flytte/rødbyhavn flytte/rødbyhavn
mopsen og mig skal flytte til en almen bolig.
Det er svært at,få en god almen bolig,lidt pæn,bare 3.værelser,og med hundetilladelse. og til en pensionist økonomi
Jeg har INTET imod at flytte til "udkants danmark".tværtimod
Så, boligselskabet dab,har nogle dejlige boliger,i Rødbyhavn,Kongeleddet.
har fået tilbud hele 3 lejligheder.
Men har så googlet mig frem til,at i 2013,blev der revet en blok ned i kongeleddet.
pga.dårlig økonomi,og for få udlejet boliger.
Nu er så kongeleddet renoveret,det ser flot ud,skal se på det onsdag,næste uge.
nogen der kender til Kongeleddet ???
Har har bestemt,at det er der verner og mig skal være altid.
hvis det er et godt solidt økonomisk,og rart byggeri
tak for evt. svar
hilsen
vibeke og mopsen
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Og ja.. Jeg er ked af at sige det, men det er seriøst dødens pølse..
Der sker ikke en fløjtende fis og alt lukker før fanden får sko på..
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
er det virkelig en udørk.
måske har jeg en romantisk forestilling om vand,smuk natur,og så i hvert fald på billeder,nogle flotte etageejendome,med store altaner.
at,rutte med,nej har ikke så meget.
Men i en alm.bolig,vil jeg nok få lidt mere at "rutte"med ,end den ejerbolig jeg har boet i nu,ca.20.dejlige år,men også de sidste par SURE økonomisk år.
Nå,så Rødby havn er en udørk.
hvad fanden skal jeg
.
nogle af mine børn vil nok sige
Hvad pokker vil du lave i rødbyhavn ??? og dine børnebørn vil jo ikke se dig så tit.
men så må de jo tage toget.
de anden datter siger
hyg,dig der mor,med en god økonomi.
nå,skal se 3 styks boliger med en veninde ,onsdag
læste brev om,at netop kongeleddet,pga.dårlig økonomi,var nød til at,rive en blok ned,og de andre blev så renoveret .
tak for dit svar,anne julie
og sorry,mine personlige overvejelser.
m.v.h.
vibeke
maj 2007
maj 2015
kender Nakskov,fra barn elsker Nakskov
har søgt
MEN
det jeg faldt for var altså
UDEN hund
det samme med maribo
men ok.prøver at søge igen
tager alligevel ned og ser på Rødby,for den dame i kongeleddet jeg talte med,var utrolig sød.
og lige pludselig var der hele 3 styks lejligheder,istedet for "kun" 2.
jeg tænkte på boligmanglen
OG
priserne på en lille bolig i København,koster jo mere end det dobbelte,hvad jeg skal give for en 85 kvm. bolig med stor altan i Rødby.
tak for dit svar
søger igen
mange hilsner
vibeke
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 109 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.126
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Har du eget hus nu? Jeg ville nok overveje at rykke østpå fra Kbh. istedet for så langt syd på. Hvad med din livskvalitet. Jeg ville sq blive trist af at bo et sted hvor alt er lukket og slukket og (groft sagt) jeg er den sidste og de venter kun på at jeg er væk, så de kan lukke helt.
maj 2015
sandheden er
jeg går på tvangsauktiont snart og skal snart fraflytte fra min 20 årige FØR i tiden meget velholdte lejlighed.Med perfekte hundeomgivelser
nå sådan er det,
mette søger dab
lillevangsvej,fredensborg'
festen er slut
jeg skal ud.13 august.d.å.
gør mig ikke noget mere
mette
noterer
dab bolig selsskab,med hund
tak for du gider svare
og jeg sender i tankerne 1000 pølser til din hund for dit svar
kærlig hilsen
vibeke
maj 2015
nej ikke hus,men en perfekt ejerlejlig for mig og min hunde i næsten 20 år.
mine hunde har haft de perfekte hundeomgivelser,og jeg gode hundevenner.
