{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Det der med naboer og nytår og hund... {{forumTopicSubject}}

Ingen hemmelighed at vi har Thor på 4 mdr. herhjemme..
Vi bor lige ud til områdets parkeringsplads (i enderækkehuset), hvor alle i området fyrer af nytårsaften.

Vores gamle hund sagde ikke noget, men puttede sig bare hos os i sofaen.
Thor gør imidlertid af fyrværkeriet (heldigvis kun når det er mørkt), i hvert fald de seneste aftener hvor der er skudt af efter mørkets frembrud.

Vi har egentlig aldrig talt med vores nabo (vi har boet her i 2 år); hilser en gang i mellem, men ellers ikke. Dog intet negativt.

I formiddag gik jeg ind og ringede på og spurgte om han skulle være hjemme i aften.
Det skal han og jeg beklagede på forhånd hvis hunden gør i aften og beklagede larmen, da vi skruer op for tv'et.
Til det svarede han, at dét skulle vi overhovedet slet ikke tænke på. Det var slet ikke noget problem.
Han spurgte endda om hunden skulle være alene, for så ville han lytte efter den.

Jeg blev helt glad indeni over at han var så "positiv" over eventuel larm og gøen.

Med det in mente kan vi få os en god og hyggelig aften herhjemme med alle dyrene.

Jeg ønsker alle et rigtig godt nytår! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med naboer og nytår og hund...
  • #1   31. dec 2014 Jeg syntes det var flot, at du gik ind til ham fortalte det Og ja ,man bliver nogen gange overrasket over, hvordan folk faktisk er
    Også en rigtig godt nytår til dig smiley


  • #3   31. dec 2014 Et par dage før jul, da jeg gik aftentur med hunden, måtte jeg pænt, men bestemt, bede en far og hans store søn (omkring 14-15 år) om at stoppe med at skyde af midt i vores bebyggelse.
    Jeg tænder helt af mht fyrværkeri og især når det er på "forbudte dage".
    Jeg sagde til dem at der bor rigtig mange hunde i vores forening og at det bliver nogle meget lange uger for dem hvis folk ikke overholder loven og fortalte hvornår det rent faktisk var tilladt.
    De stod med mere krudt under armen og jeg sagde at jeg ville holde øje med dem og ikke var bleg for at ringe til politiet hvis de skød mere af.
    Da vi begyndte at gå videre fortrak de heldigvis.

    Så det er ikke alle voksne der er opmærksomme. Desværre. smiley

    Har dog ikke set dem hverken før eller siden, så forhåbentlig holder de sig langt væk fremover. smiley


  • #4   31. dec 2014 Det er super dejligt med forstående naboer, det har vi også. Vi har en hund der er panisk angst, så de sidste dage er der altså blevet gøet en del.

    Folk kan jo også høre at det er ved brag der bliver gøet, og ikke bare uhæmmet i løbet af dagen.

    Håber I får en god aften, her erkender jeg gerne det bare er en dag der skal overståes.



  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #6   31. dec 2014 Lyder som om I har flinkere naboer end os.

    Jeg brændte en sikring - mentalt - lidt tidligere. Vi bor i et "villakvarter" med naboer på to sider, hvor det ene hold vælger at stå i haven og på terrassen (Som er klods opad vores garage) og fyre raketter, batterier, kanonslag m.v. af - da de startede, var jeg i haven med 8 hunde - jeg stod derude før de gjorde, for jeg kiggede om nogen i nærheden fyrede af, for så ville jeg selvfølgelig ikke tage hundene ud.

    Intet med lige at sige hey, vi fyrer af - vil du nå at få hundene ind etc. - nej, de gav sig bare til at stå og skyde af, klods op af mig og hundene - dét er simpelthen så hensynsløst som det overhovedet kan blive, efter min mening.

    Et er hundene, noget andet er brandfaren - er det overhovedet lovligt at fyre af et et sted med så få meter til en bygning?
    - Oveni har jeg kaniner i garagen, som ikke var særlig glade lige der smiley Og jeg forestiller mig da at de kl tolv sikkert stå derude igen og fyrer af smiley

    Det værste er - de har selv to hunde! Gad vide hvor de er i aften.

    Men er så sur, det gør man fanme da ikke. Men er ikke eneste tilfælde, af at de virkelig ikke tager hensyn, faktisk fra de flyttede ind har der været episoder hvor normale mennesker nok lige havde brugt lidt omtanke og høflighed.

    Godt naboskab er da brændt helt af - bogstavelig talt smiley - i hvert fald fra mit synspunkt.


  • #7   31. dec 2014 Der er jeg så ikke så heldig...

    Sidste år ved nytår, skulle jeg ud med Mocca på vores aften-tisse-tur, og der stod vores nabo og skulle til at fyre et batteri af. Jeg spørger dem, om de lige gider vente til vi er gået over på den anden side af vejen og er ude af syne (der er ikke så langt, tager højest 2 min at gå derover).

    Ikke tale om, de antændte. Mocca er heldigvis ligeglad med fyrværkeri, og jeg var egentlig ikke så bekymret for hendes reaktion på fyrværkeriet, men mere på mig, for jeg er ikke særlig begejstret for fyrværkeri, der antændes tæt på mig og udenfor (nærmere sagt rædselslagen) og var derfor bange for, at min nervøsitet skulle gå over i hunden (hvilket den heldigvis ikke gjorde) - fik mumlet noget al'a "idioter", da l*rtet var færdigt, og har ellers givet dem "Margrethe-blikket" (efter denne aftens tale), i et godt stykke tid efter.

    I aften er de heldigvis ikke hjemme....


Kommentér på:
Det der med naboer og nytår og hund...

Annonce