Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ræve i pelsindrustrien
  • #1   2. sep 2014 åh du har også set den forfærdelige tegning der florere på Facebook.

• #2   2. sep 2014 Ja, det har jeg. Og i stedet for helt kritikløst bare at dele den, så tænkte jeg at jeg ville finde ud af om det rent faktisk sådan det foregår.

• #5   2. sep 2014 *kai* Mange tak for svar. Rart at vide at vi i DK ikke længere har rævefarme.

• #16   2. sep 2014 Nej, der er ikke flere tilbage. De ræve der holdes i fangenskab i DK går i store voliere idag

• #17   2. sep 2014 Og alle må idag have en såkaldt "kæleræv"

• #18   2. sep 2014 M-B og Bugsy.

Aflivningsmetoden af pelsdyr i Kina (og resten af Østen) er barbarisk.
    Dyrene slås bevidstløse (ikke altid helt) med en kølle og pelses derefter levende.
    Det er billigt, går hurtigt, og det siges, at pelsen bliver flottere på den måde, da hårene ikke klasker sammen, men rejser sig.

Mener, jeg for nylig har læst, at man stadig bruger ræve til træning af jagthunde.
    De befinder sig ganske vist på hver side af et gitter, men ræven er selvfølgelig smadder bange.

• #20   2. sep 2014 Natravnen: ikke korrekt. Jo at der bruges ræve er korrekt. Men der hvor jeg trænede min gamle gravgående hund var rævene løse når de ankom blev de lukket ud og løb selv i kedlerne og var klart lige så tændte på gamet som hundene var.

Selvfølgelig ikke sagt at der ikke er nogen der ikke har det fedt, men du kan ikke skærer alle over en kam.

• #21   2. sep 2014 Alle pelsdyr bliver mig bekendt aflivet på den måde - og det er desværre ganske lovligt. Men egentlig synes jeg ikke at selve aflivningen er det værste, det går hurtigt og dyret mærker ikke selve strømmen - omend den stadig ikke er optimal, en alm. hals pulsåre overskæring er mere human i min verden

Det forfærdelige ligger i at vilde dyr, med vilde instinkter bliver holdt i minimale bure på den måde. Og ikke mindst de skader de lever med - hvis du spørger mig burde det ganske enkelt være ulovligt at masse producere pels på den måde!

• #22   2. sep 2014 Sidst jeg var til gravtræning, lagde ræven sig til at sove i kedlen. På trods af, at der stod en hund og gøede af den. jeg tror ikke den var særlig bange

• #24   2. sep 2014 Det da utroligt som der altid er nogen som vil prøve at " retfærdiggøre " en handling eller metode ved lige at huske os alle sammen på at vi også har andre dyr i industrien ! Ja det har vi , og der er der så heller ingen tvivl om at de ikke har de optimalt ! .

• #25   2. sep 2014 Lad være med at købe ting med pels, fordi der er store chance for at dyrerne ikke er aflivet på en human måde. Det er kun prestige med pels, og når den ikke kan sælges vil de stakkels dyr så ikke skulle lide for os menneskers forfængelighed.

• #26   2. sep 2014 Sara - Det kan godt være, at de ræve, du oplevede, som lagde sig til at sove, var trætte, men ellers er det en "normal" reaktion for dyr, der ikke kan flygte, at "flygte" mentalt, f.eks. ved at ligge stille med lukkede øjne.

Men der blev i slutningen af 2013 sendt forslag til høring om ændring i loven om rævefarme til også at omfatte ræve til træning af hunde.
    (link fjernet)

• #27   2. sep 2014 Natteravnen: der var sgu ikke nogen af de ræve jeg mødte der sov. De var på.

• #28   2. sep 2014 Rævene til gravtræning går selv ind i transportkasserne og hopper selv ud igen, når de skal ned i kedlen. Husk på, at rævene er trænet fra ganske små og ræve med et sart sind bliver fravalgt.

• #29   2. sep 2014 Tjah... Må nok erklære mig enig med MB her....
    Man BURDE støtte op om de danske farme i stedet for at himle op om, at få skidtet lukket....
    For alternativet er bestemt ikke kønt (fx Kina og endda Grækenland)

Her snakker jeg mink.. Kender ikke så pokkers meget til ræve... (ser kun "udstyret")

• #31   2. sep 2014 Pia ej come du ved sgu godt hvad jeg skriver.. men vil man debattere Ja så griber man efter formuleringer , det må du så hygge med. Din og natteravnens holdning er jo tydelig for enhver.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #33   2. sep 2014 Kan undre at når der er så mange penge i pels,at man ikke ofre nogle af dem på i det mindste at skaffe dyrene ordenlige forhold når de er i live. At der er dyr i andre lande der ikke har det godt,retfærdiggøre ikke at man selv har dyr herhjemme der bliver behandlet skidt.

At en ræv giver sig til at sove er bestemt ikke det samme som at den har det godt. Det er en unaturlig reaktion for et dyr der bliver udsat for fare. Er godt klar over at det så lyder at de er avlet til det,men det gør det ikke mere rigtig i mine øjne.

• #34   3. sep 2014 Vi kan jo have denne diskussion i evigheder, men for at gøre det helt klart:
    Der må ikke holdes ræv i DK til pelsindustrien!
    De 118 ræve der bruges til træning af vores jagthunde er avlet frem til det i generationer. Man har altså ikke fanget en vild ræv og udsat den for gøende hunde, men kun de farmræve som ikke viser tegn på stress har været avlet videre på. Det er i bund og grund det samme man gør med får til hyrdehunde, tror I det er skide skægt at blive hyrdet?! Vi passer vores ræve til UG og mange er så tamme at de kan tages op og nusses (husk nu en ræv stinker altså, så det er de færreste der vil holde dem indendørs). Og igen, der skydes over 30.000 ræve om året i DK og de bringer både sygdomme og tager vores kæledyr.

Prøv i det mindste at se på det lidt bredere og hvis I vil se forholdene og træningen, så kan I frit besøge stederne og på Danmarks Jægerforbund hjemmeside kan I se en video om det.
    Slut herfra, for denne diskussion er fokuseret på stakkels Mikkel ræv fra Disney filmen og ikke virkeligheden

• #35   3. sep 2014 Og sidste ting - hvad tror I Anima lever af?! For det er sjældent korrekt det information de sender ud og det har fatale konsekvenser for dem de peger på. Kildekritik de damer!

Kommentér på:
Ræve i pelsindrustrien

Annonce