MEN de sidste 2 år,har jeg været en af "flaksesamlerende",og det gider jeg ikke mere.
men søde mette øst fra kbh,er også dyr.
og
desværre er jeg lidt kræsen vedr.bolig,selvom jeg burde være mere kræsen.
tror ikke jeg mister livskvalitetener ikke bange for nye udfordringer og nye mennesker.
men som carina skriver
"det er dødens pølse",tak for dit svar carina,
ja,så kan det nok være,et liv,gå tur med mopsen,i skøn natur,købe lidt ind ,
og
som der står"hygge,klub,bankoklub,stikkeklub",altså jeg kan ikke strikke,har aldrig spillet banko,eller dyrket kaffeklub.
er nok klar over,der er andre steder end rødbyhavn.
selvom jeg elsker Lolland
ser alligevel på "dødens pølse",altså 3 styks.
også 1000 pølser i tankerne til din vuffer
k.h.
vibeke med verner mops
.
så måske bare gå hjem med mopsen og se tv
Orker det ikke mere
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Er bange for at du vil blive skuffet, når nu du har en romantisk forestilling om lange, gode gåture i naturen/langs vandet. Desuden ligger Lalandia jo ved Rødbyhavn = mange tyske turister på stranden om sommeren.
Kongeledet har et dårligt ry, men har ikke personligt kendskab til stedet, så jeg skal ikke kunne sige om der er hold i rygterne ?
Er selv tilflytter til Lolland (fra Kbh.) og jeg synes at her er dejligt
Hvis du har bil, og dermed let kan komme rundt til de gode luftesteder, er her masser af muligheder for at gå i naturen i fred og ro. Uden bil, er Rødbyhavn ikke det bedste sted at bo, hvis man er naturelsker og gerne vil ud og se en masse smukke steder.
Hvis jeg stod i din situation, vil jeg helt klart foretrække at søge bolig i: Maribo, Nakskov, Sakskøbing, Nysted, Nykøbing F eller Stubbekøbing. Fælles for disse byer er; at de alle ligger tæt på vand (sø eller hav), at der er meget mere hygge/liv i byerne og at transportmulighederne er bedre. Desuden også bedre muligheder for at gå til fritidsinteresser.
Kan godt se at din situation er lidt presset, så en mulighed er jo at du siger ja til Kongeledet, og så tager rundt og kigger på andre steder/byer og bliver skrevet op til bolig der, så du har en back-up plan, hvis nu du ikke bryder dig om Kongeledet/Rødbyhavn. Held og lykke med flytningen
maj 2015
klogt skrevet
ja,vel også allerhelst til Nakskov
ja,du har ret
lader mig skrive op til "leddet".
og så ser på andre af de måske lidt mere spændende byer.
og.nej har selvfølgelig ingen bil ,blot en god gammel cykel med hundekurv.Verners og min bil.
tak for dine råd,de er fornuftige.
mange hilsner
vibeke
dec 2010
Havde ikke bil i starten, efter jeg flyttede til Lolland. Det var godt nok træls. Jeg bor på landet, og ingenting var i cykelafstand. Desuden er der jo stor forskel på at cykle ad en forblæst, åben landevej, og så at cykle i Kbh. hvor der er læ, gode cykelstier og alt indenfor få km.
Er vild med Lolland, for her er godt nok mange skønne steder at gå tur. Men uden en bil, så er man nød til at bo i en af byerne.
maj 2015
men jeg har ikke haft bil i 20 år,og får heller aldrig råd til en.
så,en by et eller sted på Lolland,med hunde tilladelse må kunne fås.
selvom de steder jeg har set og faldet for,ingen hunde tilladelse.
for øvrigt skøn hund du har. en New foundlander ???
hilsen
vibeke
dec 2010
Inde i byerne er der bedre transportmuligheder, specielt hvis man bor langs med Lollandsbanen, eller tæt på Nykøbing F.
