{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Katte mennesker {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål omkring ændring af adfærd til jer .

Min veninde har denne hankat som løb hjemmefra for omkring 4 måneder siden , han var en stor ung kat måske lige ved at være kønsmoden .
Han var en dejlig mis sød og kælen inden han blev væk , han hørte til i stalden sammen med en ældre hunkat.

I dag er de blevet kontaktet af nogle som tror de har denne hankat til at gå på deres grund i gennem længere tid , dette er maks 1 km fra hvor katten forsvandt , min veninde køre selvfølgelig ud og kigger om de skulle være så heldige at det var ham , umildbart så ligner det 99 procent ! Han er selvfølgelig vokset og blevet medtaget af at gå på egen pote så længe Men katten reagere slet ikke som den Mikkel der forsvandt fra gården ! Katten er bange og skræmt samt reagere ikke på navn eller kald .
Er det sandsynligt at dette kan være den savnede Mikkel mis som bare er total rundt på gulvet ? kan han have ændret så meget adfærd ? Og burde han ikke søge hjem til gården , det er trods alt ikke flere kilometer fra hvor han opholder sig nu igennem de sidste 3 uger .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte mennesker
  • #2   7. jun 2015 Fra idag

    profilbillede
  • #3   7. jun 2015 Idag

    profilbillede
  • #4   7. jun 2015 Desværre han vi kun Billeder af ham som killing fra før han blev væk

    profilbillede
  • #5   7. jun 2015 .

    profilbillede
  • #6   7. jun 2015 Inden han løb væk

    profilbillede
  • #7   7. jun 2015 Han blev væk fra den ene dag til den anden ( sjovt nok ) men han var der altid , glad og legesyg kom når vi kaldte ovs , ikke noget der skulle antyde han ville pakke sydfrugterne og smutte smiley

  • Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

    Emner: 7 Svar: 61
    #8   7. jun 2015 Umuligt at sige om det er samme kat, men skulle det være kan han jo have været på-kørt og dermed faret vild etc - det sker jo desværre

  • #9   7. jun 2015 ja det er ikke nemt at sige om det er samme kat , men det ligner helt 100 det er kun pga hans ændrede adfærd at der er tvivl om det er ham smiley .. Jeg har ikke forstand på katte og om de kan ændre sig så meget , han reagerede ikke da hans vante menneskemor kaldte.

  • #10   7. jun 2015 Jeg synes ikke man kan se ud fra billederne om det er samme kat, men har han haft en dårlig oplevelse og blevet skræmt, så er det ikke unormalt at det kan tage tid for ham at reagere på folk han kender, især hvis han ikke har været ret gammel da han stak af.

    Det kommer også an på katten. Var han sådan en som kun gad dem han kendte, så er der højere sandsynlighed for at han vil være sky efter et stykke tid på egen hånd. Var han sådan en som var vild med alt og alle, så er det mindre sandsynligt.


  • #11   7. jun 2015 Ja det er rigtig svært at vurdere , men hun var sikker på det var ham da hun så ham men vi synes det er usandsynligt at han skulle være blevet sådan .. han var glad for alle .

  • #12   7. jun 2015 Det kan sagtens være samme kat. Den har i hvertfald det samme, meget tydelige "M" i panden. Guderne må vide hvad den har været udsat for, den kan jo være blevet skræmt væk, blevet påkørt, stjålet, mishandlet, skudt efter osv osv. En tam huskat, som har været vant til at blive fodret osv. Vil have store problemer med at klare sig selv i naturen, og det vil derfor være meget sandsynligt med en ændret adfærd.
    Tænker at din veninde skal tage katten med hjem, i vante omgivelser, sørge for ro og masser af mad/vand. Hvis det er samme kat, burde den med tiden tø op. Hvis ikke det er deres gamle kat, har de da i det mindste redet en stakkels kat fra et skod liv. Skulle det så vise sig at det ikke kommer til at fungere, kan den jo evt. sendes videre til et internat, eller blive aflivet. Men i det mindste skal den da så ikke gå og lide længere.
    Vær obs på at katte ikke kan tåle at sulte gennem længere tid, så en tur forbi dyrlægen vil være en rigtig god idé.


