2.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Allergisk reaktion /-: Allergisk reaktion /-:

Hej folkens.
Jeg søger desperat nogle husråd mod noget lignende nældefeber/allergisk reaktion.
Jeg har nu i to dage haft ekstrem hævelse omkring øjenbrynene og ned mod øjnene, med en masse små røde knopper som bare klør ekstremt smiley

Jeg står og skal til svendeprøve om 1 uge og ville så gerne have det af vejen inden da smiley

Lige nu spiser jeg antihistaminer - alnok og får noget creme 1% binyrbakhomon smiley
Men det hjælper slet slet ikke...

Har i nogle husråd til at få hævelsen til at falde? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergisk reaktion /-:
  • #1   24. maj 2015 Har du en idé om, hvad det kan være? Undgå produkter med parfume er i hvert fald et godt første skridt. Husk at drikke en masse vand også.

• #2   24. maj 2015 Jeg tror det er efter jeg fik vokset mine bryn hos min frisør i torsdags. Hun må have skiftet voks, så det var ihvertfald sidste gang!..

God ide med massere Vand! Det vil jeg prøve...

• #3   24. maj 2015 Undgå alt parfume, makeup hårfarve osv.
    Det lyder godt nok ikke rart, hvad mon lægen siger ?

• #4   24. maj 2015 Skal jeg vaske sengetøjet engang uden vaske og skylle middel for man ikke lige sover på det bla?

• #5   24. maj 2015 Har ingen makeup haft på i flere dage og slet ikke efter det brød ud smiley Og parfume er kun engang imellem og det holder jeg mig selvfølgelig fra nu mens det her står på.

Jeg var ved vagtlægen forleden hvor jeg fik det creme med binyrbakhomon. Det er bare så ubehageligt når det hæver ned over øjnene.

• #6   24. maj 2015 Lig med en kold klud på, for at tage noget af hævelsen. Jeg aner ikke ellers hvad der kan gøres smiley

• #7   24. maj 2015 Det har jeg også forsøgt, isterninger i et viskestykke, det tager lidt af kløen at der kommer noget koldt på.

Hvor længe ville i vente og se tiden an før i kontakter læge igen?

• #8   24. maj 2015 Åh altså stakkels dig smiley Hvis det kom efter din tur hos frisøren, tænker jeg også det sagens kan være det.
    Jeg har desværre ikke noget super godt råd smiley
    Men du får lige et stort knus her fra, med tanker om du snart må få det bedre.

• #9   24. maj 2015 Ved en så voldsom allergisk reaktion hvor intet hjælper, ville jeg nok rimelig hurtigt kontakte lægen igen. For det lyder voldsomt synes jeg. I hvert fald hvis du er så hævet og intet hjælper. Synes ikke det lyder så godt smiley

• #10   24. maj 2015 Du kan i hvert fald altid lige ringe til lægen og høre, hvordan du skal forholde dig, det altid godt at være på den sikre side.
    Så kan de altid sige om du bare skal se tiden an, eller hvad du skal gøre.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #11   24. maj 2015 Jeg ville nok prøve et andet antihistamin. Der findes et hav af forskellige i håndkøb med forskellige aktivstoffer, og de virker ikke alle lige godt mod alt. (Eller på alle, for den sags skyld.)

Når det gælder "pludselige" anfald af hø- eller nældefeber og insektbid, har jeg som regel bedst effekt af Benadryl, mens Alnok m.fl. virker fint mod "almindelig" høfeber.

• #12   24. maj 2015 Nå for den da! Tak for tippet. Jeg må sende manden efter nogle benadryl så smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#13   24. maj 2015 Det er i hvert fald et forsøg værd. Hvis du kan få fat på noget aloe vera, kan det hjælpe med en kølende effekt.

• #14   24. maj 2015 Årh tusind tak for de gode råd!
    Jeg er villig til at gøre hvad som helst!..

Sengetøjet er inde på en skyller uden noget sæbe så jeg heller ikke ligger med hovedet på sådan en pude om natten.

Gider ikke til at skulle gå hjemme med det, har lige gået sygemeldt 8 uger med virus på balancenerven, så nu må det være nok..

• #15   24. maj 2015 Sidst jeg havde nældefeber fik jeg et par indsprøjtninger med binyrebarkhormon og en med antihistamin. Desuden tog jeg Telfast (antihistamin, men noget kraftigere end de fleste andre) og binyerbarkhormon i tabletform. Jeg havde det så over det meste af kroppen og par arme og ben.
    Jeg ville kontakte vagtlægen.

• #16   24. maj 2015 Årh tusind tak for de gode råd!
    Jeg er villig til at gøre hvad som helst!..

Sengetøjet er inde på en skyller uden noget sæbe så jeg heller ikke ligger med hovedet på sådan en pude om natten.

