2.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Hund med på Christiania? Hund med på Christiania?

Sidder lige og ser et meget spændende program om Christiania og tænkte i den forbindelse, at jeg ville derind i den kommende tid - måske ifm med julemarked. Det ville også være en god mulighed for udflugt med moppedellen, men er det ok at tage hund med derind? Ved at der er løse hunde derinde, men ved ikke hvordan de er af natur. Kan forestille mig de er stille og rolige, men ved det ikke smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med på Christiania?
  • #1   11. nov 2014 Hundene derinde er en ret fasttømret flok, så jeg ville personligt ikke tage min hund med derind. Jeg ved af erfaring at de godt kan rotte sig lidt sammen derinde. smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #2   11. nov 2014 Jeg ville ikke gøre det! Tookie får aldrig lov til at komme med ind, da nogle af hundene derinde kan være aggressive overfor andre. Min kærestes tidligere hund blev overfaldet derinde, netop fordi de alle sammen bare render løst rundt.
    Selvfølgelig er mange af hundene søde, men der er altså også nogle der virkelig ikke er. Der er en lidt uskreven "regel" om at man helst ikke må have sin hund i snor derinde, og det går i hvert fald ikke for os, at have Tookie løs derinde.
    Der er rigtig mange hunde derinde og de er der med det samme hvis der er en ny hund smiley

Der er sikkert nogle der kun har positivt at sige, jeg taler også kun udfra mit eget synspunkt og jeg tager i hvert fald ikke Tookie med derind. Det er måske også lidt noget andet med en lille hunhund. Tookie er jo en hormonel hanhund der har en tendens til at tiltrække sig negativ opmærksomhed fra andre hunde smiley

• #3   11. nov 2014 Personligt ville jeg aldrig tage mine hunde med derind. Mange af hundene løber løs, og man kender ikke de hunde som bor derinde, hvilket sind de har osv.

• #4   11. nov 2014 Jeg ville aldrig tage min egen hund med derind. Netop fordi hundene derinde oftes er som i flok og så kan det altså hurtig ende galt hvis en af dem skulle blive tvær på din

• #5   11. nov 2014 Det kommer helt an på hvor på Christiania du har tænkt dig at komme.

Går du på voldende eller ude i yderområderne tænker jeg at det er fint. Bevæger du dig mod pusherstreet ville jeg nok personligt lade hunden blive hjemme smiley

Jeg tror nu at hundene er fredelige nok, men chancen ville jeg ikke tage.

• #6   11. nov 2014 Okay det lyder som om, at hun bliver hjemme på den tur så. Tror ikke hun ville gøre noget, men Der er ingen grund til at risikere nogle former for risiko.

• #7   11. nov 2014 C.E tænker at vi ville bevæge os rundt på hele Christiania og så slutte på voldene, men tror hun bliver hjemme. Vil ikke risikere et overfald eller lignende. Tusind tak for jeres svar smiley

• #8   11. nov 2014 Det kan jeg godt forstå.

Jeg synes du skal tage derud en dag bare for at gå tur. Det er et fantastisk område smiley

• #9   11. nov 2014 Ja det er skønt ude omkring voldene smiley det er desværre alt for lang tid siden jeg har været der, men nu må det snart være.

• #11   11. nov 2014 Nå ja, Isabelle, havde ikke lige tænkt på alle menneskerne - kun hundene smiley så hvis jeg en dag tør at tage grislingen med så bliver det ikke i "højsæsonen" smiley

• #12   11. nov 2014 Voldene breder sig jo og man kan faktisk helt undgå at komme ind i de mere menneskebefængte områder smiley

• #13   11. nov 2014 Min svoger bor på Christiania, så er tit på besøg. Vi har kun Victor med når tiden ellers vil bliver for lang. Hvis den skal med, så er det absolut i snor og hold godt øje med de løse hunde. Vi går så heller ikke igennem de mest " trafikerede gade ". Og det er ikke kun fordi vi er nervøse, men anbefalinger fra christianitter selv, især når det er små hunde. Ved i hvertfald om et par stykker (hunde) der ikke går af vejen for tage katte sætte andre hunde på plads.

