeg altså også løbet så stærkt at man ikke kunne se min r*v for bare af fodsåler smiley
    En ting at der er kriblekrable dyr i samme rum som mig, det kan jeg til dels klare, men hvis de ligefremmen jokker på mig, se så er jeg ikke med på den længere.

Og Pernille, det var så ikke en med gummistøvler som gik på din væg kan jeg regne ud smiley den må mindst ha haft træskostøvlerne på når du kunne hører den komme smiley hvilket da må ha været en fordel, så du kunne komme væk før den nåede med i sengen, mener jeg "SKRIIIG" smiley :D smiley

MLA. Jeg tror dig, jeg har faktisk set sådan en fyr der burde være på forbudslisten, ÅRHH jeg kan blive helt SVEDT ved tanken om den, så Enorm var den. smiley :-O smiley

• #43   12. apr 2014 Hahaha smiley

• #44   12. apr 2014 Se lige hvor galt det kan gå.... smiley

De ækle 8-benet kryb overtager verdensherredømmet.... smiley smiley

profilbillede
  • #45   12. apr 2014 ja folk tror ikk på mig, når jeg siger at jeg kunne høre den.. men det er altså rigtig..

sådan en hel stille sommeraften, man ligger der og skal til at sove, der er ikk en lyd.. og jo jeg kunne høre den

• #46   12. apr 2014 EJ TG så var jeg flyttet for lang tid siden smiley

• #47   12. apr 2014 det minder mig om den gang vi bode ude på Skaløvej, hvor edderdullerne nærmest var en del af husdyr bestanden. der havde Tante Gurli en fiks ide med at støvsuge dem ned..
    så da jeg en dag skulle låne støvsugeren efter hun havde taget en tur, sagde hun at jeg lige skulle tømme støvsugerposen først, det gjorde Lion Lady så.. der var bare det at tante Gurli vist ikke havde skruet støvsugeren op på max så edderdullerne var ikke døde.. HVIIIIIN og tuderig da jeg åbnede støvsugeren.. der var ikke meget Lion Lady over mig der, og slet ikke når vi snakker edderkopper, jeg har slem araknofobi for de små bæster.. så tanten måtte komme til redning.. og Lion Lady skulle vist ikke rigtig støvsuge den dag.. <.<

• #48   12. apr 2014 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...... smiley smiley

Jeg kan stadig skrige af grin af den historie... smiley

Vaklende støvhvide spøgelses-edderduller smiley

Er du gal et skrig der kom der .... smiley det var lige så ruderne klirrede smiley

• #49   12. apr 2014 smiley O_o smiley O_o

smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley smiley

• #50   12. apr 2014 Åh ja... og dem vi har nu er lige så store som den vi så sidste år ved kakkelovnen... Zette smiley

Der hvor vi nærmest faldt ned i sofaen og skreg ... smiley

• #51   12. apr 2014 Du må da ha en ud der kan udryde dem eller fange dem Med den størele de har er de jo ikke normale her i dk Tg det er et meget sjældent dyr her smiley smiley

• #52   12. apr 2014 den store bor heldigvis på fyn smiley

• #53   12. apr 2014 Så er det man overvejer at lænke dem fast udenfor, og iføre dem mundkurv smiley

• #54   13. apr 2014 Hahaha.. MLA. og TG Hvad med at slå et telt op og rykke derud og så lad edderdullerne beholde huset.. smiley
    Det tror jeg at jeg havde gjort, ret hurtigt helt uden at nogen havde behøvet at råde mig til det... FNIS smiley :D smiley smiley

• #55   13. apr 2014 Jeg lever nu i fin harmoni med de bestøvlede ubarberede krabater, så længe de ikke forsøger at dominere mig, æde hundene eller tage magten smiley
    -og ikke kravler op i sengen eller sofaen!

• #56   13. apr 2014 Mejer generer mig ikke, de er velkomne, men vi har desværre også ret mange store sorte hus edderkopper....en omme bag sengen endda, og jeg kan ik flytte lortet så den kan dø smiley

Stankelben er herreklamme...de er ligesom edderkopper bare med vinger smiley

• #58   13. apr 2014 De edderkopper vi har hedder som regel Peter eller Charlotte smiley

• #60   13. apr 2014 Tillader mig lige et par ord i tråden.......

Rent rationelt set, så ved jeg udmærket godt, at edderkopper er nyttedyr. Jeg ved også godt, at når det myldrer med dem indenfor i huset, så er det tegn på at der er et sundt miljø i huset. Og jeg ved også godt, at de er mere bange for os, end vi er for dem.

Jeg ved også godt, at de ikke stikker deres palper ind i os og sprøjter en væske ind i os, der opløser vores organer med en langsom og smertefuld død til følge.

Jeg ved også godt, at de rent faktisk fabrikerer verdens stærkeste matriale. Tager man deres spind og fletter det sammen til an lang tråd på tykkelse med en blyant, så kan det stoppe en jumbojet, når farten er på sin højeste.

