24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
At hjælpe dyr i nød . At hjælpe dyr i nød .
Vi har sikkert alle sammen prøvet det.... hvad enten det er en forvildet muldvarp eller stakkels fugl, kattekilling osv .
Nogen af os ( især Minion ) har det hjertens gode hjerte, at vi føler med de stakkels nødstedte dyr, og prøver at redde dem
I dag var min gode gerning at få et rådyr skudt
Min smed var her i går, fortalte mig at han længere oppe af skovvejen havde set et rådyr, som han først troede lå død i siden af skovvejen, men da han nåede hen og forbi den, rejste den hovedet og kiggede på ham. han lure lidt men køre stille forbi den, og den flytter sig ikke.
Jeg ringede til skovfogeden, og vi blev enige om at her var tale om et påkørt rådyr, og han ville kigge forbi.
Han fandt den dog ikke.
Senere da tanten og bent havde været ude og handle, og kommer hjem igennem skoven, ser vi pludselig et rådyr stå midt på skovvejen, vi bremser ned og ender med at holde foran den, hvor den bliver stående og bare kigger på os i et langt stykke tid.
Den ser mager og forhutlet ud, ryggen er helt skudt op, som om den står og skyder ryg, køn var den ikke
Endelig vender den sig og går ind i skoven, har bestemt ikke travlt med at komme væk, som de ellers altid har
Tanten tager sin mobil og ringer til skovfogeden, den er helt bestemt syg det ame dyr
I dag har skovfogenden været her forbi, og fortæller at en jæger, samt en hundefører er ude og kigge efter den.
For en halv time siden hørte tanten et skud..... så hun håber lille Bambi-pige har fået fred for sine pinsler
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
Tror engang i mellem at vi er lidt for slemme til at stille redde = med at dyret skal overleve og passes, hvor vi måske engang i mellem burde se at det var mere humant at dyret fik fred.
Håber det lykkes for bambi´pigen at slippe for at rende rundt og have det dårligt
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
sep 2013
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
apr 2009
Følger: 59 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 1.046
Vi så en bambi ude på marken en dag. Den gik kun på 3 ben. Vi kontaktede jægeren som havde jagten på den pågældende mark og bad ham om at tage affære.
Efter ca. 1½ uge så jeg den igen. Fik så at vide at jægeren havde omtalt dyret for øvrige jægere i området og at jagten nu var sat ind på at befri dyret for mere lidelse.
Jeg må indrømme, at jeg sjældent ser noget positivt vedr. jægere men her gjorde de sgu deres job.
At hjælpe dyr i nød .