1.110 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Parring af fransk bulldog Parring af fransk bulldog
Hej...
Vi har et lille spørgsmål andgående parring.
Vores lille bullerbasse er ved at nå til det punkt, hvor vi godt kunne tænke os at finde en sød lille buller tæve, og vi er lidt i tvivl omkring, hvor man bedst kan finde den rette buller til det når man har stamtavle på ham og gerne vil finde en sund og rask buller med stamtavle også.?
Håber i kan hjælpe os
Mvh. Rie&Lars..
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
Nu er der jo en del sygdomme i racen og jeg ved at seriøse opdrættere virkelig ser sig godt for og forlanger ofte hunden er testet for div ting, samt udstillet
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
men sørg for som minimum at leve op til specialklubbens anbefalinger -og siden de er ret få for FB'ens vedkommende, så ville jeg osse lægge relevante undersøgelser oveni (HD, ryg, luftveje mm)
Tag på lidt udstillinger med ham -der vil tæveejere få mulighed for at se ham IRL og oveni får du jo en bedømmelse som de kan se på hundeweb når de søger hanhunde
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
Mht. undersøgelse så bør der tjekkes for HD, AD, Patella luxation, deformiteter på rygsøjlen og luftveje.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Få ham tjekket grundigt, og hvis han er så god, så kommer tæveejerne løbende
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Vi vil i det kommende år få ham checket godt igennem, og tag på et par udstillinger og se hvad der sker.
Som I også siger så er han jo ikke så gammel, så der er masser af tid
Glædelig jul derude....
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Udstillinger er en ting... Det vigtigste er altså hans luftveje.. altså han kan løbe uden at lyde, som mange af de andre franske.. Hudproblemer er også et kæmpe problem, så alt det er vigtigt.
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men hvis måden at møde sunde og raske tæver er at tag på hundeudstilling så må vi jo afsted
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.953
Det er jo ikke en race der har brugsprøver, og ikke en der ret ofte viser sig i LP, AG e.l. så udstillinger er vel ligesom der man kan vise hunden frem.
Jeg har osse hanhund, og jeg er da ikke i tvivl om at skulle ha bruges, så skulle jeg da vidst ud af vise ham. Ser man på de islænderhanner der bruges mest, så er det da dem som man ser på udstillinger -det er jo dem fleste tæveejere ser.
reiki er blevet brugt en gang, og det var på baggrund af hans far (som blev udstillet) -faren var blevet kastreret og så var det jo nærliggende at kigge efter hans afkom.
reiki er udstillet i alt 3 gange (i forbindelse med avlsgodkendelse) og har så ikke vist sig på nogen form for konkurrencebane siden -jeg er ligeglad, men ønsker man at hunden bruges i avl, så er det altså en rigtig dårlig strategi
Parring af fransk bulldog