Har en bekendt hernede, som lige har fået bolig i Nysted, hvor hun måtte have sin lille hund med. Prøver at se om jeg kan finde ud af hvor/hvordan det lykkedes for hende.
Men generelt er det ikke vaskeligt at finde bolig på Lolland, til en rimelig husleje, hvor du også må have hund. Så det skal nok lykkes for dig.
Hunden på mit profilbillede er min, desværre afdøde, engelske mastiff. Han var en skøn, stor fyr
dec 2010
Der er en lejlighed i Nysted, ubegrænset lejemål, og du må have din hund med
maj 2015
g ikke for at "tækkes" dig,har jeg altid elsket store buskede hnde.
min første hund var en chow-chow med LIGE en så stor personlighed som mopsen.
og begge racer stammer fra kina
den en vagt hund,den anden, fodvarme og håndvarme for munkene
gær selv hvem der var hvem.
mange hilsner vibeke med fodvameren
prøver nu
www.lejebolig.d.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.006
maj 2007
dec 2010
Kender godt både mops og chow chow, skønne hunde begge 2, har selv overvejet disse racer på et tidspunkt.
Mht. opblomstring i Rødby-området i forbindelse med Femeren forbindelsen, så bliver det vist kun midlertidigt. Folk slår sig jo ikke ned der, når man ikke kan få job
maj 2015
selvfølgelig giver jeg en opdatering,til alle jer de har givet mig råd,og klap på skulderen.
nu tager jeg ned med en veninde på onsdag,og ser på 3 lejlighede OG på omgivelserne,og Rødby,og havnen..
har læst div referater,og bla.1/3.,står der 20 lejligheder ledige.;;;
men ifølge ref.,gøres der meget ud af at holde området pænt,grønt og ordentligt,med lys,gode kældre ect.....
der etableres løbegård(som hunde alligevel ikke gider skide i)
det hele lyder meget pænt og tilforladeligt
man har også talt om et hundehold på 2 styks.,istedet for en hund.
kommer med et referat,er selv temmelig spændt,på at se boligkomplekset,og div.ledige boliger.
m
der er foreslået(ifølge referat fra marts i år),at indskuddet halveres.
d.v.s fra 10.724.- til det halve,OG det er billigt,selv for mig.
mange mange hilsner
vibeke og mopsen,der skal på tur til Rødby
dec 2010
Vær desuden obs på at de fleste tog som kører til/fra Rødbyhavn, er internationale tog, hvor du ikke må medbringe din cykel, Ved ikke om busserne medtager cykler ?
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
maj 2015
NEJ
Gik på stationen tirsdag,fik en rutebeskrivelse,og tid for at komme til Rødby.
ca. 5 timer i alt
200.-pr vej
Har desuden googlet lidt,og talt med en medarbejder i min nærliggende netto,om min evt.Rødby flytning.
Hun er selvfølelig ung
MEN
har boet i Rødby Havn,i mange år,hos forældren.
Hun sagde direkte.
Jeg har boet i "Havnen",der var dødsygt.Men dog nogle forretninger,busser og tog forbindelse sådan lidt "rundt om hjørnet".
MEN
selve Rødby,og netop Kongeleddet,uden ordentlige transport forbindelser til "omverden",lidt langt til en rema 1000 og ellers intet
aldrig sagde,hun (altså igen hun er ung,jeg er gammel).
At,bo i Kongeleddet kræver en bil,ellers hvis man har kræfter og energi,cykle til "havnen"
Så,jeg kunne se mig selv,ase afsted på en halvgammel cykel,med mopsen i kurven,i strid efterårsblæst,for bare at,besøge "havnen".
Tak for jeres svar og betænksomhed
MEN
jeg droppede altså Rødby.
Skulle med to forskellige toge,og Nakskovs lokalbane,til "havnen",og HVIS jeg var heldig kun vente på en bus,blot en halv time,ellers en lille time til Kongeleddet.
