Når man er social angst og ensom Når man er social angst og ensom
Hej.
Det her bliver nok langt, rodet og personligt.
Jeg forventer ikke der sidder nogen her med løsningen, men bare at få luftet sine tanker kan være en lettelse
Jeg er 30 år, mor til 2 børn, sammen med min kæreste på 13. År og jeg læser lige pt, og ellers så arbejder jeg.
Jeg er overvægtig, meget endda, jeg er blevet det pga en masse psykiske ting, og så pga problemer med mit stofskifte.
Jeg har været meget udadvendt, jeg har haft mange bekendte, gået meget i byen, som yngre var jeg den alle fyre kiggede efter, jeg var den de alle ville have med hjem, jeg var bare aldrig den der blev valgt som kæresten.
Jeg fandt min kæreste, og langsomt begyndte jeg at tage på, ud over det blev jeg mindre og mindre social anlagt, jeg lukkede mig mere og mere inde, fik det svært med at komme ud, og endte med diagnose der hedder social angst.
Vi har to børn som sagt, og folk jeg kommer i kontakt med i forbindelse med dem, vil alle sige jeg er hende med styr på tingene, jeg er den der altid lige giver en hånd hvis der er behov og tager gerne opgaver, jeg er med i forældrerådet på fritten, jeg er hjælpetræner/holdleder på fodbold holdet osv.
Men ud over det, så er jeg frygtelig ensom, jeg har ingen venner, jeg har ikke nogen jeg lige tager med ud og spiser, og når der endelig er nogen som der prøver, så kommer jeg med 1000 undskyldninger for ikke at kunne den dag.
Jeg er bange for at folk ikke syntes jeg er god nok, ikke gider høre om mine problemer i mit liv, og som er træt af at have hende den tykke på slæb, jeg tænker at folk vil være "venner" af medlidenhed.
Alle de her ting vil folk aldrig forvente hvis vi mødtes, jeg kan virke enormt arrogant og lukket, men det er facaden for min virkelige usikkerhed.
Og så er jeg den bedste fejlfinder, jeg bryster mig ellers af at jeg er et åben menneske, og alligevel må jeg erkende at jeg dømmer folk virkelig hurtig hvis de lever eller gør ting jeg ikke selv gør.
jeg har altid haft virkelig dårlig selvværd men qua min krop har min selvtillid aldrig fejlet noget, efter jeg har taget på, så har jeg hverken selvtillid eller selvværd.
Måske sidder der nogen som kan kende noget af det jeg skriver, så skal i bare vide i er ikke alene
Det her er ikke skrevet for at folk skal have ondt af mig, eller fordi jeg tror nogen kan løse mine problemer, dem er jeg selv langsomt igang med at arbejde med, det her er skrevet egentlig for at få luft hos mennesker der ikke kender mit liv eller mig
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
Og det er netop det der med at jeg selv har udnyttet min krop og ladet andre gøre det både det mentale men også kroppen som netop en sædbank
Og til jer andre tak for jeres indlæg, jeg læser dem nu men må lige tænke over det skrevne så skal jeg nok svare jer alle
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Buddha was asked: "What have you gained from meditation?"
He replied, "Nothing! However, let me tell you what I have lost:
Anger, Anxiety, Depression, Insecurity, Fear of old age and death."
PS: man skal ikke være religiøs eller troende af nogen art, for at kunne meditere
sep 2005
Inden jeg mødte min kæreste, var jeg altid sammen med fyre der var 7+ år ældre en mig, jeg drak, tog stoffer og havde kærester som der slog mig, og jeg var ikke bleg for at slå igen.
Min kæreste han var på alder med mig selv, og slet ikke samme type.
Dog har vi begge to oplevet svigt af vores forældre og med hver vores slags dæmoner at kæmpe med, så er det ind i mellem svært at fungere sammen.
Jeg har selv flere gange tænkt at alt ville være nemmere hvis vi gik fra hinanden af, og kan stadig have den tanke ind i mellem, dog tror jeg det handler lige så meget om at jeg har svært ved at knytte mig til andre og lukke dem ind i mit hjerte.
Jeg er nok typen du kan kalde selvskadene, jeg cutter ikke i mig selv, eller nogen af de andre ting længere men jeg har virkelig svært ved at mærke mig selv, min krop og ikke mindst mine følelser.
Jeg skal ud i ekstremerne før at jeg kan mærke om jeg er sur, glad osv.
