{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Huskøb. Hvor lang tid gik der for jer? {{forumTopicSubject}}

Jer der har købt hus, hvor lang tid gik der fra i begyndte at kigge seriøst til i fandt jeres drømmebolig?

Vi har kun været igang et par måneder, og jeg er allerede møgfrustreret. Jeg vil flytte nuuuu!!! smiley
Vi har været ude og se på 3 gårde, og ellers kigget en milliard annoncer igennem.
Men altså måske har vi også for høje krav...? Det vi leder efter er en landejendom med mulighed for hestehold og helst 5.5 hk jord til, mindre kan dog gøre det.
Ingen af os er håndværkere, så rammerne skal være i orden. Vi kan godt skifte et køkken og lave mindre reparationer, men håndværkertilbud er udelukket.
Gården skal helst ligge under 1 1/5 time kørsel fra København og prisen skal helst ligge under 3 millioner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Huskøb. Hvor lang tid gik der for jer?
  • #1   4. mar 2015 Vi kiggede og kiggede i måneder og vi synes det var meget svært at finde det vi ville have. Der perfekte kom ikke rigtig og vi var ikke helt enige om hvad det næsten perfekte var: jeg vil gerne gå på kompromis med hus- og havestørrelse. Manden med beliggenheden.
    Vi er endt med at finde et hus til leje, gennem et af de mange godser på sydsjælland. Det er ikke meget billigere i månedlig ydelse, men tilgengæld let at komme af med igen, hvis vi vil det. Tror også der er mindre landejendomme med lidt jord til.
    Vi flytter om 14 dage og jeg glæder mig sygt meget smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #2   4. mar 2015 Jeg fandt mit hus efter to ugers intensiv boligjagt.

Egentlig havde jeg kigget på annoncer i næsten et års tid, men jeg ville ikke tage ud og kigge, før der var udsigt til at jeg kunne få solgt min lejlighed. Da jeg efter 9 måneder skiftede ejendomsmægler, gik det pludselig rigtigt stærkt, og jeg var simpelthen nødt til at finde et sted at bo i ekspresfart.

Jeg var faktisk tæt på at give op efter knap to uger, men på en kollegas opfordring tog jeg ud for at kigge på mit hus, selvom det var noget helt andet end det, jeg havde forestillet mig at købe. Jeg fik huset fremvist på en gråvejrsdag i januar, og det føltes helt rigtigt, fra jeg trådte ind ad døren smiley

• #4   4. mar 2015 mig og min kæreste kiggede seriøst i ca. 10-12 måneder. Nu flytter vi til 1 maj.

• #5   4. mar 2015 Åhh der gik 14 dage, vores blev solgt skræmmende hurtigt, ugen efter blev det her uofficielt sat til salg og vi fik fingre i det før annoncen kom ud.
    Så det gik hamrende nemt smiley

• #6   4. mar 2015 Vi kiggede intensivt i 4 måneders tid, og fandt så det hus vi bor i idag smiley
    Derfra skulle sælger så have 3 mdr. Til at finde noget andet. Så 7 måneder fra vi begyndte at kigge for alvor og til vi kunne flytte ind. smiley

• #7   4. mar 2015 Tror det tog mig over et år at bestemme mig for et område jeg gerne ville bo i, var hele vejen runde om KBH. flere gange, men der var et sted jeg blev ved med at vende tilbage til. Da området var valgt, var jeg ude og kigge på 3 huse i løbet af en mdr., gav et tilbud på et af dem, men vi kunne ikke blive enige om prisen.
    Så kom der et hus på markedet, der havde den perfekte beliggenhed, haven var lige som jeg gerne ville have det og den var i en god stand og til en god pris.
    Eneste minus var at det var et 60' parcelhus og jeg er bare ikke fan af 60' parcelhuse, men indretningen af huset var også god.
    Så jeg sendte salgsopstillingen til banken, så jeg havde godkendelse til at købe det. Tog ud og så på huset og efter 20 min. sagde jeg til ejendomsmægleren at jeg købte det smiley
    Har boet her i 1½ år nu og elsker mit hus smiley

• #8   4. mar 2015 Jeg kiggede vel bolig i 2 3 mdr og købte så bare ,fordi nu skulle jeg bare væk
    Og jeg kunne ikke få en lejlighed ,hvor jeg måtte ha hundene med
    Jeg ville gerne ha haft lidt mere tid ,så nu står jeg og skal ha bygget til ,da jeg ikke kan klare at bo på så lidt plads
    Så tag jeg god tid ,så i får det rette
    Flydt da til jylland, da får i meget mere for pengene smiley

• #9   4. mar 2015 Vi begyndte at kigge seriøst for 2 mdr siden.. Vi har lige skrevet samtlige papire under på vores kommende hus.. Vi glæder os selvsagt som små børn til at flytte.