For så,at finde ud af,jeg ikke orkede at bo der lidt på "lars Tyndsskids mark",uden bil,resten af mit og verners liv.
og,vente på at Femeren broen engang bliver bygget,så mine børn/børnebørn,kunne besøge mig på lidt mindre tid.
I øvrigt,"er/var nr.1 på listen til 3 ledige boliger.Der er stadig ca.19 boliger ledige.
Mailede selvfølgelig tilbage,til dab,for pænt at takke nej,så en anden kunne blive nr.1 til Kongeleddet.
(sidst jeg var på ferie,til Tyrkiet,tog flyturen ca.5 1/2 time,til Kongeleddet lidt mere end 4 timer,hvis ellers bussen passede).
Jeg synes i øvrigt heller ikke jeg ville ofre lidt over 400.-,+ verner til Rødby,når jeg i forvejen var usikker.
Nu,kan i kære hg.bruger skrig og råbe(sammen med min familie)
Så,har jeg altså at,se på 2 styks,lejligheder,de ser gode ud MIDT I
NAKSKOV
og aftalt tid for besigtelse til lørdag.
Kender Nakskov,meget,fra barnsben,så glæder mig til at besøge sukkerfabrikken.
Ved,at det næsten tager lige så lang tid,og næsten lige så dyr en transport.
Men jeg er lidt "hug" på Nakskov,byen,naturen er smuk(som jeg husker det),og nok lidt mere liv,og boligerne er ikke nye kæmpe boliger,men begge huse/lejligheder har den lidt gamle stil,med nok hyggelige private baggårde.
Så,det bliver også en lidt lang rejse,for mopsen og mig.
men vi tager det som en udflugt,for at gense kendte steder.
Verner SKAL med,for han skal se hvor han evt,skal bo.
Undtagelssvis,har jeg fået lov til at holde hund,for som udlejeren sagde på "rav" lollandsk
Når det sådan en "bette" en,så går det jo nok.
Da,jeg så tilføjede,at verner kun havde et øje,så sagde han:
Nå,jamen så må du jo hellere tage ham med,for sådan en enøjet,kan jo "itte" være alene hjemme.Og,jeg skal nok aftale at,du bliver hentet på stationen,med det "enøjet kræ".
så,vi "futter" af,mig og mopsen.
Jeg er spændt.
Tak,fordi i gad læse denne "smøre",og for jeres deltagelse,jeg bliver helt rørt.
slut
mange mange hilsner
vibeke med det "enøjet kræ"
.
maj 2015
anne-marie
NEJ
må ikke tage cykel med i det internationale tog,og der skal skiftes på færgen(det jeg har forstået),for ellers kommer man til Tyskland. Hvad fanden skal jeg der med mopsen.
nå,ja så kunne jeg jo købe sprut,en hel masse,men hvordan kommer jeg til kbh.med sprut og en mops under armen.
Heller ikke det orkede jeg ikke
vibeke
dec 2010
Transportmulighederne er væsentligt bedre fra Nakskov, så selvom det tager sin tid at komme til Kbh. så er det ikke helt så umuligt, som det ville være fra Rødbyhavn. Der ligger forøvrigt en station i Rødbyhavn, hvor man står af toget, inden det bliver kørt ombord på færgen til Tyskland
Lad høre hvordan det går i Nakskov på lørdag
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Min bror og svigerinde bor i Nakskov, så kommer dernede engang imellem..
+ jeg har selv boet dernede..
Og uanset hvordan man vender og drejer det, så sker der altså væsentligt mere i Nakskov end i Rødby..
maj 2015
ja,som sagt er jeg lidt "hug" naksov,og de bygninger jeg skal se.
ikke "strømlinet",men tildels gårdhuse,OG selvfølge med mopsen,og en gårdhave han kan solbade i og "tyrranniserer",og igen.mere liv.
giver en feed-back,hvis i gider læse den.
vender "frygteligt" tilbage med et kortere referat.
mange hilsner
vibeke og den "enøjede"der skal på skovtur
flytte/rødbyhavn