Ekstrem kløe Ekstrem kløe
Okay - bliver simpelthen nødt til at dele mit problem med jer herinde og høre om andre evt. har prøvet lignende...
- Jeg kæmper ekstremt meget med kløe, men jeg kan ikke se mig ud af, hvad den reelle grund til min kløe er. Det er fået hen og blevet så slemt, at det påvirker min dagligdag og psyke - jeg får det måske til ar lyde værre end det er, men det er virkelig er stort problem for mig... Jeg skal til lægen med det, men føler mig så dum, fordi jeg selv ved så lidt om mine symptomer...
Jeg kan IKKE gå i bad om morgenen, for så vil jeg 100% skulle kæmpe med kløende ben en halv time efter badet. Jeg kan "sommetider" gå i bad om eftermiddagen/aftenen og være heldig at undgå kløe efter bad, men det er altid 50/50 hvad udfaldet er. Jeg har ofte kløende ben efter at have ligget under dynen (dog ikke altid). Kløe kan også opstå om natten. Har jeg været udendørs og det er koldt? Kan kløe opstå når jeg kommer ind i varmen. Ud fra dette har jeg "selv konkluderet" at der muligvis er tale om noget "kulde/varme- allergi" ??? Der er dog ingen symptomer at se på min hud. Det er ikke bare en kløe - det føles bogstaveligt talt som om nogen stikker millioner af nåle ind i min hud det er en daglig kamp og specielt mine morgener er svære.
Har jeg forsøgt at skifte shampoo og creme! - ja. Uden effekt. Har jeg prøvet at undgå shampoo og creme? - ja, ingen effekt. Har jeg forsøgt at lade være at barbere mig? Ja. Ingen effekt...
Har I hørt/prøvet noget lignende?
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Er eksemen først rigtig aktiveret hos mig, så hjælper kun prednisolon kur og cortison creme, men jeg kan som regel heldigvis holde den væk ved at holde mig væk fra det jeg er allergisk overfor - og ja, da jeg først fik det for nogle år siden, der var det fuldstændig uudholdeligt. Jeg var næsten klar til at hoppe ud fra det nærmest højhus. Det er simpelthen noget af det værste jeg har oplevet. Da jeg så fik predisolon og kløen forsvandt i løbet af ca. en halv time var det som et mirakel. Jeg kunne have kysset min hudlæge da jeg så hende til opfølgning og priktest. Hun var bare min yndlingsperson i hele verden.
Men vent og se hvad lægen siger. Der er bestemt ingen grund til at føle sig dum.
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 593 Svar: 1.246
Nej det er der ikke hele tiden, kun i ovenskrevne situationer.
Jeg må nok et smut forbi lægen og forhåbentlig videre til hudlæge.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
mar 2005
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
mar 2005
sep 2019
Følger: 2 Svar: 1