• #14   11. nov 2014 Hundeloven mener christianitterne åbenbart ikke gælder for dem (som visse andre love)
    Så hold jeres hunde langt væk fra det sted

• #15   11. nov 2014 Tak for input, Tine. Min frygt ligger også lidt (eller meget) i Bertas størrelse - et overfald af en stor hund kan jo være ret så fatalt når hun ikke er større. Tror vi nøjes med gåtur på voldene, hvis hun skal med smiley

• #16   11. nov 2014 Housebuster

Det er vist lidt generaliserende. Tror det er alle andre end christianitterne der er på den forkerte side af loven hvad dét angår. Mener ikke at rockere, pushere etc. er christianitter smiley

• #17   11. nov 2014 Ja det er mest ikke christianitter hunde som man skal være obs på. Kommer jo som sagt der meget og der findes mange ansvarlige hundeejere blandt christianitter. Bla min famile :D. Når vi har Victor med, så går vi ind bagfra ved kløvermarken, for så er vi væk fra de værste, men er stadig obs.

• #18   11. nov 2014 C.E det er da en gang vrøvl.
    Christiania ignorere totalt hundelovens §3

• #19   11. nov 2014 Ligesom resten af Danmarks befolkning. Det er flot smiley

• #20   11. nov 2014 Da jeg var yngre kom jeg derinde (alt for meget ) en del og havde også Nova med derind sammen med min daværende tæve. Det gik fint, men som de andre skriver er det en fast sammentømret gruppe og det tager tid at indkører når hundene er voksne (jessie var voksen nova var hvalp). Så var jeg dig ville jeg lade være.

• #21   11. nov 2014 Jeg ville ikke turde. Især fordi der er rimelig mange løse pit bulls, og andre listehunde derinde. Især ved Pusherstreet og området omkring Nemoland.

• #22   11. nov 2014 Nej den overholder enhver ansvarlig hundeejer C.E
    Og hvis du ikke kender den, så lyder den sådan her:
    "§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."

• #23   11. nov 2014 Tak for jeres svar smiley der er nu ingen tvivl om at hun bliver hjemme. Tør ikke andet - better safe than sorry. Så laver vi en hundeudflugt en anden gang til et andet sted smiley

• #25   11. nov 2014 Jeg kender udemærket paragraffen, ellers havde jeg ikke svaret dig. Men du mener ikke at halvdelen af hundeejere i Danmark lader deres hunde gøre det?

Det er KUN christianitterne der gør det?? Sikke noget vås smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #26   11. nov 2014 Jeg besøgte af og til en jeg kender derinde, med min hund, da den var mindre. Jeg har ingen dårlige erfaringer med hundene derinde, med eller uden hund.

Det har jeg så derimod haft med nogle af dem der bor derinde, der i den grad fik givet udtryk for hvordan de mente jeg skulle gebærde mig med min hund. Det var til gengæld ikke specielt behageligt.

Jeg ville ikke tage hende med igen. Men igen, der kommer an på hvor du tænker at færdes. Tager du din hund med ville jeg holde mig på afstand fra pusherstreet hvor der er mange hunde.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #27   11. nov 2014 ...området omkring Pusherstreet*...

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#28   11. nov 2014 Jeg tror heller ikke Berta ville gøre noget, men det er også de andre hunde du skal frygte smiley (Igen, de er jo ikke alle sammen "aggressive" men nok af dem er, på grund af den måde de lever på....)
    Og så er der selvfølgelig det med menneskemængden. Der er godt nok proppet derinde.

Det er faktisk ikke så længe siden jeg mødte en mand derinde, der lige havde anskaffet sig en BN Pitbull hvalp.
    Jeg er virkelig ikke fordømmende overfor hundeejere eller racer, men lige netop de hunde derinde, dem kan jeg altså godt blive bange for.

