891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

At hjælpe dyr i nød . At hjælpe dyr i nød .

Vi har sikkert alle sammen prøvet det.... hvad enten det er en forvildet muldvarp eller stakkels fugl, kattekilling osv .
Nogen af os ( især Minion ) har det hjertens gode hjerte, at vi føler med de stakkels nødstedte dyr, og prøver at redde dem smiley

I dag var min gode gerning at få et rådyr skudt smiley

Min smed var her i går, fortalte mig at han længere oppe af skovvejen havde set et rådyr, som han først troede lå død i siden af skovvejen, men da han nåede hen og forbi den, rejste den hovedet og kiggede på ham. han lure lidt men køre stille forbi den, og den flytter sig ikke.
Jeg ringede til skovfogeden, og vi blev enige om at her var tale om et påkørt rådyr, og han ville kigge forbi.
Han fandt den dog ikke.
Senere da tanten og bent havde været ude og handle, og kommer hjem igennem skoven, ser vi pludselig et rådyr stå midt på skovvejen, vi bremser ned og ender med at holde foran den, hvor den bliver stående og bare kigger på os i et langt stykke tid.
Den ser mager og forhutlet ud, ryggen er helt skudt op, som om den står og skyder ryg, køn var den ikke smiley
Endelig vender den sig og går ind i skoven, har bestemt ikke travlt med at komme væk, som de ellers altid har smiley

Tanten tager sin mobil og ringer til skovfogeden, den er helt bestemt syg det ame dyr smiley

I dag har skovfogenden været her forbi, og fortæller at en jæger, samt en hundefører er ude og kigge efter den.
For en halv time siden hørte tanten et skud..... så hun håber lille Bambi-pige har fået fred for sine pinsler smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At hjælpe dyr i nød .
  • #1   19. aug 2014 Ind i mellem er det at redde et dyr også som du oplevede i dag, at sørge for de får fred og ikke skal lide mere.

Tror engang i mellem at vi er lidt for slemme til at stille redde = med at dyret skal overleve og passes, hvor vi måske engang i mellem burde se at det var mere humant at dyret fik fred.

Håber det lykkes for bambi´pigen at slippe for at rende rundt og have det dårligt

• #2   19. aug 2014 Godt gået! Det viser med al ønskelig tydelighed, at vi har brug for ulven i den danske natur. Den skal nok finde de syge dyr, der ikke er så heldige at blive fundet af tanten.

• #3   19. aug 2014 At give et levende væsen fred, er det største man kan gøre for det, når det lider. Godt gjort tante. Bambi kigger nok ned fra himlen og siger tak smiley

• #4   19. aug 2014 godt reddet Tante Gurli. Som andre skriver så kan "at redde" sagtens være at få dyret aflivet. Og der er ikke tvivl om, ud fra din beskrivelse, at dette dyr trængte til at blive reddet.

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
    #5   19. aug 2014 Dejligt du handlede Tante Gurli. Er sikker på bambi er dig taknemlig. Er helt enig i at redde et dyr også er lig med at give det fred for sine pinsler.

• #7   19. aug 2014 Super godt!

• #10   20. aug 2014 Det giver faktisk også en god fornemmelse, selv om man ved at dyret må dø..... smiley
    Vi så en bambi ude på marken en dag. Den gik kun på 3 ben. Vi kontaktede jægeren som havde jagten på den pågældende mark og bad ham om at tage affære.
    Efter ca. 1½ uge så jeg den igen. Fik så at vide at jægeren havde omtalt dyret for øvrige jægere i området og at jagten nu var sat ind på at befri dyret for mere lidelse.
    Jeg må indrømme, at jeg sjældent ser noget positivt vedr. jægere men her gjorde de sgu deres job. smiley

Kommentér på:
At hjælpe dyr i nød .

Annonce