396 visninger
|
Oprettet:
Helt og aldeles OT - men blær ;-) {{forumTopicSubject}}
Sidder lige og hopper op og ned af begejstring!
Jeg opdrætter marsvin og udstiller osse. I denne weekend har der været Nordisk Mesterskab, afholdt i Sverige, men jeg var ikke med desværre. Min ene gris havde dog fået et lift. Hun er på minimum af udstillinger i DK blevet dansk champ, og her i weekenden er hun blevet 1 ud af 9, og blevet BIR (best i racen), fået cert og derved blevet svensk champ osse!.
Er bare superglad for min smukke gris, som bare klarer sig superflot. Nu skal hun lige have overstået DM i oktober, og så sættes hun nok i avl.
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Er en superfed fornemmelse. Hendes opdrætter var med derovre, og var jo selvsagt rævestolt osse.
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Det ville mine grise også blive glade for
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Tillykke!
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Groft sagt deles de op i 2 grupper: racedyr og kæledyr. Der findes sindssygt mange racer, og hver har sin standard som bedømmes efter. Her gælder det jo så om at dommeren vurderer at man ligger så tæt på standarden som muligt. Med kæledyrene, er de delt op så børnene har deres egne klasser, de må gerne starte hos de voksne, men ikke omvendt - plus der ofte er lidt extra arrangement for ungerne. Her dømmes der ikke på om ørerne er korrekt placeret osv, men er mere en bedømmelse på om grisen er sund og 'velholdt'. Her gives der karakterer for rene negle og ører, og hømider trækker ned, hvor man på racedyrene stort set er ligeglad med dem.
Der er i 99% af udstillingerne gratis entre, hvor der er åbent for publikummer i ca-tiden 10-17. Næste udstilling er på Sjælland, på Mørkhøj Skole i Herlev, Gentofte eller deromkring. Den kommer d. 7+8 oktober og er osse DM
Helt og aldeles OT - men blær ;-)