Gider ikke til at skulle gå hjemme med det, har lige gået sygemeldt 8 uger med virus på balancenerven, så nu må det være nok..

• #18   24. maj 2015 Jeg ville nok lige kontakte vagt lægen, bare for at være på den sikre side smiley

• #19   24. maj 2015 Kan de tilfast fåes i håndkøb?

Vagtlægen sagde bare hvis ikke det tog det måtte jeg kontakte egen læge. Men de åbner jo ikke før engang på tirsdag.

• #20   24. maj 2015 Lise-lotte, hvor længe havde du det? smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#21   24. maj 2015 Ja, Telfast findes i to styrker, hvor den mildeste fås i håndkøb.

• #22   24. maj 2015 Det varede så vidt jeg husker i 4 dage - trods intensiv behandling.
    Det er første gang jeg har ringet til vagtlægen og grædende bedt om at få en sprøjte mere smiley

• #23   24. maj 2015 Okey, så der er håb for det kan forsvinde inden svendeprøven. Pyh!

På nettet står der bare det skal gå i sig selv, men man mister lidt modet når det hæver op hver aften/nat smiley

• #24   24. maj 2015 Mit startede en fredag over middag, og jeg kørte direkte fra arbejde og hen til lægehuset, hvor jeg fik den første indsprøjtning, resten gik over lægevagten. De 4 dage var på fuld knald, derefter forsvandt det stille og roligt.

• #25   24. maj 2015 Pyyyyha!!! Bare hævelsen gad forsvinde!!

• #26   24. maj 2015 Hvis det hæver op trods behandling, er der noget der tyder på, at det du er allergisk overfor stadig er i dine omgivelser..

Er der noget du har skiftet ud?
    Ansigtsrens, vaskemiddel, badesæbe what ever?

• #27   24. maj 2015 Kan simpelthen ikke komme på andet end den forbandede voksbehandling smiley

Men det kan jo sagtens være jeg gør et eller andet det genere det nu her hvor det er i udbrud smiley

• #28   24. maj 2015 Har du blomster i hus eller have, der dufter meget? Bruger du stearinlys inde? Prøv at tænke alle muligheder igennem.

• #29   24. maj 2015 Jeg har stearin inde og sådan. Men det er bare aldrig noget jeg er reageret på smiley

• #31   24. maj 2015 Prøv at lade være med at tænde stearinlysene. Jeg reagerer voldsomt på tændte stearinlys, så det er da et forsøg værd.
    De Telfast jeg får, er 180 mg, og jeg ved faktisk ikke, om man kan få dem i håndkøb. Jeg tager 1 om dagen - i slemme perioder dog 2 om dagen.

• #32   24. maj 2015 Hvis du Google lidt på allergisk reaktion voksbehandling så kommer der flere ting frem, jeg havde bare ikke lige overskud til at plukke noget ud. Men jeg tænker der måske står ting du kan bruge, jeg er næsten helt sikker på, at det er det du reagere på.
    Rigtig meget god bedring og kram her fra

• #33   24. maj 2015 Øv øv jeg lider også af det. Jeg vil anbefale at tage dobbelt dose af dine allergi piller. Benadryl er hurtigvirkende og Alnok er langtids virkende måske derfor nogle mener at de virker bedre benadryl må du tage 3 om dagen og Alnok en men jeg vil tage 2 Alnok! Jeg har det selv og får noget stærkere medicin mod det og hvis ikke jeg var gravid sku jeg også tage dobbelt dose

• #34   25. maj 2015 Hold da op, tak for hjælpen Camilla! Jeg har læst en masse om andre der har oplevet det samme nu. Det er faldet en lille smule i nat, så satser på det er på vej den rigtige vej smiley

• #35   25. maj 2015 Ginga - ejh hvor træls for dig!

Jeg har også taget lidt flere allergi piller end der står jeg må, de tager nemlig kløen.

• #36   25. maj 2015 Dejligt Mia at det går den rigtige vej, gudskelov for det smiley
    Ja der åbenbart mange der har oplevet en allergisk reaktion på det, det ikke så godt smiley

• #37   25. maj 2015 Det havde jeg aldrig i min vildeste fantasi troet kunne blive så slem en reaktion. Men nu ved jeg da fremadrettet at det kun skal være med pincet smiley

• #38   25. maj 2015 Jeg vidste det heller ikke, så jeg blev også klogere smiley

• #39   25. maj 2015 Ja det er skide træls det er 3 gang siden september det er blusset op smiley Jeg bruger make up og bruger fra gosh en sort streg og så vil jeg lige prøve noget anderledes så jeg købte den samme streg men i en brun med lidt glimmer mine øjenlåg hævede helt op og det kløede voldsomt... Man skal passe på nogle gange

Kommentér på:
Allergisk reaktion /-:

Annonce