  • #13   7. jun 2015 De ville have haft ham med hjem , men han var skrækslagen ! så de blev enige om at damen som bor hvor han holder til fodre ham og snakker med ham i en periode og så prøver de igen og se om han kan hentes hjem ! skulle det ikke være Mikkel så vil de stadig beholde katten samt få den kasteret og kigget på ,

  • #14   7. jun 2015 Katte flytter hvis de bliver kat-nappet eller nogen begynder at fodre på den.. Ikke fordi de ikke gider være der.. Hvis der er mad skal katten nok finde hjem igen

  • #15   7. jun 2015 Han er/var en fin langhåret kat , og kunne godt have fundet på at ligge sig i en bil ved fremmede ! men det undre mig bare han ikke kan finde hjem , det er trods alt ikke mere en 1 km han skal længere

  • #16   7. jun 2015 Åh, det lyder godt, at de tager den med hjem smiley Krydser fingre for at det snart lykkes at få indfanget den.
    Hvis den flinke dame, som gerne vil hjælpe med at fodre, har et skur, kan de jo evt. prøve at vænne den til at blive fodret derinde, så døren kan lukkes efter den = lettere at indfange smiley


  • #17   7. jun 2015 Hvis han ikke har set hvor han er blevet kørt hen ved han jo ikke hvad vej han skal gå smiley



  • #18   7. jun 2015 M'et og brilleaftegningen er ren ret typisk markering for katte, så den ville jeg ikke gå efter. Ville mere sammenligne aftegningerne på poter og siderne. Meget nemmere ville det være hvis den havde en bestemt aftegning/modermærke de kunne identificere den på.

    Men godt de vil give en et hjem uanset om det er samme kat eller ej. Er det deres, så skal den nu nok blive tam igen. smiley


  • #19   7. jun 2015 Ja det var en god idé med skuret smiley han må da også kunne kende den gamle mis derhjemme hvis det er Mikkel ..

    Nej det har du selvfølgelig ret i , men han ligner en der bære præg af ikke at være blevet passet , så han må have vandret rundt på egen pote så synes det er lidt uheldigt han så ikke ender hjemme , men knap 1 km derfra og bliver


  • #20   7. jun 2015 Han havde en slem infektion i øjet inden han blev væk , som selvfølgelig blev dyrlæge behandlet , dog behandlet forkert .. jeg tænker at der kan ses pletter i øjet på ham hvis man lyser der , så må vi se om han en dag kunne have lyst til sådan et kig smiley .. Chancen som forkælet staldkat skal han da have , om så hans navn er Mikkel eller intet navn har.

  • #21   7. jun 2015 Tænker også at han vil kunne genkende stedet og sin gamle veninde, hvis det er samme kat.
    Eftersom han var ungkat, da han forsvandt, så har han højst sandsynligt ikke bevæget sig særligt meget rundt i nærområdet, inden han forsvandt. Katte begynder normalt først at strejfe for alvor, når de bliver kønsmodne. Så det er ikke utænkeligt at han har svært ved at finde rundt i området.
    I og med at han var langhåret, er det ikke helt utænkeligt at han kan være blevet stjålet/bortført, og så må guderne jo vide hvor han har været i mellemtiden ??


  • #22   7. jun 2015 Ja han kan have været udsat for mange ting i vores syge verden ! håber snart han bliver fanget så han kan få noget ordentlig mad og blive behandlet for alle de tæger og lopper !