Jeg er også udmærket klar over, at stor edderkop ikke nødvendigvis er lig med giftig edderkop. Og jeg ved også, at lille bitte edderkop (ihvertfald i udlandet) kan tage livet af en voksen mand - men bider/stikker kun i selvforsvar. Man skal virkeligt genere dem.

Jeg syntes også, at et spindelvæv en dugfrisk morgen, er et sindsygt smukt og facinerende værk. Og ødelægger man det - jamen så går byggemand Bob bare igang med at fikse det igen, uden så meget som et irriteret træk på de skuldre, han ikke har.

Men I GUDER hvor er de grimme. Jeg hader tanken om, at man ikke aner hvaffor en vej de vil gå. Og ja, jeg tror sgu, at de kun er ude på at stikke mig, sprøjte opløsende væsker ind i min krop, kravle ned i svælget på mig, lægge æg som klækkes og i bedste Hollywood stil, kommer der små byggemand Bob unger ud af munden på mig.

Og JA, jeg ved det er en 100% irrationel frygt. Det hele foregår oppe i den irrationelt tænkende del af hjernen. En helt almindelig og meget udbredt fobi.

Jeg kan godt lide at se på store edderkopper - sålænge der er et to tommer tykt panserglas mellem den og mig.

smiley smiley

• #61   13. apr 2014 Jesper : der er jeg dælme enig med dig smiley

I alt fald var jeg enormt glad for at der var et tyk glas der adskilte, da en KÆMPE fugleedderkop hoppede op efter min hånd .... smiley O_o smiley O_o smiley

• #63   13. apr 2014 Altså jeg sys faktisk nogle fugle edderkopper er smukke, og jeg ville faktisk hellere have sådan en som på øverste billede her gående over gulvet end husedderkoppen nederst på billedet..........

profilbillede
  • #65   13. apr 2014 Har faktisk holdt en engang, ved det var en fugleedderkop, men ik hvilken art af dem....sådan efter jeg godt holde.....men ik de mindre klamme bæster...
    Og spindet kan jeg så ikke lide...men det er nok fordi jeg ikke ved hvad der gemmer sig derinde

• #66   13. apr 2014 Vark!! er den blotterting nu stadig der? eller varmer du bare op til næste smiley happening? smiley smiley

• #67   13. apr 2014 #62

Ninja-kampedderkop....

Jeg ville da skide en grøn hest, hvis sådan en fætter kom flyvende gennem luften....

smiley

• #68   15. apr 2014 HAHAHA..Sjældent har en tråd kunne få mig til at ligge flad af grin hver morgen i SÅ mange dage i træk, når jeg tjekker den indgående post smiley

Jeg ved ikke hvem jeg skal starte med, men JESPER mine "hår" på ryggen rejste sig og blev vel ½cm. da du skrev om Springende edderduller, men helt ærligt så er den ene faktisk skide sød at se på, og den hører ikke til blandt dem jeg er bange for.
    Jeg er nu heller ikke SÅ forfærdeligt bange for eddertusser hvis bare de holder sig til "Deres hjørne/plads" og er der når jeg kigger efter den/dem.
    Forlader krybet sin plads så begynder en smule araknofobi at gøre min dag "dårlig" smiley for HVOR er den SÅ :(. I det tilfælde tar jeg på langtur med vapserne og håber at "krybet har fundet sin krog" når vi kommer hjem igen. smiley

Ang.stankelben har jeg ingen problemer, dem smed jeg ned af ryggen på drengene da jeg gik i børnehave, fordi de gjorde det på os små piger, men at få en ned af ryggen fik DEM til af hvine højere end "tøserne" HA HA smiley desuden så har de intet med eddertusser at gøre, dem uden vinger er i familie med mider, og de æder bare hinanden, selv deres egne unger, så man har sjældent mere end 1som også har en fast plads i huset, min bor på toilettet og kommer frem om foråret "dog er den ikke kommet frem endnu", men at den sørger for at de ikke breder sig ser jeg som en god ting.
    Dem med vinger OK, flakser de ved mig og mit ansigt så er jeg daffet af smiley smiley
    Fugleedderkopper ved man gerne hvor man har så dem kunne jeg godt holde som "husdyr hvilket jeg har gjort sammen med mine slanger smiley

Men JESPER. Det er en flot forklaring du har beskrevet om hvad eddertusser kan/gør og ikke gør, havde jeg lidt af araknofibi så var den nok forsvundet når man fik så mange facts at alle ens dumme tanker blev gjort til skamme. Så GOOD WORK. smiley Jeg håber dit arbejde hjælper nogle af "jer" som virkeligt er mega angste for eddertusser/edderduller. smiley

• #69   15. apr 2014 Hihi smiley

profilbillede
Kommentér på:
EDDERDULLER !!... O_o

Annonce