Så har faktisk overvejet om det er mig der er "syg"?
sep 2005
Hvordan kom du igang med at meditere, jeg lærte det faktisk i børnehaven men det er jo 25 år siden
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 997
Men så en eller anden dag, så lykkes det dig at simpelthen at få trykket på stopknappen, så det bliver helt stille indeni dig. Ingen summen af tanker og alt det, ens hjerne gerne vil overbevise en om er skide vigtigt og helt sandt. Bare stilhed. Det er dén tilstand, hvori man har mulighed for at lære en hel masse om en selv. Det er faktisk rigtig spændende
Du kan prøve dig frem med hvilke omstændigheder der fungerer bedst for dig - hvilken stilling, indenfor eller uden, om det hjælper at høre en eller anden form for musik - nogen mediterer med en lærer eller en gruppe, og det er helt forskelligt hvad der virker bedst for forskellige mennesker.
Håber det gav mening, jeg har ikke selv lært det af nogen, har læst lidt på nettet men ellers bare prøvet mig frem. Og jeg synes stadig det er skide svært at gøre det regelmæssigt, selvom jeg ved hvor godt det er for mig og mit liv. Det er igen de der vaner, der er så skide svære at ændre og bryde. Men bare det at meditere en gang imellem er godt, og også selvom man ikke føler man oplevede et forkromet guddommeligt øjeblik, er det rart og giver en følelse af "aaaahhhhh", bare at have siddet i fred med sig selv et øjeblik.
du skal ikke blive bange hvis det ikke er fredeligt og rart hele tiden, måske finder du noget indeni dig selv, du havde glemt. Det er helt forskelligt hvad der sker, og hvad man har brug for.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Meditation behøves ikke foregå stillesiddende. Jeg får ikke meget ud af stillesiddende mediation
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
http://www.information.dk/532917
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Meditation in motion, ville jeg nok prøve at søge på.
Jeg meditere bedst på ryggen af en hest eller under yoga. Yoga-meditation ved jeg er rigtig rigtig udbredt, så det kan man helt sikkert også søge på.
sep 2005
Det er et meget personligt indlæg, jeg vil dog sige jeg vil stå ved alt det skrevne skulle jeg møde det igen andre steder, og så hjælper det at jeg ikke kender nogen irl her på hg
Jeg vil sige at kunne sige de her ting højt her, er et lille skridt på vejen for at erkende jeg er okay, og det er okay at være mig
sep 2005
Tak for alt jeres omsorg
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.267
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.267
Så ser jeg det som en stort skridt at tage, når du døjer med social angst.
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
Men,jeg er lige "vendt" tilbag til hg. efter en måske ufrivillig pause(teknisk problemer med en ny mail og computer),eller en frivillig pause.
Jeg synes for 1 år siden ,der blev så meget "fnidder fnadder", mopning,og person hetz,at formålet med hg,var og er,
"alt om hunden" helt forsvandt
Så,jeg kaldte til sidst hg.for:
"hundenes Ekstrablad"
(og,nej,jeg læser ikke ekstrablade)
Jeg har sikkert nogen gange ikke været bedre selv.(og nej jeg er ikke bleven religiøs,er stadig udmeldt af folkekirken)
Nu er jeg så kommet ind igen.
Bladre lidt i forummet,og kommer så til ts tråd.
og,jeg må sige,sikken nogle dejlige menneskelige,forstående,og hjælpsomme indslag der er kommet .
Så,langtvæk fra
"hundene Ekstrablad".
pu-ha-pu h,nu må jeg ikke blive rørstrømsk
Men fine gode indslag.
Alt godt til dig ts., og jer andre der også slås lidt med "livet".
Jeg slås sgu også selv med det af og til "dumme liv".
så jeg takker "hunde guden"for han har givet mig mopsen (og børn/børnebørn) og en gang til
min mops verner
vibeke
hundenes ekstrablad,
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 254 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Efter 10 år med angst, så har jeg egentlig bare lært, at baby steps er det vigtigste. Det nytter sjældent noget at tage kæmpe skridt. Det er ikke som en fobi for fx højder, der "bare" skal overvindes.
Men, når det så er sagt, så er man presset selvom man kun tager de babysteps. De er svære nok i sig selv, haha ^^
Jeg er endelig nået dertil, hvor jeg har formået at gå hen til en fremmed i en bar og snakke med denne. Det ville jeg aldrig kunne gøre for bare 1 år siden. Det tager tid, og det er simpelthen den største befrielse, når du så rent faktisk udvikler dig ^-^
- Jeg ønsker dig virkelig al held og lykke med det! ^^
Når man er social angst og ensom