• #11   4. mar 2015 Faktisk relativt kort tid. Kæresten fik at vide i sommerferien (juli) sidste år at han havde fået tilbudt job i Aalborg, derfra gik der et par uger med at finde ud af hvad vi så gjorde med mit studie i Århus. Vi begyndte at kigge boliger, og fandt den bolig vi så nu har købt. Huset er intet værd, men der er jord til som er det vi har prioriteret. Og en dejlig beliggenhed. smiley Vi indledte forhandlinger sidst i august, september gik med en masse skriveri frem og tilbage fordi der blev lavet en pokkers masse fejl, og 1. oktober - den dag min kæreste startede nyt job - overtog vi huset. Det gik stærkt og er ikke lige noget jeg kaster mig ud i igen på samme måde. smiley

• #12   4. mar 2015 Det tog flere år. Vi havde det nok for godt i vores ejerlejlighed, og var også ret kræsne med hvad vi ville have. Det var først da vi havde været ude og kigge på et, som så ikke faldt i vores smag, og ejendomsmægleren kom for at vurdere vores, og i den forbindelse spurgte hvad det var vi ville have. Jooo, vi ville have noget der var tip top og ikke kostede noget. Så viste han os det her hus, og vi var solgt med det samme smiley

Bruger du boligsiden.dk?

• #14   4. mar 2015 Jeg er single, så må ikke købe noget og private vil ikke udleje noget til mig, så jeg har brugt 2 år uden held

• #15   4. mar 2015 Jeg fandt huset først. I avisen. Til de andre der sad rundt om bordet, sagde jeg. " Det der, det er mit hus smiley "

Først bagefter gik jeg i banken. Det holdt hårdt til at starte med da jeg faktisk ikke havde til udbetalingen og bankerne derfor ikke var SÅ villige (Jeg fandt den dog hurtigt) og så fordi jeg ville købe huset alene. Men det lykkedes og det er knap 2,5 år siden jeg flyttede ind i mit hus smiley

• #17   4. mar 2015 Der gik vel et par måneder smiley
    Da vi fandt huset gik det dog hurtigt, da vi købte det af en svag gammel mand og de pårørende ville gerne have et hurtigt salg, så tiden ikke skulle trækkes ud af et evt dødsbo smiley
    Vi skrev under dagen efter vi så på det smiley

Tror vi kunne overtage det efter 1-2 måneder smiley

• #18   4. mar 2015 Vi flytter ikke til Jylland, men tak for forslaget Inger. smiley Vi er skrevet hos en ejendomsmægler og jeg skal have talt med den ejendomsmægler som fremviste en gård til os i søndages.
    Det vi så på i søndages var rigtig hyggeligt, og med nok jord til. Men desværre var jorden omkring huset så fugtig at der skulle drænes hele vejen rundt, og det er lavtliggende.Så køber man det vil man få en evig kamp med alt det vand der var alle steder.... smiley

• #19   4. mar 2015 er gik vel 1-2 måneder før vi fandt huset og vi kiggede på 4 eller 5 huse, men vi var ret enige om hvad vi søgte efter. derefter er der gået noget tid med at få lånene på plads vurderet huset med de forbedringer vi ville lave og nu er vi igang med at renovere det:)

• #20   4. mar 2015 Ok Anne Julie smiley
    Men ja pas på med fugt smiley

• #21   4. mar 2015 Vi kiggede i et halvt års tid og var ude og se på flere gårde. Ikke noget hvor vi følte det lige sku være det.

Men så så vi en gård der lige var henvist til mægler ( det var ikke sat tilsalg endnu) vi så det om lørdagen,( vi vidste med det samme at det var gården vi ville ha) det er nyrenoveret med nye vinduer, døre, tag, gulvvarme i alle rum, nye rum, nyt køkken, nyt badeværelse. Ja total renoveret i stueetagen.

om mandagen sendte banken godkendelse til mægler om at vi måtte købe det og så fik vi gården 4 uger efter.. Det gik så hurtigt smiley

Kommentér på:
Huskøb. Hvor lang tid gik der for jer?

Annonce