{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

At føle sig i klemme (psykisk) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har en psykisk sygdom, og er på depotmedicin. ( indsprøjtning hver 28. dag)
Jeg er lige afsluttet et behandlingsforløb, og startet et nyt.

I sidste uge skulle jeg have min medicin, men da jeg ikke kunne overskue at tage til lægen, (har 15 km til min læge), ringede jeg og snakkede med min gamle behandler KM.
KM siger at jeg skal tage op på det nærmeste lokalcenter og få min medicin.

Jeg ringer så til min nye behandler MS, og aftaler at MS skal ringe til lokalcentret, for at aftale dette. Da MS ikke kan få fat på dem, tager jeg derop, og tager en snak med dem.
Jeg skulle komme tilbage om fredagen, da de først havde åbent der i sundhedsklinikken, og skulle tage mit medicinskema med.

Det gør jeg så. Men sygeplejersken på lokalcentret, kunne ikke se på mit medicinskema, hvornår jeg havde fået mit medicin sidst. Så hun ringer først til MS, for at få dato, som siger at det skal KM finde ud af, da jeg havde fået mit medicin hos dem sidst. Så sygeplejersken ringer til KM som ikke vil oplyse dette og siger at det skal MS finde ud af. Dette får jeg så at vide, og blev rigtig ked af det, da jeg ikke har råd til også at købe piller.
Jeg følte mig fortabt, og sad totalt uforstående overfor, at de ikke kunne oplyse en dato ...

Jeg ringede så i dag til MS, som kun verfede mig af, og ikke følte ville høre på mig.
Efterfølgende ringede jeg så til psyk rådgivningen, fordi jeg bare sad og græd og græd. Jeg fik da at vide, at jeg skulle ringe til begge behandlere, og få en snak. Ringede først til KM men kunne ikke få fat på denne. Ringede så til MS, som verfede mig af, jeg forsøgte at forklare hende at jeg ikke kunne mødes med MS face-2-face, men gerne ville have en telefonsamtale. Hvorefter jeg får at vide, at jeg skulle tænke over det til i morgen.

Problemet i det store hele er, at hvis jeg skal mødes med MS, så er der garanti for at jeg får det fysisk dårligt, dum mave, hovedpine, kvalme og opkast, derfor vil jeg gerne have en telefonsamtale. Men det mener MS ikke hun kan give mig.
Så nu føler jeg mig egentligt klemt totalt fast, i en situation jeg ikke kan håndtere ..

Hvad gør man lige?

Btw skal det lige siges, at jeg fik min medicin fredag aften. Så den er ikke et problem længere.

Havde egentlig bare behov for at komme ud med det. Planen er at jeg ringer til MS i morgen, og holder fast i, at jeg skal have en telefonsamtale, med fare for at de lukker min behandling, men kan simpelthen holde tanken ud, at mødes med hende, før vi har haft en konstruktiv snak over tlf.

Kram herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At føle sig i klemme (psykisk)
  • #2   15. jun 2015 Jeg havde ikke overskud til at tage til lægen.
    Jeg kan godt videregive dato, men hun ville alligevel skulle ringe for at høre om dato, da jeg jo i princippet 'kan huske forkert', derfor kunne hun ikke give mig den.


  • #3   15. jun 2015 Desuden, hvis jeg havde valgt at få den ved lægen, havde vi stået i præcis samme problem, da lægen heller ikke kan komme ind i det psykiatriske system og se dato smiley

  • #4   15. jun 2015 Har jo foreslået et telefonmøde, men jeg kan ikke møde hende face-2-face smiley men hun nægter et telefonmøde smiley

  • #5   15. jun 2015 Har du ikke en der kan tage med dig til et møde?

  • #6   15. jun 2015 Nej desværre smiley det er sjældent min mor har fri fra arbejde, og kæresten arbejder også ..

  • #7   15. jun 2015 Kan du ikke foreslå MS, at i laver en telefonsamtale, der går forud for jeres møde ansigt til ansigt? Du siger, at du ikke kan holde tanken ud at mødes med hende, før i har haft en telefonsamtale. Er hun så ikke villig til, at i først tager en telefonsamtale og så mødes i ansigt til ansigt bagefter? smiley

  • #9   15. jun 2015 Fünke, har jeg netop foreslået, dette er hun ikke interesseret i.

    C.F.
    Min behandler er sygeplejerske
    Hende fra lokalcentret der skulle give depot er også sygeplejerske.
    De gør at jeg føler, at de egentligt ikke er interesseret i, at jeg får min medicin, og så føler jeg mig forladt.
    Har hørt noget om det med en hjemmesygeplejerske, men hvem skal man kontakte for at få sådan en?
    Er ikke dømt til behandling, den er frivillig smiley


  • #10   15. jun 2015 Nå, det lyder da underligt. Vil du bare lige snakke med hende om det i telefonen inden i mødes ansigt til ansigt? Ser ud til at det ville være en hurtigere og nemmere løsning bare at tage den telefonsamtale med det samme end alt muligt bøvl med at kommunikere frem og tilbage om at hun kun kan ansigt til ansigt (hvilket er forståeligt, men en enkel telefonsamtale på forhånd kræver jo ikke så meget af hende). Øv. Så jeg ved desværre ikke, hvad søren man lige kan gøre smiley

  • #11   16. jun 2015 Kan høre at du har social fobi i en eller anden grad og kan sagtens sætte mig ind i problematikken.

    Når du har en psysisk diagnose og er tilknyttet KAS eller en psykiater er det der du skal henvende dig mht medicin en anden gang.

    Herudover vil jeg anbefale dig at du kontakte din sagsbehandler på KAS eller din sagsbehandler på Kommunen og bede om en mentor ordning.

    Ham/hende kan du blandt andet bruge til når du bliver indkaldt til møder eller eller selv beder om et møde (bisidder).

    Og jo du kan til hver en tid bede om et telefonmøde blot forklar situation...skulle hun være umedgørlig beder du da om en dato og klokkeslæt hvor du kan have din mor eller kæreste med, med den begrundelse at du ønsker at have en bisidder med, hvilket du altid har ret til...med andre ord det må hun ikke benægte dig (ved at alle Kommuner har lange åbningstider en gang om ugen, tænker at sundhedsklinikken også må have dage med lange åbningstider, skulle de ikke have dette må du på forhånd aftale med din mor/kæreste hvilke dage de kan og foreslå disse tider da din rettighed er at du altid har krav på at have en bisidder med).

    Ved telefonmøder husk altid at optage dem med den du taler med med deres samtykke med den begrundelse at du bedre kan huske og forstå det I har talt om, plus du kan senere bruge det optaget som dokumentation hvis du skulle få brug for dette.

    Ønsker dig alt det bedste.


  • #12   16. jun 2015 Jeg vil bare gerne have en hurtig telefonsamtale ja smiley

    Har desværre svær socialfobi smiley
    Har sat alt ind for at få fat på min sagsbehandler.
    tak for svar smiley


Kommentér på:
At føle sig i klemme (psykisk)

Annonce