{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Helt og aldeles OT {{forumTopicSubject}}

Burde børn på 12 år, ikke putte i deres seng på dette tidspunkt (kl. 23.45) når der er skoledag i morgen? Jeg undres til stadighed, når jeg ser børn være så sent oppe, for de har ikke den optimale koncentration til skolegangen dagen after.

Så får jeg efterfølgende tanken - hvorfor siger forældrene ikke noget? De burde om nogen tage ansvaret for, at deres børn komme i seng i ordentlig tid?

Ja jeg ved det godt. Jeg er frygtelig gammeldags på det punkt, men jeg mener nu, at børn skal have nok søvn, når de skal bruge x antal timer på at koncentrere sig i skolen..

Skulle bare ud med min tanke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helt og aldeles OT
  • #1   18. mar 2010 Annette: Jeg er helt enig! Ser heller ingen grund til, at børn som skal op og i skole imorgen sidder oppe på det her tidspunkt. Selvom de fleste børn måske har pc på værelset, så bør der bare ikke være mulighed for at skal tage deres nattesøvn...

• #2   18. mar 2010 Og så skal vi andre sidde og "slås" med dem dagen efter i skolen, når de sidder og ½sover:-(

• #3   18. mar 2010 Mette og Anne - ja lige præcis.

He he - ja jeg er en rigtig GRUM mor, der har smidt mine unger i seng for længst - og de er 11 og 13, men de er heller ikke trætte i skolen i morgen (håber jeg ikke 7-9-13)

• #4   19. mar 2010 Hmm.. de er nok gået i seng, men har puter og tv på værelset..

Da jeg var 12 sov jeg bestemt heller ikke på denne tid af dagen..

Men har altid sovet i timerne, og har aldrig fulgt med i noget som helst..

• #5   19. mar 2010 No name: Måske er jeg dobbeltmoralsk - men jeg synes at det er iorden at de ligger og læser til de falder i søvn - bare dét at de er kommet i seng og der er ro omkring dem...

• #6   19. mar 2010 Selvfølgelig er der forskel på børns søvnbehov, og der hvor det fungerer upåklageligt skal jeg såmænd heller ikke sige noget negativt til.

Jeg ser bare så ofte en masse trætte børn, der ikke har overskud til en skoledag, og derfor undrer det mig, når man ser (i mine øjne) små børn være oppe så sent, og samtidig med det sidder og skriver ppå et forum.

èn ting er at de måske kan være sent oppe, men som Anne siger, så er der også forskel på hvordan de er sent oppe.

Mine børn sover da heller ikke lige når de er kommet i seng - det ved jeg godt, men de sover når kl. er 22.00 - 22.30 (Jeg chekker dem en gang imellem) og det giver mig en form for "tryghed" når jeg ved de får nok søvn.

• #7   19. mar 2010 No name: Nej det skal du selvfølgelig ikke... Men lige i denne situation, mener jeg bare, at jeg synes det er okay at de læser efter kl. 21 men ikke at de sidder og hænger på nettet eller foran tv efter det tidspunkt... smiley

• #8   19. mar 2010 Min søster på 11 har et stort søvnbehov.. Og hun er morgensur - ligesom mig! Hun kommer i seng ved otte-tiden og sover halv ni... Og er oppe 6.45.. I dag er hun så sent i seng, først kl. 1, da hun lige skulle med storesøster til koncert - og så har hun kun fire timer i skolen om fredagen.

Jeg kom også i seng inden 21, da jeg var under 14.. Tror det var i konfirmations-alderen jeg begyndte at bestemme selv... Undrer mig dælme også nogen gange!

• #9   19. mar 2010 Vores den yngste på 12, har afgang til værelset senest kl 21. Hun er så tit gået derop allerede ved 20 tiden... Hun får også lov til at læse lidt, men hun sover hurtigt.

Kommentér på:
Helt og aldeles OT

Annonce