• #29   11. nov 2014 OT Isabelle hvis man fjerner "rockere og andre snyltere " fra Christiania, så er deres eksistens grundlag nok væk. Alt efter hvordan man definere "rockere og andre snyltere".
    Hvis kun Christiania var beboet af personer der var selvforsørgende fra lovlig arbejde, så ville det nok se anderledes ud

• #30   11. nov 2014 Eneste gang jeg har været der med hund, var det fint...
    Løse hunde blev kaldt væk eller der blev lige spurgt om det var ok de hilste... Aldrig har jeg oplevet så meget hensyn smiley
    Og det var inde på pusherstreet.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#31   11. nov 2014 Det var da egentlig dejligt at høre Einstein! smiley

• #32   11. nov 2014 Kan man ikke lide Christiania skal man nok finde ting at rakke ned.

Os andre synes at det er et dejligt og befriende sted hvor alle er lige og menneskerne venlige og glade smiley

• #33   11. nov 2014 C.E smiley

Jeg er den glade ejer af en Christiania kat.

profilbillede
  • #34   11. nov 2014 Sikke de hygger. Er det en gammel gadekat eller er den fra familien? smiley

• #35   11. nov 2014 Jeg ville ikke tage mine med
    Jeg elsker at være på christiania
    Men alle hunde render løs så jeg ville ikke tage chancen

• #36   11. nov 2014 Fra familien. Victor har haft kontakt lige siden den var helt nylavet. smiley

Fast plads i vinduet , når vi går og når vi kommer hjem. Nedenfor vindue står en kiste med lammeskind, der ligger de begge tæt sammen til de hører lågen smiley

• #37   11. nov 2014 Der findes intet bedre end gode venner smiley

• #38   11. nov 2014 Jeg er født og vokset op derinde, og vil sige at alle år har hundene haft en rigtig fin måde at finde deres pladser på, de har lidt delt det ind i territorier, der er steder visse hunde undgår osv, og ja det kan se at der er hunde der ryger i totterne på hinanden men det sker også andre steder.

De fleste mennesker derinde er utrolig glade for deres hunde og de bliver altid taget hånd om.

Hvis man aldrig har haft sin hund med derinde så kan man måske godt blive lidt forskrækket over det, men man skal nok bare lade være med at tage den med ned i gaden, på nemo, woodstock eller i det område dernede.

Resten af ca er ret fredelig og der er ikke lige så mange hunde smiley

• #39   11. nov 2014 Jeg har engang haft Afrodithe med derind.. Også med ind på Pusherstreet..

Hun var i en taske (hun var hvalp), så der var ingen problemer overhovedet.. smiley

Og nej, det var ikke mig der skulle have røg, det var min eks (idiot)..
    Og den eneste grund til at hun kom med derind, var fordi at jeg ikke gad at sidde alene i bilen med hende og vente, og jeg ville langt mindre lade hende være alene i bilen..

• #40   11. nov 2014 Men ja vil også sige at julemarkedet er et super hyggeligt sted for mennesker men jeg ville ikke turde have hund med derind, man går ind i mellem rigtig klemt, og jeg ville være bange for min hunds små poter smiley

• #41   11. nov 2014 Man behøver da ikke ryge for at opholde sig på Pusherstreet smiley

En varm kakao i nemoland er mindst lige så hyggeligt, hvis ikke hyggeligere

• #42   11. nov 2014 C. E - Det er det bestemt.. smiley
    Har da også drukket varm kakao derinde en del gange imens jeg ventede på min eks.. smiley

Men nu var det røg vi (han var, jeg var bare med) var derinde efter den dag.. smiley

Før i tiden da jeg kom derinde (for små 8-9 år siden), der var det så kun pga røgen..
    Fy for en skarnsunge jeg var den gang.. smiley

• #43   11. nov 2014 Har ikke været derinde i et par år nu..

Gad godt derind forbi til jul.. Men det må vente til næste år.. Har jo eksamens projekt og eksamensforberedelse i hele december.. smiley

• #44   11. nov 2014 Ville ikke tage hund med nej smiley

• #45   11. nov 2014 Haha fy føj smiley Jamen jeg har også haft æren af en eks der elskede røg mere end mig..

