2.572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ekstrem kløe Ekstrem kløe

Okay - bliver simpelthen nødt til at dele mit problem med jer herinde og høre om andre evt. har prøvet lignende...
- Jeg kæmper ekstremt meget med kløe, men jeg kan ikke se mig ud af, hvad den reelle grund til min kløe er. Det er fået hen og blevet så slemt, at det påvirker min dagligdag og psyke - jeg får det måske til ar lyde værre end det er, men det er virkelig er stort problem for mig... Jeg skal til lægen med det, men føler mig så dum, fordi jeg selv ved så lidt om mine symptomer...
Jeg kan IKKE gå i bad om morgenen, for så vil jeg 100% skulle kæmpe med kløende ben en halv time efter badet. Jeg kan "sommetider" gå i bad om eftermiddagen/aftenen og være heldig at undgå kløe efter bad, men det er altid 50/50 hvad udfaldet er. Jeg har ofte kløende ben efter at have ligget under dynen (dog ikke altid). Kløe kan også opstå om natten. Har jeg været udendørs og det er koldt? Kan kløe opstå når jeg kommer ind i varmen. Ud fra dette har jeg "selv konkluderet" at der muligvis er tale om noget "kulde/varme- allergi" ??? Der er dog ingen symptomer at se på min hud. Det er ikke bare en kløe - det føles bogstaveligt talt som om nogen stikker millioner af nåle ind i min hud smiley det er en daglig kamp og specielt mine morgener er svære.
Har jeg forsøgt at skifte shampoo og creme! - ja. Uden effekt. Har jeg prøvet at undgå shampoo og creme? - ja, ingen effekt. Har jeg forsøgt at lade være at barbere mig? Ja. Ingen effekt...

Har I hørt/prøvet noget lignende? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstrem kløe
  • #1   9. sep 2014 Jeg kommer til at tænke på om du er stresset eller deprimeret?? Eller andet der kan påvirke din psyke??

• #2   9. sep 2014 Jeg har kontakt eksem og kan nikke genkendende til rigtig meget af det du siger. Har jeg et udbrud, så klør det ekstra når jeg har været i bad eller hvis jeg ligger under dynen og bliver varm - det samme sker ved pludselige temperaturskift.

Er eksemen først rigtig aktiveret hos mig, så hjælper kun prednisolon kur og cortison creme, men jeg kan som regel heldigvis holde den væk ved at holde mig væk fra det jeg er allergisk overfor - og ja, da jeg først fik det for nogle år siden, der var det fuldstændig uudholdeligt. Jeg var næsten klar til at hoppe ud fra det nærmest højhus. Det er simpelthen noget af det værste jeg har oplevet. Da jeg så fik predisolon og kløen forsvandt i løbet af ca. en halv time var det som et mirakel. Jeg kunne have kysset min hudlæge da jeg så hende til opfølgning og priktest. Hun var bare min yndlingsperson i hele verden. smiley

Men vent og se hvad lægen siger. Der er bestemt ingen grund til at føle sig dum.

• #3   9. sep 2014 Døjer også total med kløe men intet at se, har været ved læge og hudlæge, de kunne ikke finde ud af hvad det, ud over at jeg kløer mig selv til blods, så nu hedder det nældefeber og behandles med antihistamin, og det hjælper en del men ikke helt. Men man kan blive helt sindsyg især når det er galt om natten.

• #4   9. sep 2014 Du skriver prikken og stikken ? har du det hele tiden ? har du fornemmelse af at det gør ondt også Ja jeg tænker nervebetændelse Jeg har selv haft det, i mine hænder og i fødderne Det er en prikkende fornemmelse og samtidig føelsen af frost men det gør ondt

• #5   9. sep 2014 Jeg er ret stresset, men har haft det lige så længe jeg kan huske, og det er ikke i bestemte perioder.
    Nej det er der ikke hele tiden, kun i ovenskrevne situationer.
    Jeg må nok et smut forbi lægen og forhåbentlig videre til hudlæge.

• #6   9. sep 2014 Ja jeg ville også gå til lægen Det må da ikke være til at holde ud, med alt det kløe smiley

• #7   9. sep 2014 Min mand havde nøjagtig som du beskriver og blev diagnosticeret med både en depression og stress oven i hatten. Efter han er sat i behandling for depression, er det forsvundet, han havde det også laaaang tid før diagnoserne.

• #10   13. sep 2014 Jeg tvivler bestemt på, at det (i hvertfald hos mig) kan forbindes med hverken depression eller stress. Jeg har haft det lige så længe jeg kan huske. Må et smut forbi lægen smiley

• #11   13. sep 2014 Hvis du får nogen former for medicin, så tjek lige indlægssedlerne for evt. Bivirkninger. Der er den del medicin som kan give hudkløe. Men hvor man måske ikke er opmærksom på det.

• #12   13. sep 2014 Tager ingen former for medicin smiley

• Nina H
    Nina H Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Svar: 1
    #13   28. sep 2019 Hej Sabina. Jeg ved godt, at det er længe siden, du skrev om dine gener med prikken og stikken i arme og ben, men jeg har samme udfordring og vil bare høre, om du har fundet ud af, hvad de t er? Jeg har nøjagtig det, du beskriver, og har også været ved at ønske, at jeg var død pga det...:'(. Ingen læger ved, hvad de skal stille op, har været til hormonlæge, gynækolog, hudlæge.... Nu er jeg henvist til neorolog??. Er ved at blive sindssyg, værst om morgenen og når jeg har været udenfor i fugtigt vejr. Det værste ville være, hvis de konkluderer, at det er noget psykisk, for det mener jeg bestemt ikke, at det er. Jeg håber rigtig meget, at du vil fortælle mig om din evt. behandling, hvis du har fundet ud af, hvad der hjælper. Antihistamin hjælper noget for mig, men der er altså intet at se på huden, så jeg tror ikke det er nældefeber... Hilsen Nina.

Kommentér på:
Ekstrem kløe

Annonce