1.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Parring af fransk bulldog Parring af fransk bulldog

Hej...

Vi har et lille spørgsmål andgående parring.
Vores lille bullerbasse er ved at nå til det punkt, hvor vi godt kunne tænke os at finde en sød lille buller tæve, og vi er lidt i tvivl omkring, hvor man bedst kan finde den rette buller til det når man har stamtavle på ham og gerne vil finde en sund og rask buller med stamtavle også.?

Håber i kan hjælpe os smiley
Mvh. Rie&Lars..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring af fransk bulldog
  • #1   14. dec 2014 Jamen det nemmeste vil jo være at finde opdrættere inden for samme klub, samt fortælle hvad der gør de lige skal vælge jeres dreng.
    Nu er der jo en del sygdomme i racen og jeg ved at seriøse opdrættere virkelig ser sig godt for og forlanger ofte hunden er testet for div ting, samt udstillet

• #3   14. dec 2014 Tja, i reglen finder tæveejerne selv frem til de hanhunde de finder interessante. Hvis jeres specialklub har en hanhundeliste, kan i jo få skrevet jeres hund på den.

men sørg for som minimum at leve op til specialklubbens anbefalinger -og siden de er ret få for FB'ens vedkommende, så ville jeg osse lægge relevante undersøgelser oveni (HD, ryg, luftveje mm)

Tag på lidt udstillinger med ham -der vil tæveejere få mulighed for at se ham IRL og oveni får du jo en bedømmelse som de kan se på hundeweb når de søger hanhunde smiley

• #4   15. dec 2014 Jeg troede også først det var en tæve, som du havde. Det er den omvendte verden, at det er hannen der går ud og leder efter en tæve. Hannen skal reklamere sit eget værd på både udstilling og sundhed, så skal der - måske - nok komme henvendelser.

• #5   15. dec 2014 Hvis i får lavet de nødvendige undersøgelser, med gode resultater. Så er jeg ret sikker på at i vil få tilbud.
    Mht. undersøgelse så bør der tjekkes for HD, AD, Patella luxation, deformiteter på rygsøjlen og luftveje.

• #6   15. dec 2014 Ro på! Din lille bullerdreng er ikke engang fyldt 1½ år endnu, så sørg for at få ham røntgenfotograferet og testet for div. arvelige racerelaterede sygdomme samt gode resultater på udstillinger. Så skal der nok (måske) komme tæveejere, der er interesserede. Der er masser af tid - han er jo stadig kun en teenager smiley

• #7   15. dec 2014 Og med de franske hanner kan man sagtens vente.. Sygdom viser sig oftest først senere, så en rask voksen fransk er der ikke mange af.

Få ham tjekket grundigt, og hvis han er så god, så kommer tæveejerne løbende smiley

• #8   15. dec 2014 Vi siger mange tak for jeres svar smiley
    Vi vil i det kommende år få ham checket godt igennem, og tag på et par udstillinger og se hvad der sker.

Som I også siger så er han jo ikke så gammel, så der er masser af tid smiley

Glædelig jul derude....

• #9   15. dec 2014 I lige måde.

Udstillinger er en ting... Det vigtigste er altså hans luftveje.. altså han kan løbe uden at lyde, som mange af de andre franske.. Hudproblemer er også et kæmpe problem, så alt det er vigtigt.

• #10   15. dec 2014 Hvis du spørg mig så er jeg ligeglad omkring udstillinger, hundens helbred er nr 1 her..

Men hvis måden at møde sunde og raske tæver er at tag på hundeudstilling så må vi jo afsted smiley

• #11   15. dec 2014 Var jeg ejer af en FB-tæve så ville jeg vægte sundhedsresultater langt langt højere en udstillingsresultater.

• #13   15. dec 2014 Når jeg nævner udstilling, er det ikke fordi jeg synes det er vigtigt at man udstiller en helt masse, det er ganske enkelt fordi at så får tæveejerne mulighed for at opdage hanhunden.
    Det er jo ikke en race der har brugsprøver, og ikke en der ret ofte viser sig i LP, AG e.l. så udstillinger er vel ligesom der man kan vise hunden frem.

Jeg har osse hanhund, og jeg er da ikke i tvivl om at skulle ha bruges, så skulle jeg da vidst ud af vise ham. Ser man på de islænderhanner der bruges mest, så er det da dem som man ser på udstillinger -det er jo dem fleste tæveejere ser.
    reiki er blevet brugt en gang, og det var på baggrund af hans far (som blev udstillet) -faren var blevet kastreret og så var det jo nærliggende at kigge efter hans afkom.

reiki er udstillet i alt 3 gange (i forbindelse med avlsgodkendelse) og har så ikke vist sig på nogen form for konkurrencebane siden -jeg er ligeglad, men ønsker man at hunden bruges i avl, så er det altså en rigtig dårlig strategi smiley

Kommentér på:
Parring af fransk bulldog

Annonce