• #46   11. nov 2014 C. E. - Hehe, altid rart at man ikke er den eneste med sådan en eks.. smiley

• #49   12. nov 2014 Lyngby
    Man behøver jo ikke være fordomsfuld overfor hverken beboere eller hunde på Christiania fordi man ikke vil tage sine hunde med
    Jeg elsker at komme der
    Og har kun mødt søde og venlige hunde
    Men de fleste går løs og mange uden opsyn og selv om de er fredelige er der ingen garanti for at de er det overfor en fremmed hund i snor
    Og min ene hopper danser og hyler når den møder fremmede hunde
    Og det er altså ikke alle hunde der synes det er fedt eller fatter det

• #50   12. nov 2014 Jeg har tit Tinka med derind i snor - og har aldrig haft problemer. De fleste løse hunde acceptere fint hvis man beder dem om at "gå hjem" er min erfaring.
    Dem jeg har oplevet ignorere hvis man beder dem gå har valgt selv at gå efter et par sekunder når de lige har hilst.

Men jeg ville ikke tage en hund der ikke er glad for andre hunde med derind.

• #51   12. nov 2014 Jeg kommer der regelmæssigt, og jo der er pit bulls og andre løse listehunde. Jeg ser ofte både red og blue nosed pitts, samt amerikanske bulldogs osv.
    Men det er da klart nemmere at benægte det.....

• #53   12. nov 2014 Lyngby: Hvorfor var det lige jeg skulle have pb? Ville de ikke have været nemmere at tage den her i tråden?
    Men jeg er faktisk ikke helt sikker på jeg har forstået din besked? Ja, en rednose pit bull er en listehund da de har været ulovlige siden 1992 og nej, jeg gider ikke tage billeder af folks hunde.

• #54   12. nov 2014 Sikke en masse debat der kom ud af det oplæg smiley Må hellere sige, at jeg nu ikke er i tvivl om at det er nogle rigtig søde hunde, der er derinde, som sikkert lever et dejligt hundeliv med masser af kærlighed . Jeg er ikke bange for 'listehunde' - har hilst på nogle stykker - også med Berta - det, jeg ville være bange for, ville være at tage en ny hund ind til en fasttømret hundeflok, der har deres egen måde at løse tingene på. Tror jeg vil tage derind og så må jeg vurdere om Berta kan komme med en anden gang smiley

• #55   12. nov 2014 Apropos det der med at rende rundt og tage billeder af pitbulls.... Det ville nok ikke blive populært i "gaden". Siger det bare..... smiley

• #56   12. nov 2014 ulovlige hunde er der alle steder.. kan det ikke være ligemeget.. Det var jo ikke det TS spurgte om.

• #57   12. nov 2014 God idé Ida, det er også sådan at man bedst danner sig sine egne indtryk og så god tur, der er dejligt derinde smiley

• #59   12. nov 2014 Men en fed tangent Isabelle for det er sådan noget der beskriver folks tankegange bedst smiley

• #60   12. nov 2014 jeg ville aldrig,tage en hund med ind på christiania.Har selv en mops.
    Min datter bor lige overfor operaen,og når vi er på besøg,er der masser af andre hyggelige hundestier,hvor mopsen kan gå frit.

Men uanset race,så tror jeg som andre har skrevet,at christiniahunde,er en samlet flok.De kan være ganske skønne,og venlige,overfor os mennesker.(måske)

Men måske sætte min mops liv i fare,ved at gå tur der,eller julemarkedet ,det vil jeg aldrig gøre.

Og,forøvrigt har jeg i en del år taget til julemarkedet,på christiania.
    Men nu,o.k.,skal man stå i kø for at,komme ind.OG,det ville hundemishandling,at tage sin vovse,stor eller lille,ind på julemarkedet.

m.v.h.
    vibeke

• #61   13. nov 2014 er mange år siden jeg har været der , og tok med altid hunden og aldrig haft noget problem med det smiley eneste det var en kat som kunne være skummel hehe så da var vi forsiktig hvis vi skulle gå forbi der hehe , men gikk altid med hunden løs der inde ...

Kommentér på:
Hund med på Christiania?

Annonce