  • #23   7. jun 2015 Ja, han kan jo desværre have været udsat for alt muligt. Mange mennesker har jo desværre ikke særligt meget respekt for et katteliv smiley
    Hvis den søde dame kan gøre sit skur lidt hyggeligt, med en kasse med tæppe i (evt. en transportkasse, hvis din veninde ejer sådan én), mad og vand, så burde det ikke være helt umuligt at få indfanget ham. Dog skal de være obs. på at han sagtens kan blive frygteligt stresset (bide og rive), af at blive lukket inde i skuret (gå i panik), så der skal helst ikke være for meget kongeligt porcelæn på damens hylder smiley Og det vil være en god idé at medbringe net og tykke handsker når han skal indfanges.


  • #24   7. jun 2015 Han blev lukket inde i er skur idag , og gik i panik og bed damen da hun ville hjælpe ham .. Så det må blive i hans tempo , hun har en transport kasse så kommer der et tæppe med hjemme fra deri , og så noget rigtig lækkert deri , det ville være godt hvis han selv gik derind så man ikke skulle tvinge ham og stresse ham alt for meget , men det kan blive enden på det , behandles og have mad og husly skal han i hvert falde .

  • #25   7. jun 2015 Trist at damen blev bidt, katten har helt klart været bange/stresset. Det er desværre ikke usandsynligt at han må tvinges i en transportkasse, da mange katte hader den slags kasser. Så tykke handsker er en rigtig god idé smiley
    Håber at han snart er hjemme igen, men indtil da er han da i det mindste i trygge omgivelser smiley


  • #26   8. jun 2015 Ja det var ikke lige meningen , men ja han var bange .. Ja det kan godt ske de tykke handler skal i brug !

  • #27   8. jun 2015 Det er slet ikke utænkeligt at handskerne skal i brug. Jeg har haft en kat som led af klaustrofobi, han hadede lukkede døre/små rum. Så selvom han normalt var en kælen og tillidsfuld kat, så var det en frygtelig kamp at få ham i en transportkasse, når vi skulle forbi dyrlægen smiley
    Og din venindes kat er jo absolut ikke tryg og tillidsfuld på nuværende tidspunkt, så den skal højst sandsynligt tvinges i en transportkasse. Håber at det snart lykkes.


  • #28   8. jun 2015 Ja du har nok ret smiley håber han kommer hjem i morgen !

  • #29   8. jun 2015 Ja, det ville være rart, hvis det lykkes i morgen smiley Giv meget gerne en tilbagemelding om hvordan det går, er meget nysgerrig efter at høre om det virkelig er den lille Mikkel smiley

  • #30   8. jun 2015 Det kan du tro jeg nok skal smiley !

  • #31   8. jun 2015 Tak, så krydser jeg fingre for en lykkelig udgang på historien om Mikkel smiley

  • #32   8. jun 2015 Årh stakkels lille pus håber han kommer hjem snart, trist han er så bange .. Men der er ikke andet for end at vinde hans tillid eller låne en kattefælde

    Da han bed damen bed han hul ? For hvis ikke hun ved det skal hun på skadestuen eller til egen læge og have amoxicillin clavulansyre da det kan gå gruelig galt med infektion fra kattebid taler af erfaring..


  • #33   8. jun 2015 Mange langhårskatte bliver taget af fremmede. Og er han så stukket af fra dem og har været på fri pote i 3 måneder eller mere, kan han sagtens være blevet skræmt og bange. Du ved aldrig, hvor mange der har jagtet ham evt. i godhed for at finde ud af, hvor han hører hjemme.

    Min venindes kat var væk i 3 uger, og den dag i dag vil hun ikke i nærheden af døren eller det vindue, hvor hun smuttede ud af. Hun vil ikke blive væk igen.


  • #34   8. jun 2015 Ja det er ikke nemt af vide hvad han er blevet udsat for ! Han var altid lige rundt om hjørnet , han havde aldrig tidligere gået ture rundt , så det var fra den ene dag til den anden.

    ja jeg er ret sikker på damen godt vidste hun skulle have kigget på det , hun har katte selv også .. Jeg må hellere lige nævne det !


Kommentér på:
Katte mennesker

Annonce