Huskøb. Hvor lang tid gik der for jer? {{forumTopicSubject}}
Jer der har købt hus, hvor lang tid gik der fra i begyndte at kigge seriøst til i fandt jeres drømmebolig?
Vi har kun været igang et par måneder, og jeg er allerede møgfrustreret. Jeg vil flytte nuuuu!!!
Vi har været ude og se på 3 gårde, og ellers kigget en milliard annoncer igennem.
Men altså måske har vi også for høje krav...? Det vi leder efter er en landejendom med mulighed for hestehold og helst 5.5 hk jord til, mindre kan dog gøre det.
Ingen af os er håndværkere, så rammerne skal være i orden. Vi kan godt skifte et køkken og lave mindre reparationer, men håndværkertilbud er udelukket.
Gården skal helst ligge under 1 1/5 time kørsel fra København og prisen skal helst ligge under 3 millioner.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.453
Vi er endt med at finde et hus til leje, gennem et af de mange godser på sydsjælland. Det er ikke meget billigere i månedlig ydelse, men tilgengæld let at komme af med igen, hvis vi vil det. Tror også der er mindre landejendomme med lidt jord til.
Vi flytter om 14 dage og jeg glæder mig sygt meget
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Egentlig havde jeg kigget på annoncer i næsten et års tid, men jeg ville ikke tage ud og kigge, før der var udsigt til at jeg kunne få solgt min lejlighed. Da jeg efter 9 måneder skiftede ejendomsmægler, gik det pludselig rigtigt stærkt, og jeg var simpelthen nødt til at finde et sted at bo i ekspresfart.
Jeg var faktisk tæt på at give op efter knap to uger, men på en kollegas opfordring tog jeg ud for at kigge på mit hus, selvom det var noget helt andet end det, jeg havde forestillet mig at købe. Jeg fik huset fremvist på en gråvejrsdag i januar, og det føltes helt rigtigt, fra jeg trådte ind ad døren
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Så det gik hamrende nemt
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 165
Derfra skulle sælger så have 3 mdr. Til at finde noget andet. Så 7 måneder fra vi begyndte at kigge for alvor og til vi kunne flytte ind.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 242
Så kom der et hus på markedet, der havde den perfekte beliggenhed, haven var lige som jeg gerne ville have det og den var i en god stand og til en god pris.
Eneste minus var at det var et 60' parcelhus og jeg er bare ikke fan af 60' parcelhuse, men indretningen af huset var også god.
Så jeg sendte salgsopstillingen til banken, så jeg havde godkendelse til at købe det. Tog ud og så på huset og efter 20 min. sagde jeg til ejendomsmægleren at jeg købte det
Har boet her i 1½ år nu og elsker mit hus
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Og jeg kunne ikke få en lejlighed ,hvor jeg måtte ha hundene med
Jeg ville gerne ha haft lidt mere tid ,så nu står jeg og skal ha bygget til ,da jeg ikke kan klare at bo på så lidt plads
Så tag jeg god tid ,så i får det rette
Flydt da til jylland, da får i meget mere for pengene
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.300
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Bruger du boligsiden.dk?
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.500
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
Først bagefter gik jeg i banken. Det holdt hårdt til at starte med da jeg faktisk ikke havde til udbetalingen og bankerne derfor ikke var SÅ villige (Jeg fandt den dog hurtigt) og så fordi jeg ville købe huset alene. Men det lykkedes og det er knap 2,5 år siden jeg flyttede ind i mit hus
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Da vi fandt huset gik det dog hurtigt, da vi købte det af en svag gammel mand og de pårørende ville gerne have et hurtigt salg, så tiden ikke skulle trækkes ud af et evt dødsbo
Vi skrev under dagen efter vi så på det
Tror vi kunne overtage det efter 1-2 måneder
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Det vi så på i søndages var rigtig hyggeligt, og med nok jord til. Men desværre var jorden omkring huset så fugtig at der skulle drænes hele vejen rundt, og det er lavtliggende.Så køber man det vil man få en evig kamp med alt det vand der var alle steder....
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 184
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Men ja pas på med fugt
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.003
Men så så vi en gård der lige var henvist til mægler ( det var ikke sat tilsalg endnu) vi så det om lørdagen,( vi vidste med det samme at det var gården vi ville ha) det er nyrenoveret med nye vinduer, døre, tag, gulvvarme i alle rum, nye rum, nyt køkken, nyt badeværelse. Ja total renoveret i stueetagen.
om mandagen sendte banken godkendelse til mægler om at vi måtte købe det og så fik vi gården 4 uger efter.. Det gik så hurtigt
Huskøb. Hvor lang tid gik der for jer?